2CV klaar voor de toekomst??
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 01 mei 2005 01:08 AM

De 2cv heeft er al heel wat jaartjes opzitten en zal dit ook nog wel even blijven volhouden.

Maar de hoge benzine prijzen, milieuweten en oprakende fossiele brandstoffen wordt er op dit moment gekeken naar vele oplossingen
om deze problemen tegen te gaan.

Zo nu en dan zijn er mensen bezig om meer vermogen uit een 2cv blokje te halen…maar denk dat het nu wel eens tijd is geworden om naar andere energiebron uit te wijken.

Voor diesels zijn er al natuurlijke brandstoffen op de markt…

Zijn deze er ook al voor het 2cv blokje?

Ook zijn er al diverse projecten geweest die het vetrouwde 2 cilindertjuh hebben vevangen voor een klein elektromotortje..wat wel inhield dat je letterlijk enfiguurlijk met grote batterij accu’s onder de motorkap reed.


Misschien leuk om alle ideeen eens op een rijtje te gaan zetten en eens te gaan proberen.

Zullen vast wel techneuten bij zitten die nodige systemen kunnen bedenken….denk daarbij aan 2 cilinder op perslucht..


Veel suc6 en laat ideeen en of al foto’s omtrend de topic hier achter

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 01 mei 2005 01:15 AM
  [ # 1 ]

Wat dacht je van alcohol?
 

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 01 mei 2005 01:16 AM
  [ # 2 ]

en in de efteling was een eend die op ethanol reed…waren maar kleine aanpassingen voor nodig….

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 01 mei 2005 01:27 AM
  [ # 3 ]

Re: 2CV KLAAR VOOR DE TOEKOMST??

Bull Frog Bleu schreef:

De 2cv heeft er al heel wat jaartjes opzitten en zal dit ook nog wel even blijven volhouden.

Maar de hoge benzine prijzen, milieuwetten en oprakende fossiele brandstoffen wordt er op dit moment gekeken naar vele oplossingen
om deze problemen tegen te gaan.

Zo nu en dan zijn er mensen bezig om meer vermogen uit een 2cv blokje te halen…maar denk dat het nu wel eens tijd is geworden om naar andere energiebron uit te wijken.

Voor diesels zijn er al natuurlijke brandstoffen op de markt…

Zijn deze er ook al voor het 2cv blokje?

Ook zijn er al diverse projecten geweest die het vetrouwde 2 cilindertjuh hebben vevangen voor een klein elektromotortje..wat wel inhield dat je letterlijk enfiguurlijk met grote batterij accu’s onder de motorkap reed.


Misschien leuk om alle ideeen eens op een rijtje te gaan zetten en eens te gaan proberen.

Zullen vast wel techneuten bij zitten die nodige systemen kunnen bedenken….denk daarbij aan 2 cilinder op perslucht..

Veel suc6 en laat ideeen en of al foto’s omtrend de topic hier achter

Er zijn ook al 3-cylinder diesels in auto’s…..dus waarom zou Citroen daar niet mee aan de slag gaan…...een HP-geveerde kleine Citroen van hooguit een 700 kilo…...zouden ze volgens mij een grote slag mee kunnen slaan.

Of zie ik dat te positief. Surprisedops:

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 01 mei 2005 01:33 AM
  [ # 4 ]

Ik denk dat een nieuwe 2cv dan wel kleine citroen en of Peugeot in deze tijd zeer zal aanslaan.

Niet alleen nu ook op langere termijn.

Maja hoe schoner hoe leuker…..eend op water zal wel te ver gegrepen zijn maar wie weet komen we op citromobiel nog verdwaalde elektro aangedreven citroen tegen.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 01 mei 2005 01:55 AM
  [ # 5 ]

Ethanol is natuurlijk prachtig, maar ik zie mijzelf niet bij de apotheek staan; “doe mij maar 25 liter ethanol!”.
Het probleem is dus dat het niet gamakkelijk verkrijgbaar is. EN zolang onze bekrompen regering blijft klagen over de huidige brandstoffen en geen alternatieven aanbiedt, blijven de alternatieven moeilijk toepasbaar voor dagelijk gebruik.

In diverse (EU- !!!!) landen kan je ethanol, lijn/koolzaadolie en biodiesel aan de pomp krijgen. Maar hier denkt men alleen maar aan het duurder maken van de brandstoffen.
Denkt politiek Den Haag werkelijk dat duurdere diesel minder vervuilend is?  Very Happy Maar met weet ondertussen dat een prijsverhoging de mensen niet het openbaarvervoer in perst. Zakkenvullerij dus….

Maar goed, ontopic…. Voorlopig is LPG de oplossing die het beste toepasbaar is volgens mij. Bijkomend voordeel is dat het erg goedkoop is.
Maar een hybride 2cv i.c.m. een ethanol blokje is natuurlijk geweldig!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 07 mei 2005 12:34 AM
  [ # 6 ]

Op internet surfende zag ik een 2cv uitgevoerd elektromotor en zonnepaneel. Of zou dit op het dak zijn aangebracht om de extra hulpaccu’s bij te laden?

kan de link alleen niet meer vinden :S

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 08 mei 2005 11:55 PM
  [ # 7 ]
Bull Frog Bleu schreef:

Op internet surfende zag ik een 2cv uitgevoerd elektromotor en zonnepaneel. Of zou dit op het dak zijn aangebracht om de extra hulpaccu’s bij te laden?

kan de link alleen niet meer vinden :S

Er is wel een japanner met een 2cv met electromotor, gewoon gekoppeld aan de originele versnellingsbak, kofferbak vol batterijen. Zag em op de 2cv wereldmeeting in NL 1998, had toen geen zonnepaneel, misschien is hij ondertussen wat geëvolueerd Wink

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 09 mei 2005 12:01 AM
  [ # 8 ]

die zag ik dat jaar op de icccr in chevetogne.

eerlijk gezegd heb ik er toen als 9 jarige jong-citrofiel geen aandacht aan gegeven…

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 21 mei 2005 02:42 AM
  [ # 9 ]

zag twee weken terug op citromobile een hybride systeem op de eend.

Dit alles was in gebouwd in een rood gerestaureerde eend die op de 123 ingnition stand pronkte.

Wat deze conversie nou precies inhield kon ik zo snel niet achterhalen.

Wel zag ik dat er 1 over andere motor op de bak was geplaast en met behulp van grote kabels en bult elektronica aan elkaar waren gekoppeld.

Weet iemand ookw at dit precies voorstelde? lijkt me niet de nieuwe manier van een onsteking van een 2cv vandaar Razz

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 21 mei 2005 02:58 AM
  [ # 10 ]

De eend was, zoals je al zei, van het hybride soort.
Naast de standaard eendenmotor+bak was er voorzien in een elektromotor. De eend kon dus op stroom of benzine rijden. Achterin, op de plaats waar gewoonlijk het reservewiel ligt, lagen 6 accu’s, om de elektromotor van prik te voorzien. Op een volle lading accu’s kon het eendje zo’n 50 kilometer rijden.

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook