2 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Timo’s BX 16 TGi Progress - Is niet meer van mij..
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 12 mei 2009 07:55 PM
  [ # 16 ]

Bedankt! very good Ik ga vanavond na het eten weer eens een poging wagen.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
hans en bianca
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 12 mei 2009 10:33 PM
  [ # 17 ]

Re: Timo’s BX 16 TGi Progress - Verwarming

Timo1990 schreef:

Nieuw topic, nieuw probleem.

 

 

Achter het paneeltje zit een zwarte buitenkabel met een ijzeren binnenkabel de buitenkabel wordt d.m.v. een nokje vastgehouden en hier was de kabel uitgeschoten dit werkt net als een handrem van een fiets
Opde site van roel tiemersma staat beschreven hoe je de kachelkraan eruit kunt halen.

Groetjes Hans

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 mei 2009 12:20 AM
  [ # 18 ]

Ik ben er een beetje klaar mee, dat weet ik wel. Evil or Very Mad

Weer een paar uur bezig geweest, maar nog geen stap verder. Alleen een hoop ergenis. Of ik doe wat verkeerd of er zit wat verkeerd, of het is vrijwel onmogelijk?! Confused

Eerst de middentunnel eruit gehaald om dat *$^&*$^@ klemmetje tussen de radio draden uit te vissen. Daarna weer een boel pogingen gedaan om het dikke stuk van de kabel tussen het klemmetje te krijgen, maar wil echt niet lukken.

Als de verwarminsknop op koud staat, dan heb ik ruimte genoeg tussen het kachelpaneeltje en het dashboard om het klemmetje vast te zetten. Alleen zit er dan alleen maar het ijzerdraad van de kabel, en ik moet juist het dikke gedeelte van de kabel hebben. Als ik dan aan de verwarmingsknop draai, dan komt de dikke kabel omhoog richting het klemmetje. Alleen, wordt de kabel daardoor strakker getrokken waardoor het kachelpaneeltje naar beneden getrokken wordt waardoor de ruimte om het klemmetje vast te zetten steeds kleiner wordt. Pas als de verwarmingsknop bijna op z’n warmst staat, is het rubber gedeelte bij het klemmetje, en moet het klemmetje vast gemaakt worden om het dikke stuk. Maar als die knop zover staat, is er geen ruimte meer tussen het kachelpaneeltje en het dasboard om met m’n vingers ertussen te komen om het klemmetje vast te zetten. Evil or Very Mad

Ijzerdraadje met verderop het dikke stuk draad:

Filmpje waarop te zien is hoe bar weinig ruimte erover blijft om het klemmetje vast te zetten:
Klik hier.

Filmpje van de kachelkraan zelf. Hoort het dat die maar zo’n klein stukje heen en weer kan? Misschien hoort het wel zo, ik weet het niet. Laughing
Klik hier.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 13 mei 2009 12:49 AM
  [ # 19 ]

Klotezooi hè Smile
Ik heb de boel uiteindelijk op de tast gemonteerd. Plastic bakje zo dicht mogelijk bij dashboard houden en dan klooien met een schroevendraaier om kracht te zetten op die klemmetjes. Er zit nog een hoop DNA van mij achter dat dashboard…

Trouwens, als ik de kabel vasthield, dan kon ik het metalen stangetje heen en weer bewegen met de combinatietang. Als dat niet lukt moet je denk ik eerst de kachelkraan beter gangbaar maken.

(wat ben ik blij dat ik het al achter de rug heb…)

Profiel  
 
hans en bianca
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 15 mei 2009 12:36 AM
  [ # 20 ]

Re: Timo’s BX 16 TGi Progress - Verwarming

Timo1990 schreef:

Nieuw topic, nieuw probleem.

 

  [img]http://farm4.static.flickr.com/3542/3


Op het filmpje zie ik dat de zwarte buitenkabel niet achter het nokje zit wat dus achter het witte plaatje zit met de draaiknoppen,dus geen handrem effect. groetjes hans

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 mei 2009 12:51 AM
  [ # 21 ]

@ Hans, dat is het probleem juist. Ik krijg die zwarte kabel niet meer in dat klemmetje achter het paneeltje.

@ BX16TGI, welk metalen stangetje bedoel je precies die ik met de combinatietang heen en weer kan bewegen?

Overigens, als ik de kachelkraan met de hand helemaal open zet (dus niet met de draaiknop) wordt het wel warm in de auto. Alleen die kachelkraan gaat wel redelijk zwaar, geen idee of dat hoort?

Morgen nog een poging wagen.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27966
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 mei 2009 12:55 AM
  [ # 22 ]
Timo1990 schreef:

Overigens, als ik de kachelkraan met de hand helemaal open zet (dus niet met de draaiknop) wordt het wel warm in de auto. Alleen die kachelkraan gaat wel redelijk zwaar, geen idee of dat hoort?

Dan gaan mijn vermoedens toch naar een vastzittende kachelkraan…
Als het met de hand al zwaar gaat zal het zwakke systeem er helemaal moeite mee hebben.

Het is natuurlijk een echte BX kwaal die kachelkraan Wink

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 15 mei 2009 01:35 AM
  [ # 23 ]

En ze worden niet meer gemaakt volgens mij…

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 15 mei 2009 03:46 PM
  [ # 24 ]
Timo1990 schreef:

@ Hans, dat is het probleem juist. Ik krijg die zwarte kabel niet meer in dat klemmetje achter het paneeltje.

@ BX16TGI, welk metalen stangetje bedoel je precies die ik met de combinatietang heen en weer kan bewegen?

Overigens, als ik de kachelkraan met de hand helemaal open zet (dus niet met de draaiknop) wordt het wel warm in de auto. Alleen die kachelkraan gaat wel redelijk zwaar, geen idee of dat hoort?

Morgen nog een poging wagen.

Op die foto van je zie je dat stangetje in dat zwarte plastic heen en weer beweeg dingetje zitten. (hoe heet dat ook al weer…)

Ik pakte dus de zwarte kabel vast, en kon toen vrij makkelijk de kachelkraan bedienen met mijn kombinatietang. Bij mij zat alles met tie wraps vast, want het plastic waar je de metalen klem op vast klikt was kapot. Daardoor wou bij mij de kraan niet meer helemaal dicht, was érg leuk in de zomer Surprisedops:

Bij het monteren heb ik geloof ik het metalen uiteinde zo ver mogelijk naar binnen in de zwarte kabel geduwd. (zeker weet ik het niet meer, verdringing en zo)
Ik moest drie kabels monteren, bij het monteren heb ik de witte plastic bak zo dicht mogelijk bij het dashboard gehouden. Half op de tast de boel gemonteerd. Daarna pleisters geplakt op mijn vingers…

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 17 mei 2009 11:27 PM
  [ # 25 ]

Goed, ik wil nu dus de kachelkraan weer een beetje gangbaar maken/schoonmaken zodat die weer wat lichter open en dichtgaat, en het brakke systeem er hopelijk wat minder moeite mee heeft.

Kachelkraan loshalen: Kachel op koud, en dan gewoon die 4 bouten loshalen en that’s it? Of moet ik nog ergens op letten?

Kachelkraan schoonmaken: Waarmee, en wat moet ik precies schoonmaken/gangbaar maken? Surprisedops:

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 18 mei 2009 10:26 AM
  [ # 26 ]

Dat je koelwater gaat verliezen Wink  Ik zal denk de slangen in de motorruimte eerst loshalen en snel een passend buisje insteken zodat je minder koelwater verliest Wink

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 18 mei 2009 10:45 AM
  [ # 27 ]

Daarom moet de kachel juist op koud staan. Ik had gelezen dat er dan maar een klein beetje koelwater in de cabine komt.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 18 mei 2009 12:12 PM
  [ # 28 ]

Als je de kachel op koud zet, komt er inderdaad maar een klein beetje vloeistof uit je kachelradiator. Maar aangezien de schuif er zelf ook voor weg moet, (anders kan je hem niet schoonmaken) stroomt een groot gedeelte van je systeem gewoon leeg.

Ik heb bij mijn 16TZI exact het zelfde probleem, de kachelschuif wil maar een klein stukje, en ik krijg het kabeltje ook niet op zijn plaats. Als ik de kachel nou warm of koud wil hebben moet ik op de kop onder het dashboard, om met de hand de kachelschuif te bedienen….
Dat word nog even klussen dit weekend….

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 18 mei 2009 12:14 PM
  [ # 29 ]

Aah, een groot gedeelte dus. Dan wordt de bak even iets groter die ik eronder ga houden. Laughing

En ik wens je vast veel succes. Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 18 mei 2009 12:51 PM
  [ # 30 ]

is het dan niet makkelijker om je systee leeg te laten lopen en daarna pas aan je kachel gaan sleutelen? ik heb liever kvs op de straat dan in m’n auto.

Profiel  
 
 
2 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook