3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

Radio gegevens xsara
pixels66
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 227

- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
Gepost: 20 juni 2009 02:59 PM
  [ # 31 ]

en wat is dat roostertje naast het beeldschermpje dan???

“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juni 2009 03:09 PM
  [ # 32 ]

Als je automatische airco heb dan zit daar zit de sensor voor de binnentemperatuur Wink

Als je geen automatische airco heb zit er gewoon niks Wink

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7867

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 20 juni 2009 03:11 PM
  [ # 33 ]

Als je een origineel paneeltje wilt hebben zou ik gewoon even naar een dealer gaan. Zij kunnen precies opzoeken welk onderdeel je moet hebben.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

gizmoNL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 20 juni 2009 03:53 PM
  [ # 34 ]

weet iemand misschien hoe het zit met het aansluiten van een radio.

Ik lees namelijk in verschillende berichten op de forum dat je een bsi verloopstekker nodig heb, maar bij de dealer zeggen ze dat je zo’n stekker er hellemaal niet tussen hoeft te doen en dat je alleen de stroom van de gele draad de batterijkabel ergens anders vandaan moet halen, bijv van de aansteker of de zekeringkast.

Klopt dit ?

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7867

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 20 juni 2009 04:22 PM
  [ # 35 ]

Dat klopt.

Achtergrond van het verhaal: de BSI (centrale computer van de auto) communiceert met allerlei afzonderlijke onderdelen via het 12-volt voedingscircuit.

De originele radio werkt ook samen met de BSI. Op het moment dat je een niet-originele radio monteert kan deze ervoor zorgen dat er storingen in de BSI optreden, met de gekste resultaten. Denk aan: lichten die spontaan aan/uit gaan, ruitenwissers, deursloten, vanalles gaat ineens een eigen leven leiden. In het ergste geval kan de BSI zelf ontregeld of beschadigd raken.

Daarom dus inderdaad de voeding vanuit de zekeringskast doortrekken naar de radio, en niet de voeding uit de ISO-stekker gebruiken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 250

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 21 juni 2009 04:06 AM
  [ # 36 ]
gizmoNL schreef:

weet iemand misschien hoe het zit met het aansluiten van een radio.

Ik lees namelijk in verschillende berichten op de forum dat je een bsi verloopstekker nodig heb, maar bij de dealer zeggen ze dat je zo’n stekker er hellemaal niet tussen hoeft te doen en dat je alleen de stroom van de gele draad de batterijkabel ergens anders vandaan moet halen, bijv van de aansteker of de zekeringkast.

Klopt dit ?

Je mag aansluiting A4 niet gebruiken had ik begrepen na lang zoeken op het internet, dit is de originele schakelplus. Ik kon bij mijn auto de draden uit het blokje krijgen van het kabeltje dat bij de radio zat, kan dat niet dan is een verloop kabel handig. Bij mij zat er een accesoire draad in het ISO blokje, maar daar stond geen spanning op. Nadat ik een zekering geplaatst had op positie nr 24 (de zekering ontbrak) had ik op deze draad wel spanning en dus een bruikbare schakelplus! De massa en de constante plus heb ik ook gebruikt, alle andere draden niet. De sigaren aansteker is bij mij niet over het contactslot, dus die had ik zo en zo niet kunnen gebruiken! Bij mij werkt alles nu goed. Ben bij de dealer geweest hier in FR, maar die zei dat er geen radio paneeltje bestaat voor de xsara 3 met boordcomputer. Dus ik zit nog met een kier….

Profiel  

gizmoNL
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 juni 2009 11:17 AM
  [ # 37 ]

ik ben gisteren de hele dag bezig geweest om alles te installeren, radio,versterker,subwoofer en de speakers.

De radio doet het prima, Wat een geluid Laughing  . ik heb de gele draad op de aansteker gedaan en de rode draad aangesloten op de dashboardverlichting, want de radio wou niet uit gaan met de sleutel uit contackt.

Volgens mij is de radio paneeltje voor de type 3 hetzelfde als de type 2 xsara. Ik had de paneeltje bij de dealer besteld, wat trouwens nog duur was ook 68 euro Shocked , en dat voor een stukje plastic.

Profiel  

citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 21 juni 2009 03:42 PM
  [ # 38 ]

Als ik het wel had kunnen krijgen hier, had ik denk ik ook geen 68,- euro uitgegeven aan een paneeltje. Zou wel graag in de toekomst een radio dubbel-din willen monteren, maar dan moet je een paneeltje zelf maken denk ik…

Profiel  

pixels66
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 22 juni 2009 12:42 AM
  [ # 39 ]

wat een gedoe zeg voor een andere radio, bij andere auto’s een kwestie van iso stekker en klaar..
Zoals ik hier dus lees je halve dashboard eruit slopen om extra draadjes te trekken???

Profiel  

citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 22 juni 2009 01:22 AM
  [ # 40 ]
pixels66 schreef:

wat een gedoe zeg voor een andere radio, bij andere auto’s een kwestie van iso stekker en klaar..
Zoals ik hier dus lees je halve dashboard eruit slopen om extra draadjes te trekken???

Tsja… je moet er wat voor over hebben soms om Citroen te rijden…:lol:
Heb ook bij nieuwe Audi’s een paar jaar geleden meegemaakt dat er een draad getrokken moest worden omdat de originele uitgebrand was….
Bij andere merken schijnt het toch ook niet altijd goed te gaan met het zo inpluggen van een nieuwe radio i.v.m het VAN/CAN bus systeem…

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5514

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 24 juni 2009 02:06 AM
  [ # 41 ]
gizmoNL schreef:

ik ben gisteren de hele dag bezig geweest om alles te installeren, radio,versterker,subwoofer en de speakers.

De radio doet het prima, Wat een geluid Laughing  . ik heb de gele draad op de aansteker gedaan en de rode draad aangesloten op de dashboardverlichting, want de radio wou niet uit gaan met de sleutel uit contackt.

Volgens mij is de radio paneeltje voor de type 3 hetzelfde als de type 2 xsara. Ik had de paneeltje bij de dealer besteld, wat trouwens nog duur was ook 68 euro Shocked , en dat voor een stukje plastic.

Dat kan kloppen! Want na 30sec\1min ( ik weet niet exact na hoeveel sec?)  word de voeding naar de radio onderbroken. En gaat de radio uit.

Zet je de contact weer aan, dan gaat de radio weer aan.

Profiel  

gizmoNL
< 100 berichten
Rank

Gepost: 24 juni 2009 10:07 AM
  [ # 42 ]

Dat klopt, de radio ging inderdaad na paar minuten vanzelf uit.

Profiel  

pixels66
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 24 juni 2009 01:01 PM
  [ # 43 ]

oke dus als ik het goed begrijp, sluitenw e de radio gewoon met de iso stekker aan, maar trekken we een extra plus draad naar de radio toe(en waar op de radio aansluiten?)...

Klopt dit?

Dan het laatste, hoe krijg ik dan de stuurbediening werkend??? Die werkt wel op de standaard radio, maar dan op de nieuwe radio niet meer…

Profiel  

gizmoNL
< 100 berichten
Rank

Gepost: 24 juni 2009 03:59 PM
  [ # 44 ]

dat klopt, je hoeft alleen maar de stroom van de gele draad ergens anders vandaan te halen, bijv zekeringskast of aansteker en deze op de iso stekker van je radio aansluiten.

En als niet wilt dat de radio nog 2 min doorspeelt moet je ook de stroom van de rode draad (geschakelde plus) ergens anders vandaan halen, Ik heb het zelf op de dashboardverlichting aangesloten.

Je stuurwiel bediening doet het inderdaad niet op een andere radio. Ik weet niet welke merk radio je heb, maar voor bepaalde merken heb je daar stuurwiel interface adapters voor. Je kan daarvoor kijken bij http://www.carmedia.nl.

Profiel  

citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 24 juni 2009 06:55 PM
  [ # 45 ]
gizmoNL schreef:

dat klopt, je hoeft alleen maar de stroom van de gele draad ergens anders vandaan te halen, bijv zekeringskast of aansteker en deze op de iso stekker van je radio aansluiten.

En als niet wilt dat de radio nog 2 min doorspeelt moet je ook de stroom van de rode draad (geschakelde plus) ergens anders vandaan halen, Ik heb het zelf op de dashboardverlichting aangesloten.

Je stuurwiel bediening doet het inderdaad niet op een andere radio. Ik weet niet welke merk radio je heb, maar voor bepaalde merken heb je daar stuurwiel interface adapters voor. Je kan daarvoor kijken bij http://www.carmedia.nl.

Als je radio nog doorspeelt na het uitzetten van het contact, heb je hem op de schakelplus aangesloten waarvoor overal gewaarschuwd word dat je die niet moet gebruiken i.v.m. de Multiplex!

Profiel  

3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook