4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Xantia 1.9D SENSATION ? JA/NEE??
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 maart 2005 02:24 PM
  [ # 46 ]

Heb imiddels van JVH van XC vernomen dat het onderhoud en de staat van de Xantia wel goed zit.

De auto verbruikt olie sinds de koppakking vervangen is zegt de verkoper, dat heeft de vorige eigenaar ook eerlijk verteld aan de verkoper.

Wat kan dit zijn? een verkeerd gemonteerde koppakking?

Ik zit te twijvelen of ik het nou wel of niet moet doen Confused:

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 02 maart 2005 02:48 PM
  [ # 47 ]
ZX1.4i schreef:

Heb imiddels van JVH van XC vernomen dat het onderhoud en de staat van de Xantia wel goed zit.

De auto verbruikt olie sinds de koppakking vervangen is zegt de verkoper, dat heeft de vorige eigenaar ook eerlijk verteld aan de verkoper.

Wat kan dit zijn? een verkeerd gemonteerde koppakking?

Ik zit te twijvelen of ik het nou wel of niet moet doen Confused:

mmmzz… klepsealtjes? en wat noemen we olieverbruik ? Iedere maand ffe bijvullen ofzo ?

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 02 maart 2005 02:54 PM
  [ # 48 ]
ZX1.4i schreef:

Heb imiddels van JVH van XC vernomen dat het onderhoud en de staat van de Xantia wel goed zit.

De auto verbruikt olie sinds de koppakking vervangen is zegt de verkoper, dat heeft de vorige eigenaar ook eerlijk verteld aan de verkoper.

Wat kan dit zijn? een verkeerd gemonteerde koppakking?

Ik zit te twijfelen of ik het nou wel of niet moet doen Confused:

Mijn *gevoel* zegt…...: LATEN STAAN ! Confused

Koop liever een TD met een *eerlijke stand*.....waar je een flinke proefrit mee maakt ........ik heb zo mijn bedenkingen over deze auto.
Omdat je ook niet de echte historie kent uit de tijd in Frankrijk.

Er staan er zat te koop…..ik durfde het een jaar geleden zelfs aan om een 94’er Xantia TD te kopen met 371.000 km op de teller….en heb daar 4 maanden mee gereden en er aardig wat km’s mee gemaakt.
Er mankeerde werkelijk niets aan, dan alleen mijn ontevredenheid over de stoel.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 maart 2005 03:15 PM
  [ # 49 ]

Ik zit zwaar te twijvelen Confused , kijk een TD hoeft echt niet van mij, is alleen maar duurder in de verzekering.

Ik ga die zaak maar eens bellen en vragen of ik de gegevens van de vorige eigenaar kan krijgen.

Profiel  
 
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 08-02-2004

Gepost: 02 maart 2005 03:21 PM
  [ # 50 ]

Er zij natuurlijk meer dieseltjes op deze aardbol…  Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 maart 2005 03:59 PM
  [ # 51 ]

Heb die tent nog even gebeld, de verkoper Jaap Koster komt erg eerlijk over naar mij wat het olieverbruik betreft. De airco zit er echt in, dus daar is geen twijvel over, verder is de auto echt een plaatje volgens hem.

Hij zegt dat de auto erg goed start en mooi loopt, geen rookpluimen of andere rare dingen, dus het olie verbruik zal wel niet door de zuigerveren komen.

Hij denkt zelf dat het de klepseal zijn, en hij had het ook over hoedjes? zijn dat de klepseals?
Hij zei dat gezien de leeftijd van de auto het niet de moeite waard is om deze te vervangen en dat het goedkoper is om regelmatig wat olie erbij te gooien.

APK verloopt over 2 maanden, maar een nieuwe APK is geen probleem.

Ik denk dat ik gewoon samen met Weefje ga kijken zaterdag, als er nog meer mensen zijn die gezellig willen meehobbelen naar groningen dan hoor ik dat graag.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 02 maart 2005 05:24 PM
  [ # 52 ]

gewoon gaan kijken!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 maart 2005 05:47 PM
  [ # 53 ]

Alle adviezen zijn meegenomen, ik heb gelukkig van 2 mensen al een goede referentie over het bedrijf en de auto, dus ik ga zeker kijken.

Stel dat het olie verbruik het enige is in de zin van een litertje per 10.000km, dan valt daar best mee te leven. Is het meer? ja je zult altijd wel rekening moeten houden met extra kosten bij een occasion, maar daar is de prijs ook naar.

@Weefje, n.a.v. je verhalen over goedkope reparaties bij de dealers in Spanje, lijkt het me een goed idee om t.z.t. naar spanje op en neer te kachelen. Lekker met de airco in de zomer cruisen op de Peage Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 maart 2005 06:01 PM
  [ # 54 ]

Re: Xantia

M&M schreef:

Niet te lang wachten dan hoor , aangezien de auto nu als leenauto gebruikt wordt ....  en daar zal die iig niet van opknappen ....

Zaterdag ga ik kijken heb ik afgesproken met die garage en als we het eens worden dan kan ik de Xantia de volgende week ophalen met een nieuwe APK. Op dit moment staat de auto er nog gelukkig, maar ik snap precies wat je bedoelt, niet iedereen gaat even netjes om met een leenauto Evil or Very Mad

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 02 maart 2005 07:41 PM
  [ # 55 ]

Goedkoper om steeds olie bij te vullen? tsja als je die 5 liter kannen bij de Hema koopt misschien…De XCNL’ers kunnen zich de Renard meeting nog wel herinneren, ,waarin verteldt werd dat je bijna net zo goed geen als goedkope olie kan gebruiken… Confused
En idd er zijn meer D’s hoor…Iemand die kleur geen bezwaar vind, en ook nog wel een D zou willen rijden heeft ze voor het uitzoeken lijkt me..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 maart 2005 08:57 PM
  [ # 56 ]
Simpele Ziel schreef:

Goedkoper om steeds olie bij te vullen? tsja als je die 5 liter kannen bij de Hema koopt misschien…De XCNL’ers kunnen zich de Renard meeting nog wel herinneren, ,waarin verteldt werd dat je bijna net zo goed geen als goedkope olie kan gebruiken… Confused
En idd er zijn meer D’s hoor…Iemand die kleur geen bezwaar vind, en ook nog wel een D zou willen rijden heeft ze voor het uitzoeken lijkt me..

Ik heb nooit en ben dat ook niet van plan om goedkope merkloze olie van de Hema, Gamma, etc te gebruiken.

Dat het een gewone D is en de kleur wit is inderdaad geen probleem voor mij, zeker niet met dit weer, de meeste auto’s zijn op dit moment wit Wink
De Airco die erin zit vind ik gewoon een groot pluspunt van deze auto, nou maar hopen dat hij werkt Confused
Iemand een tip om dat te testen met dit koude weer?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 02 maart 2005 09:04 PM
  [ # 57 ]

Eerst kijken of de verwarming het doet Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 08-02-2004

Gepost: 02 maart 2005 09:22 PM
  [ # 58 ]

@Weefje, n.a.v. je verhalen over goedkope reparaties bij de dealers in Spanje, lijkt het me een goed idee om t.z.t. naar spanje op en neer te kachelen. Lekker met de airco in de zomer cruisen op de Peage

Een enorm mooie rit! En, maar 1500 kilometer…..  Laughing  Althans, ik vond het achteraf erg meevallen…

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 02 maart 2005 09:48 PM
  [ # 59 ]

Wedden dat jij geen airco gebruikt bij een 1.9d? Laughing

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 maart 2005 12:45 AM
  [ # 60 ]

Ik kon het verwachten, alleen had ik niet uit jouw hoek zoiets verwacht…Vraag eens aan je pa waarom ik zoiets zou schrijven…

Waar moet dat heen met de jeugd…pa rijdt een Turbo, zoonlief ronkelt ongeblazen door met 20 pk minder Wink


De weerstand van de airco pomp is vrij groot, zelfs een TD heeft er soms nog moeite mee..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
 
4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook