3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Ik ga zaterdag voor een ZX kijken…tips???
DirkJan2004
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 18 juli 2004 03:26 PM
  [ # 31 ]

Gelukkig dat er nog mensen om kunnen lachen! Wink

Ik heb er vannacht echt wakker van gelegen!

Ik vroeg me het volgende af. Ik breng de auto naar een vakgarage en laat daar de olie en het oliefilter vervangen. Ik laat er een compressietest doen zodat ik weet of er schade is aangericht die invloed heeft op de compressie. (Dit laat ik doen VOOR de distributie-riem wordt vervangen)
Als nu blijkt dat de compressie van de motor niet goed is, heeft het dan nog nut om de distributieriem te vervangen? Moet ik gaan afwegen een andere motor in de wagen te leggen, want ik kan me niet voorstellen dat een slechte compressie met een reparatie te verhelpen is. Of is dat wel zo? HELP!!

Ik heb nog even in de autoweek-database gegevens omtrent de prestaties van de 1.4i en 1.6i opgezocht;

De 1.4i (75 pk) en 1.6i (88 pk) acceleren volgens AW allebei van 0-100 in 13,7 sec. alleen ligt de top van de 1.6i op 177 en de top van de 1.4i op 172. Een erg klein verschil dus.

Het feit dat ik gisteren mijn oude (afgetrapte) 1.4i niet bij kon houden ligt meer aan het feit denk ik dat ik rustig reed om eventuele vreemde geluiden in de auto te ontdekken en….tsja..mijn vriendin rijdt nu eenmaal in die 1.4 als een zatte Albanese circus-artiest in een kadett gsi. Wink

Citroën ZX 1.4i, Citroën ZX 1.9 Volcane, Citroën ZX 1.6i Aura. Nu tijdelijk even een Panda (sorry!) tijdens het sparen voor een nieuwe Citroën….

Met een Panda lacht iedereen je uit! (of…hoe ging die slogan ook alweer?) Wink

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 18 juli 2004 04:42 PM
  [ # 32 ]

succes ermee,

nu even afwachten wat de motor doet met verse olie…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 18 juli 2004 05:34 PM
  [ # 33 ]

ik leef wel met je mee..

ik kocht vorige week een XM, ook voor 350 euro. je hoopt dan dat ie helemaal perfect is, want hij ziet er nog zo mooi uit he. mijn xm had ook niet te veel km gelopen. 132.000

maar ja, ik heb ook z’n oliepijl meetding in het dashboard en die stond netjes in het midden bij het starten. ik had de olie ook wel gecontroleerd met de stok, maar het blijkt bij een XM dusdanig lastig pijlen te zijn dat je er makkelijk een verkeerde waarde uit kan lezen. al met al heb ik er inmiddels ook 1,5 liter bijgegooid en nu is ie wel op pijl. de auto pluimt niet, ook niet bij zware belasting, maar hij meurt wel een beetje als ik met mijn raampje open bij het stoplicht sta.  ik kan er verder niet echt mee zitten.
ik hoop dat de kosten je meevallen na checkup bij de garage. ik heb mijn auto ook een soort pre apk laten geven om te zien wat de kosten worden bij de echte apk over een paar maanden. en in mijn geval moet ik ook wel een paar honderd euro meebrengen. je moet voor jezelf wel een bedrag afspreken waar je niet overheen wilt. als je dit niet haalt moet je eieren voor je geld kiezen en afscheid nemen van de auto.
andere kant is wel weer dat als je de reparaties uit hebt laten voeren je wellicht wel een auto hebt die je dan weer voor een normale prijs voor de deur hebt staan, maar wel een waarvan je weet dat er ook echt een nieuwe dist.snaar opzit enz…
succes verder, erik

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 18 juli 2004 05:50 PM
  [ # 34 ]
DirkJan2004 schreef:

.......Als nu blijkt dat de compressie van de motor niet goed is, heeft het dan nog nut om de distributieriem te vervangen?

Moet ik gaan afwegen een andere motor in de wagen te leggen, want ik kan me niet voorstellen dat een slechte compressie met een reparatie te verhelpen is.
Of is dat wel zo? HELP!!

Ik weet niet waarom jij met het verhaal van de slechte compressie komt, Dirkjan…...omdat hij niet zo fel met optrekken is ?
Dat is op dit forum al uit en te na besproken….heeft met het *karakter* van de 1.6i te maken…..o.a. een Marten heeft daar iets over geschreven.

Mijn advies is :...laat iig eerst even de olie verversen plus FILTER (heel belangrijk)...of doe het zelf als dat kan (scheelt weer geld).

Kijk ook meteen even naar het Luchtfilter of die niet ernstig vervuild is en zet er dan een nieuwe in…..kost je ook de kop niet (ik meen 11 euro)

Ga er dan eerst een paar weken mee rijden…...en mocht je onverhoopt ontdekken dat er toch meer aan de hand is dan je dacht…..(en er dus honderden euro’s aan verspijkerd moeten worden).....dan zul je de afweging moeten maken :......blijf ik ermee rijden…of ruil ik hem ergens in, danwel zet hem te koop. Confused:

Maar een andere motor erin laten zetten zou IK dus nooit (laten) doen in een auto van deze prijsklasse. (350 euro)
En dan….als deze motor inderdaad pas 120.000 km erop heeft zitten, zou hij nog jaren mee moeten kunnen.

Profiel  
 
DirkJan2004
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 18 juli 2004 07:11 PM
  [ # 35 ]

Bedankt voor de tips!

Ik ga morgen maar eens een afspraak maken bij de garage. Ik vul de olie bij zodat het oliepijl in orde is en laat dan in de garage de olie verversen, en het olie- en luchtfilter vervangen. En meteen de distributieriem natuurlijk.

Mag je eigenlijk na het bijvullen van de olie meteen gaan rijden?

Groetjes,
Dirk-Jan

Citroën ZX 1.4i, Citroën ZX 1.9 Volcane, Citroën ZX 1.6i Aura. Nu tijdelijk even een Panda (sorry!) tijdens het sparen voor een nieuwe Citroën….

Met een Panda lacht iedereen je uit! (of…hoe ging die slogan ook alweer?) Wink

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 18 juli 2004 07:16 PM
  [ # 36 ]
DirkJan2004 schreef:

Mag je eigenlijk na het bijvullen van de olie meteen gaan rijden?

Ja natuurlijk….let er alleen wel even op dat ze direct na het vernieuwen van de olie (en filter)...eerst de motor korte tijd even stationair laten draaien….omdat de oliepomp heel kort even droog heeft gestaan..(vanwege het leeg laten lopen van het carter).

(het is trouwens oliePEIL….maar een kniesoor die daar op let.) Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 18 juli 2004 08:49 PM
  [ # 37 ]
Bram schreef:
DirkJan2004 schreef:

Mag je eigenlijk na het bijvullen van de olie meteen gaan rijden?

Ja natuurlijk….let er alleen wel even op dat ze direct na het vernieuwen van de olie (en filter)...eerst de motor korte tijd even stationair laten draaien….omdat de oliepomp heel kort even droog heeft gestaan..(vanwege het leeg laten lopen van het carter).

(het is trouwens oliePEIL….maar een kniesoor die daar op let.) Wink

Uhh.. de oliegalerij moet even druk opbouwen omdat er geen oilie meer in het filter zit. Dit is echter al wel gebeurd bij het van de brug afrijden. Een goede garage checkt sowieso even het peil nadat de motor weer even heeft gelopen en het filter weer vol met olie zit.

Ik zou niet al te hard in paniek raken. Hoewel het allesbehalve een goede gewoonte is om met te wienig olie rond te rijden wil dat nog niet zeggen dat je motor gelijk kapot is gegaan.

ALs je rustig hebt gereden zal de olie echt niet zomaar te heet geworden zijn. Wat wel bedreigend kan zijn is als je een scherpe bocht rijdt (klaverblad) met te weinig olie. Dan kan de oliepomp lucht happen. Vooral snellere GTI’s vna de firma PSA hebbe hier last van.

Ik zou me meer zorgen maken over hoe lang en met wat voor rijstijl de vorige eigenaar heeft rondgereden met zo weinig olie. Dat ie verbruikte wist je al vanwege dat roken en dat zal de vorige eigenaar ook wel hebben geweten (in elk geval dat ie olie moest bijvullen).

Ik denk dat het je klepseals zijn. Niet echt goedkoop om te vervangen, maar mits je het oliepeil bijhoudt (wat de vorige eigenaar blijkbaar niet deed) zal het niet zo’n ramp zijn.
Je kunt bij sommige garages de klepseals voor ong. 300 EUR laten vervangen. Dan hoeft de cilinderkop er ook niet af.

Laat de olie verversen met filter en ga er dan eens een km of 1000 mee rijden om het olieverbruik vast te stellen en te kijken of er geen rare dingen gebeurd zijn door dat lage oliepeil (wat op zich wel kan mee vallen). Laat ons weten hoe de motor zich verder gedraagt. Als ie nu olie zuipt als een tempelier (en niet alleen via de klepseals maar bijv. als je je lagers of zuigerveren hebt beschadigd) is het een beetje zonde om je distributieriem en waterpomp nog te laten doen. Kijk wel even naar de staat van de riem. Als ie echt slecht is kun je hem maar beter toch gelijk laten doen, maar als ie er redelijk uitziet dan zou ik persoonlijk eerst even gaan rijden om te kijken of het de moeite waard is om met deze auto door te gaan.

Succes ermee.

Marten

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 18 juli 2004 10:35 PM
  [ # 38 ]

Niet zo fijn inderdaad, dat zijn minder leuke verassingen.

Mijn tip is dat je niet al te veel door de garage laat testen direct, maar laat je eerst gewoon adviseren.
Olie vullen, en filter wisselen en verder even niets lijkt mij namelijk even het beste idee
Schade aan je motor komt meestal pas wat later naar voren
Het kan zijn dat je krukaslagers beschadigd zijn, maar die gaan dan pas over een paar honderd kilometer stuk…. Ook kunnen zuigerveren enzo zijn beschadigd, maar dat merk je eigenlijk pas onder het rijden door blauwe rook… (ook tijdens het rijden enzo, dat is het verschil met klepseals of rubbers).

Het kan ook heel goed dat er gewoon niets aan de hand is. Ik heb hiervoor een Berlingo (Diesel)  gehad, en daar heb ik alles bij elkaar aardig wat kilometers mee afgelegd zonder olie, of met veel te weinig olie. Enige dat stuk ging (en ik heb er 175.000km mee gereden en gekocht met reeds 150.000 op de teller!) was de radiator van de binnenverwarming en de fuseekogels…... Wereldding trouwens die auto.
Die auto heb ik 1x een officiele beurt laten geven in die 175.000km, en dat was toen ik hem net had…..  D
Dus Motoren zijn best sterk en kunnen best wat hebben. Een beetje geluk is daarbij wel noodzakelijk….

Trouwens Ik las iets van 3,5l olie en 1,5 bijvullen want er was al een liter ingegaan ?
Volgens mij moet er iets van 5l in dat blok hoor.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 18 juli 2004 11:12 PM
  [ # 39 ]
theiz schreef:

Trouwens: Ik las iets van 3,5l olie en 1,5 bijvullen want er was al een liter ingegaan Confused:
Volgens mij moet er iets van 5l in dat blok hoor.

Ik zei eerder dus :

ik meen me te herinneren dat er in totaal 3,5 liter olie in een 1.6i moet…...maar nu je er al een liter in hebt gegooid, schat ik in dat er nog een anderhalve liter bij moet.

*meen me te herinneren* zei ik dus…..wat dus inhoud dat ik het niet zeker wist. Cool
Ik had dat een keer gehoord bij een garage, waar ik mijn olie van de TZD-turbo liet verversen…...maar je zou best weleens gelijk kunnen hebben hoor.

Is er hier trouwens geen staatje met inhoud v.w.b. olie, koelvloeistof e.d. voorhanden ?

Profiel  
 
DirkJan2004
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 19 juli 2004 12:46 AM
  [ # 40 ]

AAArgh….!!! Sad  Onzekerheid onzekerheid!

Klote als je op zaterdag een auto koopt ...dan kun je zondag alleen maar piekeren en piekeren en geen garage die open is!

Ik wil toch graag verder met deze wagen want als ik 1000 euro bij leg kom ik uit bij een ZX uit 94 met 120.000 op de teller en daar win ik niks mee. Deze aura ziet er uit alsof ie gisteren uit Frankrijk is binnengebracht met het plastic nog om de stoelen! Wink
Zijn krukaslagers en zuigerveren te vervangen?? Klinkt alsof je net zo goed een andere motor er in kunt hangen. En da’s niet tof.

Ik weet nog steeds niet goed wat te doen….ik kan wel olie en filters laten vervangen en dan kijken hoe de auto reageert maar dan zul je zien…auto doet het goed en dan pats….distributieriem geknapt…....heb ik dat probleem weer.
#zucht#

Citroën ZX 1.4i, Citroën ZX 1.9 Volcane, Citroën ZX 1.6i Aura. Nu tijdelijk even een Panda (sorry!) tijdens het sparen voor een nieuwe Citroën….

Met een Panda lacht iedereen je uit! (of…hoe ging die slogan ook alweer?) Wink

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 19 juli 2004 01:14 AM
  [ # 41 ]

Even een vraagje dan…...heeft de vorige eigenaar deze ZX enkele jaren gehad, of had ie hem maar korte tijd…en is het dus ZEKER dat er nog nooit (vanaf nieuw) een andere distributiesnaar is op gezet ??

Staat er niks op de randen onder de motorkap geschreven….(meestal een sticker)....dat er bij een bepaalde km.st. dus een snaar vernieuwd is ??

Want meestal hebben eigenaren met een auto van nog onder de ton aan km’s (jouw ZX dus) en tegen de 10 jaar oud hem allang laten vernieuwen.

Ik meen dat het bij een nieuwe auto namelijk rond de 60.000 km dient te gebeuren…...het lijkt me dus stug dat die distr.sn. er al 11 jaar onder zit. Confused

En…..je kunt het ook zo bekijken….als hij het al 120.000 km heeft volgehouden….waarom zou hij dan opeens bij jou knappen, Cool

Nee Dirkjan….nogmaals…..laat iig eerst de olie vernieuwen (plus filter) en rijd er dan enkele honderden km’s mee…..dan weet je een beetje waar je aan toe bent met hem en kun je alsnog beslissen of je er enkele honderden euro’s aan gaat spenderen.
Iets wat andere forummers je ook al aangeraden hebben.

Profiel  
 
DirkJan2004
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 19 juli 2004 01:30 AM
  [ # 42 ]

De vorige eigenaar heeft de wagen 7 jaar gehad. Hij heeft de wagen als Eurocassion bij Citroëndealer Hoefnagels in Helmond gekocht (ik heb het aankoop formulier ervan gehad). Bij deze dealer is de wagen 11 jaar geleden ook voor het eerst verkocht. (dat aankoopsbewijs zit nog bij deel 1 van het kentekenbewijs!)

Onder de motorkap staat met pen aangevinkt dat de distributieriem bij 120.000 moet worden vervangen.
De eigenaar zelf zei ook dat hij de riem nooit heeft vervangen. (Ik had hier nog met nadruk naar gevraagd)

De teller staat op 119.880…toch maar even blijven rijden dan? Is het moeilijk om te zien hoe de staat van de riem is?
Is het verstandig olie te laten verversen en filters te laten vervangen bij kwik-fit?

Citroën ZX 1.4i, Citroën ZX 1.9 Volcane, Citroën ZX 1.6i Aura. Nu tijdelijk even een Panda (sorry!) tijdens het sparen voor een nieuwe Citroën….

Met een Panda lacht iedereen je uit! (of…hoe ging die slogan ook alweer?) Wink

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 19 juli 2004 01:45 AM
  [ # 43 ]
DirkJan2004 schreef:

AAArgh….!!! Sad  Onzekerheid onzekerheid!

Klote als je op zaterdag een auto koopt ...dan kun je zondag alleen maar piekeren en piekeren en geen garage die open is!

Ik wil toch graag verder met deze wagen want als ik 1000 euro bij leg kom ik uit bij een ZX uit 94 met 120.000 op de teller en daar win ik niks mee. Deze aura ziet er uit alsof ie gisteren uit Frankrijk is binnengebracht met het plastic nog om de stoelen! Wink
Zijn krukaslagers en zuigerveren te vervangen?? Klinkt alsof je net zo goed een andere motor er in kunt hangen. En da’s niet tof.

Ik weet nog steeds niet goed wat te doen….ik kan wel olie en filters laten vervangen en dan kijken hoe de auto reageert maar dan zul je zien…auto doet het goed en dan pats….distributieriem geknapt…....heb ik dat probleem weer.
#zucht#

Zal ik ook nog ff mijn mening geven? Wink

Ik zou ook alleen ff de olie en filter (laten) vervangen en dan gaan rijden. Lijkt mij dat zo’n distributieriem nog wel ff meegaat.

Dat is wat ik bij mijn XM wil doen, heb nu 2000 km gereden, om te kijken of ik iets kan ontdekken wat er mis zou kunnen zijn met mn karretje (ik heb wel eerst de toestand van olie, koelwater, bougies, lhm niveau, staat van distriebutieriem bekeken). Nu weet ik ongeveer hoe het met mn XM is, rammeltje hier , trillinkje daar; over een paar weekjes laat ik het hydraulische systeem nakijken, dan over ±10.000 een beurt (distributieriem), en dan nog eens kijken wanneer ik de koppakking laat vervangen (als dat echt nodig zou zijn).

Op deze manier probeer ik de kosten een beetje te spreiden…  Rolling Eyes

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 19 juli 2004 01:59 AM
  [ # 44 ]

Nou Dirkjan…...ik heb nog te weinig ervaring met de BX/ZX 1.6i motor….maar bij de TZD(turbo) zitten er afdekklepjes over de distributiesnaar heen en ik neem aan dat het bij deze 1.6 motoren ook zo is.
(heb er eerlijk gezegd nog niet naar gekeken.)
Als je die eraf haalt kun je redelijk bekijken of de *nood hoog* is….zal ik maar zeggen.

Maar waarom laat je dat anders niet eerst alleen even controleren bij een garage (of Citroen-specialist) in de buurt ?
Eentje waar je meteen de olie laat verversen…...zoek het liefst een garage op, waar je er even bij kunt blijven, zodat je met eigen ogen kunt zien hoe die riem er nog uitziet.

Wellicht dat je dan met een wat geruster gevoel de weg op gaat. Wink

Overigens…..ook bij mijn BX 1.6i weet ik het (nog) niet zeker, omdat ik er niet expliciet om gevraagd heb…..maar ik maak me er eerlijk gezegd ook niet zo ongerust over.

Ik heb in de ruim 13 jaar BX’en…..maar 1X gehad dat de spanrol van de snaar opeens brak….(niet de riem zelf dus)....en dat was bij mijn allereerste TRD-turbo…....die ik meteen kon door verkopen aan VISA-garage in A’dam. Confused

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 19 juli 2004 02:23 AM
  [ # 45 ]
DirkJan2004 schreef:

De vorige eigenaar heeft de wagen 7 jaar gehad. Hij heeft de wagen als Eurocassion bij Citroëndealer Hoefnagels in Helmond gekocht (ik heb het aankoop formulier ervan gehad). Bij deze dealer is de wagen 11 jaar geleden ook voor het eerst verkocht. (dat aankoopsbewijs zit nog bij deel 1 van het kentekenbewijs!)

Onder de motorkap staat met pen aangevinkt dat de distributieriem bij 120.000 moet worden vervangen.
De eigenaar zelf zei ook dat hij de riem nooit heeft vervangen. (Ik had hier nog met nadruk naar gevraagd)

De teller staat op 119.880…toch maar even blijven rijden dan? Is het moeilijk om te zien hoe de staat van de riem is?
Is het verstandig olie te laten verversen en filters te laten vervangen bij kwik-fit?

Dirk Jan,

Dit klinkt op zich best bemoedigend. ik denk dat de auto in de loop der jaren gewoon wat olie is gaan gebruiken. Ze zullen ongetwijfeld wat lui geweet zijn met bijvullen wellicht omdat ze het zelf ook nog niet in de gaten hadden (hij zal ongewtijfeld jaren geen druppel genomen hebben). Als je uitgaat van de standaard kwalen van deze motor dan denk je aan klepseals. Dat de olie laag stond is natuurlijk niet goed, maar hoeft echt geen drama te zijn. JUIST om nou van al die horror scenario’s af te komen (drijfstanglagers,krukaslagers, zuigerveren). kun je het best gewoon even gaan rijden. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het wel eens los kon lopen. Meestal gaan dat soort dingen kapot als de oliepomp droog loopt in de bochten door te weinig olie. Dit gebeurt natuurlijk vooral met een wilde rijstijl. Met rustig rijden kan het heel lang goed gaan hoor.

Natuurlijk wil je niet dat de distributieriem knapt. Meestal is de vervangingstermijn redelijk kort gekozen om te voorkomen dat het ding voortijdig knapt. Helaas gebeurt ook dat wel eens. Je kan echter wel even een blik op de riem laten werpen. Maar het gaat hier toch om statistiek. Het is echt niet zo dat de kans dat ie bij 125.000 km veel groter is dan dat ie bij 115.000 knapt. De kans wordt natuurlijk wel steeds groter als de riem ouder wordt. Veiligheidshalve kun je het beter niet uitstellen, maa vanwege de situatie is het misschien verstandiger even te kijken of de motor OK is en als je weet dat de motor in orde is (behavle de klepseals) dan geld te steken in de distributieriem en spanrollen.

Heb je een garage die je een beetje kan vertrouwen?? Ik zou niet naar de kwikfit gaan. Maar goed, dat is mijn principe. ER zijn al eens wat woorden gevallen over die prutsers op dit forum. Beter kun je een onafhankelijke garage proberen te vinden. En sommige dealers zijn best ok. Het gaat mij altijd een beetje om de manier waarop je behandeld wordt. GEven ze inzicht in wat ze hebben gedaan? Zijn ze goed in storingen oplossen of klooien ze maar wat aan. En vooral : zijn ze eerlijk. Een garage mag best geld verdienen. Ik betaal graag voor goed werk, maar ik heb er een hekel aan als ze lopen prutsen of je onnodig op kosten jagen. Ach ja.. het vinden van een garage is niet gemakkelijk.

Groet,
Marten

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook