1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
wanneer werd serie 1 serie 2 bij de cx gti turbo?
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 02 februari 2005 11:49 PM

Geachte forummers,
Ik heb een vraagje, binnenkort ga ik kijken naar een cx gti turbo (1). Deze cx heeft nog stalen bumpers, niet meegespoten. Volgens de verkoper is het bouwjaar 1986. Mijn kennis gaat echter zover dat vanaf 1985 de serie 2 is geproduceerd. Zijn beiden nog naast elkaar geproduceerd? Of is er een andere verklaring (het betreft een import wagen)
m.vr.gr Johan

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 03 februari 2005 12:09 AM
  [ # 1 ]

een cx turbo kwam in 1984 met stalen bumpers die altijd in kleur waren
halvewege 1985 kwam serie 2 met de kunststof bumper .
een turbo heb nooit chromen bumpers gehad
heel af en toe kom je wel een tegen die waarschijnelijk schade heb gehad en die er chromen bumpers heb opgezet

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 03 februari 2005 12:17 AM
  [ # 2 ]

(misschien een beetje off topic…)

vanmiddag op de sloop gezien; een cx 2 met alle turbo-stickers en badges, maar met gewone motor en klokkenwinkel. Beetje het idee van, ik hang en plak er vanalles op en aan, dan lijkt ie sneller. Wel wille maar nie kunne!!

Profiel  
 
Gepost: 03 februari 2005 12:20 AM
  [ # 3 ]

klopt de GTI Turbo werd in oktober ‘84 gelanceerd en was voorzien van stalenbumpers die standaard in de carroseriekleur mee gespoten waren.
De serie 2 werd vanaf junli 85 geleverd en vanaf dan werden er geen cx’n meer met stalenbumpers meer geleverd.
Wel kan het zijn dat die cx achteraf voorzien is van stalen bumpers maar dan moet je dat zien aan het interieur of moet zijn dat dat ook helemaal veranderd is Shocked
ik ben zelf wel nieuwsgierig hoe dit verhaal gaat van deze cx.


Greetz
TRX

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 03 februari 2005 12:55 AM
  [ # 4 ]

cx turbo met stalen bumpers wordt vaak het tussen model genoemt, want wel al gespoten bumpers van metaal en gewone klokken.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 14-03-2004

Gepost: 03 februari 2005 12:58 AM
  [ # 5 ]

In het interieur is verschil makkelijk te zien serie 1 heeft radio op gewone plek midden van het dashboard. Serie 2 zit deze naast de handrem.

In de folder van de Serie 1 CX GTI Turbo heeft deze chrome bumpers.

Volgens de verkoper is het bouwjaar 1986

Misschien is kenteken kwijt geweest of is de auto ingevoerd waardoor hij een kenteken uit 1986 heeft.

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 februari 2005 01:39 AM
  [ # 6 ]

Als je gaat kijken zou ik even het ORGA nummer opzoeken. Waar ie ook alweer hoort te staan weet ik even niet meer… ik geloof op een van de wielkasten onder de motorkap, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen. Is vast te vinden op http://www.citroen-cxclub.nl. Met het orga nummer kan je de produktienag nagaan. Maar, CX Turbo’s met ongespoten (chromen) bumpers hebben idd nooit bestaan, zoals mij laatst weer duidelijk werd gemaakt toen ik mij versprak.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 03 februari 2005 10:12 AM
  [ # 7 ]

Het orga nummer bevind zich onder de motorkap op de voorzijde van het linkerspatbord beneden het bevestigingspunt van het subchassis bij serie 1 zit op die plaats zit normaal ook een zwart afschermkapje waaronder relais zitten , bij serie 2 zit op die plaats de onstekingscomputer dus zal je waarschijnlijk even de kabels wat opzij moeten duwen.


Greetz
TRX

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 februari 2005 08:57 PM
  [ # 8 ]
Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 03 februari 2005 10:41 PM
  [ # 9 ]

Dank voor de reacties. Met de feedback ben ik nog even verder gaan vragen. De bumpers zijn inderdaad meegespoten, bleek een communicatiefoutje.  Surprisedops: Wel blijft de verkoper bij het bouwjaar van ‘86. Over 2 weken ga ik de auto bezichtigen, dan check ik het organummer. Ik ben benieuwd.
Wat wel opvallend is dat ik een soortgelijke cx gti turbo serie 1 op marktplaats tegenkwam. (Een andere waar ik naar ga kijken). Deze verkoper schrijft ook in de advertentie dat de auto uit 1986 komt. Shocked

Ik heb het idee dat er toch iets fout is gegaan met de import ofzo…
Rond de 20e laat ik mijn bevindingen nog wel weten, in ieder geval bedankt!
groet Johan

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 februari 2005 10:53 PM
  [ # 10 ]
arjan_verkade schreef:

volgens mij is het ook in het vermogen te merken Wink

In principe is de hoeveelheid pk’s bij Turbo 1’s en Turbo 2’s hetzelfde. Merk ook op dat er ook S2 turbo 1’s zijn. De Turbo 2 heeft een intercooler en de turbo 1 niet. Dit betekent dat de Turbo 2 idd krachtiger is, maar dat heeft voornamelijk te maken met de koppelcurve en de bakverhoudingen zijn ook anders.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 februari 2005 11:09 PM
  [ # 11 ]
sans-pareil schreef:
arjan_verkade schreef:

volgens mij is het ook in het vermogen te merken Wink

In principe is de hoeveelheid pk’s bij Turbo 1’s en Turbo 2’s hetzelfde. Merk ook op dat er ook S2 turbo 1’s zijn. De Turbo 2 heeft een intercooler en de turbo 1 niet. Dit betekent dat de Turbo 2 idd krachtiger is, maar dat heeft voornamelijk te maken met de koppelcurve en de bakverhoudingen zijn ook anders.

oke sorry je heb idd gelijk ja

serie 1
serie 2

wat me trouwens wel opvalt is dat er bij serie 2 bij turbo “NEE” staat, foutje?

vermogen maakt niet zoveel uit verder.

edit by erwt: link ingekort

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 februari 2005 11:15 PM
  [ # 12 ]

Geen probleem hoor… Smile

De T2 voelt idd een stuk krachtiger aan overigens, allemaal door die intercooler. Ook als je wil gaan tunen dan adviseren die gekken van CX-L om met een T2 te beginnen. Ik heb nog wat plannetjes in die richting.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 februari 2005 11:18 PM
  [ # 13 ]
sans-pareil schreef:

Geen probleem hoor… Smile

De T2 voelt idd een stuk krachtiger aan overigens, allemaal door die intercooler. Ook als je wil gaan tunen dan adviseren die gekken van CX-L om met een T2 te beginnen. Ik heb nog wat plannetjes in die richting.

zoals in je onderschrift staat Wink

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 04 februari 2005 12:59 AM
  [ # 14 ]

cx gti turbo serie 1

Ik heb wel vaker serie1 cx’en gezien met een ‘86 bouwjaar op kenteken,het werkelijke bouwjaar is echt wel ‘85 ,die auto’s zijn later op de markt gebracht,misschien wel met kortingen.Ik heb hier een kenteken voor mijn neus liggen van een duitse cx gti automaat serie 1, uit 14-1’86.Ik ben eens naar een gti turbo uit ‘89 wezen kijken in duitsland, bleek een tussenmodel te zijn,de auto stond gewoon bij een citroendealer.

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Richard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 01-08-2003

- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
Gepost: 04 februari 2005 01:48 AM
  [ # 15 ]

De gefacelifte CX serie 2 is in 1985 op de markt gekomen, iedereen wilde vanaf dat moment natuurlijk het nieuwe model. OP dat moment bevonden zich in de showrooms van de dealers nog heel wat onverkochte serie 1 CX’n (een echte verkooptopper is de CX nooit geweest). Deze serie 1 CX’n zijn later (1986) waarschijnlijk met kortingen verkocht en op kenteken gezet…

Zo zijn er in 2005 ook nog C5’s van voor de facelift op kenteken gezet.

E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook