1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Wie wil er mee doen aan een CX Gti Turbo 2 sloper?
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 maart 2005 01:48 PM

Aangezien we hier toch een aardige hoeveelheid CX rijders, met een vrij hoge proportie Gti(T)‘s hebben, vroeg ik mij af hoe veel van jullie geintereseerd zijn om mee te doen aan een Gti Turbo sloop projekt? Ik dacht hier aan omdat er op marktplaats momenteel een Gti Turbo 2 met 300k km met allerlei extra onderdelen te koop staat voor 1500 euro. Zit nog een extra complete motor bij en allerlei plaatwerk. Als er mensen zijn die geintereseerd zijn in zo’n sloop projekt, dat wil ik dat wel organiseren. Ik heb zelf ook nog wel een wensenlijstje and dingetjes, dus misschien is het voor iedereen wel zinvol?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 maart 2005 02:41 PM
  [ # 1 ]

is de auto niet meer op te knappen met zoveel extra onderdelen?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 maart 2005 05:54 PM
  [ # 2 ]

Ja, ongetwijfeld, maar ik heb er al een Smile. En een extra motor voor de lange termijn planning wil ik ook, en ik heb ook een adres voor de injectie en ontstekingscomputers computer en extra koplampen zijn ook nooit weg, plus ik wil nog een bestuurders stoel voor achter mijn bureau. Wil ook nog een slang van de intercooler naar het inlaat spruitstuk, maar mogelijk is wannabee wel geintereseerd in het hele intercooler deel met slangen en al.

Het is natuurlijk tragisch om een Gti T2 van de weg te halen, maar zo hebben meerdere mensen er nog wat aan en helpt de auto andere GtiT’s op de weg te houden. Er zijn nu helaas nog steeds minder mensen bereid geld te investeren om gti t’s op de weg te houden dan er gti t’s zijn.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 maart 2005 08:34 PM
  [ # 3 ]

ik denk dat als ze straks belasting vrij zijn dat er voor meer mensen misschien een mogelijkheid komt

Profiel  
 
Untitled
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 17-08-2004

- CX 25 Prestige
Gepost: 31 maart 2005 08:41 PM
  [ # 4 ]

Ik heb het idee dat tegen de tijd dat T2’s belastingvrij worden, die regeling er wel zo’n beetje uit gaat… maar je weet het natuurlijk nooit

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 31 maart 2005 10:54 PM
  [ # 5 ]

Oke Sans pareil, op zich heb ik wel interesse in een slooptraject, ligt wel aan hoeveel deelnemers (oftewel hoeveel euro’s het gaat kosten).  Maar op dit moment besteed ik mijn geld liever rechtstreeks aan de gtiT1. De apk e.d. komt eraan en in het najaar de antiroestbehandeling.

Profiel  
 
Gepost: 01 april 2005 12:07 AM
  [ # 6 ]

eigenlijk ben ik altijd geintereseerd in CX’n voor de sloop.
toeval wil dat ik 2 weken geleden een serie2 T1 heb gekocht die ik nog steeds niet heb kunnen gaan ophalen.
het gaat wel om een ongeval wagen dus van de neus is niet veel meer heel.
als ik de tijd er voor had deed ik mee , maar op het moment ben ik bezig aan 4 CX’n en er staan nog 3 slopers te wachten. Shocked

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 april 2005 01:14 AM
  [ # 7 ]

Als je een handje nodig hebt om te helpen slopen, moet je maar een gil geven, want belgië is niet zo ver. Wil best helpen met slopen.

@Wannabee: Misschien is het handig als iedereen die geintereseerd is zegt wat een acceptabel budget is voor zijn deel van een sloper, dan kunnen we kijken wat voor een prijsklasse wrak we moeten zoeken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 01 april 2005 10:43 PM
  [ # 8 ]

Oke, Ik zou in mei 300 euro kunnen missen. Opzich lijkt een sloopervaring mij interessant om zo ook de auto verder te leren kennen.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 april 2005 10:46 PM
  [ # 9 ]

Als we een groepje kunnen vormen die allemaal zoiets in kunnen leggen dan kunnen we een oogje open houden voor iets. Ik kan ook wel 300 missen in mei Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 01 april 2005 10:57 PM
  [ # 10 ]

Shit man wat typ jij snel Shocked

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 april 2005 11:03 PM
  [ # 11 ]

Doe de hele dag niets anders Smile... Gaat inderdaad best rap, maar ik irriteer mij mateloos aan al mijn typfouten Smile.

Maar ehhh, misschien is het handig als we een wenslijstje aan onderdelen kunnen maken in dit draadje. Dan kunnen we zien waar er overlap is en wat we over hebben om aan anderen aan te bieden Smile.

Ik ga van star met alles waar ik eventueel wel interesse voor hebt:
- Slang intercooler -> inlaatspruitstuk
- Bestuurdersstoel
- Motor + Bak en toebehoren
- Indien ABS wat dingen van de ABS
- Indien airco, bijbehorende toeters en bellen
- Achterruitverwarming schakelaar
- Indien zwart: achterbumper mits deze geen hap mist voor een trekhaak
- Extra turbo velgen
- TRX’en indien nog goed altijd mooi meegenomen, maar dat gaat natuurlijk op voor alle CX rijders Smile.

Alles onderhandelbaar. Als jij bijvoorbeeld de hele intercooler constructie wilt, vind ik dat natuurlijk geen probleem, gaat mij er puur om dat ik misschien een lek in mijn slang heb, en ik heb al eventueel een andere oplossing. Zo komen we er dan wel uit met alles, denk ik zo. TRXke heeft misschien in Mei ook al wel weer tijd, en dat maakt het een stuk makkelijker mochten we een belgische auto spotten.

Mits we het in een weekend doen heb ik er denk ik ook wel een plek voor.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 01 april 2005 11:27 PM
  [ # 12 ]

Mijn (voorlopige) lijstje:
Turbo + Intercooler Wink
(werkend) display dashboard
hemel en de plastic zijprofielen
voorbumper (zwart)
zoveel mogelijk rubbers (ramen, deuren e.d.)
plastic friemeltjes Rolling Eyes waarmee de bekleding e.d. aan de koets zit.
En misschien één Turbo velg
Evt draagarmen,
O JA de plastic doorschijnende plaatjes in de spoiler.

Bij mij gaat het vooral interieurspul.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 april 2005 11:55 PM
  [ # 13 ]

Ach dat lukt wel. Denk ik. De turbo 2 is overigens op nog een aantal andere manieren anders…  maar een sensor ipv 2 en injectie en ontstekingscomputers zijn ook ietsje anders… ik denk dat je redelijk straffeloos een intercooler kan plaatsen… ben een beetje benieuwd wat er gebeurt als je een intercooler en turbo plaatst zonder verdere wijzigingen… hmmm was er nou ook iets anders aan de compressie van T2’s? Nouja, genoeg te experimenteren. Ik wil in elk geval een deksel van een wastegate Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 02 april 2005 12:29 PM
  [ # 14 ]

Mei is wat vroeg voor mij ik denk meer iets in de richting van september zoals het er nu uitziet , maar laat dit jullie niet tegenhouden.
wat de prijs betreft voor een sloop auto geef ik nooit meer dan 500 euro
hier in Belgie vind je slopers vanaf 75 euro ook GTT’s maar de laatse jaren is het er wel niet gemakkelijker op geworden om nog een cx te vinden meestal zijn het ongevalwagens die Turbo’s de andere worden opgekocht door verzamelaars.

wat mijn lijstje betreft hangt af van de GTT1 die ik nog moet gaan ophalen maar een intercooler staat er ook op Razz
wat ik mij afvraag is of dat de turbo bij de T2 niet aangepast is voor de aansluitingen van de intercooler en of ik de intercooler dan zo op de T1 kan zetten ofdat ook de turbo moet vervangen worden.
volgens Citroën is er verschil in type nummer van de turbo en in turbodruk.
dan zit er nog wel het verschil in compressie maar dat zal geen probleem geven denk ik .

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 06 april 2005 01:48 AM
  [ # 15 ]

even wat anders, hoe vind ik in belgie een donor? Marktplaats loopt nou niet over van de belgische aanbieders en andere sites houden zich meer bezig met duurdere gebruikte. En hoe zijn de prijzen op sloperijen, afbraak geheten in belgie? Net over de grens met essen weet ik er een in horendonk, maar verder zou ik er zo een twee drie ook geen weten. Overigens is dat niet zon actieve afbraak, de meeste autos staan er al jaren, en aardig leeggeroofd. Geen cx-en dacht ik

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook