automaat minder vermogen?
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 04 maart 2005 11:33 PM

waarom heeft een jumper handbak met een 2.8 hdi 107/146 kw/pk en een 2,8hdi automaat maat 93/127 kw/pk?  zijn die automaten zo zwak dat ze het vermogen niet aankunnen?

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 04 maart 2005 11:50 PM
  [ # 1 ]

Is het niet zo dat, ook al zijn de motoren hetzelfde, er meer energie verloren gaat met een automaat en er dus minder op de wielen gemeten wordt?

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 05 maart 2005 12:01 AM
  [ # 2 ]

dat kan natuurlijk ook ja..best wel een stevig verlies van vermogen dan nog.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 05 maart 2005 11:29 PM
  [ # 3 ]

tsja, ,eerlijk gezegd weet ik het ookm niet, dat van Ieks klimnkt wel erg aannemelijk..Is zo’n beetje hetzelfde als waarom de jag met de v6hdi 3pk meer heeft dan de peug.. Rolling Eyes

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 maart 2005 01:57 PM
  [ # 4 ]

Uhmmm, over het algemeen geven fabrikanten de waarde aan de krukas weer, niet de waarde aan de wielen (want, dat is hoger, en dat is makkelijker voor de verkoop). Voor mij klinkt het meer alsof ze de motor moesten afknijpen om niet voorbij de max belasting van de automaat te gaan. Het lijkt mij sterk dat die vermogens waardes aan de wielen zijn, dat zou redelijk uniek zijn.

Net zoals Smit Tak beweerde de heftigste sleepboten ter wereld te hebben door daarbij ook het vermogen van de aggregaten enzo bij te rekenen, doen ze in de auto branche ook graag aan number-dazzling…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 221
Geregistreerd: 23-01-2005

Gepost: 12 maart 2005 04:40 PM
  [ # 5 ]

Klopt, DIN-PK’s worden gemeten aan de krukas, met inbegrip van het vermogensverlies door systemen die nodig zijn voor de goede werking van de motor (dynamo e.d.)

Profiel  
 
Dieter
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 15-09-2004

Gepost: 06 april 2005 08:03 PM
  [ # 6 ]

Het verschil in vermogen heeft volgens mij niets te maken met automaat of niet. Er worden twee type motoren aangeboden in de 2.8 inhoud: een 127 pk en een 146. Blijkbaar kan je de automaat enkel in de 127 pk uitvoering krijgen, zoals je de 4 x 4 ook enkel daarin kunt krijgen.
Ze moeten ergens de grens trekken, anders zijn er te veel verschillende modellekes.


Dieter

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook