1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
eend op gas?
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 20 januari 2005 12:24 AM

mijn vader reed in z’n studententijd (begin jaren 70) in een eend op gas
enig idee of die er nog zijn (op kenteken)?

grts hugo

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo 940. Ook leuk Smile

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 20 januari 2005 12:28 AM
  [ # 1 ]

Volgens mij heb ik een hele krenterige oom die in een grijs eendje op gas rijdt.. alleen heb geen contact met de man dus weet het niet zeker, misschien rijdt ie ook wel op benzine

heb bovendien het kenteken ook niet Rolling Eyes

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 20 januari 2005 12:33 AM
  [ # 2 ]

Je kunt ze nog laten bouwen zelfs.

http://www.eendimport.nl/prijzen.html

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 20 januari 2005 12:37 AM
  [ # 3 ]

wauw, ik dacht dat niet meer mocht van de RDW i.v.m. de koeling

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo 940. Ook leuk Smile

Profiel  
 
Gepost: 20 januari 2005 03:02 AM
  [ # 4 ]

Re: eend op gas?

hugo schreef:

mijn vader reed in z’n studententijd (begin jaren 70) in een eend op gas
enig idee of die er nog zijn (op kenteken)?

grts hugo

Ja hoor zat…..

Ik heb een besteleend met een Visa blok erin en 85 liter gastank.

gr.Martijn

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 20 januari 2005 08:45 PM
  [ # 5 ]

Op   staat er zelfs nog eentje op gas te koop.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 januari 2005 09:36 PM
  [ # 6 ]

Mijn GS gaat over een week of 3 ook over op LPG. Maar het is wel een gedoe, de meeste LPG-specialisten zijn enkel specialist als het gaat om installaties waarvan de een kant en klaar onderdelenpakket van krijgen aangeleverd door hun leverancier…

Ik heb stad en land afgebeld om iemand te vinden die een luchtgekoelde wagen wouden ombouwen. Telkens kreeg ik te horen “kan niet” en als ik vertelde dat het wel kan dan werd het vaak “wil niet”.

Het probleem zit ‘m in de verwaming van de verdamper, vroeger kwam er een stift in de uitlaat, deze mag niet meer omdat de Europese richtlijnen vertellen dat de gasleiding minimaal 15cm van de uitlaat verwijderd moet zijn.
Het gekke is dat ik zelfs een gecertificeerd bedrijf (mag dus zijn eigen ingebouwde LPG installatie keuren) heb gesproken en die wist niet eens dat de uitlaatstift niet meer mag! Hij wilde hem er zo inzetten, maar hij vroeg een beetje veel. Via een specialist mag je rekenen op een bedrag tussen de €1450 en €1650 in.
Ik laat het zelf particulier doen.

Er moet dus een andere manier van verwarmen worden bedacht. De meest gebruikte manier is een koelwatersysteem inbouwen, door de koelvloeistof door de kachelpotten, om de uitlaat heen te laten lopen, kan de verdamper verwarmt worden.
Ook (doen ze veel bij kevers heb ik me laten vertellen) kan je een omleiding in je motoroliecircuit maken en die door de verdamper laten stromen, maar het schijnt dat de oliedruk een probleem kan veroorzaken. Daarbij komt dat de olie niet echt snel warm wordt.

De eend bij Stoebo heeft trouwens nog wel een uitlaatstift, maar deze is er al in gezet toen het nog mocht. Geen probleem dus. Ook de vulopening is erg onzichtbaar weggewerkt in de achterbumper.

Gr. Patrick

Profiel  
 
Diek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 13-04-2005

Gepost: 29 april 2005 04:34 PM
  [ # 7 ]

http://www.duckservice.nl  verkoopt leuke systemen om je eend op gas te alten lopen!

succes!


http://www.diek2cv.nl

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 april 2005 05:30 PM
  [ # 8 ]
Diek schreef:

http://www.duckservice.nl  verkoopt leuke systemen om je eend op gas te alten lopen!

succes!

Heb je misschien meer informatie hierover? Vooral de manier hoe de verdamper verwarmt wordt!

Nu ben ik zelf al voorzien (mijn GS dan) en ik ga de 2CV zelf inbouwen, maar het is altijd leuk om te weten hoe anderen het aanpakken.

Profiel  
 
Gepost: 29 april 2005 05:46 PM
  [ # 9 ]

Volgens mij pakt hun systeem de warmte vanaf het oliefilter. (Flens/Olie verwarming)

Profiel  
 
Diek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 13-04-2005

Gepost: 29 april 2005 06:51 PM
  [ # 10 ]

Ze hebben 2 systemen: een is inderdaad met een flens op je oliefilter en dan wordt daarmee je verdamper verwarmt, 2e systeem is dmv een soort buizensysteem door je 1e demper gevuld met water en een pomp(je) wat ook je verdamper verwarmd.

Staan ook op Citromobile http://www.duckservice.nl

Succes!
Diederik

http://www.diek2cv.nl

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 april 2005 10:05 PM
  [ # 11 ]

Persoonlijk ben ik niet een voorstander van het verwarmen d.m.v. je motorolie. De druk is behoorlijk hoog en als daar wat mee gebeurt in de zin van lekkage…..

Het koelvloeistofsysteem is daarentegen prima. Zelf heb ik flexibele koperbuis om mijn uitlaat gewikkeld waardoor doormiddel van een elektronische pomp (Bosch) koelvloeistof heen wordt gepompt. Dit verwarmt voldoende om bij -20 graden probleemloos op LPG te rijden. (zelf gestest Very Happy )

Een buizensysteem door je eerste demper heeft overigens als nadeel dat er aan je demper gelast moet worden. Dit veroorzaakt een roestgevoelige plek. Maar techisch zal het goed werken.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 april 2005 06:19 PM
  [ # 12 ]
hanzz schreef:

hoeveel kost zo’n kleine gastank eigenlijk???
(ik heb er een gratis gekregen van iemand Twisted Evil )

Om je LPG-installatie RDW-gekeurd te krijgen mag de gastank niet ouder zijn dan (ik geloof…) 3 jaar. Daarna verlopen de meegeleverde certificaten.
Maar de tank zelf is op zich niet eens verschrikkelijk duur hoor.

Profiel  
 
Diek
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 13-04-2005

Gepost: 04 mei 2005 06:34 PM
  [ # 13 ]

Duckservice staat ok op de Citromobile a.s. weekend, zij kunnen veel info geven over het op gas rijden.
ik meen stand no. 70

http://www.duckservice.nl

Succes!
http://www.diek2cv.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25385
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 mei 2005 06:51 PM
  [ # 14 ]

Je gas tank mag bij RDW keuring niet ouder dan 10 jaar oud zijn!
Het jaartal staat tussen de kranen ergens ingeslagen.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 07 mei 2005 12:14 AM
  [ # 15 ]

ik heb wel eens gehoord dat er een nieuwe norm bestaat, zodat je alleen maar heel jong gebruikte tanks mag inbouwen. Deze moeten voorxzien zijn van een keurmerk dat nog maar een paar jaar bestaat.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook