2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Erik’s XM perikelen….  (hoop foto’s)
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 09 juli 2004 02:50 PM
  [ # 16 ]

Potverdorie zeg…..je maakt me een beetje jaloers Smile

Prachtig interieur…..echt Citroën…(zoals dat 1-spaaks stuurwiel)..heel wat fraaier i.i.g. dan een Xantia. Rolling Eyes

Het is dat ze mij te duur zijn qua WB e.d. ....maar anders wist ik het wel. Surprisedops:
Toen ik de Chic ging halen bij Knopper….was de monteur net bezig om bij een XM 2.5 turbodiesel de distributiesnaar te vernieuwen….en ik heb er eens even in gezeten (was wel een nieuwer model)......HEERLIJK !! Cool
Volgens mij kon je de zitting ervan verlengen of zo ?

Kleur is volgens mij Opera-rouge ?

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 juli 2004 03:26 PM
  [ # 17 ]

Was het niet de 13e ruit? Geweldig toch…Nog nooit bij een andere auto gezien.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 juli 2004 03:46 PM
  [ # 18 ]

Owjah, ik heb precies dezelfde stoel op mijn kamer staan…Zelfde stof, ook electrisch verstelbaar (met transformator) alleen heb ik nog geen hoofdsteun… Confused  Laughing

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 09 juli 2004 09:26 PM
  [ # 19 ]
rocco schreef:

Dat raam vind ik maar iets gek.
Bij ons zit daar zo geen gat in.

mooie auto!
(ik vind hem mooier dan de onze, op de wieldoppen na.)

Ja, het is een mooie auto. En ik word zelfs jaloers. Een XM blijft gewoon een schitterende auto.

De stappenmotor heb je dus gevonden, hoewel het meer lijkt op een elektroklep. De namen worden vaak doorelkaar gehaald, maar een auto heeft of een stappenmotor of een elektroklep.
Verder hoort er geen gat in de achterruit te zitten, maar dien je de binnenbekleding eens te verwijderen. Hier achter zit het stelmechanisme van de ruit en kun je het kantelen tegen gaan.
Dit komt overigens vaker voor bij Citroëns uit de BX-XM-generatie.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 09 juli 2004 09:45 PM
  [ # 20 ]

ruiten met gaatjes

Hoi Erik,

Die gaatjes zitten vast niet voor niks in die achterruiten, daar zou heel best een kunststof palletje of nokje in kunnen horen. Punt is alleen of die er inzaten voordat de afdekstrips op de raamstijlen worden geplaatst of niet. Als het mijn auto zou zijn, zou ik eens kijken of ik die afdekstrips makkelijk kan demonteren, om eens te zien hoe het hoort of hoorde te zitten.
En, btw, een zeer strak rij-ijzer Razz Cool  Very Happy
Een collega van mij verbaasde zich erover, en ook over de prijs…....
Succes ermee!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 09 juli 2004 11:13 PM
  [ # 21 ]

Re: ruiten met gaatjes

superpetur schreef:

Hoi Erik,

Die gaatjes zitten vast niet voor niks in die achterruiten, daar zou heel best een kunststof palletje of nokje in kunnen horen. Punt is alleen of die er inzaten voordat de afdekstrips op de raamstijlen worden geplaatst of niet. Als het mijn auto zou zijn, zou ik eens kijken of ik die afdekstrips makkelijk kan demonteren, om eens te zien hoe het hoort of hoorde te zitten.
En, btw, een zeer strak rij-ijzer Razz Cool  Very Happy
Een collega van mij verbaasde zich erover, en ook over de prijs…....
Succes ermee!

MVG, Peter

Ik heb geen idee, maar het zou mij verbazen omdat ik nu toch al enkele malen electrisch bediende ramen heb ingebouwd bij zowel BX-en als XM-en en hierbij is mij dat nooit opgevallen terwijl de zijruitjes toch helemaal los onderin het portier lag.
Maar goed, wie weet Smile
Langzaam begint me wel iets te dagen dat de XM een heel ander systeem van bediening heeft dan de BX. Bij de XM gebeurt dit door middel van een kabel. Misschien dat daarom dat palletje nodig is omdat het stelmechanisme in het portier ontbreekt.
Je kunt het zo ontdekken door even het binnenpaneel te verwijderen en te kijken. Als het palletje gemonteerd moet worden, dan zal dit toch vanuit de onderkant moeten, want op deze manier kun je de ruit ook verwijderen.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 10 juli 2004 01:30 AM
  [ # 22 ]

Re: Erik’s XM perikelen….  (hoop foto’s)

erik wijngaarden schreef:

  hmmm ik zal dus wel aan een preventive wissel van die riem moeten zolang ik de echte onderhouds historie niet kan uitvissen.  is dit niet zelf te doen voor een handige knaap zoals ik?

Op de XMNL yahoo-mailinglist staat in de files-sectie een .doc met de beschrijving hoe de distrubutieriem te vervangen Exclamation

Schitterend interieur! zeker vergeleken met de mijne: rookkleurig plafond,  schroeiplekken op de velour bekleding, op het plafond en op het plastic van de asbak, en een der vorige eigenaren had kort grijs haar en gebruikte haarvet…:x En de Ambiance heeft blijkbaar mooie gestoffeerde armleuningen en veeel meer knopjes (die ik toch niet zou kunnen zien met mijn tweespaaksstuur Laughing ) Ik ben niet jaloers hoor, ben verliefd op de mijne, kan maar met moeite weglopen als ik mn XMmetje geparkeerd heb… Wink

Ik ga binnenkort maar eens de Haagsche slopen aflopen Razz


By the way, 100 euro voor een setje LMvelgen voor winterbanden is toch niet teveel?

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 10 juli 2004 01:40 AM
  [ # 23 ]

Re: Erik’s XM perikelen….  (hoop foto’s)

ieksEmmu schreef:

By the way, 100 euro voor een setje LMvelgen voor winterbanden is toch niet teveel?

ik had geen idee wat de marktwaarde was van een lelijk setje lichtmetaal.
maar ik wacht voor ik verder veel geld uitgeef eerst even op de uitlees sessie van de garage dinsdag a.s.

Profiel  
 
hank4all
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 01-07-2004

Gepost: 10 juli 2004 03:24 AM
  [ # 24 ]

in dat gaatje hoort een raamgeleider te zitten hij is denk ik naar beneden geschoven en ligt onderin de deur kun je vaak wel horen.
dat ding schuif je van onderen in de raam geleider naar boven en er zit een palletje op die in het raam valt….... succes.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 10 juli 2004 03:02 PM
  [ # 25 ]

heb net op de sloop een andere stappen motor gehaald en reeds gemonteerd.
in eerste instantie liep ie vlekkeloos, maar toen ik weer vlak bij huis was gaf ie toch weer een paar stottertjes.  Confused
maar het is nu wel aanmerkelijk minder dan voorheen. ziet er naar uit dat die stappenmoter dus een deel van het probleem was.
ik vraag me af, op onderstaande foto waar de pijltjes bijstaan, zitten die zwarte en blauwe potjes goed om gemonteerd? ik heb er even op geblazen en aan gezogen, maar ze werken dus 1 bepaalde kant op.
ik heb ze beide al reeds uitgewisseld, maar die blauwe heb ik de oude weer voor terug gezet, want het stekkertje paste niet.
ik weet dat de vorige eigenaar de boel daar los heeft gehad na uitbouw van de cruisecontroll. na die uitbouw schijnt dat stotteren ook begonnen te zijn.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 10 juli 2004 03:41 PM
  [ # 26 ]

Die extra ruit schijnt trouwens met de airco te maken te hebben, dat je met lopende airco gewoon de achterklep open kan doen, zoiets…..

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 10 juli 2004 03:42 PM
  [ # 27 ]

dat is wel handig dan… er zit geen airco in namelijk Confused

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 10 juli 2004 07:05 PM
  [ # 28 ]

Misschien is het handig om het stotteren van de motor aan te pakken om te beginnen met een standaard onderhoudsbeurt zoals luchtfilter, bougies etc. De ontsteking zal in orde moeten zijn voordat je verder zoekt.
Een tip: na het vervangen van de stappenmotor de ECU resetten zodat alle foutcodes weg zijn.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 10 juli 2004 07:20 PM
  [ # 29 ]

Die extra ruit schijnt trouwens met de airco te maken te hebben, dat je met lopende airco gewoon de achterklep open kan doen, zoiets…..

erik wijngaarden schreef:

dat is wel handig dan… er zit geen airco in namelijk Confused

Maar misschien heeft het er ooit wel ingezeten…..net als die Cruisecontrol.
En hebben ze de defroster en compressor weggehaald. Confused:
Als je trouwens ziet hoeveel die auto nieuw gekost heeft…en gelet op je originele km.st…....zou je daar nog vele jaren plezier van moeten hebben.
nieuwprijs 1990 € 28.588
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&id=5024&cache=no

Eric Vertogen schreef:

Een tip: na het vervangen van de stappenmotor de ECU resetten zodat alle foutcodes weg zijn.

En zit die ECU ook in mijn 91’er Chic ?
Het resetten kan dus gewoon door de Minpool een half uurtje los te halen, zo begreep ik ?

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 10 juli 2004 08:09 PM
  [ # 30 ]
Bram schreef:
Eric Vertogen schreef:

Een tip: na het vervangen van de stappenmotor de ECU resetten zodat alle foutcodes weg zijn.

En zit die ECU ook in mijn 91’er Chic ?
Het resetten kan dus gewoon door de Minpool een half uurtje los te halen, zo begreep ik ?

De ECU is bij de BX onder de bijrijdersstoel te vinden.
Resetten gebeurt d.m.v. de accu loskoppelen.

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook