1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Lomax vs. 2cv
Gepost: 20 februari 2005 04:54 PM

de omgekeerde wereld….

een lomaks gesloopt voor onderdelen om mijn 2cv op te knappen…

Smile 


http://62.95.94.132/gallery/album03?page=21

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 20 februari 2005 05:30 PM
  [ # 1 ]

That’s the spirit !  Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 20 februari 2005 06:33 PM
  [ # 2 ]

inderdaad, wel appart zeg. Had laats te koop gevraagd koest van een eend. Echt veel reactie gehad van mensen die een burton aan het bouwen zijn. Heb nou een koets gekocht van iemand die bijna nieuwe eend had gesloopt, een eend zonder roest, zuid franse import.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Gepost: 20 februari 2005 07:51 PM
  [ # 3 ]

Dat is ernstig ja! Begrijp me goed, ik heb helemaal nix tegen kitcars maar als ze daarvoor echte goeie eenden gaan slopen vind ik dat echt zonde. De meeste zijn gelukkig wel echt wrakken waarvan de kentekens doorleven op een Burton of Lomaks…

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 februari 2005 07:56 PM
  [ # 4 ]

Je kan het ook anders bekijken: nu hebben 2 Eenden er profijt van.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Gepost: 20 februari 2005 08:23 PM
  [ # 5 ]
Lelijke Eend schreef:

Je kan het ook anders bekijken: nu hebben 2 Eenden er profijt van.

Nee hoor, maar één…de andere is nl. geen eend meer…

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 februari 2005 08:25 PM
  [ # 6 ]

Het is een kitcar op basis van de Eend ja. Het is maar hoe je het bekijkt Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 20 februari 2005 08:38 PM
  [ # 7 ]

Alle kit cars en ombouwtoestanden die tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond rijzen, heb er een hekel aan. Is zo’n typisch volkje dat zulke wagens koopt. ( misschien een vooroordeel, maar goed Rolling Eyes ) Heb eind vorig jaar onze rode ‘83 Dyane verkocht, die auto was mijn leven, ben er mee opgegroeid en is de auto waar ik als 14-jarige jongen m’n eerste metertjes mee heb gereden tijdens een meeting. Op ‘t einde was hij in vrij slechte staat en moest hij de deur uit wegens plaatsgebrek en geen middelen om zelf te restaureren. Na lang proberen toch een koper gevonden. Hij had beloofd om em volledig te restaureren. De dag dat ie em kwam ophalen zat ik daar, een jongeman van 20, uren aan een stuk te huilen als een kleuter. Koper was er, auto werd opgeladen op de trailer en toen zei ie doodleuk dat het niet doorging, hij ging er een pick-up van maken. Ik kon die vent wel verrot slaan Evil or Very Mad Is zo’n volkje zonder gevoel, nieuwe eigenaar heeft trouwens ook een Burton. Ik wil niet veralgemenen, maar er zitten smeerlapjes bij. Zelfde als zo’n vent die een Lomax koopt en er een BMW motor inflikkert omdat zo’n eendblokje toch wel veel te traag is in een 300-kilo wegende auto :27 De Canard Deauville, vreselijk vehikel, ongelooflijk aerodynamisch en kost waarschijnlijk nog veel geld ook, trekt ook weer zo’n typisch volkje aan dat zich te goed voelt om elk weekend in een tent te kruipen bij slecht weer. Nee, ze gaan liever op een zondag meedoen aan een toerrit, uiteraard dragen ze op die dag ook aangepaste kledijg want zo’n toerrit is toch heel wat hoor! Dan komen ze ‘s avonds voldaan thuis en hebben ze weer een heus ‘avontuur’ beleefd. Nee, dank u, niet mijn soort mensen, geef mij maar de doorsnee A-type rijder die zich geen bal aantrekt van welke kledij ie die dag draagt en zichzelf afvraagt of al z’n chroom nog wel heftig genoeg blinkt om genoeg aandacht te krijgen van de andere clubleden.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 februari 2005 08:41 PM
  [ # 8 ]

Toch kan een kitcar best mooi zijn, maar ik vindt ze te onpractisch.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 februari 2005 09:10 PM
  [ # 9 ]
Lelijke Eend schreef:

Toch kan een kitcar best mooi zijn, maar ik vindt ze te onpractisch.

Daar zijn het ook kit cars voor he…. Rolling Eyes

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 februari 2005 09:15 PM
  [ # 10 ]

Tja, ik ben de laatste die zou zeggen dat ik er nooit eentje zou krijgen… Ik vind enkelen best mooi en als je, naast je 2cv, ook een lekkere “laag bij de grond scheurijzer” wilt, waarom dan niet?
Ik zou best een volledig cabrio, sportwagentje willen, en vind het karakterestieke motortje van een 2cv heerlijk, maar ik zal er ZEKER niet mijn 2cv voor opofferen! Ik zal altijd meer gevoel bij mijn 2cvtje hebben.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 20 februari 2005 09:23 PM
  [ # 11 ]

Zo’n Burton zou het bij ons op de oprit helemaal niet slecht doen.
‘t Is dat de kit zo duur is anders had m’n vader gekozen voor een Burton ipv restauratie van de eend.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 20 februari 2005 11:02 PM
  [ # 12 ]

ik ben bang dat ik eerder voor een dikke V8 zou kiezen (als het budget geen rol zou spelen) dan voor een Lomax.

alhoewel je dan wel over een HEEL ander prijskaartje praat…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 februari 2005 11:08 PM
  [ # 13 ]

Dan prop ik liever een V8 in een Eend Laughing

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 21 februari 2005 01:24 AM
  [ # 14 ]

@SAMBXSPORT:

Je doet nogal wat uitspraken zeg. Je valt zelfs mensen persoonlijk aan (bmw-blok). Ik vind het nogal wat, eerlijk gezegd. Ik zal mijn eend ook niet snel verbouwen tot kitcar, maar fel er tegen ben ik nu ook niet. Ben regelmatig op het kitcar forum te vinden en hal er ook zo mijn tuning inspiratie voor de eend vandaan. Verschrikkelijke lui zijn het echt niet, de meeste rijden naast hun kitcar ook nog een eend ofzo, maar willen iets anders om te hobbyen. Ieder zijn meug.
Het is wel een apart clubje die kitcarlui, maar je wordt er niet buiten gelaten als niet kitcarhebbende.
In de eendenwereld zijn meer van zulke stromingen. Sommige gaan voor originaliteit en andere voor creativiteit. (Ik hoor bij de laatste). Het mooiste van de hele citroenscene is dat het mekaar niet bijt en allemaal naar dezelfde meetings gaat en mekaar niet met de nek aankijkt. Rolling Eyes
Veroordeel e au niet als ik bij de burtonstand sta aankomende mei (Citromobile) ik zal er niet snel een kopen zoals ik al zei, maar doe er wel wat inspiratie op. Sterker nog deze week krijg ik een pakketje van Burton Car Company met onderdelen (oa sportdemper) voor onder mijn eend. Laughing

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 21 februari 2005 02:10 AM
  [ # 15 ]

@ Punky

That’s the spirit!  Very Happy

Wat de een mooi vind hoeft de ander niet mooi te vinden. Maar probeer de ander een beetje in z’n waarde te laten.
De 1 hecht heel veel waarde aan nostalgie de ander meer aan creativiteit en/of sportiviteit. Maar het hoort elkaar als echte eendenliefhebber niet te bijten.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook