

























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hoi allemaal, met de extreme prijzen van TRX banden leek het me wel leuk om even eens te gaan inventariseren wat voor een velgen er allemaal onder een CX passen, anders dan de originele. Ik was aan het overwegen eens rond te kijken naar die alfa velgen die zouden moeten passen. Ik weet alleen niet meer of ze nou van de 156 of the 165 alfa waren, wie weet het wel . Op zich lijken mij die alfa velgen in 16 inch ofzo een mooi alternatief voor als het een keer echt ophoudt met de TRX ‘en of als ik eens krap bij kas zit. Ik heb ook begrepen dat velgen van de Evasion, Peugeot 806 en de C8 ook wel eens zouden kunnen passen. Hier dus een topic om ervaringen ermee uit te wissellen. Ik zal de startpost een beetje up to date houden zodat nieuwe CX’ers er ook wijs uit kunnen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Hoi Sans,
Op de site van dr. Theo staat eea over cx velgen.
Helaas niet copy/pastebaar anders had ik t hier wel neergezet.
Ik heb ook interesse naar andere velgen dan de originele, maar dat is meer omdat ik de originele velgen spuuglelijk vind ops: .
Ik zou zelf graag grotere veelspaaks wielen willen in een mooie donkere kleur.
Op de site van aagargage staan ook wat fots van alessio velgen onder een paar cxen, ik heb hier meerdere keren over gemaild, maar nooit reactie gehad.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja die informatie ken ik, en heb ik ook doorgenomen inmiddels.
Dit vond ik ook interessant
http://www.performancealloys.com/custom_wheels.asp
Deze mensen bouwen dus wielen op bestelling. Turbovelgen in 16 inch lijkt me wel wat .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
pfoe 1200 pond hoeveel trx-en zijn dat?
Van Dr Theo’s:
Alternative wheels for the CX:
Alternative wheels for a CX should have a 5-wheelnut layout and the same PCD (Pitch Circle Diameter = bolt spacing).
In this case the PCD is 98mm (see the 2nd drawing in the scheme).
The CX uses the same PCD as e.g. V6 Alfa 164/75, and some recent PSA cars (not XM, but the Evasion/806 and a couple of others) - but the offset is different. To get truly CX-fit alloys, you’d have to have them specially drilled.
Wheels for the following cars may also fit a Citroën CX (perhaps after modification):Alfa 156 Spider & Coupé 164,
Citroën Evasion, Fiat Ulysse, Lancia Z, Peugeot 806


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
wannabee schreef:pfoe 1200 pond hoeveel trx-en zijn dat?
Niet genoeg om over 200,000km gerekend ze niet te kopen . Weet iemand overigens wat nu echt de officiele offset is van de TRX velgen (turbo’s)?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Hmm ben eigenlijk ook aan het denken om op m’n rode Turbo andere velgen te zetten.
Toen ik 2 jaar geleden 4 nieuwe TRX’n nodig had heb ik ook eens rond gekeken naar een alternatief maar een nieuwe set deftige velgen en banden ging mij meer dan de 940 euro van de TRX’n kosten.
Dus heb ik toen gekozen voor de velgen te restoreren en nieuwe TRX’n.
Nadeel is wel als je veel km doet en de voorste banden aan vervanging toe zijn dat je bijna even veel betaald voor 2 TRX’n dan voor 4 duimse banden.
De leukste optie lijkt mij de velgen opmaat maar daar is de prijs weer de domper
Anders zie ik een stevige 5 spaaks velg wel zitten
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja dat is het he… als je even rekent, kom je ongeveer het volgende uit.
4x 210/55VR390 = +/- 1050 euro inc. BTW
4x Custom velgen = +/- 1800 euro (inc BTW?)
4x Michelin Pilots 16 inch = +/- 600 euro (inc BTW)
Duurt dus 4.5 sets banden voordat je die custom velgen er uit hebt, er vanuitgaande dat je verder niets aan je turbo velgen laat doen. De “passende velgen” optie is wel aantrekkelijk moet ik zeggen. Nu nog even die offset te weten komen van de originele turbo velgen
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
De offset staat dat niet in de velg ?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja is gewoon te meten. Ga ik ook doen morgen denk ik. Kan alleen nergens vinden wat de offset is van de alfa velgen. Maar goed, ik heb wel even wat alfa velgen onder de CX gefotosoeped. Ik ben niet zo’n ster fotosoeper, maar het geeft een indruk.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Ja is gewoon te meten. Ga ik ook doen morgen denk ik. Kan alleen nergens vinden wat de offset is van de alfa velgen. Maar goed, ik heb wel even wat alfa velgen onder de CX gefotosoeped. Ik ben niet zo’n ster fotosoeper, maar het geeft een indruk.
:kots geen gezicht gewoon.. maar ja wie ben ik..
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik sta open voor andere suggesties. Ben er wel inmiddels achter wat de ET’s van al die andere auto’s met 5x98 boutgaten hebben,
Daar is het aardig op te zoeken. Nu nog precies weten wat het is voor de TRX turbo velg.
Tot zover in elk geval belangrijk:
Alfa 164, 156 offset 35,38
Fiat Ulysse Alfa Spyder offset 30
Lancia Zeta, Peugeot 806 offset 18, 30
En eindelijk, de offset van de turbo velg en de normale gti velg gevonden:
http://www.cx-basis.de/cx_basis_2003/en/cx-infos/fakten/bereifung.html
Is allebei 45. Da’s toch echt 1.5 cm meer, wat ik toch wel veel vind. Nou is het goede nieuws, dat dat misschien met spacers opgelost kan worden. Weet alleen nog niet wat ik daar van vind.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
andere velgen onder een cx is gewoon ........


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nouja, ik denk gewoon dat de voorraad TRX’en eindig is. Plus, ik wil in de winter, winterbanden, en dan kom je al gauw uit bij wat leuke 15 inchers die passen…. of misschien 16 inchers.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
toch maar de originele velgen na laten maken in de standaarddimensies, dan heb je het beste van beide werelden… die alfa velgen is iig absoluut stijlbreuk. En cx rijden kost toch geld….














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
xm'metje schreef:sans-pareil schreef:Ja is gewoon te meten. Ga ik ook doen morgen denk ik. Kan alleen nergens vinden wat de offset is van de alfa velgen. Maar goed, ik heb wel even wat alfa velgen onder de CX gefotosoeped. Ik ben niet zo’n ster fotosoeper, maar het geeft een indruk.
:kots geen gezicht gewoon.. maar ja wie ben ik..
Roy
:cevr
Hmm ja ik vind het ook maar niets, die velgen wringen naar mijn mening met de lijn van de wagen.
Een strakke 5 spaaks velg zie ik wel zitten , die heb ik ooit eens zien zitten onder een serie 1 GTiT dat was echt sjiek
@sans-pareil
Ik heb mij laten vertellen dat de TRX’n leverbaar zullen blijven omdat ze zijn opgenomen in het Michelin oldimer gamma.
En dan zijn er nog de remoulds die heb ik ook al zien zitten onder GTiT’s
maar daar heb ik ook mijn twijfels bij alhoewel ze volgens de fabrikant aan de strengste normen voldoen en de originele snelheids index hebben
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.