1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Dikkere motor in een kleinere Citroën.
xantippe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007

- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Gepost: 12 maart 2005 08:15 PM

*Ik vraag me wel eens af….wat past?

Stel…een Turbo CT motor uit een Xantia/XM (XU10J2TE) in een ZX of een 2.0i 16V 135pk (XU10J4D) blok in een Saxo. Of nog gekker….een 2.9 V6-24(ES9J4) in een Xsara Coupé!

Zijn er hier mensen die dat wel eens gedaan hebben?

Pieter
Huidige
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012

Vorige

Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 12 maart 2005 09:43 PM
  [ # 1 ]

Ik wil wel een ander blok in mijn BX plaatsen, maar twijfels of dat gaat passen heb ik niet Laughing

(wat niet past, maken wij passend!  Wink )

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 maart 2005 10:28 PM
  [ # 2 ]

Met een hamer past alles, maar als je het aantal cylinders verandert, of de soort brandstof, of je boekt 40% vermogenswinst, dan moet je je auto laten herkeuren.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 maart 2005 10:32 PM
  [ # 3 ]

Das waar. En wat jullie met die info doen, moeten jullie weten Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 maart 2005 11:00 PM
  [ # 4 ]

heb m’n DS laten spuiten in de kleur blauw…......metalic Cool
op m’n kentekenpapieren staat nog steeds de G van groen.

je denkt dat ik toch niet geld over de balk gooi om die G te laten veranderen in een B (van blauw).......tjjjjjeeeeeeeeee

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 13 maart 2005 02:31 AM
  [ # 5 ]

Zolang de gegevens op mijn kentekenbewijs maar kloppen, vind ik het best.
Dus er blijft een 4 cilinder onder de motorkap die benzine als brandstof accepteerd Laughing
Vermogen staat niet vermeld, dus daar ga ik zeker ook geen rekening mee houden Laughing

Verhalen van verzekering enzo doen me niet veel, want als je je verzekeringscontract goed gaat doorlezen, zul je bemerken dat generlei aanpassingen aan het voertuig die het vermogen verhogen, zijn toegestaan!  Wink

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 13 maart 2005 02:36 PM
  [ # 6 ]

bij de apk gaan ze wel uit van een bepaalde uitstoot van het type motor dat op het kenteken staat.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 13 maart 2005 02:44 PM
  [ # 7 ]
robbie25cx schreef:

bij de apk gaan ze wel uit van een bepaalde uitstoot van het type motor dat op het kenteken staat.

Goeie opmerking Idea

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Gepost: 13 maart 2005 02:45 PM
  [ # 8 ]
citroen23 schreef:

heb m’n DS laten spuiten in de kleur blauw…......metalic Cool
op m’n kentekenpapieren staat nog steeds de G van groen.

je denkt dat ik toch niet geld over de balk gooi om die G te laten veranderen in een B (van blauw).......tjjjjjeeeeeeeeee

 

Het veranderen van kleur is kostenloos. Je ouwe deel 2 opsturen en je krijgt een gratis nieuw met de gewijzigde kleur erop. Heb ik ook eens met het deel 2 van mijn 2cv6 gedaan waarna ik em na 6 maanden weer een andere kleur gaf…:-)

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 13 maart 2005 02:58 PM
  [ # 9 ]

IK…zit nog steeds te wachten op die knappe sleutelaar, die een PSA 3.0 L V6 in een BX 1.4 weet te hangen. Laughing

En dan vooral gewoon het typeplaatje op de achterklep laten zitten. Twisted Evil
Lijkt me verdomd leuk om dan bij een stoplicht heel *sukkelig* naar e.o.a. *dikke Duitser* (de auto dus) naast je te kijken….en dan WEG ! Cool

Zoals ik de afgelopen jaren dat heb gedaan met mijn BX turbodiesels, bij Golf TDI’s e.d. Rolling Eyes

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 13 maart 2005 03:07 PM
  [ # 10 ]
Bram schreef:

IK…zit nog steeds te wachten op die knappe sleutelaar, die een PSA 3.0 L V6 in een BX 1.4 weet te hangen. Laughing

En dan vooral gewoon het typeplaatje op de achterklep laten zitten. Twisted Evil
Lijkt me verdomd leuk om dan bij een stoplicht heel *sukkelig* naar e.o.a. *dikke Duitser* (de auto dus) naast je te kijken….en dan WEG ! Cool

Zoals ik de afgelopen jaren dat heb gedaan met mijn BX turbodiesels, bij Golf TDI’s e.d. Rolling Eyes

moet eerst RDW gekeurd worden Crying or Very sad anders komt ie niet door de apk ivm 6 cilinders ipv 4 Confused

hij moet er wel inpassen aangezien een v6 24v past in een peugeot 405:
 
dan moet ie ie ook in een BX passen Cool
heb er ook aan zitten denken maar voor deze blokken moet je nu nog minstens €1500,-  Crying or Very sad  rekenen en dat heb ik er (nog) niet voor over

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 13 maart 2005 03:14 PM
  [ # 11 ]
citroen23 schreef:

moet eerst RDW gekeurd worden Crying or Very sad anders komt ie niet door de apk ivm 6 cilinders ipv 4 Confused

Dat zou dan toch ook qua inhoud (CC’s) moeten ??

Zoals de BX 2.1 TD 12V van Marten Postma ?
(wat volgens kenteken een tzd-turbo is met 1769 cc motor)

Of maakt het niet uit hoeveel CC’s je hebt…...als het maar 4 (of 6) cylinders zijn volgens kenteken ?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 13 maart 2005 03:21 PM
  [ # 12 ]
Bram schreef:
citroen23 schreef:

moet eerst RDW gekeurd worden Crying or Very sad anders komt ie niet door de apk ivm 6 cilinders ipv 4 Confused

Dat zou dan toch ook qua inhoud (CC’s) moeten ??

Zoals de BX 2.1 TD 12V van Marten Postma ?
(wat volgens kenteken een tzd-turbo is met 1769 cc motor)

Of maakt het niet uit hoeveel CC’s je hebt…...als het maar 4 (of 6) cylinders zijn volgens kenteken ?

het gaat inderdaad om het aantal cilinders ........
maarten postma heeft z’n diesel inderdaad een beetje opgepept door een ander dieselblok maar deze heeft nog steeds 4 cilinders

dus als jij een V4 met ruim 200pk voor een zacht prijsje weet te vinden kunnen we zaken doen Idea
bijv. een M3 (=4 cilinders) met 360Pk dan mag dat rdw technisch geen problemen opleveren Cool


BMW 3-SERIE M3 3.6 ALPINA B6

Bouwjaar 09-1987
Km stand 97.000
Brandstof Benzine
Motorinhoud 3600 cc Exclamation  (geen RDW probleem)
Vermogen 360 pk

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 maart 2005 03:21 PM
  [ # 13 ]

Dat is ook een van de leukste dingen met de GtiT… niet heel hard optrekken bij het stoplicht, maar net hard genoeg dat je er naast blijft rijden… laatst nog met een volkswagen Taureg…. ik weet niet wat voor type het was maar volgens de autoweek site houdt de 4.2l V8 benzine een GtiT niet bij, en de 5.0l V10 TDI is net zo snel Smile. En dat zijn autos van een eurotonnetje. Blijft leuk om ze het lastig te maken met je 17 jaar oude 2e handsje Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 13 maart 2005 03:35 PM
  [ # 14 ]
ZX-Cruiser schreef:

Andersom is wel lastiger, oud blok in een nieuwe auto. Of je blok zo heftig opvoeren dat ie ook zo smerig is dat ie niet meer door de keuring komt..

ach een beetje afknijpen tijdens de meting ,moter stotterd en haperd wat maar,... hij loopt Wink fff laten staan ivm met een mogelijke controleur
en vervolgens weer opschroeven

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 maart 2005 04:28 PM
  [ # 15 ]
Bram schreef:

IK…zit nog steeds te wachten op die knappe sleutelaar, die een PSA 3.0 L V6 in een BX 1.4 weet te hangen. Laughing

En dan vooral gewoon het typeplaatje op de achterklep laten zitten. Twisted Evil
Lijkt me verdomd leuk om dan bij een stoplicht heel *sukkelig* naar e.o.a. *dikke Duitser* (de auto dus) naast je te kijken….en dan WEG ! Cool

Zoals ik de afgelopen jaren dat heb gedaan met mijn BX turbodiesels, bij Golf TDI’s e.d. Rolling Eyes

Goed,

APK checkt niet op cilinderindhoud. Alleen op het aantal cilinders. Verder moet de motor idd aan de emissienormen voldoen die op het kenteken staan (bepaald door bouwjaar, brandstoftype en extra codes zoals U9).

Verder moet de ontvangende auto natuurlijk het blok kunnen hebben.

Een AX of Saxo is origineel nooit geleverd met enig XU blok en zal dus noot een 2.0 liter blok zonder grote aanpassingen kunnen ontvangen.

205/309/visa diesel/BX/Xsara zijn wel XU compliant. Je hangt ze dus zo in de steunen en mechanisch gezien is het appeltje-eitje (aandrijfassen/versnellingsbak). Hiermee is niet gezegd dat het verder klaar is, maar het is te doen. Hoe het met de RDW keuring gaat?? Sja, bel de gasten eens op zou ik zeggen.

Een V6 in een 205 is ook al eens gedaan. dus moet het in een BX ook wel kunnen.

Er is trouwnes over dit onderwerp al heel veel afgekletst op diverse topics.

Gr,
Marten

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook