4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Hydraulische Vering
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 03 augustus 2005 02:36 PM
  [ # 46 ]

Het schema hoort bij een Citroën-patent uit 1996. (WO9630224)

Het lijkt op een combinatie tussen het Williams F1 systeem en een Ha1/Ha2 systeem. N.B. de voorpoten zijn geinverteerd, dwz dat de plunjers vast zitten aan de koets en de cilinders aan de wielophanging. De voorpoten hebben twee kamers, de achterpoten zelfs drie. Er is ook een patent voor deze speciale veerpoten. Volg de vloeistofstromen en er wordt wel iets duidelijk van de werking.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 04 augustus 2005 01:01 PM
  [ # 47 ]
eviltwin schreef:
winnetou schreef:

De MG-F wel, maar opvolger TF heeft weer normale vering gekregen.  Wink

oops sorry, weet je ook waarom ze er vanaf gestapt zijn? (na 30jaar dus… Rolling Eyes )

Ik weet het eerlijk gezegd niet. Mogelijk was het goedkoper om met conventionele veer/demper-elementen te gaan werken. Er werd toen ook iets geroepen over de gewenste wegligging, dat dat met hydragas niet te realiseren zou zijn…. Persoonlijk denk ik dat het wel een centenkwestie zal zijn.  Wink

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 27 januari 2015 01:30 PM
  [ # 48 ]

Laat ik dit oude topic weer eens nieuw leven inblazen…..Soms kom je een artikel tegen die ontzettend tot de verbeelding spreekt. En dan ga je meer info zoeken en val je van de ene verbazing in de andere. Ik weet niet of de Gérin Aérodyne op het forum de revue al eens gepasseerd is? Voor mij was het in ieder geval een leuke ontdekking!

Zoals het tweede artikel suggereert is dit onze ‘missing Link’?

http://oldtimerblog.nl/te-koop-bij-bonhams-de-auto-die-nooit-af-kwam/

https://books.google.nl/books?id=YIJ8AwAAQBAJ&pg=PT91&lpg=PT91&dq=Gérin+Aérodyne+suspension&source=bl&ots=t26bsjxZmr&sig=i61aZGNn2Bky398lUpR8Ybg2TXg&hl=nl&sa=X&ei=cHDHVNSrCIquPICZgJAH&ved=0CCsQ6AEwAQ#v=onepage&q=Gérin Aérodyne suspension&f=false

Profiel  
 
citroen23
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6818
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
- Xantia activa V6
Gepost: 14 juni 2015 01:20 AM
  [ # 49 ]

http://www.motorauthority.com/news/1098714_citron-says-revoir-to-its-famous-hydraulic-suspension 
cry cry cry cry

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40215
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 14 juni 2015 12:45 PM
  [ # 50 ]

Nou, dan is dit hét moment om nog even een nieuwe C5 met bollen te kopen! Nu ook te krijgen met 150 of 180 pk diesel! Die 150 pk is er al vanaf slechts 31.000 euro. Tel daar nog wat bollen en andere leuke dingen bij op en voor zo’n 35000 euro ben je helemaal de man.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
citroen23
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6818
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
- Xantia activa V6
Gepost: 20 juni 2015 12:10 PM
  [ # 51 ]

In stijl afscheid van de veerbollen van Citroën….. vanaf 4min50

http://www.autoweek.nl/video/4653/achteruitkijkspiegel-citroen-gs

Weer wat geleerd: zelfs in de porsche 959 zat HP gulp

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook