Draadje los aan de motor
mano
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 16-09-2008

Gepost: 24 maart 2009 09:45 PM

Hallo,

Bij het zoeken naar een trilling in de motor kwam ik tot de ondekking dat er een draadje los zat. Het gaat om een draadje dat aan een aansluiting zit aan het blok, achter de benzine pomp.
dit is denk ik de olie druk meter plug, want mijn lampje gaat ook niet aan als ik het contact aan zet.

De vraag is waar moet ik dit draadje aansluiten? ik heb wel een aantal losse stekkertjes in de kabelboom, welk kleur stekkertje moet ik precies hebben?

bedankt,
Mano

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 25 maart 2009 11:00 AM
  [ # 1 ]

Re: Draadje los aan de motor

mano schreef:

Hallo,

ik heb wel een aantal losse stekkertjes in de kabelboom, welk kleur stekkertje moet ik precies hebben?

bedankt,
Mano

De witte Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
mano
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 16-09-2008

Gepost: 25 maart 2009 12:56 PM
  [ # 2 ]

Gevonden! Stekkertje zat even ergens verstopt.
Ik heb er weer een werkend lampje bij in het dashboard.  Very Happy En best een handige!

Ik heb bij de draadboom zowiezo nog wat stekkertjes over.
Daar bij die witte zit ook nog een bruine die naar niks gaat en een draadje met een geel oogje.

Iemand idee waar deze voor zijn?

Bedankt,
Mano

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 maart 2009 01:29 PM
  [ # 3 ]

En je zou een blauwe moeten hebben voor koelwater temp.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mano
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 16-09-2008

Gepost: 27 april 2009 01:29 PM
  [ # 4 ]

Ik heb een draadje van mij waterpomp richting dashboard. Dit is een losse draad later aangesloten.

Verder ondekte ik gisteren weer een draadje ergs onder de motor, deze liep van linksachter bij de motor naar dit zelfde aansluitpunt bij de dynamo en olidruk stekkertjes. Draad heeft een dikke zwarte beschermmantel eromheen, stekkertje is dik, klein lijkt op donkergroen (verkleurde donkerblauw?) is dit voor de watertemp censor?

Ik dacht eerst dat de draad van de waterpomp naar het dashboard de watertemp censor was alleen lijkt me beter de watertemp te meten in het blok.

Viel mij ook op (je gaat er in 1 keer op letten, dus weet niet of het eerder ook al zo was) dat de temp meter in het midden staat als het contact uit is, en naar beneden springt als je het contact aan zet. is dit normaal?

Blijkbaar had de vorige eigenaar niet echt de behoefte aan lampjes die aangingen op het dashboard…....
(ik ook niet, maar stekketjes niet aansluiten lijkt me geen beste oplossing….  Rolling Eyes  )

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 april 2009 12:12 AM
  [ # 5 ]

Ik zou er fff een draadje insteken met de massa erop. zie je vanzelf welk diagnose lampje gaat branden Idea wel eerst fff meten of er geen + opstaat ander vliegt er een zekering uit of in het ergste geval smelt het draad !!!

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 28 april 2009 02:59 AM
  [ # 6 ]
mano schreef:

Ik heb een draadje van mij waterpomp richting dashboard. Dit is een losse draad later aangesloten.

Verder ondekte ik gisteren weer een draadje ergs onder de motor, deze liep van linksachter bij de motor naar dit zelfde aansluitpunt bij de dynamo en olidruk stekkertjes. Draad heeft een dikke zwarte beschermmantel eromheen, stekkertje is dik, klein lijkt op donkergroen (verkleurde donkerblauw?) is dit voor de watertemp censor?

Ik dacht eerst dat de draad van de waterpomp naar het dashboard de watertemp censor was alleen lijkt me beter de watertemp te meten in het blok.

Viel mij ook op (je gaat er in 1 keer op letten, dus weet niet of het eerder ook al zo was) dat de temp meter in het midden staat als het contact uit is, en naar beneden springt als je het contact aan zet. is dit normaal?

Blijkbaar had de vorige eigenaar niet echt de behoefte aan lampjes die aangingen op het dashboard…....
(ik ook niet, maar stekketjes niet aansluiten lijkt me geen beste oplossing….  Rolling Eyes  )

Er zit een tempsensor in je waterpomp, deze hoort aan je temperatuurmeter te zitten.
Er zit nog een tempsensor in je cilinderkop: deze hoort aan je temperatuurwaarschuwingslamp te zitten.
Er zit een oliedruksensor in je motorblok: deze hoort aan je oliedruklamp te zitten.
Ja, het is normaal als temperatuurmeter in midden staat als contact af.

Profiel  
 
mano
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 16-09-2008

Gepost: 29 april 2009 03:59 AM
  [ # 7 ]

top, bedankt voor de duidelijke uitleg.

temp lampje gaat nog niet aan bij contact aan. DIe moet ik dus even nachecken.

Thanks,
Mano

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 april 2009 12:26 PM
  [ # 8 ]
mano schreef:

top, bedankt voor de duidelijke uitleg.

temp lampje gaat nog niet aan bij contact aan. DIe moet ik dus even nachecken.

Thanks,
Mano

Dat hoort ook niet. De temp is laag dus lamp uit. Deze lamp kan je dus alleen testen met het knopje.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mano
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 16-09-2008

Gepost: 29 april 2009 05:10 PM
  [ # 9 ]

ah ja inderdaad met het knopje doet ie het wel. Nou weer wat wijzer….
Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook