223 van de 224
« Eerste  < Vorige 221 222 223 224 Volgende > 
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 februari 2013 06:07 PM
  [ # 3331 ]

Dan denk ik dat er voor mij geen besparing in zou zitten. Ik hang rond de 1:10. Maar ik geef toe: ik rij zelden sneller dan is toegestaan, de snelheidsmeter komt in Nederland niet boven de 140.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 februari 2013 06:53 PM
  [ # 3332 ]
sans-pareil schreef:

In de 270pk incsrnatie had ik als slechtste verbruik na een dag Citron Presse 1 op 6.5. Dat viel me eigenlijk nog mee.

Valt idd nog best mee.
Mijn slechtse verbruik in de LCP was in de 2011 versie met een verbruik van 1 op 7.5.
De meeste andere LCP dagen zat het tussen de 1 op 7.5 a 7.8.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 februari 2013 06:56 PM
  [ # 3333 ]

Als je dat tijdens een rally gaat lopen bijhouden…  huh

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 februari 2013 07:00 PM
  [ # 3334 ]

Dat is meer om een indruk te krijgen of je het op 1 tank qua kms gaat redden.

In 2011 had ik op 1 dag 72 liter nodig, das toch meer als 1 volle tank.
Inmiddels zijn de ritten niet zo lang meer, dus loop ik niet meer tegen het probleem aan.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 februari 2013 07:02 PM
  [ # 3335 ]

Ik weet alleen dat ik gewoon midden op de dag een keer ging tanken en dat de hele rally 1000 euro aan benzine heeft gekost. Lekker belangrijk ..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 470
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 08 februari 2013 07:57 PM
  [ # 3336 ]

Ik weet dat ik tijdens mijn 1e Pressé af en toe best lekker achter een SM heb gehangen (dat landweggetje op de laatste dag blijft toch een leuke herinnering) Very Happy

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 februari 2013 08:15 PM
  [ # 3337 ]

Ik had ergens het vage plan om een grotere tank te gaan bouwen zodat ik niet halverwege een dag hoef te tanken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 februari 2013 08:52 PM
  [ # 3338 ]

Kan je dan niet beter een enorme LPG bom erin zetten en je benzine tank gewoon behouden?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 februari 2013 08:58 PM
  [ # 3339 ]

LPG…  haha

Echte mannen, echte brandstof. Benzine of E85 dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 februari 2013 08:58 PM
  [ # 3340 ]

Ik vind zo’n LPG tank gewoon te zwaar, en teveel bagageruimte innemen, plus ik blijf er gewoon mrb voor betalen. Ik zou het nog overwegen om de brandstoftank te verkleinen als een kunststof lpg tank onder de achterbak kon, maar volgens mij schiet het niet zo op met kunststof lpg tanks. Bovendien heb ik gemerkt dat ik minimaal acht LPG injectoren nodig zou hebben voor mijn vermogen, en misschien zelfs 2 verdampers. Of ik moet het LPi experiment aangaan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 februari 2013 08:59 PM
  [ # 3341 ]

Dat is dan wel weer een uitdaging

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 februari 2013 09:17 PM
  [ # 3342 ]

Ik heb weleens gefilosofeerd over een combinatie van een kunststof lpg tank onder de achterbak en een kleinere thuiskomer tank met E85 er in. DP schat dat er misschien nog wel 50pk winst zit in inregelen op E85. Dan heb je thuiskomer en speeltank met heel veel vermogen. Uiteindelijk toch besloten dat ik een grote tank wil met een makkelijk te verkrijgen brandstof. Dan kom je toch gewoon op 98 RON uit.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 maart 2013 05:46 PM
  [ # 3343 ]

Het lijkt er op dat de SV zelfs zuiniger geworden is na het nieuwe inregelrondje. Verbruik van de eerste tank op de TDFF was 1 op 9.2. Dat is toch wel respectabel voor een ritje met veel heuvels en aardig wat acceleraties…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 maart 2013 05:50 PM
  [ # 3344 ]

Olie bedoel je toch?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 maart 2013 06:04 PM
  [ # 3345 ]

Het is niet zo erg gesteld met ‘t olieverbruik gelukkig. Hij verbruikt wel wat, maar dat ga ik lekker nog even aankijken. Hij doet het verder prima, dus ik ga dat eens onderzoeken als ik de motor er toch uit haal.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
223 van de 224
« Eerste  < Vorige 221 222 223 224 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook