Dag allemaal,
De banden op onze Xsara beginnen een beetje aan hun eind te raken. Nu horen hier standaard Michelin pilot Premacy 195/55 R15 /85H banden onder.
Een beetje speurwerk op het internet geeft te kennen dat deze band niet meer bestaat en de opvolger (Premacy HP) pas bij 16 inch begint!
Wat is nu een goede vervanger voor deze band? Ik heb ooit eens Hankookjes gehad onder een peugeot 306 en vloog alle kanten op bij 1 druppel water op een vierkante meter . Daar ben ik dus niet naar op zoek
.
Ik hoop dat iemand mij advies kan en wil geven over een veilige (ook bij regen) en zuinige band.

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je sportief zoek Pilot Exalto’s
Anders Energy Savers (HP?), dat schijnen ook goede banden te zijn geen ervaring mee.
De Exalto’s grippen erg goed, dat is eigenlijk de iets duurdere opvolger van de Premacy’s.

Totaal aantal Berichten: 10
- Xsara Picasso 2.0 16v difference automaat
nieuwe banden
kijk maar eens op de volgende site,daar staan tal van banden op.
ook de michelins.
tevens staat er een test rapport bij.
niet om het een of ander maar de michelins komen goed uit de test.
http://www.autobandenmarkt.nl/

Totaal aantal Berichten: 7867
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Michelins zijn goed maar duur. De Exalto’s zijn sportief en gaan minder lang mee, de Energy Savers gaan langer mee maar zijn wat minder geschikt voor dynamisch rijden.
Er zijn legio alternatieven te bedenken dus het is ook een beetje een kwestie van aanbod bij de diverse bandenhandelaren en persoonlijke voorkeur.
Ik heb de Energy Savers van Michelin maar hoor ook zeer goede ervaringen met bijvoorbeeld Nokian V’s.
Afgezien van de echte vage b- en c-merken kun je je denk ik geen buil vallen. Andere goede merken zijn Vredestein (Nederlands fabrikaat), Dunlop of Goodyear. Keuze te over.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Even googlen op “ANWB bandentest” en je komt zo het rapport tegen: http://www.anwb.nl/auto/tests/onderdelen,/zomerbanden/Test-zomerbanden-2009.html
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Ik heb andere banden geprobeerd ” Roadhog ” , Goedkoper ,,maar dat merk je ook wel ,,Ik heb nu Michelin’s onder de LMV,,,, Perfect.
Heb je wieldoppen ,,,let dan even op dat je nieuwe banden geen zgn stoeprandbeveiliger hebben , want dan krijg je dezelfde ellende als ik , zie mijn berichten over de wielen/banden.. Succes Ton
In bezit :
Xsara 1.6 VTR 16v
ID 19b (1971)
in bezit gehad :
CX
GSA X3
Xantia
Ik heb de laatste keer de banden besteld op de site die hierboven staat, is goedkoop en zelfs een paar dealers zijn erop aangesloten (wel makkelijk als je originele lmv hebt die hebben geen losse dop).
Hou er wel rekening dat er nog extra kosten kunnen bij komen (zoals rubber verwijderen van de velg rand, ventielen en balanceren etc).
Ik zelf nu 2 goodyear voorop (stil en comfortabel) en 2 vredestein sport achter (maakt een takke herrie, heeft hoogteslag en zeer stug).
Hmmm,
Volgens mij is er ergens iets mis gegaan met de meldingen wanneer er nieuwe reacties zijn . Sorry voor de late reactie van mijn zijde.
Ik ben erachter gekomen dat de citroen een exotisch maatje heeft. Jeetje zeg, wat een geld voor een beetje rubber. Mede door de maat ben ik van michelin afgestapt. 500 euries voor een setje rubber! Echt te veel..
Ik ben uit gekomen op de rainexpert van uniroyal wat betreft prijs/kwaliteit. Ik heb m al een paar keer mogen uitproberen met een noodstopje in de regen met succes moet ik zeggen. Ik merk wel dat ik 0.3 l/100km meer verbruik . Wat dat betreft: volgende keer weer michelin!

- CX 25 GTi Turbo 2
500 euro? voor 2 of 4?
Volgens mij ben ik meestal zo’n 160 euro per stuk kwijt. Dat is dan wel incl montage en balanceren.
Tja de Xsara heeft geen standaard maat blijkbaar…
Ik ben benieuwd wat de levensduur van je merk zijn. Dat zal minimaal net zo lang mee moeten gaan als het zijn geld moet opbrengen. Zoals je ziet verlies je al wat op benzine…
Overigens telt de boardcomputer in stappen van 0.3. Dus het werkelijke meerverbruik zou iets minder kunnen zijn, maar net genoeg om het verbruik op het display een stap hoger te laten aangeven.

Ik was 260 euro kwijt voor vier hagelnieuwe Michelins met de stickers er nog op. Montage en balanceren was nog eens tachtig. Reken maar uit.
Heb ze wel particulier van Marktplaats gekocht, dat moet je natuurlijk wel aandurven. Ik heb er in ieder geval geen seconde spijt van en zou het zo nog eens doen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- CX 25 GTi Turbo 2
Per band moet je dus ongeveer uit gaan van ongeveer 20 euro montage en balanceren
Ja ik zou er ook geen problemen mee hebben, alleen ze liggen niet voor het oprapen deze maat. Je zal dus even mazzel moeten hebben…

Monteren en balanceren had wel goedkoper gekund (€12,50 of €15,- per stuk, laat staan de grens over bij Auto5, die doen het voor minder dan een tientje) maar het was een beetje een haastklus en was ik al lang blij dat ik bij Euromaster meteen terecht kon.

- CX 25 GTi Turbo 2
Ik ga trouwens wel graag naar een adres waar je terug kan komen voor garantie, want mijn ervaring is dat vaak na 1 of 2 weken het nog een keer over gedaan moet worden.
Zeker met die VTS velgen, want dan moet dat hele appraat weer omgebouwd worden
de 500 euries zou voor 4 bandjes zijn in 195/55/R15 85H inclusief montage. Het is de 55 hoogte die hem nekt. Wanneer je een 65 hoog bandje wil ben je 360 euro kwijt inclusief montage (ook michelin energy). Een vriend rijdt passat en had net 4 bandjes nodig. Wat een toeval…
Ik was €390,- kwijt inclusief montage voor de vier uniroyals (wat trouwens even duur is als diverse b-merken bij verschillende bekende bandenbedrijven. Let wel: ik zeg niet dat die per se slechter zijn of zo. Ik durf het alleen niet aan.
€160,- per stuk is wel heel erg duur. Dat moeten dan wel de mooiste bandjes zijn. Alhoewel, ik reed laatst achter een BMW X5 en daar liggen volgens mij wel nog veel duurdere slofjes onder .

Totaal aantal Berichten: 1014
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ik ga gewoon voor een maatje kleiner hoor mijn vanden zijn 195/50/15 de wang is iets lager maar het scheelt wel een hoop in geld ik heb vandaag bij de dealer 2 michelin pilot exalto’s achter erop laten leggen. Maar ik moet zeggen ik ben heel erg tevreden ik heb ze voor ook en ze zijn muisstil en grip genoeg!
En het scheelt een klein beetje op de km teller maar dat valt alles mee! en met deze banden haal ik bij snelweg en rustig rijden tochmakkelijk 1 op 16
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Totaal aantal Berichten: 1014
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
De kosten waren trouwens inclu balanceren en monteren 175 euro voor 2 banden!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003