




















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Vanaf modeljaar 1998, dus juni/juli 1997
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Inderdaad.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Gewoon met die BX rijden joh . Past toch veel beter bij je leeftijd (alhoewel ik ook wel eens stiekem naar een XM gekeken heb
).






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
BunnY schreef:Gewoon met die BX rijden joh
. Past toch veel beter bij je leeftijd (alhoewel ik ook wel eens stiekem naar een XM gekeken heb
).
XM wordt ook voor zijn vader
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
citro-power schreef:
De 1e serie 24V waren niet echt fantrastisch betrouwbaar , de 12V wel.
Ik loop nog met de gedachte een 24 klapper 1e type aan te schaffen, met het eenspaaks stuur dus, is het werkelijk zo erg?
Wat zou er aan kunnen mankeren?





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ducantoni schreef:citro-power schreef:
De 1e serie 24V waren niet echt fantrastisch betrouwbaar , de 12V wel.
Ik loop nog met de gedachte een 24 klapper 1e type aan te schaffen, met het eenspaaks stuur dus, is het werkelijk zo erg?
Wat zou er aan kunnen mankeren?
Je moet ‘t maar zo bekijken. Als die dingen nu nog bestaan zal het wel meevallen met die betrouwbaarheid….en zullen misschien de meeste problemen wel getackled zijn….
Ik had laatst een stel kerels in de auto die vonden dat de auto nog best lekker reed voor 10 jaar oud. Even later maar medegedeeld dattie bijna 20 is….
Ik meen dat bij de eerste 24 kleppers de smering niet optimaal was. Later is dat aangepast. En volgens mij ook voor de modellen die op dat moment al rondreden. Je zou er op zich van uit mogen gaan dat de 24-kleppers die nu rondrijden wel ok zijn. Onderdelen zijn wel wat duurder, maar mij lijkt zo’n 24 klepper ook wel wat…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Tja! Enkel vind je ze zo moeilijk met weinig km’s.
Alvast hier in België toch.
ambijajance schreef:Ik had laatst een stel kerels in de auto die vonden dat de auto nog best lekker reed voor 10 jaar oud. Even later maar medegedeeld dattie bijna 20 is….
Dat heb ik ook, die van mij tikt in mei de 19 jaar aan.
En ondanks een paar ‘kleine’ dingetjes die ik er aan heb gehad is de optelsom dat het nog steeds een hele fijne auto is die ik niet meer weg doe.
De teller staat ondertussen op 370.000….
Ff een Update…
We zijn eigenlijk al zover dat we graag een XM willen…
Zaterdag op de Citromobile ook veel moois gezien!
Graag zou ik jullie ervaringen willen weten omtrent de V6 Motoren…
We zitten te twijvelen of we een 12V of een (laatste type) 24V.
Ik weet een 12V is meer tour auto is en dat een 24V wel lekker erg lekker snel is…
Vertel jullie ervaringen maar!
Ook met betrekking tot betrouwbaarheid en reparatie/onderhoud.
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94