3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
prijs C6
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 augustus 2005 05:02 PM
  [ # 31 ]

607 2.2 16V 158 pk 5 versnellingen handbak

607 V6.24 3.0 211 pk 6 versnellingen automaat

2.2 16V is in de 607 sneller als 3.0 met automaat (handbak niet leverbaar)
als ze in de C6 ook handbak zetten valt het verschil misschien nog wel mee

C6 is volgens mij ondanks het hoge gewicht nog wel even snel als de 607

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 25 augustus 2005 05:04 PM
  [ # 32 ]

zijn er trouwens mensen hier die overwegen om de c6 te kopen?

Profiel  
 
mcitroen
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 192
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 25 augustus 2005 06:27 PM
  [ # 33 ]

Ja het is een mooie auto en onderscheidend van de menigte dus waarom niet en me vader rijdt altijd al Citroen.

Schroom niet bezoek de site en wordt lid.

http://citroenc52008.hyves.nl/

Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 28 augustus 2005 04:13 PM
  [ # 34 ]

de bpm gaat toch vervallen (wel over tien jaar of zo… Confused ) maar dan komt ie denk ik in de buurt (net aals de peugeot 607) van de 30 000 ... Very Happy Cool maar ja 10 jaar duurt lang.. Crying or Very sad

Profiel  
 
roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-01-2004

Gepost: 28 augustus 2005 05:43 PM
  [ # 35 ]
erwt schreef:

zijn er trouwens mensen hier die overwegen om de c6 te kopen?

Ik twijfel A: gezien de ervaringen met de C5 welke niet geheel positief zijn, veel storingen van diverse aart en wat de sterkste kant van de C5 zou moeten zijn de HP vering welke een geheel eigen leven lijd en niet geheel naar mijn wens zijn werk doet.

Dus B: eerst een lange proefrit om te zien of deze dan wel naar mijn zin zou werken, vering, stoelen en de standaard voorzieningen

C: En dan komt nog eens de prijs om de hoek kijken, is deze auto zijn geld wel waard in mijn ogen (de C5 in ieder geval zeer zeker niet) of zijn het aantal tekortkomingen zoveel dat een ander merk wenselijk wordt

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 29 augustus 2005 07:44 PM
  [ # 36 ]

Ik heb de Franse prijzen ook gezien. Onze goedkoopste is nog duurder dan het duurste model in Frankrijk.

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 30 augustus 2005 02:57 PM
  [ # 37 ]
Richard Kruizinga schreef:

Ik heb de Franse prijzen ook gezien. Onze goedkoopste is nog duurder dan het duurste model in Frankrijk.

Verhuizen dus…de kaas is ook al beter bij de Carrefour dan de AH Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
beerse
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 05-07-2005

Gepost: 05 september 2005 09:46 PM
  [ # 38 ]

prijzen c6 in belgie

3.0 v6= 43200 euro
3.0 v6 lignage = 46190 euro
3.0 v6 exclusive = 52610 euro

2.7 v6 hdi = 46090 euro
2.7 v 6 hdi lignage = 49080 euro
2.7 v6 hdi exclusive = 55500 euro

in belgie komt er nog eens biv bij (is inverkeer stelling) van 2478 euro is dus een leuke kostelijke auto niet voor mijn budget voorzien

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 05 september 2005 11:22 PM
  [ # 39 ]

Och, ik kan hem nog niet betalen als ze hem tegen de Franse prijzen zouden leveren…

Ik hoop dat de hoge olieprijzen de aspirant-kopers er niet van zal weerhouden een brandstofslurpende limo aan te schaffen. Betekende ooit de ondergang van de Peugeot 604.

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 26 december 2005 05:13 PM
  [ # 40 ]

Denemarken spant, zoals bekend, de kroon qua prijzen:

C6 V6 benzine: omgerekend vanaf € 106.000,-. Een C6 V6 HDi Exclusive gaat richting € 140.000,-  Shocked

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 26 december 2005 05:49 PM
  [ # 41 ]

Re: Prijs van 2.2 16V en geraamde snelheid naar 100km/h

mcitroen schreef:

Prijzen

Citroen C6 (3.0l V6)= 55.100,-  <> Peugeot 607 (3.0l V6)= 53.500,-

Verschil: 55.100 - 53.500 = 1600,-


Citroen C6 (2.2 16V)= ......,-  <> Peugeot 607 (2.2 16V)= 38.350,-

De Citroen C6 2.2 16V zal dan +/- 38.350+1600 = 39.950,- gaan kosten

Let wel op hierbij heb ik niet gekeken naar uitrusting enz. dus de prijs kan altijd nog omlaag of omhoog. Al denk ik eerder omlaag, dit i.v.m. bijv. het weglaten van bi-xenon en de spoiler in de achterklep in de standaard uitrusting van de C6.


Gewicht en snelheid vergelijk

Citroen C6 (3.0l V6)  >  gewicht 1835kg   >  0/100km/h= 10,6 sec  
Peugeot 607 (3.0l V6) >  gewicht 1555kg   >  0/100km/h= 10,1 sec

Citroen C6 (2.2 16V)  >  gewicht ....kg   >  0/100km/h= ... sec  
Peugeot 607 (2.2 16V) >  gewicht 1430kg   >  0/100km/h= 9.6 sec

Gewichtverschil Peugeot 3.0l V6 - 2.2 16V = 1555-1430= 125kg

Dus de Citroen C6 met 2.2 16V zal 1835-125=1710kg wegen.

1835/10,6= 173,11     1710kg/173,11=9,87 = 9,9sec

De Citroen C6 met 2.2 16V motor zal dus wel degelijk kans hebben, de Citroen C5 met een 2.0 16V motor gaat in 10,1 sec naar de 100km/h en deze auto is nog eens lichter.

(eerder werd in dit forum gezegd dat de 2.2 16V te licht zou zijn maar dat heb ik bij deze ontkracht)

Sorry hoor, Het enige dat je ontkracht zijn jouw wiskundige en logische vermogens van deductie. Je rekent met compleet verkeerde eenheden.

In theorie: Begin maar een deling te maken tussen kilogrammen en PK’s. Dat is een meer betrouwbare indicatie t.a.v. de 0/100 acceleratie. Zien we nog even af van versnellingsbakverhoudingen, koppelkromme door de toeren heen (bij benzine niet echt hoog zonder turbo) en luchtweerstand*frontaal oppervlak (speelt kleinere rol). Daarnaast zijn automaten en handbakken ook niet vergelijkbaar.

In praktijk: je gelooft toch niet zelf dat een C6 met 2.2 handbak sneller accelereert dan een C5 2.0??

C5 2.0 VTR : 1369 kilo / 143 pk = 9,6 kilo per PK
C6 2.2: 1710 kilo / 158 pk = 10,8 kilo per PK

Wat denk je zelf?

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 27 december 2005 09:22 PM
  [ # 42 ]

De rekensom heeft niet zoveel nut, want volgens Citroën komt er geen 2.2 benzine. Wél een 2.2 HDi met 170 pk, die dus een flinke slag duurder zal worden dan een 607 2.2 HDi met 133 pk. Reken er maar op dat ze die rond de 50 mille gaan prijzen.

Qua programma-opbouw zal Citroën ongetwijfeld rekening houden met de positionering van de volgende generatie C5, die zoals gebruikelijk in de autosector vast weer een stapje omhoog zal doen ten opzicht van het huidige model.

Laten we niet vergeten dat de C6 uitsluitend de top van het XM-gamma opvolgt. De C5 pakt de onderzijde, of wij dat met z’n allen nu leuk vinden of niet.

En weten we nog dat een XM V6-24V Exclusive in 1991 een vanafprijs kende van 45.000 euro? Ruim 14 jaar later betaal je wel 10.000 euro meer voor een vergelijkbare C6, maar dan krijg je er ook xenonkoplampen, ESP, een hele batterij airbags, sensoren voor verlichting, regen en bandenspanning, 17 inch wielen, een automatische transmissie en nog een hele verzameling elektronische gemakken bij. Alleen geen lederen bekleding.

Meegerekend dat de auto veel meer binnenruimte biedt vind ik dat de prijs netjes met de inflatie is meegestegen.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 18 januari 2006 07:29 PM
  [ # 43 ]
M&M schreef:

  Prijslijst NL   Very Happy

staat ook gewoon op de   Citroën Site Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43053
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 januari 2006 07:37 PM
  [ # 44 ]

Ik vind die prijzen erg meevallen! Very Happy

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 18 januari 2006 07:46 PM
  [ # 45 ]

Is dat ding alleen maar in automaat verkrijgbaar!?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook