Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
mafkeessss schreef:Ja het is idd een hele mooie auto en nog een mooie prijs ook nog! ik zou hem ook wel willen;)
hehe, dat gaat niet zomaar he:P
Ik krijg vandaag waarschijnlijk te horen of ik een baan heb dus dan kan het nog een maand tot 2 maanden duren en dan is het zover.
ik moet wel nog in deze wat € inversteren. blijkt dat de middenpijp door geroest is. over de hele lengte is hij aan het roesten en op een plek is hij al door. bij de dealer €120. bij http://www.onderdelendirect.nl/ €85 dus die gaat vandaag al binnenkomen. heb ik vanavond weer wat te doen. en dan hopen dat er niet teveel bij de apk naar boven komt.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

Totaal aantal Berichten: 1014
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Nee dat hoop ik ook niet voor je! Bij mij kwam er bij de apk uit dat 1 ruitenwisser vervangen moest worden om goed gekeurd te worden haha heb er maar gelijk 2 gedaan;)
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

- Xsara 1.6i Coupe
Ik ben bang voor mijn handremkabels. voor de rest merk ik niks.
De sneeuw is niet zo goed geweest voor mijn handremkabels. bij de apk vorig jaar moesten deze ook vervangen worden en was de vrij strak, nu is hij weer redelijk los, dus we zullen zien. Als het nodig mocht zijn misschien zelf proberen te doen.
Citroen Xsara 1.6 Coupe

Totaal aantal Berichten: 391
- Xsara 1.4i coupe
j-wvb schreef:Ik ben bang voor mijn handremkabels. voor de rest merk ik niks.
De sneeuw is niet zo goed geweest voor mijn handremkabels. bij de apk vorig jaar moesten deze ook vervangen worden en was de vrij strak, nu is hij weer redelijk los, dus we zullen zien. Als het nodig mocht zijn misschien zelf proberen te doen.
Dat was bij mij ook het struikelpunt. En ik moet zeggen dat ik er weinig van heb gemerkt. Een enkele keer dattie een beetje bleef steken op de handrem.
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Jeroen_Xs98 schreef:j-wvb schreef:Ik ben bang voor mijn handremkabels. voor de rest merk ik niks.
Dat was bij mij ook het struikelpunt. En ik moet zeggen dat ik er weinig van heb gemerkt. Een enkele keer dattie een beetje bleef steken op de handrem.
bij mij is ie dus ook vervangen en de handrem gaat nu echt soepel…

- Xsara 1.6i Coupe
bij mij ligt ie gewoon los tot het eerste klikje voorbij is. maar zal wel goed komen.
Citroen Xsara 1.6 Coupe

- Xsara 1.4i coupe
r1Ch schreef:Jeroen_Xs98 schreef:j-wvb schreef:Ik ben bang voor mijn handremkabels. voor de rest merk ik niks.
bij mij is ie dus ook vervangen en de handrem gaat nu echt soepel…
Bij mij gaatie nu redelijk stroef. Ik kreeg em in et begin amper voorbij de eerste klik met omhoog trekken. Inmiddels gaatie wat soepeler. (ik had zo’n zelfde soort probleem toen de remleidingen vervangen moesten worden, eerst bij de kleinste aanraking stond je al stil vanuit de 50, nu gaat ook dat weer normaal )
Maar j-w, ik heb er ook et volste vertrouwen in dat et wel goed gaat komen

- Xsara 1.6i Coupe
Ik ook wel hoor.
Ik ga vanmiddag even een afspraak maken bij shef thijssen in reuver. auto moet voor 23 juli op apk zijn geweest. dus dan heb ik nog even dat als er iets mis zou zijn ik het nog altijd zelf kan maken.
Citroen Xsara 1.6 Coupe

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zie dat je je toch nog aardig druk maakt over de kosten van je huidige Xsara
Heb je de kosten van een VTS al beetje op een rijtje gezet?
Ik weet niet precies hoe oud je ben, maar ik ga er vanuit dat de verzekering best nog tegen kan vallen qua premie. Dit zou ik maar eens navragen bij je verzekering
In de wegenbelasting is die ook stukje duurder als je huidige Xsara…
Om over het verbruik maar niet te spreken, de 1 op 10 niet halen is vrij normaal met deze auto’s.
Dan hebben we nog het banden verhaal, het extra vermogen en de wegligging gaan er voor zorgen dat de banden veel sneller slijten. Op de standaard 15” velgen liggen banden van ruim 150 euro per stuk incl. montage e.d. Per as ben je dus zeker 300 euro kwijt
Goedkope banden zijn op een VTS zijn gewoon geen optie.
Daarbij komt nog eens kijken dat het interval van de d-riem wisselen om de 80.000 km ligt ipv om de 120.000 km. En uiteraard is dit veel meer werk om te vervangen dan bij een 1.6 16v of 1.4i blok.
Ik zou even alles op een rijtje zetten voor jezelf mocht je dat nog niet gedaan hebben
Het bovenstaande rijtje icm zo’n 25.000 km per jaar rijden is bij mij 1 van de redenen geweest om een luxe 1.6 16v VTR te kopen ipv een VTS
Uiteindelijk heb ik de CX Turbo ook al als benzine sleurper, dus ik ben maar eens een keer verstandig geweest

- Xsara 1.6i Coupe
op dit moment klopt het nog dat ik nog over de kosten bezig ben. maar ik krijg vandaag of begin volgende week mijn contract binnen en dan heb ik dadelijk een goeie baan. en dan woon ik nog thuis dus is geld geen probleem. Alleen op dit moment moet ik nog rond komen van een stage vergoeding.
Ik ben op het moment 20 jaar. maar verzekering gaat maar met enkele euro`s omhoog. Ik kan mijn auto via het onderwijs verzekeren omdat mijn moeder daar werkt en ik nog thuis woon. Maar hij staat wel echt op mijn naam. ik heb al no claim opgebouwd. wegenbelasting word ook niet veel duurder. En ik heb nu wel contacten om onderdelen tegen een flinke korting te krijgen.
Gister kwam ik er ook nog achter dat ik mijn multi riem moet vervangen.
dus dat laat ik maar direct bij de apk doen. 15 juni heb ik een afspraak.
En heb gister nog wat nieuws mee gemaakt. Uitbrekende achterkant van mijn xsara. flink met het gas spelen op een rotonde en toen voelde ik heb flink uitslaan, best leuke ervaring op droog asvalt.
Citroen Xsara 1.6 Coupe

- Xsara 1.6i Coupe
verzekering €35,62 voor VTS
Verzekering €29.71 voor mijn 1.4
dus dat valt nog zeker te overzien.
Wegenbelasting €92 / kwartaal 1.4
Wegenbelasting €156 / kwartaal vts
dus dat is wel een wat groter verschil, maar makelijk overheen te komen.
voor de meeste km`s die ik straks ga maken krijg ik rijkosten vergoeding. en dan heb je alleen nog onderhoud en dat doe ik voor het grootste gedeelte toch zelf.
Citroen Xsara 1.6 Coupe

- Xsara 1.4i coupe
j-wvb schreef:verzekering €35,62 voor VTS
Verzekering €29.71 voor mijn 1.4dus dat valt nog zeker te overzien.
Wegenbelasting €156 / kwartaal vtsdus dat is wel een wat groter verschil, maar makelijk overheen te komen.
voor de meeste km`s die ik straks ga maken krijg ik rijkosten vergoeding. en dan heb je alleen nog onderhoud en dat doe ik voor het grootste gedeelte toch zelf.
Ik heb de mijne op mn moeder’s naam staan, dan kost mij de verzekering 250 per jaar. En met wegenbelasting dacht ik de vorige keer 89 kwijt te zijn?
Anyway, het verschil zal wel te voelen zijn, zowel aan de beurs als aan de rechtervoet

- Xsara 1.6i Coupe
Jeroen_Xs98 schreef:j-wvb schreef:verzekering €35,62 voor VTS
Verzekering €29.71 voor mijn 1.4dus dat valt nog zeker te overzien.
Wegenbelasting €156 / kwartaal vtsdus dat is wel een wat groter verschil, maar makelijk overheen te komen.
Ik heb de mijne op mn moeder’s naam staan, dan kost mij de verzekering 250 per jaar. En met wegenbelasting dacht ik de vorige keer 89 kwijt te zijn?
Anyway, het verschil zal wel te voelen zijn, zowel aan de beurs als aan de rechtervoet
Dat gevoel aan de rechtervoet doe ik het voor!!! Beurs is dan minder belangrijk
Citroen Xsara 1.6 Coupe

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het verschil in de wegenbelasting komt omdat elke provincie een ander tarief aanhoud…
Ja, het kan hier allemaal in Nederlands

- Xsara 1.4i coupe
Arjan Verkade schreef:Het verschil in de wegenbelasting komt omdat elke provincie een ander tarief aanhoud…
Ja, het kan hier allemaal in Nederlands
Ik woon in dezelfde provincie ... sterker nog, hetzelfde dorp als j-wvb…