1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Radio gegevens xsara
Kohen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

Gepost: 28 mei 2009 12:37 AM

Hallo xsara rijders.

Ik heb een standaard radio in mijn auto zitten (2001) en vraag me af wat hier de specificaties van zijn. Nu heb ik mijn radio eruit gehad en het nummer opgeschreven om hier eens op te zoeken.

Maar deze resultaten zijn om te betreuren.

Er zitten 2 dingen aangesloten met stekkers aan de achterkant tevens de antennekabel

Waarvoor is die 3e aansluiting? (breder dan die andere)

Wat voor radio kan ik hier inzetten zodat alles blijft werken, stuurbediening(flipper) en display.

ik wilde eigenlijk andere speakers aan gaan sluiten met een versterker en een sub maar ik denk dat de standaard radio niet voldoet.

Kan mij iemand opweg helpen met de specs en eventueel een suggestie voor een andere radio?

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1146

Gepost: 28 mei 2009 12:40 AM
  [ # 1 ]

Re: Radio gegevens xsara

Kohen schreef:

Kan mij iemand opweg helpen met de specs en eventueel een suggestie voor een andere radio?

Hier ben ik ook wel beniewd naar. Naar mijn mening moet dit wel met groene verlichting.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 mei 2009 12:51 AM
  [ # 2 ]

De radio die ik heb kan je elke kleur verlichting instellen die je wil, de kleur groen lijkt erg veel op de rest van het groen in de Xsara Wink

Profiel  

Kohen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

Gepost: 28 mei 2009 01:06 AM
  [ # 3 ]

maar welke radio kan je er bv in zetten.
Toevallig kwam ik net dit tegen
http://membres.lycos.fr/myphedra/Images/AV_systems/AV_connecting_fr.htm
en
http://www.nexxia.co.uk/More_Information/ISO_wiring.htm

weet inmiddels al iets meer maar nog niet concreet moet het nog wel lezen op die pagina’s

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1146

Gepost: 28 mei 2009 01:24 AM
  [ # 4 ]
Arjan Verkade schreef:

De radio die ik heb kan je elke kleur verlichting instellen die je wil, de kleur groen lijkt erg veel op de rest van het groen in de Xsara Wink

welk merk? JVC toevallig? Of Kenwood?

Profiel  

xsara_LP
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58

Gepost: 28 mei 2009 07:11 PM
  [ # 5 ]

Ik heb er een Pioneer DEH-2120UB in gezet met blauwe licht. Makkelijk bedienbaar kost niet al te veel heeft USB aansluiting en kan wel aardig wat hebben.

Citroen Xsara 1.4i Ligne Prestige (1998)

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7867

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 28 mei 2009 07:29 PM
  [ # 6 ]

Weet niet precies naar wat voor specificaties je op zoek bent, maar het uitgangsvermogen van de RD3 is 4*35 watt ofwel 4*17,5 watt nominaal. (vergelijk dit met een moderne aftermarket van 4*50 watt / 4*26 watt nominaal).

Op de originele bekabeling kun je niet zondermeer een andere radio aansluiten. Er bestaan adapterkabels of je moet zelf een permanente en geschakelde 12-volt aanleggen. Dit in verband met de canbusbekabeling. Doe je dit niet kun je allerlei gekke storingen verwachten. In het ergste geval beschadig je de BSI, vervangen daarvan is een duur geintje.

Om de originele stuurbediening met een aftermarket radio te gebruiken zijn weer afzonderlijke kabeltjes in de handel.

De derde connector achterop is een driedelige mini-iso-connector. Eén daarvan is voor de aansturing van de cd-wisselaar, één daarvan is de in- en uitput van de Windows CE computer (destijds optioneel maar nooit in NL geleverd) of navigatiesysteem. De derde is schijnbaar voor de pre-out maar helaas heb ik die nog nooit werkend gekregen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 28 mei 2009 07:30 PM
  [ # 7 ]

Arjan heeft een Pioneer radio. Ik heb een zelfde soort radio, zij het een model nieuwer.
Zitten geloof ik 2 verschillende groen tinten in. 1 past perfect bij de dashboardverlichting!

Xsara Coupe

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 709

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 28 mei 2009 07:59 PM
  [ # 8 ]

Bestaan er geen eindversterker-achtige oplossingen die (via eigen zekering) direct ergens stroom kunnen tappen?

Dus gewoon die 4x35w vanaf de originele aansluiting onderscheppen en versterken naar 4x[zoveel] om vervolgens weer via bestaande bekabeling door te gaan naar de speakers?

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7867

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 28 mei 2009 08:02 PM
  [ # 9 ]

De meeste versterkers kun je high-level aansluiten. Op zo’n soort manier heb ik het nu (tijdelijk) aangesloten. De versterker haalt stroom direct van de accu en een geschakelde plus van de isoconnector. De speakers lopen uiteindelijk weer via de originele bekabeling.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 28 mei 2009 09:23 PM
  [ # 10 ]
r1Ch schreef:
Arjan Verkade schreef:

welk merk? JVC toevallig? Of Kenwood?

Ik heb deze: DEH-P6700MP

Overigens pas de rest van de behuizing ook erg goed in de Xsara type 2, daar heb ik hem toen ook op uitgezocht.
De kleur groen komt overeen met de rest van het dash.

Zelf heb ik hem eigenlijk altijd op de rainbow stand staan Wink

Inmiddels niet meer nieuw te krijgen, maar vast nog wel ergens goedkoop als restvoorraad of gewoon 2de hands Smile

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 28 mei 2009 09:38 PM
  [ # 11 ]
Arjan Verkade schreef:

En hoe zit het met eventuele stuurbediening voor audio? Ben je dat dan kwijt of valt dat aan de praat te krijgen?

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 28 mei 2009 09:42 PM
  [ # 12 ]

Pioneer heeft voor zover ik weet gewoon verloopjes voor citroen. Als het goed is moet ik er zelfs nog wel een hebben liggen…

Xsara Coupe

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 28 mei 2009 09:45 PM
  [ # 13 ]

Ik heb geen stuur met stuurbediening orgineel. Maar volgens mij zijn er wel verloopjes te krijgen voor Pioneer radio’s.

Ik heb wel deze erbij:

Werkt prima vind ik Smile

Bij de radio wordt ook al een afstandbediening verkocht, deze is alleen niet voor je stuur maar gewoon los als je naast de auto staat bijvoorbeeld.

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 28 mei 2009 10:00 PM
  [ # 14 ]

En hoe zit het, als we dan toch bezig zijn, met de passing in het dash? Het front van een standaard autoradio is minder hoog dan de fabrieksradio.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 28 mei 2009 10:03 PM
  [ # 15 ]

Daar zal je een ander stukje dash moeten plaatsen.

Waarschijnlijk het makkelijkste te krijgen via de dealer.
Anders op internet goed rond zoeken of uit een sloper natuurlijk Wink

Profiel  

1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook