1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Aanschaf Forum BX
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 08 juni 2004 10:11 AM

beste mede forummers…

in dit topic http://www.citroen-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=991&postdays=0&postorder=asc&&start;=0  staat beschreven over welke auto het gaat.
het idee is dus dat we een bx gaan aanschaffen gezamelijk als forum leden. hoe we dit precies in een vat moeten gieten weet ik nog niet helemaal, maar ik denk dat we b.v. een vereniging of stichting moeten oprichten en de auto dan op naam van de vereniging of stichting moeten zetten.
dat is een beetje van latere zorg.
waar het nu om gaat… is hier animo voor ? en dan bedoel ik dus financiele animo !
want ... de auto kost 100 euro (daar kan vast wel wat van af, want de stichting red de bx is erg goed in afpingelen Smile )
de stalling per jaar zoals ie er nu bijstaat in breda kost 160 euro en dan hebben we nog een kleine 50 euro nodig voor het schorsen.
met een kleine 300 euro kunnen we dus een jaar vooruit in die zin dat we de auto dan hebben. daarna moet er nog aan gewerkt worden natuurlijk.
de grootste bottleneck is m.i. de stalling zoals ie nu is. op zich is ie niet duur, maar hij is niet centraal gelegen en het zou gewoon mooier zijn als een van onze 418 leden gewoon ergens een gratis plekje heeft voor deze auto.
dus wie is geintresseerd om hier aan mee te doen?
en wat zou je er financieel of in natura aan willen bijdragen?

als je mee wilt doen en financiele steun wilt verlenen, laat me dan even via de mail of PB weten wat je bij wilt dragen. dan kunnen we rap uitrekenen of het een haalbare kaart is.

Sinds een jaar heb ik een mooie beige BX 16 TRS in de stalling staan. Deze ontzettend leuke wagen is gebouwd in augustus 1983, en heeft dus nog het kaarsrechte type1-dashboard, welke alleen maar het eerste jaar zijn geleverd op de BX’en. De latere type 1’s kregen een iets afgerond dashboard.

Wat gegevens van de auto:

*kilometerstand: 160.369
*kleur: GDY-S (beige)
*roest: weinig (zeker gezien z’n leeftijd)
*bruin interieur (behalve de stoelen, die zijn grijs).
*4 electrische ramen
*centrale portiervergrendeling
*1600-motor die al eens (gedeeltelijk?) is gereviseerd

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 08 juni 2004 11:15 AM
  [ # 1 ]

Ik heb op de poll nog geen antwoord gegeven.omdat ik vind dat als je als
vereneging of stichting een BX wilt aanschaffen om te bewaren,je toch een
aantal problemen tegenkomt.Een auto is om te rijden en niet om eeuwig te
staan (tenzij in een museum) Wie onderhoudt hem? Wie is aansprakelijk?
Er komen nogal wat statuten te regelen voor je zoiets op touw zet.Ik zet
er grote vraagtekens bij.om 1 auto te redden er zoveel komt kijken.Is het
dat waard.Dan voor een hele unieke BX.Citroën heeft ooit 50 ralley auto.s
gebouwd om er met 1 of 2 te rijden,maar om in die klasse te mogen uitkomen moest het een serieproductie auto zijn.dus zijn er 48 zomaar ergens neergezet.Kijk als je er daar 1 van te pakken kunt krijgen.vind ik het een ander verhaal.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 08 juni 2004 11:22 AM
  [ # 2 ]

dat zijn inderdaad dingen waarover nagedacht moet worden.
als ie in een stichting of vereniging word onder gebracht, dan zullen de leden hiervan gebruik mogen maken van de auto lijkt me.
degene die rijdt, is op dat moment verantwoordelijk.
het kan niet zo zijn omdat ik nou toevallig webmaster ben de auto op mijn naam en onder mijn verantwoordelijkheid valt. dan zullen weinigen zin hebben om geld en tijd te steken in deze auto.
verder zou de auto b.v. ingezet kunnen worden als promovoertuig om naar meetings te gaan. wat dacht je van clasic rally? hij is bijna 25 jaar oud tenslotte Cool

ik zit ook zomaar wat te brainstormen

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 08 juni 2004 12:06 PM
  [ # 3 ]

Dus Eric,als ik je goed begrijp,hetzelfde als de 2cv4en6 club wil met hun
3FM eend.Ook alleen voor promotie van dit Forum.We gaan wat verder
komen,dus brainstormen,hoe dit juridisch inelkaar steekt.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 08 juni 2004 03:36 PM
  [ # 4 ]

Ik had in de draad van Wouter onderstaande bijdrage geplaatst, niet wetende dat Erik dit draadje al had geopend. Surprisedops:

Bram schreef:

En mocht het voor Wouter toch allemaal wat te lang gaan duren (over 2 dagen is de deadline, begreep ik)....en deze BX dus aan ons voorbij zou gaan…..dan kunnen we er op ons gemak eens over gaan praten in een aparte draad (* deze dus Cool ).... op zoek kunnen gaan naar een gratis stalling, ergens in het midden van het land…..en pas als we die hebben (en wat geld bij elkaar ‘‘gesprokkeld’’ hebben Cool )...een BX type-1 aanschaffen.
Of misschien komt er zelfs nog wel een ouder model Citroën tot onze beschikking ?

We zouden ook een oproep kunnen doen en er overal *reclame* voor kunnen maken…...dat een enthousiaste groep Citrofielen op zoek is naar (het liefst) een gratis Cool  oud-model Citroën…die zij weer in optimale staat willen brengen.

Het zou dan iemand moeten zijn die ergens in een schuur nog een restauratie-object heeft staan….maar hem eigenlijk niet zomaar aan een *vreemde* wil gaan verkopen…maar (net als wij) wel zo’n Citrofiel is, dat hij hem liever voor heel weinig geld (of zelfs voor niets) aan ons wil overdragen, in de wetenschap dat hij liefdevol zal worden behandeld en hij (of zij) er zelf ook nog eens naar kan komen kijken als hij weer helemaal opgeknapt is.

Wat vinden jullie hier van ?

Profiel  
 
bx19gt
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 18-01-2004

Gepost: 08 juni 2004 04:37 PM
  [ # 5 ]

Re: Redt de BX!

hansgr schreef:

Ik overzie niet helemaal de mogelijkheden van een ‘Forum-BX’, maar vind het wel een goede zet om uitgerekend dé BX als non-statement-auto te kiezen als representant. Zeker als ‘ie beige is…..  Very Happy Met grijze bekleding!  Laughing

Euhm, de achterbank en de stoelen zijn er in de late jaren ‘90 in gezet. Er hoort uiteraard een bruin interieur in met bruine stoelranden, maarja, zie dat maar eens te vinden… Confused

ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX

Profiel  
 
bx19gt
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 18-01-2004

Gepost: 08 juni 2004 04:41 PM
  [ # 6 ]
Bram schreef:

En mocht het voor Wouter toch allemaal wat te lang gaan duren (over 2 dagen is de deadline, begreep ik)....


Het ‘probleem’ is meer dat ik de auto wil verkopen voordat de stallingshuur afloopt (10 juni).
En van donderdag tot zondag a.s ben ik op kamp, en kan ik dus niet reageren op dit forum, noch op reacties van mensen die eens een kijkje willen komen nemen. Volgende week maandag ben ik weer aan het werk (‘s avonds), dus dinsdag (15 juni) komt mij het beste uit om ‘m te verkopen.

Als ie dan niet verkocht is aan dit forum, gaat ie naar iemand die heeft gereageerd op mijn advertentie op marktplaats…

Er zit dus wel een beetje haast bij…...............

ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX

Profiel  
 
bx19gt
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 18-01-2004

Gepost: 08 juni 2004 04:44 PM
  [ # 7 ]

Re: Aanschaf Forum BX

erik wijngaarden schreef:

... de auto kost 100 euro (daar kan vast wel wat van af, want de stichting red de bx is erg goed in afpingelen Smile )
de stalling per jaar zoals ie er nu bijstaat in breda kost 160 euro en dan hebben we nog een kleine 50 euro nodig voor het schorsen.


Een stalling van €160/jaar schijnt vrij gunstig te zijn, ik heb veel hogere prijzen gezien voor autostallingen.

Qua schorsingskosten, dat lijkt me eerder zo’n €22/jaar, toch?

ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 08 juni 2004 04:58 PM
  [ # 8 ]

ja die 160 euro is ook zeker niet teveel voor een stalling.
aber..  wij hebben dan wel een stalling nodig die centraal ligt en waar ook nog eens gesleuteld kan/mag worden.
en zo te zien kan dat in jouw huidige stalling niet.
zoals het er dus nu naar uitziet zal het erg lastig worden op zo’n korte termijn. maar we geven de moed nog even niet op.
rij hem in elk geval niet naar de sloop, want anders zet ik mijn ds wel een paar weken buiten en zet ik de bx binnen tot we wellicht iets anders vinden als sleutel/stalling. mocht het dan nog steeds echt niet lukken, kan ie altijd nog naar de sloop.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 08 juni 2004 06:16 PM
  [ # 9 ]

Ik wil zowieso wel eenmalig een bedrag bijdragen. Ben student, dus verwacht geen schatkisten vol. 1 eis: ik wil er geen vaste lasten aan hebben (dus niet iedere maand of ieder jaar verplicht een x-aantal euro’s dokken). Indien het de bedoeling is dat iedreen van het forum de BX mag gebruiken (in overleg natuiurlijk) ben ik zeer bereid te betalen voor het gebruik (dus bijvoorbeeld benzinekosten + nog een bedrag per kilometer + een (eventueel) startbedrag), maar nogmaals: geen vaste lasten en geen verplichtingen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 08 juni 2004 09:13 PM
  [ # 10 ]

ik wil wel een bedrag bijleggen…...

ik zit alleen met hetzelfde als TroubleGum, ik woon ook in het zuiden van het land Wink .....

En dan nog dit (denk ver vooruit….): Als de auto de weg opgaat voor ie 25 is, moet er wegenbelasting worden betaald, en dan de verzekering nog….. Nogmaals: ik ben bereid om een bedrag te doneren…

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 08 juni 2004 10:54 PM
  [ # 11 ]

ik heb wouter zojuist gesproken en ik denk dat dit leuke initiatief op dit moment gewoon niet gaat lukken.
omdat we het in 2 dagen niet kunnen vlottrekken.
daar komt ook nog eens bij dat ik vanmiddag ontdekte dat ik de aankomende 5 dagen weg ben… en dus verder ook geen actie ondernemen kan.
gelukkig heeft wouter via zijn marktplaats advert ook wat reacties gehad en hoop dan via die reacties de auto naar een goede baas te kunnen laten overgaan. en dat was waar het in eerste instantie eigenlijk allemaal om ging nietwaar.

we moeten dit idee niet meteen weer helemaal laten wegzakken vind ik.
want het is te leuk om nix mee te doen. maar als we het doen, dan moet het wel meteen helemaal goed geregeld zijn, anders word het nix.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 08 juni 2004 11:27 PM
  [ # 12 ]

Deze laatste post vind ik een opluchting…

doodzonde van de auto om hem te slopen,
maar op zo’n korte tijd gaat het gewoon niet.

Het idee is wel goed,
maar het gaat te vlug.
ik vind ook dat nederlandse systeem stom…
de staatskas vullen voor een auto die de weg niet op komt   Confused

ik wel over het hele gedoe wel eens nadenken ná de examens (25juni ofzo)

Verder lijkt het me nuttig van een karre-kas op te richten.
een spaarpot voor de forumkar dus.
Heb je dan op het einde van de maand wat over, en het gaat nog steeds slecht met de economie,
dan investeer je het gewoon even in de forumauto.
Dit lijkt mij iig simpeler dan bij elke reparatie bij de leden te moeten gaan bedelen.

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 09 juni 2004 12:51 AM
  [ # 13 ]

Heb je er wel eens aan gedacht een mailtje naar CitroExpert te sturen. Wie weet willen ze deze oproep plaatsen.  Confused:
Vraag het op info-apenaanhangsel-citroexpert-punt-ennel.
Moet je wel vlug doen want het is bijna deadline-time…..

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 09 juni 2004 01:00 AM
  [ # 14 ]

ships. ik ben nog vergeten om de gratisch advertentie voor citroexpert in te vullen…
wil iemand dat ff doen voor me?
waar is het hoofd forum promotie als je hem nodig hebt?

Profiel  
 
bx19gt
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 18-01-2004

Gepost: 09 juni 2004 01:26 AM
  [ # 15 ]
erik wijngaarden schreef:

ik heb wouter zojuist gesproken en ik denk dat dit leuke initiatief op dit moment gewoon niet gaat lukken.
omdat we het in 2 dagen niet kunnen vlottrekken.
daar komt ook nog eens bij dat ik vanmiddag ontdekte dat ik de aankomende 5 dagen weg ben… en dus verder ook geen actie ondernemen kan.
gelukkig heeft wouter via zijn marktplaats advert ook wat reacties gehad en hoop dan via die reacties de auto naar een goede baas te kunnen laten overgaan. en dat was waar het in eerste instantie eigenlijk allemaal om ging nietwaar.

we moeten dit idee niet meteen weer helemaal laten wegzakken vind ik.
want het is te leuk om nix mee te doen. maar als we het doen, dan moet het wel meteen helemaal goed geregeld zijn, anders word het nix.


Ik ben net terug uit de stalling. Ik ben er enkele uren geweest met een nieuwsgierige man uit Breda (heel toevallig), die net zijn 2 Peugeots 305 heeft verkocht en nu kan kiezen tussen een dure (€1.500) en goede Volvo 164 en deze BX 16 TRS, waar wat werk aan zit om ‘m door de APK te halen.
De man werkt bij een garage waar ze klassieke Volvo’s restaureren, maar heeft ook 4 types 1 BX’en gereden, dus de keuze moet hij nog maken.

Hopelijk heb ik morgen goed nieuws en gaat de BX naar iemand die dus van wanten weet en bij wie de auto in goede handen is. Hoop echt dat het doorgaat, want deze man woont op nog geen kilometer afstand van mijn huis…  Very Happy

Na een grondige inspectie van de BX, hebben we even de accu uit m’n BX 19 GT gehaald en in de TRS gezet. Na enkele keren proberen startte ie meteen en was binnen 10 seconden op z’n hoogste stand Exclamation  Shocked  Exclamation  Shocked  Exclamation
Wat een beauty toch, en hij rijdt zo lekker, maarja, ik moet er echt vanaf.

Wordt vervolgd dus…

ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook