2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
prijs C6
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 17 april 2005 05:42 PM
  [ # 16 ]

Vergeet niet dat in het begin enkel V6 benzine en V6 diesel aangeboden zullen worden, kwestie van het imago, en dat de goedkopere modellen met kleinere cilinderinhoud later zullen volgen. Citroën heeft deze tactiek in het verleden ook voor andere modellen toegepast.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 17 april 2005 06:08 PM
  [ # 17 ]

Denk dat er vóór introductie nog wel het nodige wordt gespeculeerd over de prijs. Er hebben al eerder “prijslijsten” op het wereldwijde web gecirculeerd, waarvan ik mij afvroeg hoe ze aan die bedragen kwamen.

Het enige “officiële” wat Citroen NL m.b.t. de prijs van de C6 heeft meegedeeld is het volgende:

Autoweek schreef:

Citroën Nederland houdt nog een flinke slag om de arm wat betreft de prijzen van de C6 maar rekent op bedragen vanaf 50.000 euro.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 08-02-2004

Gepost: 17 april 2005 06:32 PM
  [ # 18 ]
roland schreef:

Ik denk dat als dit de prijs zal worden het model na 2 jaar al flopt.
Slechts een kleine groep mensen zal het ervoor over hebben, en dan zou de kwaliteit
toch een beduidend beter moeten zijn dan die van de c5 want die is werkelijk droevig.

Zo erg is het toch niet? Met die kwaliteit van de C5, bedoel ik…

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 18 april 2005 12:28 AM
  [ # 19 ]

hehe, zit er maar 2 weken levertijd op zo’n ding? Laughing  Laughing  Laughing
Of win je ‘m dit jaar en heb je ‘m volgend jaar mei pas? Laughing

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 18 april 2005 12:29 AM
  [ # 20 ]

de voiture wordt op maat gemaakt Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 18 april 2005 12:34 AM
  [ # 21 ]

Laughing  Laughing  Laughing

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 18 april 2005 12:46 AM
  [ # 22 ]

ik heb er eentje besteld maar wil m pas als het een klassieker is en er gerestaureerd moet worden….... Laughing

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 18 april 2005 01:00 AM
  [ # 23 ]

Volgens mij is hier wel zo’n beetje de toon gezet voor die C6 Wink

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 18 april 2005 01:09 AM
  [ # 24 ]

het lijkt erop dat de auto al een klassieker is VOOR de introductie

(en dat terwijl de exacte introductiedatum nog niet eens vaststaat Surprisedops: )

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 18 april 2005 01:25 AM
  [ # 25 ]
PHoskam schreef:

ik heb er eentje besteld maar wil m pas als het een klassieker is en er gerestaureerd moet worden….... Laughing

denk dat je dan lang kunt wachten…..
Dat zal pas gebeuren als woensdag in het weekend valt… Laughing

Das het “jammere” aan de hedendaagse auto’s roesten niet…. Sad
woops, een Citroen roest ook niet, maar “veroudert op natuurlijke wijze!”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 april 2005 04:06 PM
  [ # 26 ]
XTR schreef:

het lijkt erop dat de auto al een klassieker is VOOR de introductie

(en dat terwijl de exacte introductiedatum nog niet eens vaststaat Surprisedops: )

ze willen de XM overtreffen die al bij hoge uitzondering een club had toen het model nog in productie was Cool

C6 krijg straks nog een club voordat die geleverd gaat worden Twisted Evil

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 april 2005 07:45 PM
  [ # 27 ]

De Mercedes SLK-200 Compressor Cabrio van mijn baas kost slechts €47.000 Laughing
Wordt hij straks in zijn Pooierbak voorbij gereden door een duurdere auto, een Citroen C6, EEN CITROEN Shocked  :schater

Profiel  
 
pami
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 22-07-2004

Gepost: 19 april 2005 05:42 PM
  [ # 28 ]
c5breakhdi schreef:

Vergeet niet dat in het begin enkel V6 benzine en V6 diesel aangeboden zullen worden,

Zeer juist, zo zit ie op ‘t prijsniveau van een Renault Vel Satis met
vergelijkbare motor en identiek land van oorsprong Smile

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 19 april 2005 06:09 PM
  [ # 29 ]
ZX1.4i schreef:

De Mercedes SLK-200 Compressor Cabrio van mijn baas kost slechts €47.000 Laughing
Wordt hij straks in zijn Pooierbak voorbij gereden door een duurdere auto, een Citroen C6, EEN CITROEN Shocked  :schater

M’n “baas” rijdt slechts C5 HDI-90pk en ik als jongste smurf XM V6 Automaat…... Cool

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
mcitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 25 augustus 2005 04:51 PM
  [ # 30 ]

Prijs van 2.2 16V en geraamde snelheid naar 100km/h

De prijs van de Citroen C6 zal drastische omlaag gaan als het motorgamma omlaag wordt afgerond. De Citroen C6 zal dan ook voor een breder publiek bereikbaar zijn, al blijft het een klein segment waar het in zit. Ik heb al meerdere keren geroepen dat er naar onderen afgerond dient te worden, maar nu heb ik ook cijfers erbij gepakt om aan te tonen dat het wel degelijk mogelijk is en waarschijnlijk van groot belang om de C6 te doen slagen in verkoopaantallen. Hieronder heb ik een vergelijk opgesteld tussen de Peugeot 607 en de C6 beide onderdeel van het PSA concern en daarom ook goed te vergelijken.
In het vergelijk is uitgegaan van het instapmodel


Prijzen

Citroen C6 (3.0l V6)= 55.100,-  <> Peugeot 607 (3.0l V6)= 53.500,-

Verschil: 55.100 - 53.500 = 1600,-


Citroen C6 (2.2 16V)= ......,-  <> Peugeot 607 (2.2 16V)= 38.350,-

De Citroen C6 2.2 16V zal dan +/- 38.350+1600 = 39.950,- gaan kosten

Let wel op hierbij heb ik niet gekeken naar uitrusting enz. dus de prijs kan altijd nog omlaag of omhoog. Al denk ik eerder omlaag, dit i.v.m. bijv. het weglaten van bi-xenon en de spoiler in de achterklep in de standaard uitrusting van de C6.


Gewicht en snelheid vergelijk

Citroen C6 (3.0l V6)  >  gewicht 1835kg   >  0/100km/h= 10,6 sec  
Peugeot 607 (3.0l V6) >  gewicht 1555kg   >  0/100km/h= 10,1 sec

Citroen C6 (2.2 16V)  >  gewicht ....kg   >  0/100km/h= ... sec  
Peugeot 607 (2.2 16V) >  gewicht 1430kg   >  0/100km/h= 9.6 sec

Gewichtverschil Peugeot 3.0l V6 - 2.2 16V = 1555-1430= 125kg

Dus de Citroen C6 met 2.2 16V zal 1835-125=1710kg wegen.

1835/10,6= 173,11     1710kg/173,11=9,87 = 9,9sec

De Citroen C6 met 2.2 16V motor zal dus wel degelijk kans hebben, de Citroen C5 met een 2.0 16V motor gaat in 10,1 sec naar de 100km/h en deze auto is nog eens lichter.
(eerder werd in dit forum gezegd dat de 2.2 16V te licht zou zijn maar dat heb ik bij deze ontkracht)

Schroom niet bezoek de site en wordt lid.

http://citroenc52008.hyves.nl/

Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook