




















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
......... simple velgen en toch mooi.
Off-topic:
Die bovenste CX, heeft die nu zwarte bumpers of zijn het donkergrijze? En weet je ook wat voor type CX dit is?





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
jaco schreef:Off-topic:
Die bovenste CX, heeft die nu zwarte bumpers of zijn het donkergrijze? En weet je ook wat voor type CX dit is?
Volgens mij zwart ..... het is een hele mooie 22 trs.
Ach wat is offtopic ik zie nog steeds LM velgen en een CX
Ps ik heb een pb gestuurd.
Ron
Ik bedoelde off-topic omdat mijn vraag niet over velgen ging maar over de bumpers
Het is zeker een mooi exemplaar. Ken jij de eigenaar toevallig? Ik ben wel benieuwd of deze origineel met zwarte bumpers is geleverd en waar de auto vandaan komt. Is het een originele Deense of is het import?
Ik vind deze wel heel mooi!
Zijn dit standaard velgen van een of ander merk of zijn het aftermarket velgen? iemand enig idee?
CX GTi Turbo 2 - All Black



Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005
- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
CX velgen
En wie weet welke velgen dit zijn.
(een maatje van) xm’metje:
http://s4.photobucket.com/albums/y145/cxpallas/cx trd turbo/?action=view¤t=S6000036.jpg
en van cx-(volvo?)power:
http://i5.photobucket.com/albums/y170/Volvopowerr/CX TRDT2/Afb010.jpg
Zijn die nog ergens te krijgen of kopen?
dolf
Copyallright © dolfmoon
Ik ben wel benieuwd naar een grotere foto. Op je avatar is het niet zo duidelijk te zien.





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Re: CX velgen
dolfmoon schreef:En wie weet welke velgen dit zijn.
(een maatje van) xm’metje:
Zijn die nog ergens te krijgen of kopen?
dolf
Beste Dolf ......
Dit is een Borbet type A velg, een van de eerste ” Borbets”.
De ene is met gladde centerkap de ander is met een zeskant.
Deze velgen bestaan nog.
http://www.borbet.de .....
Hier in Nederand bij bijna elke velgenboer te koop.
Ron





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Nou nog eentje dan ........






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
T-velgen
.
mijn T-velgen maar eens onder handen genomen, leden onder de bekende corrosie.
afgestraald, alu gespoten, en de diepere delen in gris meteor / EYY (en blanke lak laag).
past tenminste bij mijn volledig gespoten voiture.
alternatief is poedercoaten, maar heb dit zo opgelost, is ook goed, en in meerdere lagen, houdt het wel even denk ik.
mbt opnieuw afdraaien heb ik geen echt mooie gezien, je ziet altijd dat die in delen/vlakjes zijn afgedraaid, om de ronding van de velg te volgen. die krijgen daarna alleen een blanke lak laag. ik denk dat die bij de minste beschadiging opnieuw gaan corroderen.
het houd je bezig die CX…...
.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Ik vind ze in ieder geval übermooi geworden, om het maar eens in mooi Frans te zeggen.















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik word zo verdrietig van die Sjonnie-velgen. Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij onder zijn CX hangt, maar ik krijg altijd zo’n naar gevoel als ik er weer een zie rijden met van dat schreeuwerige lichtmetaal dat niet met de auto mee-ontworpen is.
Waarom een Turbo niet gewoon met TRX’en rijden? Volgens mij zijn er nauwelijks van deze snelle en benzineslikkende exemplaren die meer dan 10.000 km per jaar rijden. Wie een beetje zijn best doet, kan 60.000 km met zijn TRX’en vooruit. Da’s dus één keer in de zes jaar banden verwisselen. Ja, dat kost dan een keer 1200 euro, maar als je daar zes jaar voor kunt sparen, is het 200 euro bandengeld per jaar. Wie dat niet kan missen, zou zich eens moeten afvragen of CX-rijden niet een beetje te begrotelijk uitvalt. De rest van het onderhoud aan een Turbo is nou eenmaal ook niet supervoordelig.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik ben het wel met je eens eigenlijk. Het geeft de auto een soort De Grote Beurt schreeuwerigheid die niet zo past bij het ingetogen karakter van de CX. Aan de andere kant vind ik die Borbet-velgen die cx-power onder zijn TRDT2 heeft zitten niet eens zo verkeerd… Lijkt me ook wel wat onder mijn XM…
Maar het mooist onder een CX blijven de originele GTI- of Turbovelgen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Doe jij maar mooi pannenkoekjes onder je XM. Gin Klein Gekske zou nog zoeken, zei hij gisteren.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
cxfanatic schreef:Ik word zo verdrietig van die Sjonnie-velgen. Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij onder zijn CX hangt, maar ik krijg altijd zo’n naar gevoel als ik er weer een zie rijden met van dat schreeuwerige lichtmetaal dat niet met de auto mee-ontworpen is.
Waarom een Turbo niet gewoon met TRX’en rijden? Volgens mij zijn er nauwelijks van deze snelle en benzineslikkende exemplaren die meer dan 10.000 km per jaar rijden. Wie een beetje zijn best doet, kan 60.000 km met zijn TRX’en vooruit. Da’s dus één keer in de zes jaar banden verwisselen. Ja, dat kost dan een keer 1200 euro, maar als je daar zes jaar voor kunt sparen, is het 200 euro bandengeld per jaar. Wie dat niet kan missen, zou zich eens moeten afvragen of CX-rijden niet een beetje te begrotelijk uitvalt. De rest van het onderhoud aan een Turbo is nou eenmaal ook niet supervoordelig.
Mijn Gti Turbo 2’s doen elk 20k-30k per jaar. En Gti T’s vreten banden als je er een beetje mee doorrijdt, ik heb er echt nog nooit meer dan 20k km heel misschien 30k mee gehaald. Bovendien rijden de inch velgen dramatisch beter. Zoveel beter dat het eigenlijk een andere auto wordt in positieve zin. En dat alles voor de helft van de prijs van TRX banden. Dat betekent dat ik dus 600 euro per jaar extra kan uitgeven aan echt onderhoud, wat betekent dat ik dus eens in de gestelde zes jaar de hele auto kan laten spuiten. En in de regen glijdt ie niet alle kanten op. Ja de Turbo velgen zijn mooier, maar nee het is economisch en veiligheidstechnisch gewoon niet slim om er op te blijven rijden. Tuurlijk maakt het minder uit als je 10k per jaar rijdt als een oud wijf, maar dat is niet waar een Gti Turbo voor is.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!