Dan zal ik eens een keer langs de dealer rijden voor die bundeltjes.
Overrigens had ik er ook een assteun onder staan tijdens het sleutelen maar ik had de krik er ook onder laten staan.
Ik heb nog eens gekeken naar de slangen, ik heb alle slangen waar ik van denk dat ze luchtslag of vacuumslang kunnen zijn nagekeken, en geen scheuren gevonden.
Vandaag voor een stoplicht moest ik het gas er een beetje ophouden om hem niet af te laten slaan, dat is niet echt fijn.
Zou een andere stappenmotor misschien kunnen helpen, of iemand nog enig idee wat het anders kan zijn?
Als je een fuseevork hebt (zelf heb ik pas deze gekocht; http://link.marktplaats.nl/232970967), dan heb in één tik met de hamer het stabistokje uit de draagarm, en daarna kun je hem makkelijk uit de stabilisatorstang halen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
‘’ Een goed voorbeeld doet volgen’‘
Dat ben ik dus aan het doen met mijn velgen, in navolging van B. Rozema ben ik begonnen met het opknappen van mij velgen.
En wat een werk is dat zeg, ik heb een beetje spijt dat ik eraan begonnen ben, eerst alles kaal maken, de overgebleven blanke lak eraf halen en afplakken.
Nu heb ik een velg in de grondverf zitten, maar ik had nog een vraag wat adviseren jullie te doen met de blanke delen van de velgen, ik wil ze eigelijk wel spuiten omdat ik denk dat ze er anders binnenkort weer precies hetzelfde uitzien.
Zou ik hiervoor motip blanke lak voor kunnen gebruiken?






























Totaal aantal Berichten: 11865
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik denk ‘t wel, ik heb de velgen van een Slopel Crossa wel eens met Motip zilver gespoten. Heeft toch nog wel een jaartje of wat stand gehouden - en met regelmatig schoonmaken moet dat langer kunnen. Maar het blijft wel vrij kwetsbaar denk ik.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hmm, als het maar 1 jaar houdbaar is kan ik misschien beter iets anders proberen, Ik heb nog wel 2 componentenlak staan maar zal dit over die motip lak heen kunnen?
Verder ben ik vandaag is op de sloop geweest en het blijkt dus dan ik zo’n cilindrische stappenmotor heb, maar het goede gasklephuis hadden ze niet liggen wel van een zx 1.6 gaat dit ook passen?
Of was dit het type waarvan ik eerst nog eens de pole om kon draaien om te proberen of dat die het dan beter doet?
Even een voor en na fototje.
Voor:
Na:
Ik heb nu 2 velgen gdaan dus heb er nog 2 te gaan, al met al ben je toch wel een dag per velg kwijt, ik wist niet dat al die troep er zo moeilijk af ging.
Maar het resultaat vindt ik mooi en daar gaat het om!
Ik weet alleen nog niet wat ik nu met de blanke delen ga doen, de enigste optie zou metaalvernis zijn, maar wordt zo’n velg eigelijk warm tijden het rijden?
metaalvernis is een hele goede mogelijkheid erg warm worden die velgen niet. het nadeel van een laklaag is dat er pekel of zo onder kan kruipen en dan krijg je van die spoortjes oxide.
ik doe er niets op alleen autowas, maar ik rijd er ‘swinters dan ook niet mee
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.






























Totaal aantal Berichten: 11865
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
b.rozema schreef:metaalvernis is een hele goede mogelijkheid erg warm worden die velgen niet. het nadeel van een laklaag is dat er pekel of zo onder kan kruipen en dan krijg je van die spoortjes oxide.
ik doe er niets op alleen autowas, maar ik rijd er ‘swinters dan ook niet mee
Ook een plan: even vier zwaarmetalo’s halen op de sloop en daar winterbandjes omheen laten knallen… Als je die tenminste ‘s zomers opbergen kan.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb inmiddels een velg ook helemaal in de blanke lak gespoten, het lijkt goed gelukt te zijn nu maar hopen dat het ook een tijdje zo blijft.
Maar nou moet er een nieuwe wielnaaf op, ik heb de bouten gewoon dolgedraaid, veel te strak aangedraaid dus, ik vindt het nogal lastig te bepalen wanneer ze nu goed vastzitten, het lijkt mij dus verstandig om eens over een momentssleutel na te gaan denken. Zijn de goedkope type ook goed genoeg voor dit soort werk?
lichtmetalen velgen moeten vast met 90 NM stalen met 80 NM, dat is eigenlijk helemaal niet zo vast. ik draai ze ook altijd met de momentsleutel aan want met de kruissleutel zitten ze altijd veel te vast.
ik denk dat vrijwel elke momentsleutel wel goed is ook al is ie niet zo precies of ze nou met 85 of 95 vastzitten dat maakt ook niet zoveel uit.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
die blanke motip lak houdt ongeveer 3 jaar bij zomergebruik
swinters rijd ik op stalen velgen met winterbanden
volgende winter toch maar laten parelen?
de citroen-liefhebber
Er zit inmiddels een nieuwe wielnaaf op, nou durf ik alleen de bouten niet meer aan te draaien eerst ga ik een momentsleutel halen.
Assitch, wat bedoel je met parelen, stralen of is dit een specialen behandeling?
Verder zou ik eigelijk graag het tankklepje vervangen door een vervorming die erin zit, Weet iemand of het slot hieruit te halen is en hoe?
En als iemand nog een tankklepje heeft liggen in de kleur Gris Silex zou ik dat graag horen.
Slot van de tankdop is vrij simpel te verwijderen, zit aan de binnenkant een veer overheen gespannen, deze eerst verwijderen en dan de plasticjes een klein beetje naar buiten dwingen en hebbes.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Alle BX tankklepjes staan trouwens een beetje bol, dus als je dat bedoelt met “vervorming”.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90