De eerste kilometers met mijn eigen C4
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 22 januari 2005 05:04 PM

Nou de eerste 500 KM met mijn C4 1.6 16V Ligne Prestige automaat Berline zitten erop.
Ten opzichte van mijn vorige auto C5 2.0 16V break automaat geef ik natuurlijk wel wat comfort prijs.
De C4 is iets stugger maar niet zo stug als het vergelijkbare model waar ik in November mee heb proefgereden,dit was een echte spring geit.
Ook het al eerder door mij aangehaalde belemmering van het zicht door de binnenspiegel naar voren valt reuze mee en is een kwestie van even wennen en de bumpers zijn ook beter afgehangen dan op het demo model.
Wat acceleratie betreft doet hij met zijn toch nog 1249 kilo weinig onder voor mijn vorige bereden C5.
En tot op heden heb ik er maar misschien komt dit ook door de kleur(Sable de Langrune)veel bekijks mee en krijg ik over het algemeen positive opmerkingen.
Het enigste wat niet klopt aan dit type auto is het ontbreken van de schuiflade onder de passagiersstoel,dit had het demonstratie model ook niet terwijl het volgens de folders vanaf de 1.4 standaard geleverd wordt,dus hier kan je over vallen en het erbij eisen mijn dealer wilde het bij uitlevering gratis monteren,maar hier zit nu de computer van mijn navigatiesysteem van de andere kant zit er bij mij een electrochrome binnenspiegel in welke vanaf de VTR standaard wordt gemonteerd.
Wel zijn alle hulpstukken om bv een navigatiesysteem van Philips Carin(VDO Dayton),een toch wat ouder model te monteren voorhanden zodat je hier weer geen grote uitgave voor hoeft te doen.
Al met al ben ik positief over de C4,hopenlijk blijft dat zo en maken we niet de aanloop periode van de C5 mee.

Profiel  
 
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 22 januari 2005 07:12 PM
  [ # 1 ]

Veel plezier met je C4!! (Mooiste auto van het moment) Enneuh… ik ben zeer benieuwd naar de kleur als je zoveel bekijks hebt… Heb je misschien een foto?

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 22 januari 2005 08:51 PM
  [ # 2 ]

Vet, de C4 1.6 16v ! Ik wil foto’s zien!!!  Cool  Very Happy

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 22 januari 2005 10:12 PM
  [ # 3 ]

Ik vind de Berline verreweg het mooiste meisje uit de klas, dus hier met die foto’s! Cool

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 22 januari 2005 11:08 PM
  [ # 4 ]
Bassman schreef:

Ik vind de Berline verreweg het mooiste meisje uit de klas, dus hier met die foto’s! Cool


Ik heb wel een C4 in die kleur gevonden,dus niet de mijne want daar heb ik nog geen foto’s van,maar ik weet bij god niet hoe ik die hier op het forum zet,ik ben niet zo een geweldige computer freek.

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 23 januari 2005 03:01 AM
  [ # 5 ]
banshee777 schreef:

Gefeliciteerd, een ‘babe’ van een wagen!!  Very Happy Ik ben een franse kleurnamen barbaar dus ik heb geen flauw benul wat ik me bij de kleur moet voorstellen, dus…... foto!!!!  Wink

Veel plezierige en probleemloze kilometers toegewenst!!

In afwachting van de foto’s heb ik even de CarConfigurator op CITROEN.NL ter hand genomen met als resultaat:

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 23 januari 2005 12:56 PM
  [ # 6 ]

Ah, dat is de kleur? Wel heel chique! (‘k Ga ‘m nog steeds mooier vinden)

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
Auzz
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 29-11-2004

Gepost: 23 januari 2005 01:24 PM
  [ # 7 ]

Van harte gefeliciteerd, en heel veel fijne kilometers gewenst!

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 23 januari 2005 03:19 PM
  [ # 8 ]
robb schreef:
banshee777 schreef:

Gefeliciteerd, een ‘babe’ van een wagen!!  Very Happy Ik ben een franse kleurnamen barbaar dus ik heb geen flauw benul wat ik me bij de kleur moet voorstellen, dus…... foto!!!!  Wink

Veel plezierige en probleemloze kilometers toegewenst!!

In afwachting van de foto’s heb ik even de CarConfigurator op CITROEN.NL ter hand genomen met als resultaat:


Ja dit is hem dus zo staat hij al een halve dag te pronken voor de deur in het zonnetje met vette ramen van het gleuren,het zal toch niet alleen de kleur zijn maar hij of zij heeft nog meer aantrekkings kracht.
Bedankt allemaal voor de gelukwensen en bedankt Rob voor het plaatsen van de foto.
Wij gaan er nu weer mee de weg op genieten van het nieuwe luchtje en de fun die de C4 uitstraalt.

Profiel  
 
edotax
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 29-12-2004

Gepost: 23 januari 2005 05:57 PM
  [ # 9 ]

Hoi,

Ik zie dat ik niet de enige ben waarbij de lade onder de passagiersstoel ontbreekt.  Ik miste hem ook al. Ik moest voor de 1e controle bij de dealer zijn, en ben eens onder de stoelen van de auto’s in de toonzaal gedoken. Ik trof de lade alleen aan bij een 5-deurs VTS.  Ik heb het er met de dealer niet over gehad. Maar ook al staat de lade op de optie-lijst, deze lijsten zijn altijd onder voorbehoud van fouten en wijzigingen.  Ik zie de lade overigens niet in de accessoire-lijst staan.

Wat mij bij koud weer in het donker opvalt, is dat de bovenrand van de voorruit licht beslagen blijft. Omdat de ruit zo groot is, zitten de ventilatie-openingen te ver weg, terwijl je met je hoofd redelijk dicht op de ruit zit.  Het lijkt erop dat de ruit licht beslaat door de uitgeademde lucht. 

Waar je met de auto goed mee uit moet kijken, is dat je niet vergeet de verlichting aan te doen. Bij de meeste auto’s gaat de dashboard-verlichting aan, zodra je de verlichting inschakeld.  Op het moment dat de daschboard verlichting brandt, ben je al snel in de overtuiging dat je lichten branden. Bij de C4 gaat de dasboard-verlichting automatisch aan, onafhankelijk van de koplampen.  Ik heb al meerdere keren zonder licht gereden in het donker.  Met al die lantarenpalen heb je dat vaak niet eens in de gaten.

Wat de geur-patronen aangaat, ik heb gemerkt dat ze na een week of 5 uitgewerkt zijn. Of je daar rouwig over moet zijn….. met een nieuwe patroon stink de auto echt naar een hoerenkast. (Niet dat ik daar verstand van heb natuurlijk…. ik heb het zuiver van horen-zeggen)

De snelheidsbegrenzer werkt echt fantastisch.  Vroeger ging je van het gas als je een flitser zag, met de begrenzer rij je zorgeloos door. Je kunt tenslotte toch niet meer te hard rijden. Totdat…. jawel **Flits***  En dan blijkt dat je dat ding niet op 85 maar op 90 had staan. (En bij 87 is het kassa) De kilometer teller van de C4 is overigen bij de auto’s met begrenzer en cruise-control zeer nauwkeurig. (Niet dat dat nog veel uitmaakt als je de flits af ziet gaan)

Voor de rest weinig mis de de auto. Ik heb nu ruim 3300km op de teller staan. Geen piepjes, geen rammeltjes, helemaal niets. Het enige probleempje dat ik heb, is dat de parkeerhulp nog niet werkt. Dus daarvoor moet de auto nog een keer terug naar de dealer. Het lijkt mij een software-probleem, dus ik denk dat het een gevalletje Helpdesk bij Citroen wordt.

Nog steeds dik tevreden dus.

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 24 januari 2005 03:13 PM
  [ # 10 ]

Re: C4

M&M schreef:

Werkt die `Parfumeur´ nu een beetje , of is dat niet standaard op minder luxe C4´s Confused:

Mooie wagen , veel plezier ermee Very Happy

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat nog niet heb uitgeprobeert maar zo gauw ik een patroon in de houder doe breng ik je op de hoogte.

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 24 januari 2005 03:36 PM
  [ # 11 ]
edotax schreef:

Hoi,

Ik zie dat ik niet de enige ben waarbij de lade onder de passagiersstoel ontbreekt.  Ik miste hem ook al. Ik moest voor de 1e controle bij de dealer zijn, en ben eens onder de stoelen van de auto’s in de toonzaal gedoken. Ik trof de lade alleen aan bij een 5-deurs VTS.  Ik heb het er met de dealer niet over gehad. Maar ook al staat de lade op de optie-lijst, deze lijsten zijn altijd onder voorbehoud van fouten en wijzigingen.  Ik zie de lade overigens niet in de accessoire-lijst staan.

Wat mij bij koud weer in het donker opvalt, is dat de bovenrand van de voorruit licht beslagen blijft. Omdat de ruit zo groot is, zitten de ventilatie-openingen te ver weg, terwijl je met je hoofd redelijk dicht op de ruit zit.  Het lijkt erop dat de ruit licht beslaat door de uitgeademde lucht. 

Waar je met de auto goed mee uit moet kijken, is dat je niet vergeet de verlichting aan te doen. Bij de meeste auto’s gaat de dashboard-verlichting aan, zodra je de verlichting inschakeld.  Op het moment dat de daschboard verlichting brandt, ben je al snel in de overtuiging dat je lichten branden. Bij de C4 gaat de dasboard-verlichting automatisch aan, onafhankelijk van de koplampen.  Ik heb al meerdere keren zonder licht gereden in het donker.  Met al die lantarenpalen heb je dat vaak niet eens in de gaten.

Wat de geur-patronen aangaat, ik heb gemerkt dat ze na een week of 5 uitgewerkt zijn. Of je daar rouwig over moet zijn….. met een nieuwe patroon stink de auto echt naar een hoerenkast. (Niet dat ik daar verstand van heb natuurlijk…. ik heb het zuiver van horen-zeggen)

De snelheidsbegrenzer werkt echt fantastisch.  Vroeger ging je van het gas als je een flitser zag, met de begrenzer rij je zorgeloos door. Je kunt tenslotte toch niet meer te hard rijden. Totdat…. jawel **Flits***  En dan blijkt dat je dat ding niet op 85 maar op 90 had staan. (En bij 87 is het kassa) De kilometer teller van de C4 is overigen bij de auto’s met begrenzer en cruise-control zeer nauwkeurig. (Niet dat dat nog veel uitmaakt als je de flits af ziet gaan)

Voor de rest weinig mis de de auto. Ik heb nu ruim 3300km op de teller staan. Geen piepjes, geen rammeltjes, helemaal niets. Het enige probleempje dat ik heb, is dat de parkeerhulp nog niet werkt. Dus daarvoor moet de auto nog een keer terug naar de dealer. Het lijkt mij een software-probleem, dus ik denk dat het een gevalletje Helpdesk bij Citroen wordt.

Nog steeds dik tevreden dus.

 

Hallo,

Het probleem met de beslagen onderkant van de voorruit heb ik niet misschien komt dit door de automatische airconditioning die ik als optie uit pack 1 heb laten monteren,wel heb ik dit bij de achterruit met meerdere mensen aan boord maar dit is niet hinderlijk alleen staat het slordig.
De lade onder de passagierstoel staat als standaard aangebracht op de folder met uitrustingspecificaties onder opbergmogelijkheden.
En zo als je gelezen zult hebben zit er bij mij de electrochrome of zelfdimmende binnenspiegel in terwijl er die standaard niet in zit en als optie ook niet leverbaar is in de Ligne Prestige.
Ik vind het wel vervelend dat er bij de aanvang van de verkoop van de C4 er nog geen accessoirefolder is.
Als ik dat zo lees kan ik die geurpatronen beter in de vuilnisbak gooien en mijn vrouw verwennen met een lekker geurtje maar verder niets dan lof voor de C4 ik denk dat hij mij de C5 snel doet vergeten hoewel ik hier nooit problemen mee heb gehad.

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 24 januari 2005 03:46 PM
  [ # 12 ]
banshee777 schreef:
edotax schreef:

Waar je met de auto goed mee uit moet kijken, is dat je niet vergeet de verlichting aan te doen. Bij de meeste auto’s gaat de dashboard-verlichting aan, zodra je de verlichting inschakeld.  Op het moment dat de daschboard verlichting brandt, ben je al snel in de overtuiging dat je lichten branden. Bij de C4 gaat de dasboard-verlichting automatisch aan, onafhankelijk van de koplampen.  Ik heb al meerdere keren zonder licht gereden in het donker.  Met al die lantarenpalen heb je dat vaak niet eens in de gaten.

Dat is geen C4 kwaal, maar wel bij meerde Citroëns het geval. Mijn ZX had het ook. Vooral omdat het mijn eerste auto was liet ik HEEL vaak de lichten uit, in de veronderstelling dat ze aan waren omdat het dashboard verlicht was.

Dan werd ik onderweg door velen even ‘geflasht’ met hun groot licht en dacht ik altijd: ‘waarom zit iedereen toch met zun lampen te flitsen als ik langskom, komt zeker door die mooie wagen!’
Om er dan snel achter te komen dat ik alweer vele kilometers met de lampen uit achter me had Very Happy

Ik weet niet eens of mun XM het ook heeft, volgens mij ook, omdat ik al gewend ben om die lampen gewoon altijd aan te doen.


Het is mij nog niet opgevallen maar ik heb hem wel op de automatisch inschakelende verlichting staan.

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 24 januari 2005 07:23 PM
  [ # 13 ]
banshee777 schreef:
breakie schreef:

Het is mij nog niet opgevallen maar ik heb hem wel op de automatisch inschakelende verlichting staan.

Sommigen van ons moeten het nog gewoon met de hand doen, net als vroegah Wink


Ik ben het met je eens vroeger was autorijden spannender,daarom kan ik met respect mijn nek nog verdraaien voor oudjes.
Maar jij zal er in de loop van de tijd ook niet aan ontkomen.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 24 januari 2005 07:25 PM
  [ # 14 ]

er komt nog eens een tijd dat je je auto verteld waar je naar toe wil en je wordt er keurig afgezet.

Peter

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook