1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Het Grote CX Velgen Topic
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 april 2005 04:34 PM

Hoi allemaal, met de extreme prijzen van TRX banden leek het me wel leuk om even eens te gaan inventariseren wat voor een velgen er allemaal onder een CX passen, anders dan de originele. Ik was aan het overwegen eens rond te kijken naar die alfa velgen die zouden moeten passen. Ik weet alleen niet meer of ze nou van de 156 of the 165 alfa waren, wie weet het wel Smile. Op zich lijken mij die alfa velgen in 16 inch ofzo een mooi alternatief voor als het een keer echt ophoudt met de TRX ‘en of als ik eens krap bij kas zit. Ik heb ook begrepen dat velgen van de Evasion, Peugeot 806 en de C8 ook wel eens zouden kunnen passen. Hier dus een topic om ervaringen ermee uit te wissellen. Ik zal de startpost een beetje up to date houden zodat nieuwe CX’ers er ook wijs uit kunnen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1130

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 29 april 2005 06:45 PM
  [ # 1 ]

Hoi Sans,

Op de site van dr. Theo staat eea over cx velgen.
Helaas niet copy/pastebaar anders had ik t hier wel neergezet.

Ik heb ook interesse naar andere velgen dan de originele, maar dat is meer omdat ik de originele velgen spuuglelijk vind Surprisedops: .

Ik zou zelf graag grotere veelspaaks wielen willen in een mooie donkere kleur.

Op de site van aagargage staan ook wat fots van alessio velgen onder een paar cxen, ik heb hier meerdere keren over gemaild, maar nooit reactie gehad.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 april 2005 08:08 PM
  [ # 2 ]

Ja die informatie ken ik, en heb ik ook doorgenomen inmiddels.

Dit vond ik ook interessant
http://www.performancealloys.com/custom_wheels.asp

Deze mensen bouwen dus wielen op bestelling. Turbovelgen in 16 inch lijkt me wel wat Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 202

Gepost: 29 april 2005 08:34 PM
  [ # 3 ]

pfoe 1200 pond hoeveel trx-en zijn dat? Wink

Profiel  

NewYor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86

Gepost: 29 april 2005 09:45 PM
  [ # 4 ]

Van Dr Theo’s:

Alternative wheels for the CX:

Alternative wheels for a CX should have a 5-wheelnut layout and the same PCD (Pitch Circle Diameter = bolt spacing).
In this case the PCD is 98mm (see the 2nd drawing in the scheme).
The CX uses the same PCD as e.g. V6 Alfa 164/75, and some recent PSA cars (not XM, but the Evasion/806 and a couple of others) - but the offset is different. To get truly CX-fit alloys, you’d have to have them specially drilled.

Wheels for the following cars may also fit a Citroën CX (perhaps after modification):

Alfa 156 Spider & Coupé 164,
Citroën Evasion, Fiat Ulysse, Lancia Z, Peugeot 806

Bron: http://www.emhi.nl/cx.nl/cx-site.html

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 29 april 2005 10:49 PM
  [ # 5 ]
wannabee schreef:

pfoe 1200 pond hoeveel trx-en zijn dat? Wink

Niet genoeg om over 200,000km gerekend ze niet te kopen Smile. Weet iemand overigens wat nu echt de officiele offset is van de TRX velgen (turbo’s)?

Profiel  

trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1377

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 29 april 2005 11:12 PM
  [ # 6 ]

Hmm ben eigenlijk ook aan het denken om op m’n rode Turbo andere velgen te zetten.

Toen ik 2 jaar geleden 4 nieuwe TRX’n nodig had heb ik ook eens rond gekeken naar een alternatief maar een nieuwe set deftige velgen en banden ging mij meer dan de 940 euro van de TRX’n kosten.

Dus heb ik toen gekozen voor de velgen te restoreren en nieuwe TRX’n.

Nadeel is wel als je veel km doet en de voorste banden aan vervanging toe zijn dat je bijna even veel betaald voor 2 TRX’n dan voor 4 duimse banden.

De leukste optie lijkt mij de velgen opmaat Laughing maar daar is de prijs weer de domper Crying or Very sad

Anders zie ik een stevige 5 spaaks velg wel zitten Laughing

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 29 april 2005 11:21 PM
  [ # 7 ]

Ja dat is het he… als je even rekent, kom je ongeveer het volgende uit.

4x 210/55VR390 = +/- 1050 euro inc. BTW

4x Custom velgen = +/- 1800 euro (inc BTW?)
4x Michelin Pilots 16 inch = +/- 600 euro (inc BTW)

Duurt dus 4.5 sets banden voordat je die custom velgen er uit hebt, er vanuitgaande dat je verder niets aan je turbo velgen laat doen. De “passende velgen” optie is wel aantrekkelijk moet ik zeggen. Nu nog even die offset te weten komen van de originele turbo velgen

Profiel  

trxke
> 1300 berichten

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
Gepost: 29 april 2005 11:39 PM
  [ # 8 ]

De offset staat dat niet in de velg ?

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 30 april 2005 09:12 PM
  [ # 9 ]

Ja is gewoon te meten. Ga ik ook doen morgen denk ik. Kan alleen nergens vinden wat de offset is van de alfa velgen. Maar goed, ik heb wel even wat alfa velgen onder de CX gefotosoeped. Ik ben niet zo’n ster fotosoeper, maar het geeft een indruk.

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 30 april 2005 09:21 PM
  [ # 10 ]
sans-pareil schreef:

Ja is gewoon te meten. Ga ik ook doen morgen denk ik. Kan alleen nergens vinden wat de offset is van de alfa velgen. Maar goed, ik heb wel even wat alfa velgen onder de CX gefotosoeped. Ik ben niet zo’n ster fotosoeper, maar het geeft een indruk.

:kots geen gezicht gewoon.. maar ja wie ben ik..

Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 30 april 2005 09:35 PM
  [ # 11 ]

Ik sta open voor andere suggesties. Ben er wel inmiddels achter wat de ET’s van al die andere auto’s met 5x98 boutgaten hebben,

Daar is het aardig op te zoeken. Nu nog precies weten wat het is voor de TRX turbo velg.

Tot zover in elk geval belangrijk:
Alfa 164, 156 offset 35,38
Fiat Ulysse Alfa Spyder offset 30
Lancia Zeta, Peugeot 806 offset 18, 30

En eindelijk, de offset van de turbo velg en de normale gti velg gevonden:

http://www.cx-basis.de/cx_basis_2003/en/cx-infos/fakten/bereifung.html

Is allebei 45. Da’s toch echt 1.5 cm meer, wat ik toch wel veel vind. Nou is het goede nieuws, dat dat misschien met spacers opgelost kan worden. Weet alleen nog niet wat ik daar van vind.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 30 april 2005 11:57 PM
  [ # 12 ]

andere velgen onder een cx is gewoon ........ Twisted Evil

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 01 mei 2005 02:08 AM
  [ # 13 ]

Nouja, ik denk gewoon dat de voorraad TRX’en eindig is. Plus, ik wil in de winter, winterbanden, en dan kom je al gauw uit bij wat leuke 15 inchers die passen…. of misschien 16 inchers.

Profiel  

Untitled
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 118

- CX 25 Prestige
Gepost: 01 mei 2005 06:44 AM
  [ # 14 ]

toch maar de originele velgen na laten maken in de standaarddimensies, dan heb je het beste van beide werelden… die alfa velgen is iig absoluut stijlbreuk. En cx rijden kost toch geld….

Profiel  

trxke
> 1300 berichten

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
Gepost: 01 mei 2005 01:04 PM
  [ # 15 ]
xm'metje schreef:
sans-pareil schreef:

:kots geen gezicht gewoon.. maar ja wie ben ik..

Roy
:cevr

Hmm ja ik vind het ook maar niets, die velgen wringen naar mijn mening met de lijn van de wagen.

Een strakke 5 spaaks velg zie ik wel zitten , die heb ik ooit eens zien zitten onder een serie 1 GTiT dat was echt sjiek Laughing

@sans-pareil

Ik heb mij laten vertellen dat de TRX’n leverbaar zullen blijven omdat ze zijn opgenomen in het Michelin oldimer gamma.
En dan zijn er nog de remoulds die heb ik ook al zien zitten onder GTiT’s
maar daar heb ik ook mijn twijfels bij alhoewel ze volgens de fabrikant aan de strengste normen voldoen en de originele snelheids index hebben

Profiel  

1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook