Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Willem schreef:ieksEmmu schreef:Vandaag in een ‘97 V6 24V gereden, waar had ik op moeten letten?
Wat reed dat ding allejezus soepel…
Alle vier de ramen werken, schuifdak werkte, electrisch armsteun werkte, boordcomputer werkte, droge onderkant, nieuwe bollen, 2000 km geleden nieuwe distibutie riem en waterpomp, beide fans van radiator draaiden, airco was koud, abs functioneerde , bandenprofiel is 5 mm, uitlaat zgan, alle onderhoudsbeurtstempels aanwezig…
Ben ik wat vergeten?
(hm, bedenk me dat ik m niet op de sportstand heb gezet tíjdens het rijden…)
Je hebt toch niet in de zilvere van Jacco gereden? ‘t is dat ik effe het geld niet had liggen…......
Als je hem weer ziet doe hem dan de groeten van de gozer die 2 keer een zwart lederen interieur uit z’n sloop-xm’s heeft gehaald
sssssst
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Unieke auto, 9 van de 10 zijn blauw en hebben een automaat. Een zilvergrijze met een handbak en een schuif-/kanteldak…......
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Is deze al eens langs geweest? Op de turbo van een benzinemotor zit een omleidingskanaal, een soort bypass/kortsluitkanaal welke directe verbinding maakt met het uitlaatsysteem buiten de turbo om dus.
Dit kanaal wordt afgesloten met een klep, die geopend wordt met een stangetje dat naar een soort van balg loopt.
Dit stangetje zit aan een krukje aan de buitenkant van de turbo en wordt vastgehouden met een borgklemmetje. En die valt er wel eens af, waardoor die klep gewoon helemaal open kan en de turbo hoegenaamd niets meer doet.
Als je dus het idee hebt dat de motor vermogen kwijt is, omhoog met die bak, pootjes er onder want 1500 kilo zie je liever niet naar beneden zakken als je er onder ligt. En kijk of dat stangetje los hangt, het zit aan de onderzijde van de turbo.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ben wel blij met deze topic, want ik ben ook op zoek naar een mooie XM V6 serie 1. Ik weet dat het dure auto`s kunnen zijn, maar ik kan zelf sleutelen en weet de Citroën specialisten ook te vinden.
Onlangs heb ik de Citroklassiek verzekering op internet gevonden, daarmee ben ik een stuk goedkoper uit dan bij mijn huidige verzekering voor een XM V6.
Ik wil mijn Saxo 1.1 bj1996 verkopen, omdat ik er niet happy mee ben, het is wel goed en goedkoop maar geen Citroën gevoel.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Citrophile schreef:Ben wel blij met deze topic, want ik ben ook op zoek naar een mooie XM V6 serie 1. Ik weet dat het dure auto`s kunnen zijn, maar ik kan zelf sleutelen en weet de Citroën specialisten ook te vinden.
Onlangs heb ik de Citroklassiek verzekering op internet gevonden, daarmee ben ik een stuk goedkoper uit dan bij mijn huidige verzekering voor een XM V6.Ik wil mijn Saxo 1.1 bj1996 verkopen, omdat ik er niet happy mee ben, het is wel goed en goedkoop maar geen Citroën gevoel.
Niet eerst wat jaartjes rijden in het XM instapmodelletje 2.0i Comfort met elektrisch lederen interieur?
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Niet eerst wat jaartjes rijden in het XM instapmodelletje 2.0i Comfort met elektrisch lederen interieur?
Ik heb de foto van je XM gezien en ziet er zo wel mooi uit, maar ik ben niet overtuigd van de kwaliteiten van de 2.0i en 2.0tct als ze meer dan 200.000 hebben gelopen. De V6en zijn over het algemeen nog goed met vele km`s. Een PRV V6 vindt ik toch wel iets hebben , ondanks de reputatie dat het zuipschuiten zijn.
Bedankt voor het aanbod en succes met de verkoop .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 27911
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gister in Lelystad een grijze XM V6
volgens mij van het allereerste type, tenmiste die orginele V6 velgen zaten eronder.
XM had zelfs gele lampen
ik denk de droom van menig XM rijder
(alhoewel deze XM’s natuurlijk ook een nachtmerrie kunnen zijn )
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Is er ook een topic als deze over dieselmotoren ?
Nu C5 tijger…
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Even dit topic afstoffen: zijn er specifieke voors en tegens aan een Turbo CT (de auto in kwestie heeft bouwjaar 1999)? Ga morgen proefrijden.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Ze zou GEEN hydra active kunnen hebben, voor de rest zijn er niet echt hele rare dingen dan alleen de turbo zelf, deze moet natuurlijk wel gezond zijn en goed trekken en dan ook echt trekken. de turbo mag zeker niet sissende geluiden maken bij stationair draaien en tijdens het rijden geen hele harden fluittoon laten horen een beetje is niet erg. Laat de turbo na een flinke rit ff een een minuutje stationair draaiend afkoelen. Ik denk dat er nog wel meer tips komen.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Ik ga vanavond kijken naar een V6 exclusive uit 2000. Mooie wagen voorzover ik nu heb kunnen constateren. Altijd goed onderhouden, even de boekjes doorkijken natuurlijk.
Ze is blauw/grijs en is handgeschakeld. Ik hou jullie op de hoogte
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Volgens de folders heeft een Turbo CT altijd een hydractief onderstel. Je kunt het iig herkennen aan de sportknop aan de bestuurderszijde van de versnellingspook.
Vanaf type II is hydractief een optie op de 2.0i en 2.1 TD modellen.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
easternnl schreef:Volgens de folders heeft een Turbo CT altijd een hydractief onderstel. Je kunt het iig herkennen aan de sportknop aan de bestuurderszijde van de versnellingspook.
Vanaf type II is hydractief een optie op de 2.0i en 2.1 TD modellen.
Wil je echt weten of er Hydractief op de XM in kwestie zit, zal je even onder de motorkap moeten kijken, lopen er dikke leidingen van de veerpoten naar de HD regelaar, dan kan/kun je er van uitgaan dat er hydractief op zit, er kan dus ook een sportstandknopje naast de pook gemonteerd zitten en deze zal dan een dummie zijn.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Hallo zwevers,
ik ben vanmiddag even bij deze XM wezen kijken:
De auto is smetteloos van binnen en buiten en rijdt subliem, alleen zit er een lichte “tik” in de motor. De verkoper zegt dat het veroorzaakt wordt door een licht kantelende zuiger, maar dat de motor absoluut geen olie verbruikt. (km stand 75000) Toch een beetje jammer want zo’n tik is toch een beetje irritant.
Is dit een kwaaltje van de 2L 16V???
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Yep, gewoon kopen als jij het een mooie dame vindt.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “