Bedrading in voorstoelen?
Peer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 06-03-2005

Gepost: 16 maart 2005 10:21 PM

Ben ik lekker mijn nieuwe C2 aan het stofzuigen zie ik draden vanuit de vloer komen die de stoelen in verdwijnen Confused

Dit is zowel bij de bijrijder als bestuurderskant. Is dit nu stoelverwarming? Ik kan er niets in het boekje over vinden. Ook zie ik geen knopje voor als het stoelverwarming is. Daarom maar weer even aan de experts vragen Wink

Oh ja, nog even showen!:


Grz Peer

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7277
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 16 maart 2005 10:24 PM
  [ # 1 ]

gordelspanners Confused:  ivm airbag (ik neem aan dat die in een C2 zit)

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 16 maart 2005 11:45 PM
  [ # 2 ]

Volgens mij heeft Citroen23 helemaal gelijk. Mooie C2 trouwens. Mooie kleur ook. Gryline (zo schrijf je dat geloof ik)? Ofwel grijs met een vleugje lila, het is maar hoe het licht er op valt. Ik heb zelf een Xsara 1.6 16V VTR in die kleur gehad. Viel op. Leuk koppie heb je trouwens…  lol

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7277
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 maart 2005 01:15 AM
  [ # 3 ]
ZX-Cruiser schreef:

Zijn gordelspanners idd, maar daar hoef je niet per se airbags voor te hebben. Is ervoor om de losse speling uit de gordel te halen als je hem zelf niet strak hebt getrokken.

volgens mij wordt die gordelspanner pas geactiveerd bij een (ernstige) aanrijding/ongeluk….. deze worden aangestuurd zodra de airbag openklapt Exclamation als je het stekkertje onder 1 van de stoelen lostrekt zul je ook zien dat het airbag lampje in je dashboard gaan knipperen (contact aan) tenteken dat er met het airbagciruit iets loos is.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 maart 2005 11:43 AM
  [ # 4 ]
citroen23 schreef:
ZX-Cruiser schreef:

Zijn gordelspanners idd, maar daar hoef je niet per se airbags voor te hebben. Is ervoor om de losse speling uit de gordel te halen als je hem zelf niet strak hebt getrokken.

volgens mij wordt die gordelspanner pas geactiveerd bij een (ernstige) aanrijding/ongeluk….. deze worden aangestuurd zodra de airbag openklapt Exclamation als je het stekkertje onder 1 van de stoelen lostrekt zul je ook zien dat het airbag lampje in je dashboard gaan knipperen (contact aan) tenteken dat er met het airbagciruit iets loos is.

is het dan niet een draad die aan een sensor zit die meet of er iemand op de stoel zit?
dit wordt toch bij de (passasiegers) stoel gekeken?
anders zou die airbag uitklappen als er niemand zit

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7277
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 maart 2005 11:55 AM
  [ # 5 ]
arjan_verkade schreef:

is het dan niet een draad die aan een sensor zit die meet of er iemand op de stoel zit?
dit wordt toch bij de (passasiegers) stoel gekeken?
anders zou die airbag uitklappen als er niemand zit

deze sensor zit alleen in de bijrijders stoel ivm een kinderzitje Exclamation
bij een ernstige aanrijding klappen altijd alle airbags uit.
daarom zit er evt een sensor in de bijrijdersstoel waarmee je het mogelijk is om de airbag van het dashboard kastje uit te zetten zodat het desbetreffende kindje niet stikt/bekneld raakt

hij had het over snoeren onder beide stoelen….......de airbag van de bestuurder gaat/klapt altijd uit ..........anders rijdt het zo moeilijk Laughing

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 maart 2005 11:59 AM
  [ # 6 ]
citroen23 schreef:
arjan_verkade schreef:

is het dan niet een draad die aan een sensor zit die meet of er iemand op de stoel zit?
dit wordt toch bij de (passasiegers) stoel gekeken?
anders zou die airbag uitklappen als er niemand zit

deze sensor zit alleen in de bijrijders stoel ivm een kinderzitje Exclamation
bij een ernstige aanrijding klappen altijd alle airbags uit.
daarom zit er evt een sensor in de bijrijdersstoel waarmee je het mogelijk is om de airbag van het dashboard kastje uit te zetten zodat het desbetreffende kindje niet stikt/bekneld raakt

hij had het over snoeren onder beide stoelen….......de airbag van de bestuurder gaat/klapt altijd uit ..........anders rijdt het zo moeilijk Laughing

ja bij de bestuurders stoel heeft uitzetten geen zin idd Wink

ik heb zelf ook zo’n draad dat weet ik wel, oranje dacht ik.
dag zelf altijd dat het voor aarde was ofzo verder nooit bij nagedacht Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook