2 van de 2
 < Vorige 1 2

Rechtszaak voor de dealer of niet?
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 april 2009 09:58 PM
  [ # 16 ]
BX19trs schreef:

Het gaat om een 150 motor? dat kon ik zien aan de foto.

Ja, dit is een 150 blokje.

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 22 april 2009 12:52 AM
  [ # 17 ]

Overigens kan bij elke dealer een foutje gemaakt worden. Afgelopen zaterdag bij Gert de Jong (geen familie denk ik en (ook) een dealer met een goede reputatie) met de XM Sleutelmeeting geweest. Daar was ook per abuis een verkeerde stuurhuishoes besteld.

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 22 april 2009 04:06 AM
  [ # 18 ]
loadoner schreef:

Ik kan niet geloven dat ik sinds 1987 de eerste ben die bij De Jong binnenwandel om een pakkingset te bestellen..

Ik kan me dat eigenlijk wel voorstellen, in ieder geval wel bij de huidige magazijnman (niet dat ik die ken, maar zo werken dat soort dingen nou eenmaal).

En vergeet niet dat een auto die niet meer nieuw verkocht wordt al heel snel “vergeten” wordt bij dealers; na een jaar of 10 is er nog een enkele monteur over die er nog aan kan of wil werken. De rest doet liever iets moderners.

Voor 140 eur is er geen enkele rechter die een zaak in behandeling neemt. Je moet er gewoon uit zien te komen. Zie het ook als leergeld voor het volgende: laat een klus *helemaal* door een garage doen, of *helemaal niet* door een garage doen.
Maar afwisselend om en om gaan lopen sleutelen, dat gaat niet goedkomen, dat is vragen om problemen. Monteurs zoeken liever zelf het probleem dan dat er al het nodige aan gesleuteld is.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 22 april 2009 12:26 PM
  [ # 19 ]

Re: Rechtszaak voor de dealer of niet?

loadoner schreef:

Ik ben ontzettend boos, om het feit dat het pakkingsetje die Citroen De Jong mij heeft verkocht alle pakkingen zouden bevatten die ik nodig zou hebben terwijl er 38 onbruikbaar zijn. Toen ik vriendelijk vroeg of zij deze wouden terugnemen was het gelijk NEE! daar doen wij niet aan..

Plus het feit dat zij mij tot 4 keer aan toe hebben afgescheept met een niet juist afgestelde carburateur/ choke en dat ik bijna al 2 maanden lang de auto niet kan gebruiken.

Dit omdat er maar een wat oudere man onder de monteurs is die nog aan een BX kan sleutelen, de rest zou dit niet kunnen Aldus Citroen!!!
en dit moet ik geloven??!!

Kan iemand mij zijn mening/ raad geven, want ik zit nu in de fase om de BX uit 1987 weer terug in de showroom te zetten bij Citroen de Jong te Leiderdorp, misschien leuk voor in de krant, maar probeer toch een andere oplossing hierop te vinden..

Je bent ontzettend boos!!!??? Je rijdt in een auto van 22 jaar oud met een motor die al bijna 20 jaar niet meer wordt gemaakt. Dan gebeuren deze dingen gewoon en dat zal altijd zo zijn. Er komt misschien ook een tijd dat je dan onderdelen krijgt die helemaal niet meer passen of niet meer te koop zijn via de dealer. Ik hoop niet dat je dan ook heel erg boos wordt, want die arme magazijnman kan daar ook niks aan doen.

Kijk dat ze je choke niet meer afkunnen stellen en ze je vier keer terug laten komen, ok dat is erg vervelend. Maar om ze dan voor de rechter te dagen. Shocked  Wat denk je trouwens dat een rechter zal doen? Denk je dat hij hier serieus mee omgaat of denk je dat de man/vrouw een mooi verhaal heeft voor de eerstvolgende verjaardag. “Er was laatst een man met een BX….......”

Bovendien wordt de lak duurder dan de brief.  Nogmaals dit is niet leuk, maar laat het rusten. Dit hoort bij het rijden van een oude auto en denk je er zo over dan heb je over tijdje een leuk verhaal als je weer eens een liefhebber tegenkomt.

Blijf je denken zoals je nu doet, dan zou ik even naar de dokter gaan voor een goed kalmeringsmiddel.

Goh als ik zo eens terugdenk dan kan ik nog heel wat rechtszaken beginnen. Vanaf mijn BX Sport tot aan mijn C4
Very Happy

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 april 2009 02:24 PM
  [ # 20 ]

Re: Rechtszaak voor de dealer of niet?

Peteryed schreef:

Kijk dat ze je choke niet meer afkunnen stellen en ze je vier keer terug laten komen, ok dat is erg vervelend.

Ik vraag mij nog steeds af of de carburateur de werkelijke en/of enige bron van ellende is. En indien dit wel het geval is, of het werkelijk enkel aan de afstelling ligt.
Door een brakke carburateur af te stellen tot de motor zo goed mogelijk loopt, ben je enkel symptomen aan het bestrijden zonder enige kans op een perfect resultaat.
Door je enkel te concentreren op de carburateur terwijl b.v. de ontsteking schreeuwt om onderhoud, zul je ook nimmer blij worden van het resultaat.

Kortom, hoe staat de rest van de techniek er voor?

Mijn advies; vergeet die centen en de frustratie van de mislukte DHZ-poging, heb vertrouwen in de vakmensen en geef de opdracht om het ding naar eigen inzicht weer goed lopend te krijgen. En accepteer daarna dat dit (logischerwijs) centen heeft gekost en tuf met een glimlach in je lekker lopende BX naar huis, al genietend van het lente-zonnetje.

Profiel  

loadoner
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 22 april 2009 02:32 PM
  [ # 21 ]

haha.. ik kan weer lachen sinds een tijdje!

maar als ik het verhaal van de pakkingset opzij zet of laat rusten dan zit ik nog met met het het euvel dat er door De Jong ongevraagd een verkeerde voetpakking erop is gezet.. terwijl ik alleen had gevraagd om de choke af te stellen. Dan kom je wel op 77 euro i.d.d. maar naar mijn weten moet er eerst een akkooord van de klant komen als er iets gedaan word wat niet is gevraagd..

en 2 maanden een auto niet kunnen gebruiken.. is een beetje erg lang.
dus ik bem bang dat die kalmeringsmiddel weinig invloed zullen hebben
tenzij ik er heel veel van neem..
Maar ik ga geen medicijnen nemen omdat er mensen zijn die hun fouten niet willen erkennen en mensen belazeren..

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 22 april 2009 02:42 PM
  [ # 22 ]

Dat verhaal van die verkeerde pakking zit ook alleen maar tussen je oren volgens mij. De originele pakking mag dan iets dikker zijn, maar als ik de 2 foto’s bekijk zie ik ook dat er voor beide pakkingen ander materiaal is gebruikt. Ik neem aan dat er bij de nieuwe pakking ook rekening is gehouden met de warmteoverdracht van het blok naar de carburateur. Om heel eerlijk te zijn vraag ik me echt af of je er goed aan doet om BX te gaan rijden als je hier al slapeloze nachten van hebt.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 april 2009 02:42 PM
  [ # 23 ]

Joh, die 4 boutjes los draaien, pakking er tussen plaatsen en het weer vastdraaien van die boutjes… dat zal het hem niet doen hoor! En nogmaals, ik verwacht totaal geen problemen door die iets dunnere voetpakking.

Enneh…. belazeren? Door een eenzijdig verhaal te plaatsen waarbij het betreffende bedrijf bij naam vermeld is, kun je zijn goede naam een flinke deuk geven. Dat noem ik belazeren.

Bedenk ook dat iets soms niet direct goed kan zijn terwijl er wel tijd in gestoken is. Soms moeten er zaken worden uitgevoerd of vervangen om uit te sluiten dat het daar aan ligt. Achteraf lijkt dit zinloos, maar dat is het niet! Hiervoor moeten uiteraard wel centjes voor op tafel komen.
Wil je dat niet, dan moet je alles zelf doen….

Ik stel dan ook voor om vooral op technisch gebied dit topic oplossingsgericht voort te zetten. Dus…. hoe staat de rest van de techniek er voor? Wanneer zijn er bijvoorbeeld nieuwe bougies in gekomen? Hoe ziet het verdeelkapje er uit? Hoe oud zijn de kabels? Zitten er ook barstjes in de benzineslang waardoor hij wat lucht mee brengt? enzovoorts….

Profiel  

Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413

Gepost: 24 april 2009 12:20 AM
  [ # 24 ]

hoeveel heeft die bx gereden? wat soort benzinepomp zit erop?

de citroen-liefhebber

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook