Heren (en misschien dames)
van de week bij een pompstation mijn lege tank, bij gebrek aan een euro 98 pomp, gevuld met euro 95…...................nu een kleine 50 km later doet mijn auto helemaal niks meer (alleen stationair). Wisten jullie dat ze helemaal niet rijd op euro 95? Ik had wel een beetje onregelmatige loop verwacht maar zo slecht.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat heeft natuurlijk niets met euro 95 te maken, want de DV motor met lage compressie van 1 op 8,0 is juist heel goed geschikt voor euro 95. Ik heb 3 jaar lang ( 40.000km) op euro 95 gereden met een 67’er ID19b, met het DV blok. Ga er maar van uit dat je carburateur gewoon écht verstopt zit. Sproeiers even demonteren en doorblazen om te beginnen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dus gewoon toeval?? Wat ik er niet bij heb verteld hierboven is dat ze klappen maakt met vlammen door de uitlaat als je wel gas open doet. Ze levert. Ze loopt dan echt heel onregelmatig…......
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
AHA! Dat klinkt als een overleden condensator. Check effe heel goed de aansluiting/massa van dat ding. Maar ik denk dat je met een setje puntjes en de condensator het probleem wel op kan lossen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
OK, ga ik dat proberen…....heb recentelijk wel puntjes gesteld, had ze eigenlijk willen vervangen maar had geen nieuwe meer liggen. Ik ga weer aan de slag bedankt.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Bram-id19B schreef:Dus gewoon toeval?? Wat ik er niet bij heb verteld hierboven is dat ze klappen maakt met vlammen door de uitlaat als je wel gas open doet. Ze levert. Ze loopt dan echt heel onregelmatig…......
Dit heb ik ook gehad, welliswaar op LPG, rijdend in het donker. Toen de ANWB-er erbij kwam met een goede looplamp bleek de stroomverdeler-kap half los te zitten en ontbrandde de LPG dus waarschijnlijk in de pijp.
Onze DS heeft een achterdemper en hiervan zaten daarna de schotjes los, deze werden weer vastgezet door met een hamer kleine deukjes in de demper te tikken om zo de schotjes weer ‘vast’ te zetten. Ook heeft de flexpijp het daarna niet lang meer uitgehouden.
Succes !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Nou opgelost, nieuw condensatortje doet wonderen…......ik was echt helemaal op het verkeerde been gebracht door de net daarvoor getankte euro 95 (soms zoek je echt de verkeerde richting uit).
Hoe lang houdt zo een condensator het vol? Ik had er net 10.000km een nieuwe ingezet.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
een condensator heeft vooral te lijden onder gare puntjes. Had je die ook vernieuwd, 10.000 km geleden?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jawel…....hoewel het ook misschien wel 15.000 was ops:
Any way, na vervangen loopt ze wel weer redelijk, hoewel er toch wel wat speling begint te komen op mijn ontstekings-as Af en toe dus wel eens een kleine hapering maar niet echt storend)
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Snel de grondplaat vervangen! Ik kwam bijna te staan in Frankfurt ooit door dit probleem.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Houd je huidige ontsteking achter de hand als reserve, nu ze nog functioneert en monteer een 123…....
Probleem opgelost.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Of een gemodde electronische CX ontsteking.
Vele malen beter dan de 123.


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Beetje off topic, maar waarom is een CX-ontsteking beter dan 123? (Ik zit er altijd nog over te dubben, maar omdat ik al 12 jaar probleemloos met een conventionele ontsteking rijdt wil ‘t maar niet urgent worden ...)














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:Of een gemodde electronische CX ontsteking.
Vele malen beter dan de 123.
Dat ben ik niet met je eens. Dat een 123 in een sm voor problemen kan zorgen betekend helemaal niet dat een 123 in een ID/DS slecht zou zijn. sterker nog, het is een prima systeem waar velen al vele duizende kilometers mee rijden!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zo’n 123 kost even wat maar je auto wordt er een stuk betrouwbaarder van, zo ervaar ik het.
Misschien weten sommigen het wel, ik heb behoorlijk wat gedonder gehad met een oude ontsteking waarvan het ergste nog gebroken contactpunten op de snelweg terug van Italie (god zei dank wel in Nederland).
Gr. Nick















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Zo duur is zo’n 123 nou toch ook weer niet? Zeker als je het naast de voordelen zet, beter starten, loopt mooier, nooit meer gesodemieter met die punten, rijdt zuiniger….