5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 

Het Grote CX Velgen Topic
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2949

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 10 oktober 2007 01:11 AM
  [ # 61 ]

......... simple velgen en toch mooi.

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6152

Gepost: 10 oktober 2007 01:15 AM
  [ # 62 ]

Off-topic:

Die bovenste CX, heeft die nu zwarte bumpers of zijn het donkergrijze? En weet je ook wat voor type CX dit is?

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
Gepost: 10 oktober 2007 01:52 AM
  [ # 63 ]
jaco schreef:

Off-topic:

Die bovenste CX, heeft die nu zwarte bumpers of zijn het donkergrijze? En weet je ook wat voor type CX dit is?

Volgens mij zwart ..... het is een hele mooie 22 trs.

Ach wat is offtopic ik zie nog steeds LM velgen en een CX Wink

Ps ik heb een pb gestuurd.

Ron

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 10 oktober 2007 02:07 AM
  [ # 64 ]

Ik bedoelde off-topic omdat mijn vraag niet over velgen ging maar over de bumpers Wink

Het is zeker een mooi exemplaar. Ken jij de eigenaar toevallig? Ik ben wel benieuwd of deze origineel met zwarte bumpers is geleverd en waar de auto vandaan komt. Is het een originele Deense of is het import?

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2427

Gepost: 10 oktober 2007 02:59 AM
  [ # 65 ]

Ik vind deze wel heel mooi!

Zijn dit standaard velgen van een of ander merk of zijn het aftermarket velgen? iemand enig idee?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

dolfmoon
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 199

- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Gepost: 10 oktober 2007 03:44 AM
  [ # 66 ]

CX velgen

En wie weet welke velgen dit zijn.
(een maatje van) xm’metje:
http://s4.photobucket.com/albums/y145/cxpallas/cx trd turbo/?action=view&current=S6000036.jpg

en van cx-(volvo?)power:
http://i5.photobucket.com/albums/y170/Volvopowerr/CX TRDT2/Afb010.jpg

Zijn die nog ergens te krijgen of kopen?

dolf

Copyallright © dolfmoon

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 10 oktober 2007 09:16 PM
  [ # 67 ]

Ik ben wel benieuwd naar een grotere foto. Op je avatar is het niet zo duidelijk te zien.

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
Gepost: 10 oktober 2007 09:27 PM
  [ # 68 ]

Re: CX velgen

dolfmoon schreef:

En wie weet welke velgen dit zijn.
(een maatje van) xm’metje:

en van cx-(volvo?)power:

Zijn die nog ergens te krijgen of kopen?

dolf

Beste Dolf ......

Dit is een Borbet type A velg, een van de eerste ” Borbets”.

De ene is met gladde centerkap de ander is met een zeskant.

Deze velgen bestaan nog.

http://www.borbet.de .....

Hier in Nederand bij bijna elke velgenboer te koop.

Ron

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
Gepost: 11 oktober 2007 12:28 AM
  [ # 69 ]

Nou nog eentje dan ........

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 13 november 2007 01:24 AM
  [ # 70 ]

T-velgen

.

mijn T-velgen maar eens onder handen genomen, leden onder de bekende corrosie.
afgestraald, alu gespoten, en de diepere delen in gris meteor / EYY (en blanke lak laag).
past tenminste bij mijn volledig gespoten voiture.

voor fotootjes:
Link:  

alternatief is poedercoaten, maar heb dit zo opgelost, is ook goed, en in meerdere lagen, houdt het wel even denk ik.
mbt opnieuw afdraaien heb ik geen echt mooie gezien, je ziet altijd dat die in delen/vlakjes zijn afgedraaid, om de ronding van de velg te volgen. die krijgen daarna alleen een blanke lak laag. ik denk dat die bij de minste beschadiging opnieuw gaan corroderen.

het houd je bezig die CX…...

.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 13 november 2007 04:46 AM
  [ # 71 ]

Ik vind ze in ieder geval übermooi geworden, om het maar eens in mooi Frans te zeggen. Cool

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 13 november 2007 12:37 PM
  [ # 72 ]

Ik word zo verdrietig van die Sjonnie-velgen. Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij onder zijn CX hangt, maar ik krijg altijd zo’n naar gevoel als ik er weer een zie rijden met van dat schreeuwerige lichtmetaal dat niet met de auto mee-ontworpen is.

Waarom een Turbo niet gewoon met TRX’en rijden? Volgens mij zijn er nauwelijks van deze snelle en benzineslikkende exemplaren die meer dan 10.000 km per jaar rijden. Wie een beetje zijn best doet, kan 60.000 km met zijn TRX’en vooruit. Da’s dus één keer in de zes jaar banden verwisselen. Ja, dat kost dan een keer 1200 euro, maar als je daar zes jaar voor kunt sparen, is het 200 euro bandengeld per jaar. Wie dat niet kan missen, zou zich eens moeten afvragen of CX-rijden niet een beetje te begrotelijk uitvalt. De rest van het onderhoud aan een Turbo is nou eenmaal ook niet supervoordelig.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
Totaal aantal Berichten: 6515

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 13 november 2007 12:44 PM
  [ # 73 ]

Ik ben het wel met je eens eigenlijk. Het geeft de auto een soort De Grote Beurt schreeuwerigheid die niet zo past bij het ingetogen karakter van de CX. Aan de andere kant vind ik die Borbet-velgen die cx-power onder zijn TRDT2 heeft zitten niet eens zo verkeerd… Lijkt me ook wel wat onder mijn XM…  Wink
Maar het mooist onder een CX blijven de originele GTI- of Turbovelgen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 13 november 2007 12:46 PM
  [ # 74 ]

Doe jij maar mooi pannenkoekjes onder je XM. Gin Klein Gekske zou nog zoeken, zei hij gisteren.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 november 2007 05:42 PM
  [ # 75 ]
cxfanatic schreef:

Ik word zo verdrietig van die Sjonnie-velgen. Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij onder zijn CX hangt, maar ik krijg altijd zo’n naar gevoel als ik er weer een zie rijden met van dat schreeuwerige lichtmetaal dat niet met de auto mee-ontworpen is.

Waarom een Turbo niet gewoon met TRX’en rijden? Volgens mij zijn er nauwelijks van deze snelle en benzineslikkende exemplaren die meer dan 10.000 km per jaar rijden. Wie een beetje zijn best doet, kan 60.000 km met zijn TRX’en vooruit. Da’s dus één keer in de zes jaar banden verwisselen. Ja, dat kost dan een keer 1200 euro, maar als je daar zes jaar voor kunt sparen, is het 200 euro bandengeld per jaar. Wie dat niet kan missen, zou zich eens moeten afvragen of CX-rijden niet een beetje te begrotelijk uitvalt. De rest van het onderhoud aan een Turbo is nou eenmaal ook niet supervoordelig.

Mijn Gti Turbo 2’s doen elk 20k-30k per jaar. En Gti T’s vreten banden als je er een beetje mee doorrijdt, ik heb er echt nog nooit meer dan 20k km heel misschien 30k mee gehaald. Bovendien rijden de inch velgen dramatisch beter. Zoveel beter dat het eigenlijk een andere auto wordt in positieve zin. En dat alles voor de helft van de prijs van TRX banden. Dat betekent dat ik dus 600 euro per jaar extra kan uitgeven aan echt onderhoud, wat betekent dat ik dus eens in de gestelde zes jaar de hele auto kan laten spuiten. En in de regen glijdt ie niet alle kanten op. Ja de Turbo velgen zijn mooier, maar nee het is economisch en veiligheidstechnisch gewoon niet slim om er op te blijven rijden. Tuurlijk maakt het minder uit als je 10k per jaar rijdt als een oud wijf, maar dat is niet waar een Gti Turbo voor is.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook