2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
ontstekingsprobleem
Thrillseekah
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003

- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Gepost: 27 augustus 2004 10:24 PM
  [ # 16 ]

Nou andere verdelerkap zit erop ( 1 die normaal op een BX 1.9i zit, volgens de automaterialenzaak heeft een ZX 1.9 geen verdeler maar een dis-bobine Confused ) En ik ga ervan uit dat dit ook het probleem.. Zie foto dan snappie wel waarom Wink

Edit.. {sorry voor de grote foto's, geen tijd voor verkleining}

Edit Bram : geeft niet….maar ik heb er gewone links van gemaakt….even er op klikken en je ziet ze ook.
Anders moeten de forummers zo scrollen. Wink

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 27 augustus 2004 10:41 PM
  [ # 17 ]

Tsja…..die ene bougie zal niet veel gedaan hebben, zo te zien….maar dan nog zou hij wel op 3 poten moeten lopen,......heb je daar nooit last van gehad ??

Profiel  
 
Thrillseekah
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003

- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Gepost: 27 augustus 2004 10:55 PM
  [ # 18 ]
Bram schreef:

Tsja…..die ene bougie zal niet veel gedaan hebben, zo te zien….maar dan nog zou hij wel op 3 poten moeten lopen,......heb je daar nooit last van gehad ??

Nee niet echt.. Misschien als die afsloeg tijdens het rijden, dan pakte die hem met het laten opkomen en een versnelling lager wel ff op, maar dan ook maar heel ff, en dat klonk en voelde wel als dat ie op 3 poten liep…

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 27 augustus 2004 11:40 PM
  [ # 19 ]

Tsja….aan mij heb je niet zo heel veel (meer) ...op het gebied van Benzine-auto’s (vwb de motoren dan)....mijn laatste lange ervaringen waren met een Simca-1510 SX…....en dat is alweer zeker een 15 jaar geleden. Surprisedops:
(daarna vrijwel altijd ge-dieseld)

Want *vroegah* Wink ....zat er nog een gewone verdelerkap (en rotor)  op, waar weleens haarscheurtjes in kwamen en zodoende kreeg je last (vooral met veel vocht in de lucht, zoals nu) van naar de massa overspringende vonken.

Maar of dat bij jou ook het probleem is (of nu WAS), weet ik niet. Cool

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 augustus 2004 12:10 AM
  [ # 20 ]

Welk motortype heb je? KDY maakt gebruik van een ander soort bobine en heeft geen ouderwetse verdeelkap meer. De KDZ heeft verdeelkap plus bobine. Voor die laatste heb ik wat liggen dus.

Ik denk dat je het andersom bedoelt? Ik heb ook de KDY uit 1992 in mijn ZX1.4i en die een ouderwetse verdeelkap en zo word deze ook beschreven in de vraagbaak en Haynes. Met KDZ bedoel je waarschijnlijk KDX?, de motor zonder verdeelkap maar met 4-bobines.

Dat wercd me vandaag dus ook verteld bij de automaterialenzaak.
Maar ik heb toch echt een verdeelkap.. Ik heb er nu 1 mee gekregen die op een BX 1.9i hoort.. Ik heb 1 vd eerste ZX’en van mijn type, dus misschien dat dat daar door komt..

Je heb gelijk, ik herinner me opeens dat ik ooit ook een verdeelkap heb gekregen bij de automaterialenzaak voor mijn 1.4i waarop stond dat deze ook geschikt was voor de “Peugeot 405 1.9i Export”.
Ik had de oude kap laten zien en aan de hand daarvan hebben ze er eentje gepakt die er op leek. Helaas paste de rotor niet, die was te klein, dan maar de oude rotor erop, maar die brak af. Ergens anders een imitatie rotor gehaal, maar echt lekker zat het niet. De maandag erop maar een originele Ducellier gehaald bij de dealer, is kwalitatief veel beter en degelijker.

PS: Hoe komt het dat één contactpunt op de verdeelkap zo eruit ziet? Is daar een rede voor, water tussengezeten?

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 28 augustus 2004 03:18 AM
  [ # 21 ]
ZX1.4i schreef:

Welk motortype heb je? KDY maakt gebruik van een ander soort bobine en heeft geen ouderwetse verdeelkap meer. De KDZ heeft verdeelkap plus bobine. Voor die laatste heb ik wat liggen dus.

Ik denk dat je het andersom bedoelt? Ik heb ook de KDY uit 1992 in mijn ZX1.4i en die een ouderwetse verdeelkap en zo word deze ook beschreven in de vraagbaak en Haynes. Met KDZ bedoel je waarschijnlijk KDX?, de motor zonder verdeelkap maar met 4-bobines.

Nee, toch echt zo. Ik heb in mijn AX een KDZ motor met verdeelkap. Ik zocht BX’en met KDZ motor, maar die zijn er voornamelijk in KDY ‘smaak’ en hebben geen ouderwetse bobine. Misschien is het bij ZX weer anders of zo. KDX ken ik zelf niet.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 augustus 2004 03:43 AM
  [ # 22 ]

Ok, ik dacht dat je ook een ZX had, maar je heb dus een AX. Ik had namelijk even snel in de vraagbaak gekeken en kwam daar de KDZ niet tegen, is dat soms de 1.1i motor Confused:

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 28 augustus 2004 04:14 AM
  [ # 23 ]
ZX1.4i schreef:

Ok, ik dacht dat je ook een ZX had, maar je heb dus een AX. Ik had namelijk even snel in de vraagbaak gekeken en kwam daar de KDZ niet tegen, is dat soms de 1.1i motor Confused:

1.4 uit BX en AX.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 augustus 2004 05:53 AM
  [ # 24 ]

Is die KDZ de voorloper van de KDY, welke op zijn beurt weer werd opgevolgd door de KDX die een verdelerloos ontstekingssysteem heeft Confused:
Dus in iedergeval voor de introductie van de ZX in 1991.

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 29 augustus 2004 01:33 AM
  [ # 25 ]

Alle motoren met motortype DKZ en KDY zijn met verdeler uitgevoerd. Alle andere motoren zijn verdelerloos uigevoerd.

1.9 Motor is geleverd met motorcode DKZ en D6E.

Ik heb geen idee wanneer welke motor met welk type is geleverd.
Controle
Motormanagement DKZ is Bosch motronic M1.3.
Motormanagement D6E is Bosch motronic MP3.1.

Wellicht zit er een sticker op de computerkast met type ECU.

Profiel  
 
Thrillseekah
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003

- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Gepost: 31 augustus 2004 01:51 AM
  [ # 26 ]

Met het vervangen van de verdelerkap is het toch niet opgelost..
Ik denk dat ik um van de week dan maar weg brang naar de :cevr specialist.. Voordat ik allemaal onderdelen ga kopen die niet nodig blijken.. Wil me euries toch een beetje in de zak houden

Profiel  
 
Thrillseekah
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003

- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Gepost: 07 september 2004 10:30 PM
  [ # 27 ]

Vandaag te horen dat mijn ZX nog niet klaar is.. Het was dus niet de bobine.. ze hebben wel een aantal dingen vervangen, maar het probleem zit er nog.. Ook was er in de computer geen foutcode uit te lezen.. Ze gaan morgen weer verder zoeken… Zal wel een leuke rekening worden dan Confused

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 08 september 2004 12:04 AM
  [ # 28 ]

Ik ben nu wel nieuwsgierig!
Als ze zo lang moeten zoeken zal het vast wel iets heel simpels zijn… Massadraad die niet goed vast zit ofzo….

Profiel  
 
giellie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 03-06-2004

Gepost: 08 september 2004 11:40 AM
  [ # 29 ]

Of ontstekings module, dat zwarte ding net naast je verdeelkap…

Maar ben idd wel benieuwd wat het nu is…...............

Profiel  
 
Thrillseekah
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 31-12-2003

- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Gepost: 08 september 2004 12:44 PM
  [ # 30 ]

Ik hoop dat ze het vandaag vinden.. Want ben de hele dag vrij (eigenlijk ziek Wink ) dus hoop dat ik um vanmiddag kan ophalen.. kan ik hem eens mooi in de was zetten

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook