3 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De DS 23 IE van cocico
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 07 april 2005 11:27 PM
  [ # 31 ]

Dàt was wat ik als beginneling nodig had! Dankuwel! Nu nog zien dat aluminium dat daar zit weg te halen!

edit: zijn dat Michelin MX’en onder je DS? ‘t Lijken geen XAS/XVS’en: wat zijn er ervaringen ermee? (en als het toch XAS/XVS is: doe alsof ik niks gezegd heb Smile)

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 08 april 2005 02:51 AM
  [ # 32 ]
cocico schreef:

Dàt was wat ik als beginneling nodig had! Dankuwel! Nu nog zien dat aluminium dat daar zit weg te halen!

edit: zijn dat Michelin MX’en onder je DS? ‘t Lijken geen XAS/XVS’en: wat zijn er ervaringen ermee? (en als het toch XAS/XVS is: doe alsof ik niks gezegd heb Smile)

ik heb er geen ervaring mee…................
ik heb de ds direct na aanschaf uitelkaar gehaald..
deze banden waren slecht Evil or Very Mad ik heb er daarna vredenstein classic’s laten opzeten…. Surprisedops: helaas met deze banden nog (te)weinig ervaring

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 08 april 2005 12:13 PM
  [ # 33 ]

Puur uit ‘curiositeit’: hoe lang is je DS nu al gerestaureerd? Als ik die foto’s zie lijkt het me dat je dat heel grodnig hebt gedaan, en onder de motor ziet alles er nogal nieuw uit!

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 08 april 2005 01:59 PM
  [ # 34 ]

Ik ga dus 5 nieuwe bollen bestellen: één bol per wiel, dan de voorraadbol. Maar nu zie ik hier op iddstechnique dat er ook nog een ‘hoofdveerbol’ is (er staat achter dat ze ‘deelbaar’ is, waardoor ik vermoed dat het hetzelfde is als een voorraadbol?): loont het de moeite om ook die te gaan vervangen?  Confused:

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 april 2005 02:05 PM
  [ # 35 ]

Jij hebt waarschijnlijk ok een rem accu!
Dat is een speciale bol.
De hoofdveerbol te zien op de foto kan een ‘gewone’ gelaste zijn maar ook een deelbare. Die deelbare bollen zijn veel duurder!. Voor een hoofdbol is deelbaar niet nodig. Voor veerbollen - de ander 4- kan het ‘lekkerder’ rijden. Hoewel jij het verschil toch wel als enorm zal ervaren , ook als je rondom gelaste bollen doet!

Bel chyparse in soesterberg!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 08 april 2005 02:18 PM
  [ # 36 ]

De auto veert nu al niet goed, dus 4 ‘gewone’ bollen gaan ook al een wereld van verschil zijn. Kan ik later als ik het geld heb, à € 140 / bol misschien de bollen gaan vervangen door deelbare!

Vergeef me mijn domme vragen (maar ik vind het nergens uitgelegd): de voorraadbol, is dat een gewone bol als een ander? En de remaccu ook? Want op de site van iddstechnique staat iig geen remaccu als apart onderdeel beschreven. En ja, nu ik toch ‘bezig’ ben met hydraulische onderdelen te bestellen, kan ik het gelijk allemaal vervangen.

Verstuurt Chyparse ook onderdelen op naar België?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 april 2005 02:55 PM
  [ # 37 ]

een voorrad bol is een andere dan een veerbol en ook anders dan de remaccu!

Ook hebben de bollen per doel andere druk. een veerbol heeft bijv een schokbrekertje en een hoofdbol niet.
Je remaccu zit op de voorbalk vlak voor je voorraad vat!

Ja chyparse verstuurt ook naar belgië!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 08 april 2005 03:00 PM
  [ # 38 ]

Ik had eerst gedacht om de bollen in .nl te bestellen en dan de plaatsing door de dealer te laten doen. Maar nu zie ik dat Chyparse op 250 km ligt van waar ik woon. Mijn verzekering gaat tot 300 km. buiten de landsgrenzen, dus da’s geen probleem.

Is Chyparse goed qua prijs, en is het ‘veilig’ om met ‘lege’ bollen zo’n lange trip te doen?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 april 2005 04:04 PM
  [ # 39 ]

Ja chyparse is OK.
Het is nooit goed om harder dan 15km/uur te rijden met spijker harde bollen….
Ik kan van hieruit niet voelen hoe hard je veering is..
Je moet wel een afspraak maken met chyparse als je ze wil laten monteren.
Anders alle bollen zelf demonteren, en meenemen naar chyparse.
Achter veerbollen kunnen wel erg vast zitten…..
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 08 april 2005 04:32 PM
  [ # 40 ]

Oei, ik heb er op de autosnelweg 140 mee gereden, maar op een biljartvlakke ondergrond moet de vering niet veel werken denk ik dan Wink
In alle geval stuitert de auto hard, maar ik heb de indruk alleen vooraan. En het ‘opkomen’ gaat heel snel: in een goeie 15 seconden staan alles klaar om te vertrekken.

En als je mijn foto’s bekijkt, kan je je waarschijnlijk wel goed inbeelden hoe hard mijn achterbollen zitten Laughing

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 april 2005 05:55 PM
  [ # 41 ]

Als je je lekzakken niet repareert gaan je veercylinders kapot door vuil en zand! je auto gaan dan sneller zakken als je em uitzet en het gaat langer duren voor ie omhoog komt….
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 08 april 2005 06:06 PM
  [ # 42 ]

Ook maar meteen vervangen dus Wink Wijst het feit dat de auto aan de voorkant véél sneller inzakt er ook op dat de bollen daar versleten zijn?

Profiel  
 
hans
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 08 april 2005 06:22 PM
  [ # 43 ]

hallo cocico,
… voor die spheren, veerbollen moet je niet tot in Nederland rijden.
… indien interesse, ik kan je mijn garagist aanbevelen, hij heeft veel kennis van de ds’sen, zijn specialisatie is Citroën. Het is iemand die zijn garage alleen runt, hij heeft veel werk, maar de factuurprijs zal minder zijn dan bij een officiële citroën-dealer.
Ik rij ook met een DSuper en verder nog een CitroënC35 (bestelwagen).
De garage is in Kachtem (Roeselare), zover van Oostende is dit nu ook weer niet.

… als je interesse hebt, laat het maar weten - kan je dan de gegevens doormailen.

groeten, Hans - Zomergem
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 08 april 2005 06:39 PM
  [ # 44 ]

Hoi,
Ik bemoei me er nog maar even mee. Kennelijk ben je geen DS expert.
ID/DS technique levert veel onderdelen, maar de eigenaar is een geldwolf en je kunt veel beter je onderelen bij het magazijn van de DS club in de buurt van utrecht halen, scheelt wellicht de helft. In elk geval lekzakken enzo zijn veel goedkoper.
Ook veerbollen worden daar voor je gevuld als ze niet goed meer veren, het kost 2,5 of 7,5 euro. Je haalt ze los met een passende sleutel of met een beitel lostikken.
Lekzakken MOETEN eerst worden vervangen, geen twijfel over. Is niet echt een beginnersklus, zeker achter is best specifiek met het binnestebuitengekeerde liarex bandje. kijk op de site van de NL DS club.
Als je helemaal beginneling bent met DS heb je een beetje een moeilijke versie gekozen. Ga eens naar een sleuteldag van Regio Zuid in Nederland. ben je lid van de club?
Ik zie ook erg veel roest op de foto’s .
Denk er eens over na of je auto het wel waard is.
Dit even om een hoop reacties samen te vatten.
Groet en succes!!
maarten

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 08 april 2005 06:51 PM
  [ # 45 ]

Ik zal nog even een paar dingen duidelijk proberen te maken Wink

Hoe meer ‘bemoeienissen’, hoe liever ik het heb!

Ik heb de auto niet gekozen, ik heb ze ‘gekregen’. Mijn vader heeft er van ‘88 tot ‘93 mee gereden en dan gestald. Omdat ik zo’n goeie souvenirs had aan de auto, heeft hij ze dan voor mijn 18e verjaardag ‘cadeau’ gedaan. ‘t Is een auto uit ‘73 die mijn vader in ‘84 gekocht heeft nadat hij ze jarenlang zag staan aan de zeedijk (vandaar ook de roest!). Mijn opa heeft er 300 uur aan gewerkt, en de garagist heeft zich met de motor en zo bezig gehouden, alle leidingen zijn vernieuwd geweest.

Ik weet dus wel dat er roest en véééél werk aan is. Maar weet je, zolang ze ‘rijdt’ ben ik al heel tevreden. Ik wil er niet mee naar concours d’élégance, ik wil er fijn mee rijden op zondagmiddagen als het mooi weer is. Daarom wil ik kosten doen aan de vering en de banden, maar ik ga niet de auto laten ‘strippen’ en compleet opnieuw spuiten en alle roest wegdoen of zo. M’n opa heeft de hele onderkant volgesmeerd met rubbertroep, dat ga ik er eens afdoen om te zien waar ik aan toe ben. Tevens vind ik het ook interessant om dmv dit forum, eigen bevindingen, boeken, wat meer over de DS techniek te weten te komen. Ik weet dat een 23 IE met halfautomaat al direct het moeilijkste is, maar ja…

Los van dat: ik kan dus de bollen niet van de club kopen, want ik ben geen lid en de rit naar Utrecht kost me toch meer dan € 20 verzendkosten. € 29 per bol lijkt me niet mis, maar op http://www.dservice-parts.com/onderdelen.htm staan ook deelbare bollen voor € 25 die gereviseerd zijn. Ik begin naar die leverancier over te hellen. Want iddstechnique mailde me deze morgen of ze het order nu mochten bevestigen, nadat ik voor info had gemaild…

Kortom: ik wil met de DS fijne ritjes gaan maken maar geen concours d’élégance winnen!

Profiel  
 
 
3 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook