4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
LPG
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 mei 2005 11:57 AM
  [ # 46 ]
XBXG schreef:

Ik kijk bij het tanken nog wel eens jaloers naar de mensen die zo’n zwarte LPG-slang ergens onderaan hun bumper bevestigen…  Rolling Eyes  Very Happy

Wil je eens komen kijken??  Very Happy Very Happy

Maar de inbouw van LPG in een BX hoeft toch helemaal niet zo duur te zijn? Persoolijk denk ik dat je onder de €900 wel wat voor elkaar krijgt.

Het nadeel is dat je wegenbelasting erg omhoog schiet, iets wat ik nog wel eens vergeet tijdens mijn LPG promotie… Man, ga toch belastingvrij rijden! (zolang het nog bestaat….)

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15749
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 20 mei 2005 12:30 PM
  [ # 47 ]
patje74 schreef:
XBXG schreef:

Ik kijk bij het tanken nog wel eens jaloers naar de mensen die zo’n zwarte LPG-slang ergens onderaan hun bumper bevestigen…  Rolling Eyes  Very Happy

Wil je eens komen kijken??  Very Happy Very Happy

Maar de inbouw van LPG in een BX hoeft toch helemaal niet zo duur te zijn? Persoolijk denk ik dat je onder de €900 wel wat voor elkaar krijgt.

Het nadeel is dat je wegenbelasting erg omhoog schiet, iets wat ik nog wel eens vergeet tijdens mijn LPG promotie… Man, ga toch belastingvrij rijden! (zolang het nog bestaat….)

Momenteel heb ik het geld er gewoon ff niet voor…  Crying or Very sad
Daarom laat ik het inderdaad doen zodra het geld er wel is.

En de hogere wegenbelasting weegt niet op tegen de lol tijdens het tanken Laughing

Profiel  
 
beerse
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 05-07-2005

Gepost: 14 juli 2005 07:16 PM
  [ # 48 ]

ik rijd op lpg in c5 18 16v en ik heb er bijna geen problemen mee enkel dat de moter soms afslaat als ik moet af remmen op plotseling de airco opduw de garage kan het probleem niet vinden en is niet zeker dat het aan de lpg ligt het grootste voordeel is de kosten op lpg ongeveer 11 liter aan 0,35€ is 4 € de honderd kilometer op benzine ongeveer 8,8 liter is dus 11€ de honderd km en pak dan nog een diesel 7 liter op honderd is tegen 1,050€ nog altijd 7€ dus als je de taks er bij neemt in belgie 145€ is day zeer snel terug verdiend de lpg zat al wel in de wagen als ik hem kocht dus die kost had ik niet geef mij maar lpg heb van te voeren met vectra 16 16v gereden en geen problemen gehad met lpg wel met de rest van de wagen

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 14 juli 2005 07:28 PM
  [ # 49 ]
beerse schreef:

ik rijd op lpg in c5 18 16v en ik heb er bijna geen problemen mee enkel dat de moter soms afslaat als ik moet af remmen op plotseling de airco opduw de garage kan het probleem niet vinden en is niet zeker dat het aan de lpg ligt het grootste voordeel is de kosten op lpg ongeveer 11 liter aan 0,35€ is 4 € de honderd kilometer op benzine ongeveer 8,8 liter is dus 11€ de honderd km en pak dan nog een diesel 7 liter op honderd is tegen 1,050€ nog altijd 7€ dus als je de taks er bij neemt in belgie 145€ is day zeer snel terug verdiend de lpg zat al wel in de wagen als ik hem kocht dus die kost had ik niet geef mij maar lpg heb van te voeren met vectra 16 16v gereden en geen problemen gehad met lpg wel met de rest van de wagen

Zou je het stukje willen herschrijven met wat punten, komma’s en eventueel enters?
Het is erg slecht leesbaar.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 14 juli 2005 08:28 PM
  [ # 50 ]

Wij rijden sinds een week ook in een BX 14 E op gas, en het bevalt prima.. geen ingewikkelde installatie of zo, en het blijft lachen bij de pomp!!
(de brief van de belastingdienst is nog niet binnen, dat zal wel wat minder lachen zijn Confused )
De prestaties zijn op gas erg goed, hij kan erg hard voor een 1400…

Het starten is wel iets wat je moet leren… Choke half uit, starten, en tijdens het starten het gaspedaal tot de helft indrukken, als hij loopt de choke vol uit, anders slaat hij af, en wil hij helemaal niet meer… Het blijft een sport Cool

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
beerse
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 05-07-2005

Gepost: 14 juli 2005 08:57 PM
  [ # 51 ]
beerse schreef:

ik rijd op lpg in c5 18 16v en ik heb er bijna geen problemen mee enkel dat de moter soms afslaat als ik moet af remmen op plotseling de airco opduw de garage kan het probleem niet vinden en is niet zeker dat het aan de lpg ligt. Het grootste voordeel is de kosten op lpg ongeveer 11 liter aan 0,35€ is 4 € de honderd kilometer, op benzine ongeveer 8,8 liter is dus 11€ de honderd km en pak dan nog een diesel 7 liter op honderd is tegen 1,050€ nog altijd 7€Dus als je de taks er bij neemt in belgie 145€ is dat zeer snel terug verdiend.De lpg zat al wel in de wagen als ik hem kocht dus die kost had ik niet.Geef mij maar lpg heb eerst met vectra 16 16v gereden en geen problemen gehad met lpg wel met de rest van de wagen

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 juli 2005 08:59 PM
  [ # 52 ]
GoofBlikscha schreef:

Het starten is wel iets wat je moet leren… Choke half uit, starten, en tijdens het starten het gaspedaal tot de helft indrukken, als hij loopt de choke vol uit, anders slaat hij af, en wil hij helemaal niet meer… Het blijft een sport Cool

Start hij op LPG of op benzine?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2005 12:01 AM
  [ # 53 ]

ik wou dit topic toch weer even actief maken.

met dik 20.000 km per jaar wordt bezine tegenwoordig toch wel erg duur.

dus even al aardig wat zitten rekenen en met LPG kom je toch echt stukken goedkoper uit. (zeker als je afschrijving van de tank niet mee rekend)

nu zie in LPG in mijn huidige auto niet helemaal zitten, want dan moet ik dus installatie kopen en dus minimaal een paar jaar in deze auto blijven rijden.

een hele voordelige optie is dan natuurlijk een auto waar al LPG installatie in zit.
nu is de vraag wat zijn de beter installaties en waar moet je op letten.
enige merken die ik tot nu toe van gehoord heb is GasFX en AG.
(van AG kan ik ook zo snel nog even geen website vinden)

verder ben ik er ook nog niet uit welke auto een goede optie is.
een Xsara Coupé 1.6 16V of liever een 2.0 (138pk) (welke erg zeldzaam is heb ik gemerkt)
kan er ook onderbouw in een Xsara? op de site van GasFX staat een tank in de lengterichting van de achterbank, maar kofferbak gaat bij mij meestal al erg vol.

een 2de optie is een XM
deze heeft voor mij als voordeel meer ruimte en HP vering.
nog nooit in gereden, maar het lijkt me toch wel wat.
mooiste zou zijn een in zeer goede staat verkerende XM V6.12 2de serie met diravi en handbak.
ook helaas erg zeldzaam, staat op dit moment op internet maar 1 te koop zover ik gezien heb. uiteraard zonder LPG dus komen nog de kosten van een installatie bij.
extra nadeel is niet G3 goedgekeurd.
een 2.0 16V zie ik wel regelmatig met een G3 installatie te koop.

verder is misschien de C5 een optie.
voordelen zijn ook weer ruim en HP vering en op LPG ook nog wel te vinden.
aanschafprijs ligt nog wat hoog, zeker voor de wat grotere motoren.
en ik denk dat de afschrijving van de 3 ook het hoogste ligt.
verder ook niet altijd 100% probleemloze auto, wat voor de XM ook geld.
over de Xsara ben ik qua betrouwbaarheid zeer tevreden.

bij de XM en C5 is naar mijn weten onderbouw wel mogelijk?

het verhaal heeft niet veel haast, ik ben puur aan het rondkijken en bedenken wat een goede keuze is.

ik ben benieuwd naar julie ervaringen en meningen van deze auto’s op LPG
en naar waar je op moet letten en de merken en qualiteit van de installatie’s

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 08 augustus 2005 01:01 AM
  [ # 54 ]

Heb zelf ook nog wat zitten te rekenen;

Citroen Bx Benzine 20000 13 1538,46 € 1,32   € 2.030,77   € 280,00   € 2.310,77

Citroen Bx 1400 LPG 20000 11 1818,18 € 0,45   € 818,18   € 588,00   € 1.406,18


2310 euro versus 1406

Dit is brandstof + wegenbelasting, bij 20 000 km per jaar.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2005 01:09 AM
  [ # 55 ]

ja ik kom dus ook op zulke grote verschillen.

met 20.000 a 25.000 kan je bijna stellen dat het de helft scheelt
dan heb ik het wel over G3, dat zal in een BX wat moeilijker zijn denk ik.
daarvan is als het goed is het verbruik ook hetzelfde als op bezine.

zelf heb ik een Excel rekenveld gemaakt, zodat ik nu alles door paar variabelen te veranderen in 1 keer kan zien Smile

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 augustus 2005 01:15 AM
  [ # 56 ]

Het verbruik op LPG is over het algemeen genomen wel iets hoger en G3 is niet mogelijk in een BX.

Je kan natuurlijk wel een belastingvrije wagen kopen en daar zelf LPG in laten bouwen. De inbouwkosten van een niet-G3 installatie is vele malen goedkoper!  Very Happy (een GS bijvoorbeeld???)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2005 01:19 AM
  [ # 57 ]
patje74 schreef:

Het verbruik op LPG is over het algemeen genomen wel iets hoger en G3 is niet mogelijk in een BX.

Je kan natuurlijk wel een belastingvrije wagen kopen en daar zelf LPG in laten bouwen. De inbouwkosten van een niet-G3 installatie is vele malen goedkoper!  Very Happy (een GS bijvoorbeeld???)

hehe GS leuke auto ja Smile

alleen denk dat laadruimte, zeker incl. tank te klein is voor mij.
en is toch denk ik redelijk onderhouds gevoelig?
en ik heb graag stuurbekrachtiging en wil eigenlijk ook wel airco in mijn volgende auto.

iemand nog meer info over de installaties?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 augustus 2005 02:32 AM
  [ # 58 ]

onderbouw kan altijd, er zijn legio type tanks te krijgen van rond zoals je reservewiel, tot 2 of meer kleine gekoppelde tanks, mijn bix break met sidepipe uitlaat kan als ik reservewiel in de kofferbak zet, ruim 100 ltr lpg onderbouw hebben.
ga hier maar eens neuzen.
en een XM is geen optie, want die euro’s die je uitspaart op LPG gooi je meteen weer weg aan technische storingen,en garage rekeningen.
evenals het belastingvrij rijden, geen optie is om goedkoop uit te zijn.
oude auto’s hebben meer aandacht nodig in de garage,dus kosten meer in onderhoud.
greets van wupke:die liever een oude type LPG instalatie heeft, dan een G3 LPI storingsgevoelig en dus vaak gezeur en garagebezoeken. Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2005 12:39 PM
  [ # 59 ]

als het een XM wordt denk ik nu ook steeds meer aan 1 van na 98 een 2.0 16V.
liefst met een niet al te hoge km stand.
deze XM staat eigenlijk vaak aangeschreven als een betrouwbaarste XM.

een oude auto op LPG rijden wil ik ook niet, alleen als 2de auto erbij.
maar dat zou dan puur voor de hobby zijn, daar wacht ik denk nog even een paar jaartjes mee Smile

G3 is natuurlijk wat gevoeliger, maar de wegenbelasting aanzienlijk goedkoper + een beter verbruik.

welke installaties zijn er allemaal en welke zijn de wat betere?

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 09 augustus 2005 01:16 AM
  [ # 60 ]

De 2.0 16V op gas doet het in een Xantia vrij goed qua betrouwbaarheid.

En dat G3 gevoeliger is geloof ik best, maar als ik de ervaringen uit directe omgeving met verschillende auto’s met G2 en G3 installaties vergelijk, komt de G3 er (voorzichtig uitgedrukt) nou niet echt slechter uit. Moet je denk ik ook wat geluk bij hebben.

Ik heb in mijn Xant een AG-installatie zitten, in de dik 3 jaar dat ik deze auto heb weinig gezeur mee gehad (afkloppen Wink). Daarnaast heb je (o.a.) nog Vialle, Koltec-Necam en Prins.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook