remleiding achter
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 26 mei 2005 01:47 AM

Ik ben bezig geweest met het revisieren van een remcilinder links achter.Een revesie setje opgehaald en dit in de cilinder gemonteerd en klaar. Maar helaas de rubbers sluiten zo slecht af dat de remolie er vrolijk bij langs loopt. En nu begint de ellende pas goed. de remleiding wil niet los en is inmiddels afgebroken bij de cilinder. Om op de bestaands remleiding een nippel te maken dat hij weer opnieuw vast kan. zie ik niet zo zitten omdat de remleiding te kort is. Inmiddels heb ik de oude remleiding uit de buis waar de wiel arm op schaniert eruit. Maar ik heb ergens gelezen dat er een speciaal stuk gereedschap is om hierin een nieuwe remleiding te monteren. Dit is namelijk erg lastig. omdat de remleiding in het T stuk vast moet en in de buis halverwege vast geschroefd moet worden. Misschien is er iemand op het forum die een foto heeft van het speciale gereedschap of een gouden tip om de remleiding te monteren.Onder tussen bestel ik nog nieuwe remleiding en remcilinder.
groetjes van hobby bobper patrick Very Happy

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 27 mei 2005 10:51 PM
  [ # 1 ]

mss staat de gouden tip hiertussen:
http://home.planet.nl/~bouma980/HTML/f2Sub8.htm

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 27 mei 2005 10:56 PM
  [ # 2 ]

ik ken het probleem Razz…ben er zelf ook een aantal keren mee in aanraking gekomen.

Voor zover ik weet is hier geen speciaal gereedschap voor nodig..
hetgene wat je wel bij je moet hebben is gedult.

Het moeilijkste is natuurlijk het remleidingje op het bekende t Stukje te krijgen…..probeer dit niet zonder dat je het boutje die in het Tstukje op de as zit niet los hebt gedraaid….

jeps ervaring leerde dat het handiger was deze los te draaien en mikken maar met de leing…slagje voor slagje…

Waar een wil is..is een remleiding….

Veel suc6

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
flusc
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 18-07-2005

Gepost: 26 juli 2005 12:59 AM
  [ # 3 ]

inderdaad ik heb ze ook alletwee vervangen en in +- 20 min zaten ze erin…
gewoon wat proberen…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook