NaviDrive Upgrade cd (ernstige storing)
De Funes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 26-04-2009

Gepost: 26 april 2009 09:33 PM

Waarde Grand C4 rijders: 10 april kwam de nieuwe aanwinst , 12 april sloot ik de Ipod van mijn zoon aan voor de benodigde “koele"muziek. helaas teveel gevraagd voor de nieuwe RT5 navidrive. Blijkbaar is het aansluiten van de Ipod aan de usb geen goed idee. Bij Citroen had men hier nog nooit van gehoord. Ik heb ze aangeraden maar eens op internet naar de boodschap : plaats upgrade cd, te zoeken.
Ondertussen ben ik twee weken verder en de dealer zit nog steeds met de handen in zijn haar. Ook in Amsterdam weten ze zich blijkbaar geen raad want ik kreeg wel een nieuwe oud boekje zowaar met usb info maar daar kan ik nu niets mee omdat ik gewoonweg geen systeem meer heb. geen telefoon,radio navigatie enz.
Wie heeft dit probleem ook en heeft misschien al een update cd o.i.d.
Verder rijdt deze machine als een speer en schakelt (na enige oefening met de voet) zeer relaxed.

Robert de Funes


Aanvulling 6 mei 2009:  inmiddels schijnt er een update cd vanuit Frankrijk onderweg te zijn. Morgen hopen ze het probleem opgelost te hebben. Als dit niet lukt wordt het systeem geheel vervangen ( wel door een RT5) Dank voor de vele reacties en ik hoop dat voor de anderen het probleem dan ook is opgelost. De aanhouders winnen!

Robert de Funes

Grand c4 Picasso sinds 10-4-2009 halfautomaat

Profiel  
 
macfocus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 26 april 2009 09:49 PM
  [ # 1 ]

Hoi De Funes,

Ik heb één vraag en verder nog wat slecht nieuws…  Twisted Evil

De vraag:  Is de iPod toevalling “Mac”  (HFS+) geformatteerd? Zo ja, dan weet ik nu zeker dat dat een “No Go” area is. De mijne was dat nl. en dat kostte mij mijn RT 5 (na 6 uur in bezit).

Het slechte nieuws, laat je dealer maar een nieuwe RT 5 bestellen. Dat was bij mij de oplossing. Zeer waarschijnlijk kan je dealer de “Telematica” ook niet meer uitlezen op de werkplaatscomputer.

In mijn geval durde het 2 weken voordat er een nieuw apparaat was.

Mijn ervaringen vindt je hier.
 

Overigens heeft je iPod aansluiten op USB niet zoveel zin.
Het gaat veel beter als je hem op de AUX aansluit in het dashboardkastje

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 26 april 2009 11:01 PM
  [ # 2 ]

zin of geen zin om ergens aan te sluiten… Het zou een systeem moeten zijn dat vandaag de dag PERFECT zou moeten werken, zonder enige storing.

Hopelijk is de oplossing makkelijk te vinden

Profiel  
 
ariec4
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 31-03-2009

Gepost: 28 april 2009 04:01 PM
  [ # 3 ]

Gaat het hier om incidenten of is er sprake van een structureel probleem met iPod i.c.m. RT5? Zijn er iPod gebruikers die probleemloos inpluggen op de USB van de RT5?

Thuis ben ik ben de enige zonder iPod. Loop ik een groot risico als mijn vrouw of dochters in een onbewaakt ogenblik hun iPod aansluiten op de USB poort van de RT5?

De iPods worden regelmatig bijgewerkt met iTunes op Windows PC’s. Ik lees over de formattering als vermoedelijke oorzaak. Hoe controleer ik de formattering van een iPod?

Grand C4 Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business

Profiel  
 
macfocus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 07-12-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 hDif Eb6v Ligne Business
Gepost: 28 april 2009 05:38 PM
  [ # 4 ]
ariec4 schreef:

Gaat het hier om incidenten of is er sprake van een structureel probleem met iPod i.c.m. RT5? Zijn er iPod gebruikers die probleemloos inpluggen op de USB van de RT5?

Thuis ben ik ben de enige zonder iPod. Loop ik een groot risico als mijn vrouw of dochters in een onbewaakt ogenblik hun iPod aansluiten op de USB poort van de RT5?

De iPods worden regelmatig bijgewerkt met iTunes op Windows PC’s. Ik lees over de formattering als vermoedelijke oorzaak. Hoe controleer ik de formattering van een iPod?

Als jullie thuis geen Apple Macintosh hebben dan kun je er van uit gaan dat je een FAT geformateerde iPod hebt. Je kunt het waarschijnlijk zien als je de iPod aansluit op de PC in iTunes. En wellicht ook op de iPod zelf.
Kan het nu even niet checken, iPod ligt in de auto…

De Ford Capri gek van het citroën forum. cool smirk

Had: C4 Grande Picasso Ligne Business 1.6 HDIf Eb6v (met NaviDrive RT5), Nocciola en een trekhaak.
Heb: Nog 2 maanden: Renault Megane GT-line 1.5 dCI (14%)
Moet: Op zoek naar iets anders

Profiel  
 
ariec4
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 31-03-2009

Gepost: 29 april 2009 02:19 AM
  [ # 5 ]

Vanavond heb ik onze iPods op de RT5 getest. Allen hebben een Windows indeling. Dit wordt weergegeven in programma iTunes als je de iPod met de PC verbind.
- iPod nano 2nd generation: speelt af
- iPod nano 3rd generation: speelt af
- iPod nano 3rd generation: album niet herkend
- iPod classic: melding schijfgeheugen niet herkend

Afspelen is een betrekkelijk begrip. Eerder is al de conclusie getrokken dat de USB aansluiting onbruikbaar is als iPod aansluiting. >>> RT5 en iPod <<<
Ik kreeg het overigens nog even heel erg benauwd. Bij de iPod classic verscheen de melding ‘Schijfgeheugen niet herkend’. Kort daarop ging de RT5 uit met een zwart scherm. Daarna verscheen het Citroën logo en dat heeft ongeveer 5 minuten geduurd. Toch waarschijnlijk een soort resset.

De iPod aansluiten op de analoge aansluiting in het dashbordkastje werkt overigens perfect.

Grand C4 Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business

Profiel  
 
De Funes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 26-04-2009

Gepost: 06 mei 2009 08:36 PM
  [ # 6 ]

Beste mensen,

Aanvulling 6 mei 2009: inmiddels schijnt er een update cd vanuit Frankrijk onderweg te zijn. Morgen hopen ze het probleem opgelost te hebben. Als dit niet lukt wordt het systeem geheel vervangen ( wel door een RT5) Dank voor de vele reacties en ik hoop dat voor de anderen het probleem dan ook is opgelost. De aanhouders winnen!

Verder doe ik nu ook mee aan car crash investigation van Discovery
Tijdens de rit afgelopen zaterdag gingen in de cockpit diverse lampjes branden. Zoonlief de handleiding erbij en driftig op zoek naar de verklaring van de kerstboom. Nadat er vervolgens nog meer lampjes en belletjes gingen, zei hij hé pap het lijkt wel dat programma van Air crash investigation op Discovery. Ik ben toch wel blij dat dit een auto is en ik zo uit kan stappen. Dat laatste was het geval want de brandstofpomp was bezweken. Blijkt een fabrieksfout te zjn. Gelunkkig garantie.
Dus hoopp ik dat na morgen er eindelijk eens gereden kan worden. Mijn buurman vroeg al of ik tegenwoordig bij een garage werkte. Dit was ingegeven door het feit dat ik vanaf 10 april dagelijks met andere leenauto’s rondrij.
Toch nog een leuke ervaring al die citroentjes. Geef mij die Eend maar weer. Die deed het altijd.

Robert de Funes

Grand c4 Picasso sinds 10-4-2009 halfautomaat

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 07 mei 2009 03:40 PM
  [ # 7 ]

Welkom op ons forum De Funes,

Jammer dat je gelijk al zoveel pech hebt. Bij welke dealer heb je ‘m gekocht (of in onderhoud?)

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
De Funes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 26-04-2009

Gepost: 16 mei 2009 12:57 AM
  [ # 8 ]

Beste c4érs,

Inmiddels is vanuit Frankrijk bij mijn dealer de inmiddels beroemde upgrade cd aangekomen. De RT5 heeft dus wel degelijk een upgrade benodigd. IPod blijft voor onze Fransen een moeilijk woord. Alles draait nu perfect en ik rij heerlijk. De pech was gewoon echt pech want het is een knap stuk techniek en een ongelofelijke power. Een 1,6 motor met 150 pk is echt heerlijk. En ook nog een beetje groen.
Bedankt voor jullie reacties en ik zal jullie op de hoogte houden. Overigens weet iemand van jullie of je de usb-stick moet formatteren of kun je deze gewoon gebruiken?
Oh ja Gerrit, de dealer zit in Eindhoven maar is via de lease aangewezen. dat verklaart denk ik waarom zij geen thuis geven bij klachten. Rijden en mond houden. De dealer bij mij in het dorp (Delsink) doet echt zijn best en verdient een pluim.

groet,
Robert de Funes

Grand c4 Picasso sinds 10-4-2009 halfautomaat

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook