3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Citroen C3 facelift
activa
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 30 augustus 2005 06:16 PM
  [ # 31 ]

er is inmiddels weer wat meer bekend van de vernieuwde C3

Exclusief: Alle details facelift Citroën C3


door onze redactie
 
  AMSTERDAM - De kekke Citroën C3 ziet er nog altijd fris en fruitig uit en zo denkt ook de fabrikant erover. Want de facelift die voor dit najaar staat gepland, beperkt zich tot detailaanpassingen. Het front wordt licht gerestyled. Ook op technisch vlak blijft, zoals het er nu naar uitziet, alles bij het oude. In september onthult Citroën de verse C3 op de IAA-autohow. In oktober verschijnen de eerste exemplaren op de weg.


Het is voor de ontwerpafdeling ook zeer moeilijk om de C3 ingrijpend te wijzigingen. De C3 heeft een zeer karakteristieke vormgeving met een totaal eigen gezicht, waaraan je niet echt veel kunt veranderen. Vandaar dat de C3 slechts een nieuwe bumper krijgt. Echter, wel een met een gewijzigde grille en luchtroosters. De grille ligt bij het huidige type als het ware op de bumper, maar dat gaat veranderen. Voortaan loopt het luchtrooster naadloos over in de bumper. De grille ondergaat nog een aanpassing. Het rooster telt voortaan twee lamellen in plaats van drie.


Een extra luchtsleuf is voortaan in de bovenzijde van de bumper te vinden. In de onderbumper verdwijnen de lamellen tussen de eventueel aanwezige mistlampen. Het zijaanzicht blijft onaangetast. De achterzijde blijft in hoofdlijnen eveneens gelijk. Alleen de rode lichtunits worden ververst. Citroën voegt er een toefje wit glas aan toe. Binnenin beperken de aanpassingen zich tot het dashboard. Het kloeke instrumentarium krijgt een andere lay-out. Het LCD-scherm maakt plaats voor exemplaar met LED-techniek. De meters worden breder opgezet, maar heeft wel de meter voor de motortemperatuur moeten wijken. Nog een detail. De bediening van de cruise control en radio wordt ondergebracht in een extra satelliethendel aan de stuurkolom.

X-TR met handbak




Op motorisch vlak geen schokkende modificaties. Citroën houdt vast aan een programma met 1.1-, 1.4- en 1.6-benzinemotoren, alsmede de 1.4 HDi-diesel. Al eerder nam de importeur afscheid van de 1.4 16V (92 pk)-dieselmotor, een krachtbron die in Frankrijk inmiddels is vervangen door een 90 pk sterke 1.6 16V HDi-motor. De X-TR heeft voortaan een andere 1.4-benzinemotor onder de kap. De 90 pk-versie wordt vervangen door een exemplaar met 70 pk. Daardoor is de stoere X-TR niet langer met de Sensodrive-transmissie verkrijgbaar. De 70 pk-motor is gekoppeld aan een handgeschakelde bak. De 1.6 16V-motor is voortaan of aan een automaat (Exclusive) of aan een Sensodrive-bak (X-TR) gekoppeld. De versies met handbak zijn vervallen, net als de 1.4-automaat.

Officiële prijzen




Naast de X-TR is de C3 leverbaar als Séduction, Prestige, Ambiance en Exclusive. De uitrusting van het basisniveau blijft gelijk. De Prestige krijgt er zijairbags bij. De Ambiance is een stuk rijker uitgevoerd dan zijn voorganger Attraction. Hij krijgt elektrisch bedienbare buitenspiegels. Het topmodel Exclusive beschikt voortaan over 15 inch lichtmetalen wielen en hoogteverstelling op de bestuurdersstoel. De standaarduitrusting omvat onder andere ABS, twee frontairbags, elektrisch bedienbare portierramen vóór en een boordcomputer. De prijzen liggen een fractie hoger. De voordeligste C3 kost in het verse jasje € 13.190,- (1.1i Séduction). De types met 1.4i zijn er vanaf € 15.150,-. De 1.6i 16V Exclusive automaat, die later wordt verwacht, kost € 20.850,-. De diesels zijn er voor ten minste € 18.690,-. Citroën vraagt voor de X-TR 1.4i minder. Hij kost vortaan € 17.890,-. De levering start in oktober.


Voor de C3 Pluriel verandert er niets. Die zal binnenkort alleen duurder worden en wel € 200,-.

bron autotelegraaf

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 31 augustus 2005 01:04 AM
  [ # 32 ]

beetje raar vind ik, dat je binnenkort bij een Exclusive 1.6i-16V automatisch een automaat krijgt….

De XTR 1.6-16V was er altijd al alleen met Sensodrive.


Qua aandrijflijn voor de XTR 1.4 wordt dan nu dezelfde combi geleverd als in de Pluriel:  1.4-8V met handbak.

dus geen 1.4-16V Sensodrive meer in de XTR…

is trouwens wel een goede manier om de prijs omlaag te krijgen Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
activa
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 31 augustus 2005 07:34 PM
  [ # 33 ]

ja inderdaad maar waarom doen ze gewoon ipv sensodrive een gewone handbak in combinatie met de 1.4 16v 90 pk is toch een veel modernere en sterkere motor dan de 1.4 8v 75 pk   Confused

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2005 08:14 PM
  [ # 34 ]
activa schreef:

ja inderdaad maar waarom doen ze gewoon ipv sensodrive een gewone handbak in combinatie met de 1.4 16v 90 pk is toch een veel modernere en sterkere motor dan de 1.4 8v 75 pk   Confused

die motor had naar mijn idee al in serie 2 Saxo en serie 2 Xsara moeten zitten net zoals in de C2 en C3

gelukkig zit die in de C4 wel, maar die is zo zwaar dat je nog geen beter prestaties heb als in de Xsara met 75 pk….

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 31 augustus 2005 09:38 PM
  [ # 35 ]

Ik reed zaterdag nog langs Aulnay, er stond een trein helemaal volgeladen met gefacelifte C3’s. Dus ongetwijfeld op korte termijn bij uw dichtstbijzijnde dealer te bewonderen.

Groet,

L

Profiel  
 
Edwin024
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 13-08-2005

Gepost: 01 september 2005 01:11 PM
  [ # 36 ]

Zit in de C3 exclusive iets wat het motorgevoel verandert? Ik vind het namelijk absoluut een pittige motor waarmee ik echt andere auto’s (waaronder Audi’s, Renaults, Mercedes, Opel en VW) zonder moeite voorbij ga. Zeker op de cruise control Smile

**Start each day as if it was on purpose**

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 september 2005 01:58 PM
  [ # 37 ]
Edwin024 schreef:

Zit in de C3 exclusive iets wat het motorgevoel verandert? Ik vind het namelijk absoluut een pittige motor waarmee ik echt andere auto’s (waaronder Audi’s, Renaults, Mercedes, Opel en VW) zonder moeite voorbij ga. Zeker op de cruise control Smile

welke motor heb je?

C3 1.6 16V Exclusive handbak
dit is de snelte die ik kan vinden, gewoon pittig maar niet bijzonder.
de zwaardere Xsara met dezelfde motor heeft beter prestaties….

Profiel  
 
Edwin024
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 13-08-2005

Gepost: 02 september 2005 01:04 AM
  [ # 38 ]

gewoon een 1.4i

Vandaar ook mijn ‘verbazing’ over hoe het ding het doet Smile

**Start each day as if it was on purpose**

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 02 september 2005 01:09 AM
  [ # 39 ]

snelheidsbeleving is natuurlijk altijd subjectief   Wink

ik geniet vooral van m’n 1.6i-16V bij het eenmaal op snelheid doortrekken…

nadeel van de Sensodrive vind ik altijd de vertraging bij het vanuit stilstand aanrijden, als je begrijpt wat ik bedoel…

by the way, de Exclusive 1.6i-16V is als ik het goed gelezen heb alleen nog maar met conventionele automaat leverbaar Confused

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 12 september 2005 08:21 PM
  [ # 40 ]

Download een fantastische hoeveelheid hi-res foto’s van de vernieuwde C3 in 1.6HDi16v 110pk uitvoering (met FaP lijkt me)

http://www.citroen-presse.de/servlet/PB/menu/1655782/index.html  Cool

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 13 september 2005 02:36 AM
  [ # 41 ]

zojuist eventjes Confused  de foto’s van de XTR gedownload; gelukkig heb ik ADSL…    meer dan 30MB


ik ben totaal niet onder de indruk van de wijzigingen aan de XTR; zo vind ik de nieuwe mistlampomlijstingen een erg hoog AutoStyle gehalte hebben; ook is het grijze vlak onderaan de achterbumper nu verdwenen, waardoor de kont erg zwart & massief wordt.

in de XTR-fotoserie staan geen foto’s van het interieur; maar wat ik al eerder vandaag op de site van Auto Motor und Sport gezien heb is dat vooral de middensectie van het dashboard er op vooruit gegaan is; zo zit er een grote chromen omlijsting rondom de middenconsole.

wat ik minder vind: de klokkenwinkel; eenvoudiger van opzet, nu zonder koelvloeistoftemperatuurmeter; echter wel met een betere brandstofindicator: 8 ipv 6 balkjes.

wat volgens mij ook nogal gewenning vraagt: de nieuwe Sensodrive pook, met zo op het oog een gewijzigd schakelpatroon.

op de AMS-site werd ook gesproken van een onderstelaanpassing voor de nieuwe 1.6 HDI 110pk versie; o.a. met stabi’s en andere veren.
datzelfde zit ook op de VTR (komt dat nu wel naar NL ?) en de versies met 16” lichtmetaal.

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 16 september 2005 06:50 PM
  [ # 42 ]

de kentekenplaat wordt voortaan onder de voorbumper geplaatst,
behalve bij de X-TR

gelukkig dus niet bij de X-TR

(scheelt me iets in de afschrijving Wink )

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 september 2005 06:57 PM
  [ # 43 ]

nummerbord kan beter op de hoogte van een trekhaak zitten, dan blijft de schade in dat geval beperkt Smile

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 16 september 2005 07:11 PM
  [ # 44 ]
M&M schreef:

en dat bij een auto die erg populair is bij het vrouwelijk publiek ... ik heb piepers als hulpmiddel Laughing


waar heb je die zak aardappelen liggen dan ?

Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 september 2005 07:26 PM
  [ # 45 ]
XTR schreef:
M&M schreef:

en dat bij een auto die erg populair is bij het vrouwelijk publiek ... ik heb piepers als hulpmiddel Laughing


waar heb je die zak aardappelen liggen dan ?

Wink

daar zit die op kan die overal goed overheen kijken Laughing

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook