1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
dilemmaaaaaaaaaaaaaaa
de neefies
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 25-03-2005

Gepost: 28 maart 2005 12:37 AM

wij zijn mede door gisteren op de meeting in Borculo verschrikkelijk verliefd geworden op de CX…
wat zijn de do’s en dont’s in het aanschaffen of juist niet aanschaffen van een CX??

als je het verband niet snapt moet je geen verpleegster worden

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 28 maart 2005 12:49 AM
  [ # 1 ]

kijk vooral naar roest

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 maart 2005 01:52 AM
  [ # 2 ]

Laat ik maar gelijk met het slechte nieuws Een CX is een (hele) dure auto. Laten we daar eens mee beginnen Smile. Ze roesten, er zkit allemaal onconventionele technologie op, en je kan nergens bij. Oh ja, de electriek is wispelturig, de rubbers drogen uit, motorsteunen en draagarmlagers gaan om de haverklap, als je TRX velgen heb, die kosten een fortuin (dwz 250 euro per band). Oh ja, ze zuipen benzine. Tenzij je een diesel hebt, die zijn wel zuinig… maar niet vooruit te branden…. tenzij je een turbodiesel hebt, maar dat zijn de enige onbetrouwbare motoren die in CX’en geleverd zijn. Oh ja, bij bijna allemaal moet de motor er uit om de koppelling te vervangen. Meeste motoren wel distributie kettingen (niet de modernere diesels helaas), dus dat valt wel weer mee.

Maar goed, ik heb zo’n ultra-complexe, het is m’n 4e Gti Turbo. Hij rijdt 1 op 8.5 als ik het rustig aan doe, de banden zijn idd +/- 270 inc BTW per stuk. Onderdelen zijn inmiddels duur en lastig te krijgen. Oh en nog een ding… ik wil nooit meer een andere auto.

Bij CX’en kan je denk ik 2 routes nemen. Compromisloze passie, en dan denk ik aan types als een CX 25 Prestige Turbo 2 (of Automatic), CX 25 Gti Turbo, CX Break TRD Turbo 2, dat soort dingen. Dan rijd je er in omdat je niets anders wilt. Je kan ook 95% van het comfort en de glorie van de CX hebben op een wat uhmmm economisch verantwoordere manier. Dan denk ik aan 25 jaar oude CX diesels, of gewoon een CX 22TRS of een wegenbelastingvrije 2000 super ofzo.

Maar goed, adviezen bij aanschaf. Koop een goede, bezuinig niet teveel op de aanschaf (maar shop wel goed, worden soms debiele prijzen gevraagd), en houd hem in goede staat. Het is comfortabeler dan een BX of een XM of een Xantia, het is de ultieme Grande Routienre. De Serie 1’s zijn het soepelst geveerd, maar de benzine motoren, zeker van de oude Gti’s enzo zijn absoluut niet zuinig.

Maar goed. Als je verliefd bent geworden en na een rit van 1000km door de nacht een keer ontspannen en relaxed uitgestapt bent, wil je nooit meer iets anders, alleen, het rijden ermee kost wel een paar centjes… en ze doen het af en toe niet, dat moet je ook maar accepteren. Heel vaak is het dan iets idioot simpels… koppellingskabel, plugje van 35 guldencent, noem maar op.

Leve de CX.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 28 maart 2005 12:37 PM
  [ # 3 ]

Hallo,
Ga je eerst eens heel goed orienteren op welk type je zou willen, en dan pas naar auto’s kijken!

Ik heb net een CX Athena uit 1981 gekocht, oftewel een 2 liter model. Is niet snel maar wel relatief zuinig (1 op 10/12) ,erg simpel qua techniek (is net zo leeg als een BX 14 onder de kap) en als je een beetje zoekt ook relatief goedkoop aan te schaffen. Zo rond de 2500/3000 euro zijn er genoeg geheel roestvrije 2 liters (cx 2000/Athena/Reflex)  te vinden die alle onderhoud/reparaties hebben gekregen en rond de 100.000 km hebben gereden. Kortom auto’s die nog een hele tijd mee kunnen.
Oh ja, vergeet de auto vooral niet een zeer goede anti roest behandeling te laten geven. Ze roesten geweldig maar “even een bodemplaatje inlassen” zoals bij de 2cv/Dyane is er niet bij…

Onthoud in ieder geval dat de CX is net als Id/Ds een auto die regelmatig (preventief)onderhoud nodig heeft, overslaan of bezuinigen hierop wordt heel hard gestraft.Dus met de aanschaf alleen ben je er nog niet.
Succes

Profiel  
 
Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 28 maart 2005 09:05 PM
  [ # 4 ]

Ik denk dat het sterk afhankelijk is wat je met de CX gaat doen en hoe ga je haar gebruiken. Als het nl. een CX wordt als hobby dan hoef je in mijn optiek niet zozeer op het brandstofverbruik te letten, anders dan kun je beter postzegels gaan verzamelen of zo. Ik heb zelf inmiddels mijn vierde CX (en mijn 8ste Citroën). Ik bezit momenteel twee CXen: een CX 2000 uit 1974 en een CX 25 GTi Turbo2. Ik heb nog nooit serieuze problemen of grote reparaties gehad, behalve afgelopen december voor mijn Turbo2, nl. draagarmlagers, maar deze CX heeft dan ook 267.000 km gedraaid. De twee grote zwakke plekken van de CX zijn roest en zwakke bedrading c.q. slechte stekkeraansluitingen. Overigens is het roestprobleem duidelijk minder geworden vanaf 1982. Toen begon de plaatstaalkwaliteit duidelijk beter te worden. De turbodieselmotoren van de CX zijn helemaal niet slecht, alleen bij de versies met intercooler, dus de Turbo2) had Citroën destijds de “gewone” 2500cc diesel als basis gebruikt en deze aangepast naar de Turbo2. Het probleem bij de Turbo2 is dat bij hoge snelheden als dan plotseling het gas werd losgelaten er dusdanig veel koude lucht aangezogen werd dat het blok niet gebouwd was op deze enorme temperatuurverschillen en dat resulteerde inderdaad in kapotte zuigerveren en koelwater dat het blok aantaste. De enige remedie is een complete blokrevisie, dus niet alleen andere zuigerveren. De meeste CXen met Turbointercooler hebben dit inmiddels gehad. Verder zijn de CXen qua techniek betrouwbaar en goed inzetbaar als dagelijkse auto. Ga alleen geen oude CX, vooral type 1, als zomer en winterauto gebruiken. Wees er zuinig op, er zijn maar weinig auto’s van die bouwjaren die tegen de allesvernietigende pekel kunnen die we hier in Nederland soms al wel strooien alsof we alvast voor de komende 10 jaar strooien. Rij je eenmaal CX, dan wil je nooit iets anders. En die kuren, ach net als mensen hebben ze soms ook eens geen zin. Let overigens goed op dat als je een Turbo-versie koopt, dat als je langdurig de turbo hebt gebruikt, laat hem alvorens de motor af te zetten de motor een halve tot hele minuut nadraaien. Zet je nl. de motor meteen af, die turbo is nog niet uitgedraaid en als dan het contact wordt afgezet, zet je ook de oliepomp stil. Dan draait de turbo dus zonder smering. Ik geloof dat zo’n turbo meer dan 20.000 tpm draait, dus denk je in wat er dan gebeurt… Oh ja, rij een auto altijd fatsoenlijk warm. Als het koelwater warm is, wil dit nog niet zeggen dat het motorolie ook al op temperatuur is. Olie is veel dikker dan koelwater. Een turbo moet je zeker goed warm rijden. Succes

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 28 maart 2005 09:16 PM
  [ # 5 ]

En hoe zit het met een serie 2 GTI is dat een betrouwbare auto of kan je die beter links laten liggen.

Peter

Profiel  
 
Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 28 maart 2005 09:38 PM
  [ # 6 ]

Een Série 2 Gti is een degelijke gebouwde auto en kun je veel plezier van hebben.

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  
 
jeroenvt
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 02-11-2004

Gepost: 28 maart 2005 09:50 PM
  [ # 7 ]

Op de site http://www.dolfmoon.nl staat een uitgebreid overzicht van de kosten die hij met zijn trd turbo2 maakt. Dat lijkt in eerste instantie veel, maar per kilometer valt het dan wel heel erg mee. Net als Dolf moet ik ook veelvuldig de garage inschakelen (wegens tijdgebrek en kennisgebrek). En breng dus iedere maand een deel van mijn salaris naar de garage.  Maar eenmaal gewend aan het comfort is er nu eenmaal geen alternatief meer (als de CX ter reparatie daar staat en ik met die @#*-sunny van mijn vrouw moet is er niemand zo blij als ik als ik hem weer op kan halen). Wees gewaarschuwd!!!

Overigens vind ik het wel een betrouwbare auto. Heb in een jaar tweemaal de wegenwacht er bij gehad. Eenmaal omdat de spuiterij na het repareren van mijn achterportier de tankdop had vergeten en daarna met de hogedrukspuit aan de gang was gegaan. Een CX rijdt dus niet op water. Shocked  En eenmaal omdat er een draadje was afgebroken. Dat was in twee minuten gefixt. Leve de wegenwacht Smile

Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 maart 2005 11:08 PM
  [ # 8 ]

Die Dolfmoon site is erg gaaf ja. Prachtig dat dat allemaal zo nauwlettend bijgehouden wordt.

Wat de 25 Gti betreft, zeker een motorisch zeer betrouwbare auto. Dat geldt eigenlijk voor alle CX’en behalve de CX 25 TRD/TGD Turbo 2, die motoren moeten heel goed voor gezorgd worden. Als dat door een eigenaar niet is gedaan kan dat problemen veroorzaken. Eigenlijk heb ik ooit maar eens een a twee verhalen gehoord van mensen met niet-TRD-T2… maar TRD T2’s met in de soep gelopen motoren zijn het echt te veel om bij te houden. De turbo 1 en ongeblazen diesels zijn wel zeer betrouwbaar. Maar goed er zijn ook TRD-T2’s met 600,000+ km op de eerste motor. Je kan dus geluk hebben.

Mijn probleem met de 25 Gti is eigenlijk dat je dan ook een Gti Turbo kan kiezen… motorisch ook zeer betrouwbaar, en heerlijk machtig snel. Ik zou dan eerder een Prestige nemen met de 25 motor… want als snelheid de overweging was dan ligt een Gti T meer voor de hand. Dan kan je ook een automaat nemen, ultieme ontspanning.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 maart 2005 12:15 AM
  [ # 9 ]

ook erg toevallig dat meneer dolfmoon bij de meeting terecht kwam Wink
hij ging gewoon een bezoekje aan citroville brengen Smile

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 29 maart 2005 12:49 AM
  [ # 10 ]

Tsja, wat moet ik hiervan zeggen….... Klinkt me bekend in de oren, ik kom ook uit een BX. Wat al duidelijk is, de CX is geen goedkope auto, maar dat is logisch. Een Slopel Omega is ook duurder dan een Kadett:-) Maar de techniek is wel betrouwbaar. De basis (de koets en het chassis) is het belangrijkste van de hele auto. Die moet goed zijn.

Bekijk eerst WAT je met de auto wilt. Dus veel,of weinig km’s, woon/werk of alleen weekend tripjes. Wil je benzine, diesel of gas, break of berline, belastingvrij of niet, type 1 of type 2? Daarna ga je zoeken. Er zijn veel auto’s te koop en de prijzen zijn nu echt laag! Er is te handelen, dus sla je slag. Neem iemand mee die er verstand van heeft of laat een aankoopkeuring doen bij een specialist. Op roestgebied heb ik de volgende tips aan mij verzameld:
—————————————————————————————————————————
Bas Klinkenberg (http://www.home.zonnet.nl/patserij/prestige.htm)
Ik begin bij de voorbumper en dan langzaam door naar achteren:
  - motorkap wenkbrauwen (boven de koplampen), felsranden motorkap
  - aansluitingen van het front op de zijschermen, kun je zien of het
  front ooit vervangen is geweest. Let ook op de puntlassen in de
  spatschermgoten, ook daar kun je zien of er ooit schermen zijn vervangen.
  - langs de wielkuipranden, begin van de kokers aan onderkant wielkasten
  - bij oudere modellen de hoeken onder de voorruit (minder probleem bij
  serie 2)
  - schuifdak (waarschijnlijk niet aanwezig bij break)
  - onderkant deuren, aansluiting deurraamstijl op deur
  - dorpels
  - onderkant c-stijl waar wielafdekplaatbout doorheen zit
  - randen boven wielafdekplaat
  - onder de achterramen
  - ski’s (langsliggers onder de auto)
  - aansluiting achtersubframe op carrosserie, boven en achter de ronde
  dwarskoker
  - aansluiting achterbumper
  - scharnieren achterklep, dak ter hoogte van achterklep
  - onderkant achterklep
  - achter achterbumper (voor zover te zien)

  Ik denk niet dat deze lijst compleet is, waarschijnlijk is er wel iemand
  die kan aanvullen Smile

  Niet vergeten dat een roestplekje of gaatje ter grootte van een muntstuk
  net zoveel werk is om te (laten) repareren als een roestplek van
  tientallen centimeters.
  Als felsnaden opgezwollen zijn (onderkant deuren, motorkap) dan is de
  kans groot dat eronder de roest al een heel stuk verder is, ondanks dat
  de lak er nog strak opzit, oftewel binnen afzienbare tijd krijg je dan
  problemen (binnen 2 jaar).
————————————————————————————————
Jan Weijer vulde aan:
ik zou de accubak ook even bekijken en de voorkant binnenzijde deuren tegen de A-stijl en onder de zijachterruiten.
Binnenspatborden achter van onder tot boven. Bevestiging zijbumpers achter type 1. Rondom de voorruit, m.n. bij Prestige en break. En vergeet niet de plek voor de losse zijschermpjes waar de bevestiging door loopt.
————————————————————————————————
Anoniem zei:
  de oude serie 2’s hadden nog een tectyl laag uit de fabriek (tot eind 86 denkik), nieuwere schijnen dat niet gehad te hebben, dus daar zou ik op letten als je een cx koopt (binnenbekleding achterbak even wegtrekken, dan zie je zo of daar tectyl zit.)
cx-en van 82-85 zijn geloof ik over het algemeen ook wat minder roestgevoelig dan de oudere typen.
waar je ook op moet letten is, als er van die mooie sierlijsten op je dorpels zitten, dat daar achter geen roest zit, meestal zijn ze rondom de bevestigingsnokjes behoorlijk verrot (gaten van 3-5 cm oid….
voor de rest gewoon goed opletten, subframe bij de trillingsdempers (die schuimpjes) daar wil het weleens roesten, achtersubframe achter de klinknagels kijken voor dikke plekken.
en binnenkant dorpel van voor tot achter goed bekijken.
onder de koplampen zit ook weleens roest, motorkap langs de wenkbrauwen en achterklep aan de onderkant ook..
voorschermen achter de wielen en bij de achterscherme voor de wielen zit ook weleens roest, maar dat zie je zo (tenzij het weggeplamuurd is….)
rondom het schuifdak roest het ook, ik heb het idee dat het meer roest als er een windkap gemonteerd zit omdat die in de lak vreet…... misschien een leuk idee om daar een laag tape of kit tussen te doen?

en ik ben vast nog wel eea vergeten, maar dan word ik wel weer aangevuld.
hm, ik had beter op kunnen noemen wat niet roest zo te zien Very Happy
en vergeet de hydraulische leidingen niet over het achtersubframe…:-o
————————————————————————————————

Over roest kan ik je nog zeggen dat een CX er op het eerste gezicht mooi uit kan zien, maar toch behoorlijk aan het roesten is. En dat geldt ook voor type 2 CXen, dus opletten geblazen.
—————————————————————————————————————————
Verder, zie tips zie de rubriek FAQ op http://www.citroen-cxclub.nl/ en de site van DrTheo http://www.emhi.nl/cx.nl/cx-site.html

Suc6 met de aankoop en ga ervoor want: You only live once!

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 29 maart 2005 12:51 AM
  [ # 11 ]

Geloof trouwens dat die cx niet veel duurder is dan mijn Xant…..

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 29 maart 2005 01:37 AM
  [ # 12 ]

Kopen! Een cx is geweldig. Ben sinds een maand in bezit van een cx gti turbo1. Het was een “beetje” impuls-aankoop maar tot nu toe valt het niet tegen. Hoog verbruik, wegenbelasting 50 euro per maand -wat maakt het uit, je koopt emotie. Het is echt een feest om met de wagen op pad te gaan.
Ik heb me wel voorgenomen om niet te bezuinigen op onderhoud e.d. Ik denk dat het belanrijkste is dat je een betrouwbare cx garage in je omgeving hebt die goed kan diagnosticeren/ evt. aankoop keuring. Ik ben niet echt handig maar heb via dit forum al wel enkele simpele klussen zelf gedaan, (bv hangend hemel, tikkende verwarming)
Een grote uitgave naast het reguliere onderhoud en de 2 TRX-en wordt dit jaar nog een antiroest behandeling.

Profiel  
 
jeroenvt
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 02-11-2004

Gepost: 29 maart 2005 01:44 AM
  [ # 13 ]
wannabee schreef:

Kopen! Een cx is geweldig. <knip> Hoog verbruik, wegenbelasting 50 euro per maand -wat maakt het uit, je koopt emotie. <knip>

That’s the spirit.  Very Happy

Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 maart 2005 01:51 AM
  [ # 14 ]

Wat is eigenlijk je verbruik met de auto tot nu toe gemiddeld. Sinds mijn B9HVX bougies zit ik op beter dan 1 op 8.7 en dat is beter dan ik had begroot Smile. Weet niet of het aan de bougies ligt, want had maar 1 tank met de standaard bougies gereden, maar die was 1 op 7.5 ongeveer.

Maar goed. Ik sluit me aan bij wannabee. Kopen! Maar wel een kanttekening… doe het alleen als je het echt kan betalen, anders zie je je droomauto naar de fillistijnen gaan, en dat is een hele nare ervaring. Maar als het budget het toelaat… er is niets als een CX.

De adviezen hier zijn wel goed. Zoek uit wat voor type je wilt en wat je er mee gaat doen, en zoek daar op. Koop niet te snel, de CX markt loopt niet zo hard. Kijk goed rond, en onthoud dan bij 25+ jaar oud (en binnenkort met de nieuwe BPM tabel al vanaf iets van 18 jaar oud blijft er 3% BPM over en dat is goed te overzien), invoeren bijna niets kost. Prijzen in frankrijk liggen nog altijd 1000-3000 euro lager, en ze hebben gebieden zonder noemenswaardige roest, dus dat kan best de moeite waard zijn. Maar idd, beslis eerst wat je wilt. De verstandige keuze is voor dagelijks gebruik bij weinig km/jaar iets als een 22TRS, ik weet nog een mooie en goeie bij http://www.legarage.nl in wassenaar voor 3250 euro. Goedkoper is natuurlijk een 25 jaar oude 2000 of nog beter diesel… maar dat beginnen wel een beetje echt oude autos te worden voor dagelijks gebruik. Relatief veel herrie en allemaal een beetje gedateerd. Als het hard moet is er niets anders dan Gti Turbo… eventueel TRD Turbo 2 dan is het ook nog enigszins zuinig maar zie hierboven beschreven problemen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 29 maart 2005 02:14 AM
  [ # 15 ]

Ik haal ong. 500 km op 1 tank is dus 1 op 7,3 ofzo. Ik zou nog wel iets zuiniger kunnen rijden. Heb in de 1e week een gemiddelde van 1 op 6/ 6,5 gehaald Surprisedops:.
Ik heb de B9HVX’en nog niet binnen, ben benieuwd. 1 op 8 zou ik voor tekenen!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook