2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
R.I.P. - Nummer 21, de XM 2.1D Break van Lucas
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6312
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 13 mei 2009 12:28 PM
  [ # 16 ]

Sohail heeft al wel wat aan de pomp gesleuteld, het is nu verbeterd van levensgevaarlijk naar hinderlijk traag.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 mei 2009 12:31 PM
  [ # 17 ]
Brian schreef:
sans-pareil schreef:

Je zou er nog een automaat aan kunnen hangen. Dan wordt ie nog langzamer.

Volgens mij is die combinatie nooit geleverd, dus ja, het is officieel de traagste XM

Oh ik dacht dat de uitdaging was om de allertraagste te maken. Waarom zou je anders een 2.1d kopen? Ik heb nog wel een automaat die er op past Lucas, die doet het ‘t beste in z’n achteruit, maar ja, bij die snelheden maakt dat ook niet meer uit natuurlijk. Interesse Lucas?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 13 mei 2009 12:43 PM
  [ # 18 ]
sans-pareil schreef:

Je zou er nog een automaat aan kunnen hangen. Dan wordt ie nog langzamer.

Ik heb nog wel een laatste type ZPJ4 voor er in Wink.

Ik zou ‘m achterin schuiven, ruimte zat en je kunt er eenvoudig bij Laughing

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 mei 2009 12:45 PM
  [ # 19 ]

Dan moet je er 2 doen hoor. Anders is het ook niet cool.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6312
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 13 mei 2009 12:51 PM
  [ # 20 ]

De uitdaging was om een harde serie 1 break koets te vinden om het TD blok in te lepelen.

Kwa traagheid denk ik dat er misschien maar 1 kan tippen aan de D12 break en dat is de Xantia 1.9D Automaat.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12514
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 mei 2009 01:07 PM
  [ # 21 ]
Lucas Unger schreef:

Sohail heeft al wel wat aan de pomp gesleuteld, het is nu verbeterd van levensgevaarlijk naar hinderlijk traag.

En ik ben nog niet klaar Twisted Evil
Binnenkort maar eens compleet opnieuw afstellen, stationair is ook te laag, en dat is ook weer van invloed op de snelheid.
En uiteraard de voorverwarming weer aansluiten.

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 13 mei 2009 04:10 PM
  [ # 22 ]

Is die 1,9d automaat nog slomer. Vond de handbak al traag…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 mei 2009 04:11 PM
  [ # 23 ]

Nog een 2.1d er achterin? Als een soort dubbele vierring der traagheid?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 13 mei 2009 06:07 PM
  [ # 24 ]
Lucas Unger schreef:

Kwa traagheid denk ik dat er misschien maar 1 kan tippen aan de D12 break en dat is de Xantia 1.9D Automaat.

Vergeet het, er bestond namelijk ook nog een CX 2200 D. Laughing
Mooie Break heb je daar!

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 13 mei 2009 08:51 PM
  [ # 25 ]

Mijn Breaky is ook geen snelheids monster, ik wil ook geen snelheids monster, ik vind het prima zo. Als de houderschapsbelasting niet zo hoog zou zijn voor een diesel, had ik er ook zo een genomen. (2.1D)  Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6085
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 13 mei 2009 09:25 PM
  [ # 26 ]

@eXpelliarMus: Ja, want als een bezetene rijden doe je wel in andermans auto, niet? Laughing  Laughing

(flauw hè, dat ik er steeds op terug blijf komen) Wink

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 13 mei 2009 11:44 PM
  [ # 27 ]
jaco schreef:

@eXpelliarMus: Ja, want als een bezetene rijden doe je wel in andermans auto, niet? Laughing  Laughing

(flauw hè, dat ik er steeds op terug blijf komen) Wink


Koest Jaco, in je mand Razz

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 13 mei 2009 11:59 PM
  [ # 28 ]

Mooi hoor lucas! Echt groot zo’n ding.
Ga je nog meer overzetten van de kromme TD?

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6312
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 14 mei 2009 01:20 AM
  [ # 29 ]

We gaan de TD binnenkort uit elkaar trekken, wat ik er allemaal uit haal weet ik nog niet, dat bekijk ik op dat moment wel. Sowieso gaat alles wat met de motor te maken heeft er uit natuurlijk.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6312
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 20 juli 2009 01:51 AM
  [ # 30 ]

Nou, de break houdt zich prima eigenlijk. Het gaat allemaal vrij probleemloos. Ik heb tot nu toe een kaotte dynamo en raw-stengel gehad. Vrijdag nog 4 nieuwe energy savers er op laten leggen, dat geeft aardig wat meer grip dan de verharde oude energy’s die er om lagen.

Over 2 weken ga ik weer eens een weekje weg, voor die tijd wil ik de draagarmrubbers en pokkepokstangetjes nog even doen, want dat is er allemaal niet al te best aan toe.

Profiel  
 
 
2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook