2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De DS 23 IE van cocico
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 06 april 2005 02:14 PM
  [ # 16 ]

Nog geen tijd gehad om remmen te ontluchten.

Gisteren heb ik een 30 tal km autosnelweg gedaan. 120 km/u is een goeie snelheid, geen trillingen of niets. Wel veel windgeruis en de ramen van de voorportieren die een beetje beginnen te klapperen omdat de wind ertussen raakt. Bij 100km/u doen ze dat niet… Wel grappig als je alle hoofden ziet omdraaien als je iemand voorbijsteekt Laughing .

Puur uit nieuwsgierigheid even plankgas gegeven op een recht stuk zonder andere auto’s: ik ben gestopt aan 160, maar er zat zeker nog ‘rek’ in. Maar ik vond 160 als heel snel voor de staat waarin de DS zich bevindt. En dan nog wetende dat de banden 15 jaar oud zijn Smile  Maar toch: geen trillingen of andere onaangename dingen gevoeld en meegemaakt!

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 06 april 2005 02:37 PM
  [ # 17 ]

Ik heb even rondgekeken voor 4 nieuwe veerbollen en ik kwam uit op de site http://www.iddstechnique.nl

Daar bieden ze veerbollen aan voor € 29 als je er 4 koopt, maar in de gedetailleerde prijslijst staat dat een deelbare bol € 140/stuk kost. De goedkope bollen zijn er met een druk van 75 bar. Ik meen hier op de site iets te hebben gelezen over deze bollen van 75 bar, de originele DS-bollen zouden 51 bar hebben, wat dus zou betekenen dat de DS met 75 bar-bollen harder zou veren, maar aan de andere kant gaat ze dan volgens mij ook niet zoveel doorhangen in de bochten. Zijn er mensen met 75 bar-bollen die daar positief over zijn? Ik hoor het graag!  Wink

1360011         VEERBOL DS VOOR 75BAR LHM 95613813       36,96
1360012         VEERBOL DS VOOR DEELBAAR LHM NIEUW!  95613813     139,70
1360013         VEERBOL DS BERL. A. DEELB. LHM NIEUW! 5446078     139,70
1360014         VEERBOL DS BREAK A. DEELB. LHM NIEUW! 5446027     139,70
1360016         VEERBOL DS VOOR DEELBAAR LHS NIEUW! DS43301C     161,33
1360017         VEERBOL DS BERL. A. DEELB. LHS NIEUW! DS43302     161,33
1360018         VEERBOL DS BREAK A. DEELB. LHS NIEUW!      161,33
1360080         HOOFDVEERBOL XM->11’93 +BX+CX XANT GS-GSA + ID-DS + SM + C35 5437354       33,16
1360086         VEERBOL DS BREAK ACHTER LHM 5446027       34,91
1360087         VEERBOL DS VOOR LHM 95613813       34,91
1360088         VEERBOL DS ACHTER LHM 5446078       34,

edit: ik denk dat die goedkope bollen revisies zijn, want bij de duurdere staat dat ze nieuw zijn. Onderaan de lijst staat niet bij dat ze 75 bar zijn, misschien zijn dat wel originele 51’ers die gereviseerd zijn, ik zal ze eens mailen!

editedit: heeft het nut om ook de hoofdveerbol te vervangen?

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 07 april 2005 09:27 PM
  [ # 18 ]

Vandaag gevraagd bij mijn dealer, hij adviseert me om direct ook een nieuwe voorraadbol erbij te kopen, dan komt het op € 28.95 / bol.

Verder heb ik enkele foto’s van de onderkant genomen, misschien dat één van jullie wil tonen waar dat verhipte ringetje zit waarmee ik de remmen ontlucht? Op de foto’s is ook te zien dat de lekzak kapot is (als ik het goed heb!)

Ander vraagje: iemand enig idee waar die groene draad voor kan dienen die daar onder de motorkap ligt zonder aangesloten te zijn?




Ik heb bij de bandenboer de prijs gekregen van Vredestein Sprint Classic 185 HR 15 gemonteerd en al: € 118 / band. Is dat een nette prijs? Ik denk er over om vooraan die twee banden te leggen, en achteraan vrachtwagenbanden, dat kost me heel wat minder, en ik denk dat de banden achteraan gewoon ‘meelopertjes’ zijn, of heb ik het mis?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 april 2005 10:42 PM
  [ # 19 ]
cocico schreef:
maartenbokslag schreef:

Als de auto hard veert en er meer hydraulische problemen zijn: altijd EERST systeem volledig ontluchten aan de hogedrukregelaar, boutje 12.
Heb je dat gedaan? Weet je hoe het moet?

Dat weet ik nog niet, maar ik ga het uitzoeken en dan probeer ik het te doen vrijdag!

zie gele pijl:
fff een foto gescand uit m’n restauratie periode Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 07 april 2005 10:48 PM
  [ # 20 ]

Zit ‘dat gele pijltje’ dan onder het reservewiel? Ik kan het zo goed niet situeren? Is dat dan de voorraadbol waar de pijl bij staat?

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 07 april 2005 10:49 PM
  [ # 21 ]
Rob van Loo schreef:

Hoi Cocico,

Je vraag over die rem kan ik niet beantwoorden, maar wat ik wel zie (had je misschien zelf ook al gezien) is dat die lekzak(ken) vervangen moet worden…..Kun je óók goed zelf, sniet duur en de beschrijving hoe ‘t moet staat op de website van de id-ds-club nederland.
Dat groene snoertje? Geen idee, helaas, kan van alles zijn. Waar gaat ‘t naar toe of waar komt ‘t vandaan?

Grts. Rob

PS. Ik herkende dat eerste ding geeneens als een lekzak in eerste instantie, zo uitgescheurd als ‘ie is… Smile

Ik heb bij iddstechnique gezien dat een lekzak toch nog € 32 kost… Kan het kwaad ze zo te laten? Ik weet niet waar ze voor dienen, ik leid uit de naam af dat ze dient om restolie niet op de weg te laten lopen?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 april 2005 10:56 PM
  [ # 22 ]
cocico schreef:

Zit ‘dat gele pijltje’ dan onder het reservewiel? Ik kan het zo goed niet situeren? Is dat dan de voorraadbol waar de pijl bij staat?

zit voor de linker remklauw….zoals je op de foto kunt zien Wink
en die “12” bout zit in de drukregelaar met daarvoor de voorraadbol Exclamation

Oh ja,................wat bedoel je met “dat ringetje waarmee ik de remmen ontlucht ”  Confused:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 07 april 2005 10:59 PM
  [ # 23 ]
citroen23 schreef:
cocico schreef:

Zit ‘dat gele pijltje’ dan onder het reservewiel? Ik kan het zo goed niet situeren? Is dat dan de voorraadbol waar de pijl bij staat?

zit voor de linker remklauw….zoals je op de foto kunt zien Wink
en die “12” bout zit in de drukregelaar met daarvoor de voorraadbol Exclamation

Oh ja,................wat bedoel je met “dat ringetje waarmee ik de remmen ontlucht ”  Confused:

Ik bedoelde de ‘ontluchtingsnippel’  Surprisedops:

Ik kan blijkbaar alleen bij die ‘12’bout als ik iets demonteer? Dat zwarte plastic dat de ventilator is voor de binnenverluchting?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 april 2005 11:01 PM
  [ # 24 ]
cocico schreef:

Ik heb bij iddstechnique gezien dat een lekzak toch nog € 32 kost… Kan het kwaad ze zo te laten? Ik weet niet waar ze voor dienen, ik leid uit de naam af dat ze dient om restolie niet op de weg te laten lopen?


Ze dienen inderdaad om restolie niet op de weg te laten lopen Exclamation

maar er komt tijdens het inzakken altijd wel wat restolie (lhm) in die zak dus in jou geval altijd een kwakje olie onder je auto Surprisedops:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 07 april 2005 11:03 PM
  [ # 25 ]

Het zal dan echt niet veel zijn, want de plaats waar ze al een jaar staat heeft nog geen overvloedige plekken op de grond.  Very Happy

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 april 2005 11:04 PM
  [ # 26 ]
cocico schreef:

Ik kan blijkbaar alleen bij die ‘12’bout als ik iets demonteer? Dat zwarte plastic dat de ventilator is voor de binnenverluchting?

al je het reservewiel verwijderd kun je de 12 bout wel losdraaien Idea

dat plastic is een beschermingshoesje voor de snelheidsmeter Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 april 2005 11:05 PM
  [ # 27 ]
cocico schreef:

Het zal dan echt niet veel zijn, want de plaats waar ze al een jaar staat heeft nog geen overvloedige plekken op de grond.  Very Happy

ik zei: kwakje…............... (niet een grote vlek) Laughing

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 07 april 2005 11:07 PM
  [ # 28 ]
citroen23 schreef:
cocico schreef:

Het zal dan echt niet veel zijn, want de plaats waar ze al een jaar staat heeft nog geen overvloedige plekken op de grond.  Very Happy

ik zei: kwakje…............... (niet een grote vlek) Laughing

Maar veel kwakjes…  Laughing

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 07 april 2005 11:09 PM
  [ # 29 ]
citroen23 schreef:
cocico schreef:

Ik kan blijkbaar alleen bij die ‘12’bout als ik iets demonteer? Dat zwarte plastic dat de ventilator is voor de binnenverluchting?

al je het reservewiel verwijderd kun je de 12 bout wel losdraaien Idea

dat plastic is een beschermingshoesje voor de snelheidsmeter Wink

Ik zal dat eens bekijken als ik het reservewiel wegneem of ik dan iets kan waarnemen dat op de foto lijkt Wink En met dat zwarte plastic bedoel ik hetgeen ‘achter’ of ‘na’ de accu komt, waar de groene draad op ligt Smile

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 april 2005 11:25 PM
  [ # 30 ]

nou moet het toch echt lukken .................... :photo
anders weet ik het ook niet meer…..................... Sad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook