3 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Xantia 1.9D SENSATION ? JA/NEE??
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 27 februari 2005 12:53 AM
  [ # 31 ]
EW schreef:

Airco in de Xant is te herkennen aan de temperatuuraanduidingen bij de schuif (staan getallen bij).
Maar een airco in een 1.9D?
Hij komt zonder airco al niet vlot van de plaats…...

De temperatuurregeling is geen noodzaak om toch airco te hebben. Iig in de beginjaren was ook een ‘normale’ airco leverbaar. Het knopje met het ‘zonnetje’ dat hierboven eerder genoemd werd kan wel de aircoschakelaar zijn.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 februari 2005 01:15 AM
  [ # 32 ]
zx19d schreef:

Net nog even naar de Xantia wezen kijken, gelukkig stond hij er nu wel.


Zat 1 knop in die ik niet in een andere Xantia zat een knop rechts van het stuur met een zonnetje er op deze zie ik ook in de folder van de Xantia staan bij de VSX uitvoering. Misschien is er iemand die weet waar deze knop voor is.

Auto is geïmporteerd vanuit Frankrijk.
Hij heeft echter geen trekhaak waarmee ik de verkoper kon af poeieren.

Met andere woorden een keurige auto.

Heel erg bedankt, als het meezit ga ik volgende week zaterdag kijken.
Zei de verkoper nog iets over de staat van het onderhoud? is de auto door hem zelf onderhouden? zat er een boekje bij? nog even onder de motorkap gekeken?

Die knop met dat zonnetje, was dat een draaiknop of een drukknop (tiptoets)? Als het een draaiknop is, dan zou het weleens de lichtsterkte regeling van het instrumenten paneel kunnen zijn?

Profiel  
 
zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 14-03-2004

Gepost: 27 februari 2005 01:32 AM
  [ # 33 ]

Knop met zonnetje is druk knop net als die voor achterruit verwarming en mistlichten etc.

Hij jeeft auto alleen ingeruilt van de voorgeschidennis weet hij niets.

Wel verstandig om te kijken of veerbollen onlangs zijn bijgevuld en hoe he met de remmerij staat zijn toch dure reparaties vooral die laatste.

Heb niet onder de motorkap gekeken maar 195000 is niets voor zo’n motor de mijne staat op ruim 225000 en loopt nog voortreffelij.

Doordat ik werkzoekend ben rijdt ik nu erg wijnig en komt het regelmatig voor dat de auto een week stil staat maar hij start altijd in 1 keer.


Dus de km statnt van de Xantia is geen probleem

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 februari 2005 02:01 AM
  [ # 34 ]
zx19d schreef:

Knop met zonnetje is druk knop net als die voor achterruit verwarming en mistlichten etc.

Hij jeeft auto alleen ingeruilt van de voorgeschidennis weet hij niets.

Wel verstandig om te kijken of veerbollen onlangs zijn bijgevuld en hoe he met de remmerij staat zijn toch dure reparaties vooral die laatste.

Heb niet onder de motorkap gekeken maar 195000 is niets voor zo’n motor de mijne staat op ruim 225000 en loopt nog voortreffelij.

Doordat ik werkzoekend ben rijdt ik nu erg wijnig en komt het regelmatig voor dat de auto een week stil staat maar hij start altijd in 1 keer.


Dus de km statnt van de Xantia is geen probleem

Nogmaals bedankt, klinkt allemaal erg goed.
Ik heb even in de ATH CD-ROM (soort vraagbaak) gekeken en dat knopje zou best weleens van de Airco kunnen zijn Razz

De km-stand mag zeker geen probleem zijn, ik moet inderdaad wel even goed kijken naar de staat van de veerbollen en remmen.

Weet iemand hoe ik de veerbollen kan controleren of ze nog goed zijn of onlangs zijn bijgevuld?

Profiel  
 
Vroem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 27-11-2004

Gepost: 27 februari 2005 05:31 AM
  [ # 35 ]

Was het toevallig zo’n symbooltje? (let even niet op de knop, zou door verschillend bouwjaar enzo wel ‘s anders kunnen zijn, het gaat puur om het symbool - plaatje is van een Citroen Xantia Break 1.9 Turbo diesel).

Dan zit er airco in (of ‘ie het doet is iets anders…)

Vroem

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 27 februari 2005 01:02 PM
  [ # 36 ]
ZX1.4i schreef:

De km-stand mag zeker geen probleem zijn, ik moet inderdaad wel even goed kijken naar de staat van de veerbollen en remmen.

Weet iemand hoe ik de veerbollen kan controleren of ze nog goed zijn of onlangs zijn bijgevuld?

Beste ZX 1.4i….(ik noem je maar gewoon even bij je nickname Wink ).....misschien een goede tip voor je….op het Xantiaforum heb ik een jaar geleden vaak naar de goede adviezen van ene Rocco gekeken….die Citroënmonteur in (ik dacht) Groningen is, je zou eens aan de admin aldaar naar zijn emailadres kunnen vragen en HEM om goed advies vragen. Exclamation

V.w.b. de Airco….als die een tijdje niet meer gebruikt is, danwel er geen onderhoud meer aan gepleegd is….zou je weleens te maken kunnen krijgen met hoge kosten.
Want hoe is de staat van de Compressor….de Defroster…enz…...hetgeen je kunt laten controleren door hem te laten afpersen (of hij ergens een lek heeft).
Mijn 1 na vorige BX tzd-turbo had ook een (standaard ingebouwde) Airco…..waar ik tegen de 500 euro onkosten aan had gekregen om hem weer aan de praat te krijgen…..wat ik dus maar niet heb gedaan. Confused

En dan moet je ook maar afvragen of die km.st. ook de werkelijke is. Exclamation

V.w.b. de HP-vering…..vraag iemand uit die omgeving eens om hulp….zo ken ik van het Xantiaforum de heren Andre Zandvoort en Henk Pit…beiden woonachtig in het plaatsje Wagenborgen, boven Groningen.
Je bent daar lid geworden zag ik, dus je kunt hen gewoon eens een PB sturen….zeg maar dat IK je gestuurd heb. Smile

Ze zijn trouwens ook hier lid, maar ik zou ze op het Xantiaforum even een PB sturen, ze zijn daar wel bijna elke dag aanwezig. Cool

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 februari 2005 04:14 PM
  [ # 37 ]

Thanx bram, ik zal dat eens gaan doen in de loop van de week.
Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als ze tijd hadden om mee te gaan om de auto te “keuren”, ik zal het eens aan ze vragen.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 februari 2005 05:32 PM
  [ # 38 ]

Ik heb denk ik noh wel een foto van zo’n schakelaar in een T1a, punt is alleen dat het op de bestandenserver staat waar ik op het moment niet op kan komen…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 14-03-2004

Gepost: 01 maart 2005 01:01 AM
  [ # 39 ]

Die knop van vroem klopt vlgs mij wel, zit alleen op andere plek.

Knop die ik bedoel zit op dashbord achter de hendel voor de ruitenwissers

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 maart 2005 02:37 AM
  [ # 40 ]
zx19d schreef:

Die knop van vroem klopt vlgs mij wel, zit alleen op andere plek.

Knop die ik bedoel zit op dashbord achter de hendel voor de ruitenwissers

Volgens de ATH CD-ROM (soort vraagbaak) kan daar inderdaad een knop zitten voor de airco.
Nou maar hopen dat het geen loos knopje is, in Engeland heb ik het wel vaker gezien bij Ford, ook voorzien van allerlei loze knopjes voor optionele zaken die niet aanwezig zijn Rolling Eyes

@Bram, Andre Zandvoorta uit wagenborgen schrijft op het XC dat hij geen verstand heeft van techniek Confused:
Ik heb je naam daar maar niet genoemd in het betreffende topic vanwege het gedonder wat je daar heb gehad na je uitlatingen over het koken op gas, eh rijden op gas bedoel ik Wink

Maar dat maakt niet uit, ik kreeg van ene JVH op XC de mededeling dat het een betrouwbaar bedrijf is dat hij kent, hij stelt voor dat hij ze gaat bellen om naar de technische staat van de auto te vragen.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 maart 2005 02:50 AM
  [ # 41 ]

Heb gisteren nog even de verzekering gebeld en die kwamen uit op een maandpremie van €72 voor die Xantia, kijk dat is toch al een stuk gunstiger dan wat de internetsite zegt met bijna €100 Shocked

Ze kon alleen de catalogusprijs van de Xantia 1.9D sensation uitvoering niet vinden, vraagt ze aan me is dat dezelfde auto als een CX Break maar dan een normale 5-deurs ipv een stationwagen Laughing
Ik zei nou neem maar de 1.9D SX uitvoering die komt aardig in de buurt Wink

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 01 maart 2005 03:26 PM
  [ # 42 ]
ZX1.4i schreef:

@Bram, Andre Zandvoorta uit wagenborgen schrijft op het XC dat hij geen verstand heeft van techniek Confused:

Ik heb je naam daar maar niet genoemd in het betreffende topic vanwege het gedonder wat je daar heb gehad na je uitlatingen over het koken op gas, eh rijden op gas bedoel ik Wink

Oh….je mag mijn naam daar juist wel best noemen hoor. Twisted Evil

Maar ik noemde de namen van Andre en Henk Pit OOK en vooral omdat zij daar in de buurt wonen en al geruime tijd met een Xantia D en TD rijden.

En inderdaad….op LPG kun je uitstekend koken ! Mr. Green

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 maart 2005 04:02 PM
  [ # 43 ]
Bram schreef:

En inderdaad….op LPG kun je uitstekend koken ! Mr. Green

Ik ben op het moment bezig met LPG Tanks, van die grote die op een vrachtwagen kunnen, is nogal moeilijk aan te komen.
Ze zijn bestemd voor Afrika, met schepen worden die dingen geladen met gas en dan landinwaarts vervoerd om gasflessen te vullen waarmee men dan gaat koken Razz

Zie je nou wel, gas is om op te koken Twisted Evil

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 01 maart 2005 11:22 PM
  [ # 44 ]

Airco knopje is te zien in het inzetje Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 maart 2005 02:00 AM
  [ # 45 ]
Bram schreef:

Maar ik noemde de namen van Andre en Henk Pit OOK en vooral omdat zij daar in de buurt wonen en al geruime tijd met een Xantia D en TD rijden.

En inderdaad….op LPG kun je uitstekend koken ! Mr. Green

Thanx voor de info SZ, het airco knopje zit volgens de vraagbaak inderdaad op die plek.

Bram, ene JHV op XC, schrijft dat hij het bedrijf goed kent en ze vertrouwt en heeft aangeboden om ze te bellen, ik wacht zijn antwoord af.

A.s. Zaterdag ga ik samen met Weefje naar Groningen om naar die Xantia te bekijken.

Profiel  
 
 
3 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook