60 van de 71
« Eerste  < Vorige 58 59 60 61 62 Volgende >  Laatste »
   
Nieuw hier? Kijk hier!
Jan CR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 13-06-2015

Gepost: 14 juni 2015 06:07 PM
  [ # 886 ]

Hallo allen!

Om maar met de deur in huis te vallen, ben een gelegenheid citroenrijder uit de gemeente Opsterland. Maar wel 1 met het spreekwoordelijke autovirus. Hebben met een aantal vrienden een CX gekocht. Hiermee willen we meedoen aan een rondrit van ongeveer 4000 kilometer. Ondertussen veel gedaan aan de auto om alles veilig en weer werkend te krijgen. Erg leuk om te doen. Ook erg leuk om te zien dat alles er ook erg vernuftig werkt. Neem bijvoorbeeld de handrem!
Het rijden is ook een waar feest. Ongekend Comfort! Wat we na de rit gaan doen met de auto is nog ongewis. 1 van ons zit er aan te denken om hem als object over te nemen.

Zal in de rubriek elektrisch wat vragen stellen over verlichting en ramen,...

Ondertussen genieten wij volop!

Profiel  
 
peterpoot
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 10-07-2015

- Jumpy 2.0 HDi DC
Gepost: 10 juli 2015 06:12 PM
  [ # 887 ]

Mijn naam is Peter Poot, ik kom uit vlaardingen en ben zelfstandige ondernemer die op de kleintjes moet letten.

Ik ben sinds mei 2015 in het bezit van een Jumpy 2.0 HDI met dubbele cabine. Ik heb gekozen voor deze auto omdat hij goedkoop in gebruik is zoals wegenbelasting (31,00 per maand), verbruik (de 80KW is volgens mij de zuinigste motor in dit type auto) en de bijtelling (auto is van voor juli 2005, bijtelling over excl BTW en BPM).

Daarnaast is het ook nog een relatief kleine auto met dubbele cabine (volgens mij zelfs de kleinst mogelijke) waar we met het hele gezin in kunnen, naar Frankrijk bijvoorbeeld.

Ik heb me ingeschreven voor dit forum omdat ik nog wel een paar dingeltjes heb waar ik mogelijk niet uitkom, maar dat volgt

Afbeelding Bijlagen
rsz_pict_20150710_143747 (1).jpgrsz_pict_20150710_143823 (1).jpgrsz_pict_20150710_143903 (1).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Jumpy 2.0 HDI DC Comfort 80KW 2005 180.000km

Profiel  
 
Tammo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 24-07-2015

- Berlingo 2,0 HDI
Gepost: 08 augustus 2015 05:51 PM
  [ # 888 ]

Even voorstellen, ik hoop dat het goed gaat zo.
Ik ben 58 en kom uit Oegstgeest. Sinds 1 maand een Berlingo 2,0 HDI grijs kenteken.
Ik ben kleine ondernemer in het afslankcircuit. Alleen met blijvend resultaat en zonder zakjes ed.

Meteen al problemen met de Berlingo helaas waarschijnlijk een lekke koppakking. ik ben voornemens om dit zelf te verhelpen. Overigens niet heel erg gehinderd door veel kennis van zaken. Daarom wil ik graag een verslag maken en vertrouwen op de leden van dit forum!

Profiel  
 
Squadra33
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 28-08-2015

Gepost: 28 augustus 2015 09:30 PM
  [ # 889 ]

Hallo Allemaal,

hier een nieuw forum lid uit het mooie friesland.
ben zelf een verstokte Alfa Romeo junk, maar sinds kort hebben we als 2e auto een
leuke nette Saxo VTS erbij, en dit wagentje is ondertussen ook toegetreden tot het lijstje
met het OK keurmerk haha

ben dus qua Franse auto’s bezitten een noobje maar ik denk dat ik er hier wel aardig tussen ga passen.

Gr33tz

hierbij een fototje van het kleine franse kanon(netje)

Mop Mop Gas Erop!

Profiel  
 
Road runner
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 02-09-2015

Gepost: 03 september 2015 10:27 AM
  [ # 890 ]

Goeiemorgen Citrofielen!

Mijn naam is Delano en ik ben woonachtig in Tegelen. Dat ligt pal tegen Venlo aan voor degene die dat niet weten Wink (heel gezellig hier, kom maar eens langs!) Momenteel ben ik 18 jaar en heb sinds mijn 17de mijn rijbewijs gehaald. In een Citroën ook nog haha dus het zat er al goed in. Hoe ik bij Citroën gekomen ben heb ik uiteindelijk te danken aan mijn Opa, die al ruim 15 jaar Citroën rijdt. Hij stelde voor om eens een kijk te gaan nemen voor een Saxo. En zodoende.

Afin, nu even over mijn auto. Ik ben een trotse eigenaar van een Saxo 1.4 VTS uit 2000. Wat een leuk karretje! Rijdt ook heerlijk. Bedoeling is dat ie eind dit jaar een beetje de ‘rallye’- spirit moet krijgen. Dat betekent dus andere velgen (volgende week ophalen, toulouse velgen 😁), andere uitlaat, andere achterbumper en ga zo maar door. Met behulp van het forum zal in gaandeweg wel een eind komen met handige tips en adviezen. Tevens zal ik in de loop der tijd ook foto’s plaatsen. De meeste staan op mijn andere pc dus nog even geduld haha!

Ik kijk er naar uit om op dit forum te zitten!

Groetjes Delano

Ps,

Zijn er ook enige Saxo evenementen/meetings?

Profiel  
 
GvdB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 21-09-2015

Gepost: 27 september 2015 05:34 PM
  [ # 891 ]

Hallo, ik ben Geert en ik heb vrijdag mijn Citroën C4 Cactus opgehaald. Aangezien ik hier al een tijdje aan het meelezen was heb ik ook maar een account aangemaakt. Al is het maar om nu alvast te bedanken voor alle nuttige en leuke info die ik tot nu toe heb gelezen. Bij deze, bedankt!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 27 september 2015 06:00 PM
  [ # 892 ]

Welkom, allemaal!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 02 oktober 2015 01:53 PM
  [ # 893 ]
makek schreef:

Hallo,

sinds 4 november rijden wij ook rond in een Citroën.
Al van jongsaf was ik zot van het merk, vooral door de hydraulische vering. Mijn ouders hebben 13 jaar met een DS van 1972 gereden.

Het is een C4 1.6eHDi met EGMV geworden (kwam in aanmerking voor de fameuse 15% ecokorting)
Intussen ben ik fervent voorstander geworden van de EGMV, op voorwaarde dat je ze manueel bedient.

Eerdere auto’s:
* 1991 - 1996: Opel Corsa - 1.5D - model 1988
* 1996 - 2002: Peugeot 306 XRD - 1.9D
* 2002 - 2011: Peugeot 307 XS - 1.4 HDi
* 2011 -    : Citroën C4 Sensation 98G eHDi EGMV - 1.6 eHDi

Opties:
* Kleur: thorium grijs
* Dak: glas
* Extra chroom op deuren en achterklep
* Parkeerassistentie achter

Ik was verzot op de Peugeots, maar moet de laatste jaren vaststellen dat hun nieuwe modellen telkens een facelift lijken van de oudere. Het interieur van de 308 was een opgekuiste 307.
Omdat wij tevreden waren van de techniek, en zien dat Citroen de laatste 6-7 jaar aan het overschakelen zijn van “geblokte” modellen naar ietwat aantrekkelijkere lijnen, is de keuze nu op Citroën gevallen.

Een wijziging:

Op 27/06 is een BMW3 op ons ingereden, waarbij de vooras van de auto geraakt is, en de voorste airbags afgegaan zijn. Gevolg: total loss (of op z’n vlaams: perte totale)
We hebben dan een Grand C4 Picasso 1.6 eHDi Exclusive kunnen kopen aan DEMO-voorwaarden. Kortom: een prachtwagen met zelfs massagezetel aan de passagierskant inbegrepen. Daarmee zijn we in juli op vakantie naar Firenze vertrokken.

Op 02/08, bij de terugreis uit Firenze, zijn wij aan 70km/h ter hoogte van Dinant frontaal aangereden.
Resultaat: de motor was maar half zo groot meer, en zat onder de auto geplooid. De auto was volledig verwoest. Wijzelf hadden niets, buiten wat aitjes en oeitjes door de impact van de gordels. Ook de SOS functie wisten wij énorm te appreciëren.

Sinds 17/09 rijden wij nu opnieuw rond in een Grand C4 Picasso. De beschikbare stokwagens waren wat beperkter, zodat we nu voor een Intensive hebben moeten kiezen.

Kortom: Onze keuze gaat nu vooral naar veilige wagens, pas daarna naar wat we graag zien. Wij kiezen enkel nog voor wagens met een verhoogde zit, en met hoge scores in de NCAP tests. Mijn vrouw rijdt nu met een Mini. De volgende zal zeker eentje zijn met een hoge zit, en een hoge NCAP score(bvb een Cactus).

Profiel  
 
Angelique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 11-09-2015

Gepost: 02 oktober 2015 03:49 PM
  [ # 894 ]

Goedemiddag allemaal,

Ook ik zal mijzelf maar eens even voorstellen.
Ik ben Angélique, woonachtig in het mooie Geertruidenberg, waar ik sinds dit jaar mijn eigen bedrijf heb.
Via dit werk (car detailer) heb ik inmiddels al een paar mooie CX-en mogen behandelen en voor komende week staat er een mooie C5 Break op de agenda.
Sinds een week of 2 ben ik in het bezit van een Citroën Berlingo in de kleur Bleu Leman, bouwjaar 2000.
Deze zal mijn Alfa 155 (diesel) gaan vervangen.

Hebben jullie nog vragen? Stel ze gerust!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 02 oktober 2015 04:33 PM
  [ # 895 ]

Welkom! Smile

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 oktober 2015 01:00 PM
  [ # 896 ]

Welkom.
Van een Alfa 155 naar een Berlingo, .... Ja het ontbreken van roest maar rijden is een andere belevenis en dan ga je nochthans naar een heel fijne Berlingo (type 1) , verbruik zal ook anders zijn, zijn perfecte blokjes die Alfa 2 liters (zat ook in mijn 145)
Je zult er in elk geval plezier van hebben, stuurt goed, mooie zithouding (maar dat had die Alfa ook) en veel plaats.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Piet91
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 20-10-2015

- BX 1.4 Cannes
Gepost: 21 oktober 2015 11:06 AM
  [ # 897 ]

Hallo,

Ik ben Piet, 24 jaar uit Helmond, heb sinds een jaar mijn rijbewijs, en sindsdien 17000 KM in een BX 1.4 Cannes uit 1991 gereden(ZH77TV)Ondermeer al met de auto naar Croatie gereden, ging prima, alleen een achterwiel wat al een beetje scheef stond is verder doorgezakt, is inmiddels verholpen. Ben wel bang dat de koppaking lek is, er komt veel damp uit de uitlaat, en gisteren water moeten bijvullen. Al met al ben ik erg tevreden en een beetje verliefd op de BX, ik zit te kijken om er een in wat betere staat te vinden, en zou mezelf graag gaan verdiepen in het onderhoud zodat ik dat meer zelf kan doen.

Profiel  
 
Bartcv
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 22-10-2015

Gepost: 23 oktober 2015 06:35 PM
  [ # 898 ]

Hallo allemaal,

Ik wil me even voorstellen op dit forum.
Ik ben Bart en woon in het mooie Salland. Ik ben nu 35 jaren jong.
Voor de zomer maanden heb ik een prachtige blauwe 2cv uit 1976. Deze auto heb ik een aantal jaren geleden opgeknapt.
Nu staat deze weer in de winterstalling en omdat ik toch naar mijn werk moet rijden heb ik er een Saxo bij gekocht uit 1999.
Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik toch nog wel veel problemen met mijn nieuwe Saxo. Ik vind het nog wel een knap karretje dus ik wil het meeste graag zelf repareren en zal dus vast nog wel wat te vragen hebben op het Saxo deel.

Profiel  
 
take
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 25-10-2015

Gepost: 26 oktober 2015 08:51 PM
  [ # 899 ]

Hallo allemaal,

Ik ben 33 en kom uit Spanje… I have a ZX 16V, which I own for the past 2 years. I had 2 AX´s before that (in Spain), 1.1 TRE and GT. As you see, I have a bit of love story with the “chevrons”. I really like the brand for the comfort and specs that bring to us.
Now I´m searching a replacement for the ZX (is on sale). I would like one with trekhaak to pull from 1 or 2 motorbikes. Any advice on what cars are good will be helpful for me (No diesel, a.u.b. belasting Sad ).

Tot zo!!

Profiel  
 
Patriek Transat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 05-10-2015

- Dyane 6 AYA3 AM
- Visa 11 RE
Gepost: 27 oktober 2015 11:10 PM
  [ # 900 ]

Goedenavond allemaal,

Ik wil me even voorstellen.
Ik ben Patrick,41 jaar en kom uit Spijkenisse.
Ik rij sinds het behalen van m’n rijbewijs Citroën,
met af en toe een uitstapje naar wat anders(Mini(de echte),
Peugeot 504 en Renault 5).

Ben sinds eind september in het bezit van een Visa 11RE uit 1985,
verder is daar nog een Xantia(die weg gaat), een Dyane 6 AYA3 AM en
als zijnde langdurig restauratieproject een 2cv6 Transat.
Overigens wordt de Transat volgend jaar beetgepakt/afgemaakt,
die staat al lang genoeg stof te vergaren in een box.
Genoeg te doen dus.

Profiel  
 
 
60 van de 71
« Eerste  < Vorige 58 59 60 61 62 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook