3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Een C6 ? niet voor mij !
activa
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 09 maart 2005 12:48 PM
  [ # 31 ]
Bassman schreef:
Willibrord schreef:

Very Happy Kunnen we dan mooi van genieten over - pak ‘m beet - een jaar of 4/5 als een C6 ook voor ons stervelingen betaalbaar is geworden…

Afgelopen weekeinde las ik in de autobijlage van de krant dat de vanafprijs voor de C6 zo’n halve euriton gaat bedragen Confused

zo iets moet de V6 idd kosten, maar als Citroen besluit kleinere motoren te introduceren kan ie wel es goedkoper worden. zo rond de 42000 moet dan wel mogelijk zijn

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 04 augustus 2005 07:07 PM
  [ # 32 ]
Willibrord schreef:

Very Happy Kunnen we dan mooi van genieten over - pak ‘m beet - een jaar of 4/5 als een C6 ook voor ons stervelingen betaalbaar is geworden…

Wat dat betreft is het jammer dat PSA inmiddels de duitse - of eigenlijk de japanse, want die zetten de betrouwbaarheidstoon - waarden heeft overgenomen.
Want ook over 5 of 6 jaar zal ik een C6 niet kunnen betalen, althans daar ga ik niet vanuit.
Vroeger, toen alles beter was Wink , kocht een rijke (en leuke) man (sorry dames) een CX 25 GTi (met of zonder turbo) die op het moment van aanschaf de helft minder waard was geworden. De liefhebber kocht dan voor een prikkie een 2 a 4 jaar oude droom-limousine.
Helaas zie ik dat laatste, en ook dat komt dus door de vooruitgang, met de C6 niet zo snel gebeuren.

Inderdaad….vooruitgang heeft z’n nadelen. Niet alleen qua comfort.

Overigens heb ik ooit 1 keer in een C5 gereden en vond dat net een vrachtauto. Geen vergelijk inderdaad met een DS, GS, BX of waar ikzelf in rijd… CX

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25389
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 augustus 2005 08:26 PM
  [ # 33 ]

Je koopt een CX 2400 i.e. pallas in redelijke staat: 5000.
spuiten 10.000 ( echt heel mooi bij de echte dealer) Zet er alles hydraulisch nieuw in 5000. motor revisie ( als alles toch open ligt) 2000
nieuwe bak: 1000.
Kost je droom auto:


23000 euro


vrij van wegenbelasting op een oldtimer polis!!!

Lijkt mij de weg om te gaan! kan je als je veel rijdt 8 a 10 jaar in rijden!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 04 augustus 2005 08:37 PM
  [ # 34 ]

Als ik toch zoveel te besteden zou hebben,zou ik de aanschaf van een C6 niet eens overwegen,hoewel ik hem wel erg mooi vind. De constructie die Boogaart77 hierboven weergeeft zou voor mij wel een optie zijn. Alleen zou ik in het geval dat ik 60.000 euro te besteden had ernstig twijfelen of ik een dergelijke constructie dan zou toepassen op een DS,CX of SM….  Smile Gelukkig hoef ik me over dergelijke welvaartsproblemen niet druk te maken en ben ik allang blij dat ik mijn oude BX op de weg kan houden (in financiële zin dan) en ik geniet steeds weer als ik erin rij. Tja… en die BX… hij is inderdaad iets stugger dan mijn vroegere GSA’s. Maar nog steeds comfortabeler dan menig andere auto van die leeftijd en prijsklasse.  Nog even over dat trouw zijn aan klanten: Mercedessen en BMW’s uit de jaren 70 en 80 waren ook veel soepeler geveerd dan de huidige generatie,dus daar gebeurd hetzelfde als bij Citroën. Ik denk niet dat je daar je gram kan gaan halen mocht je (onverhoopt) besluiten om na 35 jaar over te stappen naar een ander merk.

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 21 december 2005 11:55 PM
  [ # 35 ]

Met ongeveer 300 km rijervaring in een C6 kan ik stellen dat hij niet tegenvalt qua vering. Wat je wel duidelijk voelt is dat de platte banden (met 18 inch wielen) korte oneffenheden moeilijk kunnen verwerken. Maar daar krijg je een stabiel weggedrag voor terug.

Als fanatiek CX-rijder sinds jaar en dag zou ik er goed mee kunnen leven. En in tegenstelling tot de C5 heeft de voorwielophanging volledig verticaal inverende wielen, die veel rust in de voortrein geven. Machtig hoe gemoedelijk deze auto over bochtige trajecten met slechte ondergrond rost. En hoe hij zichzelf haast vastzuigend aan het asfalt met 220 km/h onverstoorbaar kaarsrecht naar de horizon schiet. Hier merk je duidelijk het effect van de verstelbare achterspoiler, die de kont stevig tegen de weg drukt. Een groot verschil met de C5, welke hier nat gaat met zijn slechte gewichtsverdeling.

Voor mij komt er i.i.g. per definitie een C6 in de verre toekomst!

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 22 december 2005 12:56 AM
  [ # 36 ]
cxfanatic schreef:

En in tegenstelling tot de C5 heeft de voorwielophanging volledig verticaal inverende wielen, die veel rust in de voortrein geven. Machtig hoe gemoedelijk deze auto over bochtige trajecten met slechte ondergrond rost. En hoe hij zichzelf haast vastzuigend aan het asfalt met 220 km/h onverstoorbaar kaarsrecht naar de horizon schiet. Hier merk je duidelijk het effect van de verstelbare achterspoiler, die de kont stevig tegen de weg drukt. Een groot verschil met de C5, welke hier nat gaat met zijn slechte gewichtsverdeling.

Prachtig verwoord, waar je Citroen-bloed sneller van door je aderen stroomt. Dat het hier om een klasse auto gaat, die best wel wat mag kosten, is wel duidelijk.

Voor mij komt er i.i.g. per definitie een C6 in de verre toekomst

Ik begin er ook steeds meer zin in te krijgen. Very Happy

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 22 december 2005 01:02 PM
  [ # 37 ]

Zo’n C6 staat er bij mij ook over een jaar of 3-4 voor de deur. In de tussentijd blijf ik lekker XM crossen

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 22 december 2005 01:24 PM
  [ # 38 ]
Willem schreef:

Zo’n C6 staat er bij mij ook over een jaar of 3-4 voor de deur. In de tussentijd blijf ik lekker XM crossen

Haha, misschien over 10 jaar een C6 HDI sloper op de kop tikken voor een leuke motorwissel.  Evil or Very Mad

Als de C6 een beetje goed in elkaar is geschroefd en niet zoveel problemen geeft als de C5 of XM dan lijkt het me helemaal geweldig. Wat dat betreft hoop ik dat het gaat zoals bij de Xantia. Welliswaar is die Xantia kleiner dan de XM, maar veel techniek in de Xantia is eerst in de XM uitgeprobeerd (geen onverdeeld succes). Als de techniek van de C6 nu goed is getest en uitgeprobeerd in de C5 (en door C5 rijders) kan het misschien toch nog goed komen met het kwaliteitsprobleem. Als je de autotesters van AutoKampioen en AutoVisie mag geloven rijdt de C6 absoluut zoals ze aan haar stand verplicht is (en dit blijkt ook wel uit de testverslagen van enkele bevoorrechte Citroen rijders die er al eens in mochten rijden).

Beetje jammer dat de C6 een beetje log en groot is. Ik vind t een bijzonder mooie wagen, maar ik vind wat compactere auto’s (formaat BX,Xsara) nu eenmaal prettiger rijden.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 december 2005 04:04 PM
  [ # 39 ]

C6 zal over een paar jaar wel goedkoper worden net zoals eigelijk alle grote Citroënen doen, alleen ben bang dat die in die paar jaar geen gewicht gaat verliezen Sad

oftewel hoge wegenbelasting ga je niet onderuit komen.
vooral de HDi zal flink wat euries gaan kosten..

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 22 december 2005 04:53 PM
  [ # 40 ]

Als ik dat geld überhaupt zou willen uitgeven aan een auto (wat niet het geval is), dan zou het zeker geen C6 worden. In de eerste plaats vind ik het ontwerp niks bijzonders (zeker itt eerdere limousines van Cit. zoals de XM en DS). In de 2de plaats geloof ik niet dat de C6 radicaal anders veert dan een C5 en daarvoor trek je je loftrompet niet uit de kast.

Daarmee zijn dè 2 sterkste punten van Citroën dus afwezig en is er in mijn ogen niks wat de C6 haar eigen ‘selling points’ geeft binnen de gevestigde klasse van limousines van Mercedes, Volvo, BMW, Jaguar, etc. Dan neem ik voor dat geld liever een V70 of een XJ. Dat heeft een stuk meer ‘smoel’.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43053
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 december 2005 05:06 PM
  [ # 41 ]
Serge schreef:

Als ik dat geld überhaupt zou willen uitgeven aan een auto (wat niet het geval is), dan zou het zeker geen C6 worden. In de eerste plaats vind ik het ontwerp niks bijzonders (zeker itt eerdere limousines van Cit. zoals de XM en DS). In de 2de plaats geloof ik niet dat de C6 radicaal anders veert dan een C5 en daarvoor trek je je loftrompet niet uit de kast.

Daarmee zijn dè 2 sterkste punten van Citroën dus afwezig en is er in mijn ogen niks wat de C6 haar eigen ‘selling points’ geeft binnen de gevestigde klasse van limousines van Mercedes, Volvo, BMW, Jaguar, etc. Dan neem ik voor dat geld liever een V70 of een XJ. Dat heeft een stuk meer ‘smoel’.

Voor een beetje C6 koopje en een V70 en een C5….
En zo’n Xj flikkert uitelkaar waar je bij staat! ( en dat weet ik uit ervaring..)

Nee, voor mij over 2 jaar een C6, als ze rond de 40-50 mille doen, ga ik er een halen Very Happy

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 22 december 2005 05:10 PM
  [ # 42 ]

@serge

Ik kan je zeggen dat een C6 wel degelijk een stuk beter veert dan een C5 of een Xm of een CX. Ga er eens mee rijden en dan zul je wel anders praten.  Wink

Over smaak valt niet te twisten, maar je kunt natuurlijk niet zeggen dat een C6 te weinig smoel heeft in vergelijking met een XJ (al 40jaar dezelfde auto aleen nu uit alu..) of een v70 (sowieso een klasse kleiner dan een C6, zelfs een C5 break veegt daarmee de vloer aan en alle volvo’s zijn ook al 40jaar niks, IMHO) Heb je de C6 al wel eens goed bekeken?

Het lijkt er een beetje op dat je excuses zoekt om er geen te willen. Ik snap dat wel een beetje want als je er wel een wilt dan kom je er achter dat een mooie uitvoering richting 70mille gaat. Een hoop geld, dat wel… Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 22 december 2005 05:10 PM
  [ # 43 ]
waterman771 schreef:

En zo’n Xj flikkert uitelkaar waar je bij staat! ( en dat weet ik uit ervaring..)

Engelse troep Twisted Evil

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 22 december 2005 05:25 PM
  [ # 44 ]

Bij mij zal ook geen c6 op de oprit komen ook al vind ik het ontwerp schitterend. Auto moet ook praktisch zijn, is de c6 niet, te kleine opening naar de kofferbak. En het ding is veel te zwaar in de wb. Nee, volgende wordt een c5 Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 22 december 2005 06:19 PM
  [ # 45 ]

Ik vind ‘m ook schitterend hoor, die C6. Het is helaas inderdaad zo dat moderne auto’s steeds zwaarder worden, voor de C6 is het niet anders. Ik hoop wel dat Citroen kwalitatief nu ook serieuzer wordt genomen, want de tijd van roestende GSen en CXen is toch al lang en breed voorbij. Hoeveel BXen rijden er nu nog rond? Zijn toch allemaal minstens 12 jaar oud, wat in een ver verleden toch ondenkbaar was. Maar als je als merk eenmaal dat imago hebt is daar heel moeilijk vanaf te komen. Dus ik hoop echt voor Citroen dat die C6 een klapper wordt en dat de hydrauliek zich van haar positieve kant laat zien.

Maar voor mezelf? Ik denk niet dat bruin dat qua vaste lasten kan trekken, zo’n C6, dus het zal wel een schone droom blijven…..  Crying or Very sad

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook