Inbouw computer
pjvdg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 21-01-2005

Gepost: 22 januari 2005 12:49 PM

Ben van plan een minicomputer trachten te plaatsen op de vrije plaats net onder mijn radio…  Wat ik me echter afvroeg was hoe ik van daaruit aan 12V kan komen(ben nogal leek op dat vlak dus weet ik niet meteen waar ik van moet aftakken) want met een adapter naar de sigarettenaansteker vind ik nogal rommelig qua uitzicht….

Thnx

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 22 januari 2005 12:57 PM
  [ # 1 ]

Re: Inbouw computer

pjvdg schreef:

Ben van plan een minicomputer trachten te plaatsen op de vrije plaats net onder mijn radio…  Wat ik me echter afvroeg was hoe ik van daaruit aan 12V kan komen(ben nogal leek op dat vlak dus weet ik niet meteen waar ik van moet aftakken) want met een adapter naar de sigarettenaansteker vind ik nogal rommelig qua uitzicht….

Thnx

Maybe ffe een aftakking van je aansteker maken, met een verdeelstekker…. of een kabel naar je accu trekken….

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 22 januari 2005 04:02 PM
  [ # 2 ]

Als ik jou was zou ik em van de radio contactblokje aftakken.
Zo heb je ook een continu spanning. Kan je je computer gebruiken zonder contact te maken.
Ik weet niet of de sigaretten aansteker in de c2 ook een continu spanning heeft of dat deze geschakeld zit op het contact. Anders zou je hem daar ook van kunnen aftakken.

Mvg Joost

Profiel  
 
pjvdg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 21-01-2005

Gepost: 22 januari 2005 06:36 PM
  [ # 3 ]
NoisemakeR schreef:

Als ik jou was zou ik em van de radio contactblokje aftakken.
Zo heb je ook een continu spanning. Kan je je computer gebruiken zonder contact te maken.
Ik weet niet of de sigaretten aansteker in de c2 ook een continu spanning heeft of dat deze geschakeld zit op het contact. Anders zou je hem daar ook van kunnen aftakken.

Mvg Joost

Je bent verplicht(allesinds met de mijne) om je contact op te zetten voor je enig apparaat (radio of apparaat op sigarettenaansteker) kan laten draaien.
Maar dat is ook niet slecht,  kwestie van niet een dag te constateren dat mijn batterij plat is.

Heb nu eigenlijk nog wel een vraagje,  is het mogelijk om het geluid van de radio/cd te mixen met hetgeen wat uit de computer zou komen.  Heb me al laten wijsmaken dat je dat kunt via de ingang op de radio die normaal gebruikt wordt voor een cd-wisselaar.  Maar voor zover ik weet heeft mijn radio zo’n aansluiting niet.  Enig idee wat een goede oplossing zou zijn?

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 22 januari 2005 07:59 PM
  [ # 4 ]

Als er een aux ingang op je radio zou zitten wel.
Maar volgens mij hebben dat alleen vrij oude cd spelers gehad.
De nieuwere hebben die functie niet meer.
Kan me nog herrinneren dat mijn vader zon oude cd speler had met een aux ingang. De mijne heeft het ook niet.

Volgens mij is er geen andere mogelijkheid verder om je computer erop aan te sluiten.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 januari 2005 01:59 AM
  [ # 5 ]

Er bestaat een of de andere JVC die dat heeft (audio in op frontpanel). Bestaat ook met backpanel audio in. Nicxz heeft er zo een. Moet je hem even PM’en voor het typenummer.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
pjvdg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 21-01-2005

Gepost: 23 januari 2005 11:53 PM
  [ # 6 ]

Of zou de omgekeerde weg mss beter mogelijk zijn.
Via een versterker is het goed mogelijk om de pc op de boxen aan te sluiten,  zou ik de uitgang van de radio(die momenteel rechtstreeks naar de boxen gaan) dan eigenlijk niet bij de ‘mic in’ van de pc kunne gebruike?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook