2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Nieuwe "troen".. uit 1949
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15749
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 08 juli 2008 04:25 AM
  [ # 16 ]

Grmpf… spelbreker.  Laughing

Nu is het dus niet eens zeker of ie wel uit 1949 komt?

Profiel  
 
Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 09 juli 2008 12:17 AM
  [ # 17 ]

Da’s gelukkig wel zo. We hebben intussen even naar het chassisnummer gekeken en deze valt in de laatste serienummers van 1949. Wink

Gisteren een avondje pielen aan de spanningsregelaar. De regelaar schakelde veel te laat af. Gevolg was een kokende accu.

Nu afgesteld op inschakelen op 6.00 volt en afschakelen dynamo op 6.66 volt. Moet eigenlijk 6.60 volt zijn maar het afstellen is niet echt eenvoudig. Voor je het weet kan je weer van voor af aan beginnen.

(eeh ja ik weet dat electronica dat veel beter kan, en als dit nu niet werkt gaat er echt wel een digitaal exemplaar komen)
Smile

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  
 
Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 02 maart 2009 11:35 PM
  [ # 18 ]

Een kleine update met wat foto’s
De koppeling had het begeven zodoende de motor en de bak gedemonteerd. Als je dan toch al even bezig bent meteen maar goed aanpakken. De motor is ooit eens door een welwillend persoon “rood”  Surprisedops:  gemaakt.
Deze moest natuurlijk weer groen worden! Dat afgelopen zaterdag gedaan. Blijkt trouwens lastig te zijn om hier goede verf voor te krijgen. Gietstaal is “vet” en daar zou geen verf op blijven zitten. We gaan het hier proberen met Autoflex van Sikkens met een flinke scheut Owatrol.

Alle losse spul gelijk maar goed schoon gemaakt en in de verf.
De accu was lek dat had ook een minder goed effect op alle onderliggende delen.

 

 

Voorlopig zijn we nog wel even fijn bezig!

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  
 
Richard Hop
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 24-04-2007

- Traction Avant 11 sport
Gepost: 04 april 2009 04:22 PM
  [ # 19 ]
XBXG schreef:

De Traction van Dyane_ac078 is zeer waarschijnlijk een origineel Nederlandse Traction. In 1949 is ie op kenteken gezet. Toen bestonden nog de provinciale kentekens (1 of 2 letters voor de provincie, gevolgde door 1 tot 5 cijfers in het wit op donkerblauw). Pas in 1951 is de huidige (nationale) kentekenserie gestart, waarbij alle auto’s van vóór 1951 vóór 31 december 1956 opnieuw op kenteken moesten worden gezet.
De Traction van Dyane_ac078 is dus op 14 mei 1955 op een nieuw kenteken gezet.

Bedankt voor deze uitleg ik wist dit ook niet dat betekent waarschijnlijk mijn traction ook een Nederlander is. Moet ik eigenlijk de (F) die er achterop (door de vorig eigenaar gemonteerd) staat, vervangen door (NL)

Traction repair manual illustrations : http://www.mijnalbum.nl/Album=PPZUZWFQ

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 04 april 2009 04:31 PM
  [ # 20 ]

Kun je niet eens kijken of jullie TA’s in België gemaakt zijn?
Ik denk nl. dat de originele TA’s die in Nederland verkocht uit België komen.
Die van Graddus is bijvoorbeeld in Vorst gemaakt. Eén van de weinigen die nog overgebleven zijn denk ik. Dus een unieke TA!

Jeroen

Profiel  
 
Gepost: 04 april 2009 08:29 PM
  [ # 21 ]

Er zit ook nog een verschil in de belgische assemblage. In Vorst werden de modellen ‘Paris’ en ‘Bruxelles’ gebouwd. De ‘Paris’ was verreweg hetzelfde als de franse modellen, de ‘Bruxelles’ werd opgebouwd met veel locale onderdelen, wielen, verlichting, bekledingsstoffen enzomeer. Deze zijn dus duidelijker te herkennen.

Profiel  
 
Gepost: 05 april 2009 10:57 AM
  [ # 22 ]
citroen ds schreef:

Hey Graddus,

Ik wist niet dat er 2 verschillende ‘types’ tractions in Vorst zijn geassembleerd! Weer wat geleerd Very Happy

Ze hebben zelfs nog Slough versies gemaakt/geassembleerd/geleverd. Er is een leuk boek over van Lemesre.

Profiel  
 
Yannick
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 332
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 01 mei 2009 09:58 PM
  [ # 23 ]

Dat zijn toch gewoon in Frankrijk geassembleerde exemplaren die bij ons van de laatste onderdelen werden voorzien? Auto’s die écht in Vorst geassembleerd werden, zullen ook écht alle kenmerken hebben, anders niet. Men kon de keuze bij de dealer maken tussen een goedkoper Frans en een duurder Belgisch model, maar daar hielden ze zich in de fabriek niet mee bezig. Dat zal waarschijnlijk ook gewoon te maken gehad hebben met het feit dat ze in Vorst de vraag niet aankonden en een tekort aan 11’en hadden.


Yannick

http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/

Belgische Dyane Confort ‘67.

Profiel  
 
Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 02 mei 2009 10:10 PM
  [ # 24 ]

Er staat een mooi stuk in de laatste CitroExpert over de productie van Tractions in Vorst!

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook