Dit zijn toch gewoon van die standaard borbet velgjes? Heeft CitroCitrus ook onder de Polo liggen maar ik vind het maar lelijke dingen. Maar smaken verschillen gelukkig.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Foto van velgen
Dat zijn dezelfde velgen als op mijn cx liggen,15 inch borbet velgen dus.Gr Raymond.
Het was een cx of niks












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
BRRRRRRRRR…
Wat is er mis met stalen velgen met mooie dichte chromen doppen?
Sorry ben (bijna) orginaliteits freak…
ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Re: Foto van velgen
ray schreef:Dat zijn dezelfde velgen als op mijn cx liggen,15 inch borbet velgen dus.Gr Raymond.
Welk type borbet velg is het ?
Wat staat er eigenlijk in de velg ?
Dan kan ik al eens gaan uitkijken of ik ergens zo’n setje op de kop kan tikken
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
http://www.borbet.de/raeder-pkw/index.php3?rad=CF&uid;=&ukey;=&site_lg=lga
Gok ik zo…. Ze zijn ietsiepietsie anders maar ze komen er het dichts bij in de buurt.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Borbet velgen
Ik zal bij daglicht eens kijken wat er allemaal op staat,je zou eens kunnen navragen wat er van borbet met de juiste steek en et waarde van de cx verkrijgbaar is.De wagen van de foto stond onlangs nog bij citroville voor onderhoud/reparatie ,het waren dezelfde velgen als onder mijn wagen.Gr Raymond.
Het was een cx of niks
Re: Borbet velgen
Volgens mij staat zo’n AZEV 5-spaak ook niet zo slecht onder een CX.
Groets Sam


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
bogaard77 schreef:BRRRRRRRRR…
Wat is er mis met stalen velgen met mooie dichte chromen doppen?
![]()
Sorry ben (bijna) orginaliteits freak…
ops:
Ben ik het volledig mee eens, chromen doppen zijn prachtig voor een 1e serie. De 2 serie vind ik geschikter voor de bovenstaande velgen.
borbet velgen c-serie
Op mijn velgen staat het volgende 7jx15 h2 c 70535 kba42383,de velgen zijn uit een oudere serie,ze staan niet op de borbet site.Het model is veel verkocht,de nieuwe cf serie lijkt er wat op.
Het was een cx of niks














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Vriendelijk bedankt ray,
Ik dacht al zoiets van dat ze niet meer recent zijn.
Maar ik vind ze mooier dan de nieuwe daar zijn de spaken te veel afgerond naar mijn mening.
Dus ik ga maar opzoek naar een gebruikt setje.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Set evasion lm-velgen
Op marktplaats in de rubriek onderdelen citroen staat een set lm met banden voor 199 euro.Zouden onder een cx moeten passen….....
Het was een cx of niks
Hmmm…..ben echt geen fan van AZEV’s, Borbets e.d. onder een CX. Past gewoon niet bij de auto. Die Alfa-velgen vond ik nou niet bepaald lelijk. Is het technisch mogelijk om de XM V6 onder een CX te zetten? Dat zou wel weer mooi staan. ‘Normale’ XM velgen passen namelijk wel onder een TRD Turbo 2.
La CX, elle est plus qu’une voiture.
Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Boutafstanden zijn anders van de XM en CX. Die foto zijn alleen XM wieldoppen denk ik. TRX velgen zijn 150mm x 390mm ET45 of in het geval van de 14 inch’s 6 x 14 ET45. De stalen velgen zijn ET47 schijnt. In elk geval.
Ik ga maar eens bij een velgen zaak langs om te kijken of wat van die 7 x 16inch LM’s met spacers ET45 te maken zijn. Boutgaten voor alle CX’en zijn 5x98 (XM 5x108, ET e.d. weet ik niet). 5x98 zit onder wat alfa’s 164, 156, spyder, evasions en C8’s. ET is echter anders. ET28-30.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Ik vind dit toch niet lelijk;
smaken verschillen ......................


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Die velgen van aagarage heb ik gezien maar die velgen staan naar mijn mening toch wat ver naar buiten toe.
Na wat zoeken enz denk ik dat ik er een beetje uit ben wat ik ongeveer ga doen.
Deze velgen zijn leverbaar in “echt” 5x98 (geen schuifbouten) bij ET35. Omdat dezelfde velg ook geboord wordt op ET40 bij andere boutgat indelingen, kunnen ze nog 4-5mm veilig afdraaien om hem ET39/40 te maken. Met een iets bredere band is dat voor mij allemaal dichtgenoeg bij de originele waarden om zoiets te doen. Zo’n setje van die velgen kost 495 euro, en die banden (Michelin Pilot Primacy 225/50VR16) bij http://www.autobandenmarkt.nl 148,50 per stuk. Dat betekent dus dat ik voor 1089 inc BTW (rond 915 ex, voor mij relevant, want het is mijn bedrijfs CX) klaar ben. Aangezien 210 TRX’en minimaal zo’n 225 ex/stuk kosten… is dus een nieuwe set inch velgen + banden goedkoper dan 4 nieuwe TRX’en. Dat is dus denk ik wat ik ga doen. Ik heb nog overwogen 215’s te monteren, maar om een of de andere reden zijn 225’s goedkoper, en ik houd wel van een beetje “wang”. Hopelijk is het ongveerde gewicht dan ook lager, wat de 1.6 inch (4cm) minder rubber zijwand aan comfortverlies ook iets compenseert.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!