1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Wie o wie heeft dezelfde problemen als ik met zijn/haar C2?
sub-urban sportscar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 09-04-2005

Gepost: 10 april 2005 12:22 AM

Ik heb vanaf begin af aan ‘regelmatig’ voorkomende problemen met mijn Citroen C2.

1. Het gebeurt regelmatig (lees:niet altijd) dat mijn C2 tijdens stationair draaien bij stilstand in de eerste versnelling (bijv bij wachten voor stoplicht) erg onregelmatig draait… de toerenteller slaat dan uit tussen 1 en 2 duizend toeren en zakt weer…en dat gebeurt met een frequentie van een secondewijzer. Mijn dashboardverlichting en buitenverlichting reageert hier ook op door in zelfde tempo feller en minder fel te gaan branden.

2. Vanuit koude start, schakel ik bij wegrijden gem bij 25 km/h door naar 2e versnelling. Op het moment dat ik koppeling laat opkomen en gas geef, houdt de auto in en reageert deze niet of nauwelijks op mijn gasgeven. Na zeg maar paar 100 meter, wordt het gasgeven wel opgemerkt en rijdt de auto weer zoals het behoort.

Wie o wie, herkent deze klachten en kan mij meer vertellen… De garage kan mij niet helpen want uitgerekend bij ieder bezoek geeft de auto bovengenoemde manco’s niet of nauwelijks.

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 10 april 2005 11:42 PM
  [ # 1 ]

mmm nog nooit voorgehad, dus ik kan je er niet mee helpen ...

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 10 april 2005 11:58 PM
  [ # 2 ]

hoeveel km heeft de c2 gereden? Ik weet dat als wij een nieuwe c2/c3 etc afleveren ze op het begin erg onregelmatig lopen en dat dit na een een loop van tijd afneemt. De motor leert het rijgedrag van de bestuurder (adaptief) zover is wat ik weet, technisch kan ik je niet helpen Surprisedops:

Profiel  
 
Hakkie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 14-01-2005

Gepost: 11 april 2005 12:30 PM
  [ # 3 ]

Klinkt als een probleempje wat mijn zwager met zijn Xsara break heeft gehad. (1.6i 16v)

‘k zal hem eens vragen wat er aan gedaan is om dit euvel te verhelpen

ex: Saxo 1.1 gris aluminium
ex: Xsara PHII 1.6i 16v vert hurlevent
ex: C4 1.6i 16v gris aluminium
nu: Saxo 1.4 VTS Zwart

http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/43386BE3-5AB5-413A-948A-96B54FB42281/69034/natuurlijk_citroen.jpg

Profiel  
 
sub-urban sportscar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 09-04-2005

Gepost: 11 april 2005 05:44 PM
  [ # 4 ]

Als je dat zou willen doen, heel graag!

Even als antwoord op de eerder ontvangen reacties:

De garage heeft de auto al meerdere malen uitgelezen op de computer, en met de daaruit gekomen metingen zijn er aantal modificaties geweest… maar allen tevergeefs. De garage heeft de problemen tijdens het rijden verder zelf nog niet kunnen ervaren, zoals ik eerder ook al schreef.

Op autoweek.nl is op de ‘myreview’ ook een subject waarin andere gebruikers o.a. dezelfde klachten hebben als ik, maar omdat deze manier van reviewen geheel anoniem gebeurt, kan ik niet met andere schrijvers in contact komen. Vandaar ook dat ik via deze weg probeer oplossingen cq. lotgenoten te vinden.

Profiel  
 
Hakkie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 14-01-2005

Gepost: 28 april 2005 03:32 PM
  [ # 5 ]

Sorry voor de late reactie.

Mijn zwager hebben er het volgende aan gedaan:

1) Klepzittingen vernieuwd. (garantie)
2) Kop vervangen (garantie)
3) Hij is V-Power gaan tanken

de 3e oplossing was eigenlijk de oplossing die enigszins soelaas bood.
Maar ook hiermee waren de problemen niet over.

Uiteindelijk heeft hij een Xantia V6 gekocht. Ook in zijn geval is er dus geen aanwijs-/uitleesbare fout geconstateerd.

Heel vaag allemaal. Helaas kan ik dus ook niets voor je betekenen. In ieder geval sterkte ermee

ex: Saxo 1.1 gris aluminium
ex: Xsara PHII 1.6i 16v vert hurlevent
ex: C4 1.6i 16v gris aluminium
nu: Saxo 1.4 VTS Zwart

http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/43386BE3-5AB5-413A-948A-96B54FB42281/69034/natuurlijk_citroen.jpg

Profiel  
 
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 29 april 2005 12:36 PM
  [ # 6 ]

Het lijkt mij verstandig om naar de garage te gaan en ‘m uit te laten lezen… is misschien maar een kleinigheid, sensortje kapot ofzo??

Profiel  
 
Hakkie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 14-01-2005

Gepost: 29 april 2005 12:41 PM
  [ # 7 ]

Re: Wie o wie heeft dezelfde problemen als ik met zijn/haar

sub-urban sportscar schreef:

De garage kan mij niet helpen want uitgerekend bij ieder bezoek geeft de auto bovengenoemde manco’s niet of nauwelijks.

Wat nog een mogelijkheid zou kunnen zijn: Laat de C2 een nachtje bij de garage logeren. Kunnen ze ‘s morgens zelf checken en constateren wat er gebeurd.

ex: Saxo 1.1 gris aluminium
ex: Xsara PHII 1.6i 16v vert hurlevent
ex: C4 1.6i 16v gris aluminium
nu: Saxo 1.4 VTS Zwart

http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/43386BE3-5AB5-413A-948A-96B54FB42281/69034/natuurlijk_citroen.jpg

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 april 2005 02:32 PM
  [ # 8 ]

hmm dat had ik ook vaak met onze Saxo Confused (1.1i)

daar was het zelfs ook nog vaak bij dat als je gas gaf die eerst niet op het gas reageerde vervolgens trap je dieper in en kwam alles in 1x met een klap Confused
heel irritant aangezien je dus precies geen 100 a 110 kon rijden.
vaak even motor uitzetten en daarna ging het soms wel weer goed, waarna die na tijdje weer begon.

auto is daarvoor ook paar keer naar de garage geweest.
volgens mij was toen iets van het onderhuis vervangen ofzo Confused:
wat dat nou precies is was met niet helemaal duidelijk..
of het nu helemaal opgelost is weet ik niet, we hebben de auto nog wel.
(ik heb er sinds sept/okt. niet meer in gereden)
volgens mij is het wel stuk minder geworden.

mijn tip is wel gooi er een paar tankjes V-Power doorheen.
dat heb ik toen nooit gedaan, maar zeker in dat lage toeren gebied kan dat volgens mij nog wel eens helpen.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 april 2005 02:48 PM
  [ # 9 ]

Een kapotte lambda-sonde zou deze verschijnselen kunnen verklaren….

Succes,
                                    DriverD

Citroen!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 april 2005 02:51 PM
  [ # 10 ]
DriverD schreef:

Een kapotte lambda-sonde zou deze verschijnselen kunnen verklaren….

Succes,
                                    DriverD

even voor de duidelijkheid…
waar dient dat ding precies voor Surprisedops:
dat is toch soort ding wat als een soort pin in je motor zit geschroeft met een draad eraan?
sorry voor de kromme omschrijving Surprisedops:

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 20 mei 2005 05:51 PM
  [ # 11 ]

De dynamo wil dit gedrag ook wel eens doen maken.

Laat die eens doormeten op laadstroom en dergelijke. Suc6

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 10 juni 2005 04:20 PM
  [ # 12 ]
vts 8v schreef:

Dit lijkt op een defecte stappenmotor of een defecte temperatuursensor.

Dit zijn specifieke klachten die bij PSA motoren veel voorkomen. Vaak is het ook niet zichtbaar in de ECU als ze die uitlezen.

Was ook mijn eerste gedachte.
Alleen wel snel stuk. Een kapotte of vuile stappenmotor rijdt enorm irritant inderdaad. Bovendien regelt dat ding je stationair toerental.
Niet moeilijk om te vervangen en ook niet duur maar wel vervelend als het stuk is.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Mickey Mouse
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 23-07-2005

Gepost: 23 juli 2005 10:55 PM
  [ # 13 ]

Hallo,

Mijn C2 VTR zal in augustus 1 jaar oud zijn en heb hetzelfde probleem, maar in iets mindere mate.  Toen hij een maand oud was heb ik het probleem aangekaart bij de garage.  Volgens hen lag het aan de airco.

Op een ander forum heb ik over dit probleem ook gelezen, maar blijkbaar is er niemand die het probleem kon oplossen.  Volgende maand moet hij binnen voor onderhoud en zal het probleem nog eens aankaarten.

Voor het overige ben ik zeer tevreden van mijn autootje.  Heb er juist nieuwe velgen op laten plaatsen.  Model F1 van Alessio.  Zeer geslaagd.  Bandenmaat 205x45x16

Profiel  
 
sub-urban sportscar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 09-04-2005

Gepost: 04 augustus 2005 12:10 AM
  [ # 14 ]

Thanx voor alle reacties

Was tijdje stil vanaf mijn kant. Ben nog wel steeds eigenaar van mijn o zo leuke C2.

Problemen zijn helaas nog niet verholpen… Is inmiddels al van alles aan gedaan bij Garage.. kabels vervangen…gasklepregelaar vervangen. computer is al 10 x uitgelezen, maar niets te vinden, Lambdasonde vernieuwd… noem maar op. Auto is zelfs hele week bij garage geweest…maar dat stomme ding, doet t dus niet als ie bij de garage staat. Evil or Very Mad Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhrg…

De garage zegt althans dat ze het euvel nog niet hebben kunnen waarnemen. Ik rij inmiddels wat minder auto omdat ik tijdelijk met OV reis, maar wanneer ik ermee rij, heb ik nog regelmatig onregelmatige stationair en houdt ie nog steeds in tijdens rijden…

Ga de Idea tip van de V-power maar eens proberen… hoop dat dat wat uithaalt.

In de laatste reactie las ik dat t ook aan airco kan liggen… moet ik wel zeggen dat ie bij werkende airco de problemen ook nog wel eens wil geven…en dan vooral het inhouden.

Hoop dat ik ooit nog Very Happy in mijn auto kan zitten.
Ben verder namelijk helemaal verliefd op dat monster.

Profiel  
 
Sandert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 21-07-2005

Gepost: 20 augustus 2005 01:17 AM
  [ # 15 ]

alleen het eerste

O sorry haalde ik je in. Of schrok je van me geluid

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook