2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Vanclee buggy
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 05 februari 2006 02:41 PM
  [ # 16 ]

ze lijken er inderdaad op, maar zijn niet dezelfde:

 

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 05 februari 2006 07:52 PM
  [ # 17 ]

Aantal spaken is anders: 8 versus 6.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Yannick
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 332
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 05 februari 2006 10:39 PM
  [ # 18 ]
Yannick schreef:
Tom Duckpower schreef:

volgens mij zit er een groot centraal gat in die velg. Daar past dan net de naafmoer van de eend in. Afdekdoppie erop en klaar…

Zo zie ik het dan, op de foto’s…..nogal klein Sad , anders zagen we het beter!

Als je goed kijkt zie je rond dat groot, zwart, rond ding 3 bouten Wink

Velgen zijn overigens van Delta Mics. Het bedrijf bestaat nog, weet enkel niet of ze deze velgen nog maken, je ziet/zag ze weleens op customs en dergelijke Smile

 

Delta Mics dus!

http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/

Belgische Dyane Confort ‘67.

Profiel  
 
HotSpike
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 07-03-2006

Gepost: 07 maart 2006 10:32 PM
  [ # 19 ]

VanClee type Mungo (eigenaar maakt zich bekent)

Die witte badkuip is inderdaad van mij. Heb hem nu 3 jaar en ben er helemaal enthousiast over. Heb me net pas aangemeld bij het forum dus zijn er nog vragen over mail me dan effe.

De rode VanClee rijder is ook bekend bij mij, alleen hij zit niet bij een club, is Jager van beroep. Auto rijd tussen Britsum en Tsummarum

gr. Wouter

VanClee’ man…..

Profiel  
 
visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gepost: 08 maart 2006 10:32 PM
  [ # 20 ]

he woutertje Very Happy

Profiel  
 
Animal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 28-08-2005

Gepost: 22 juli 2007 12:48 AM
  [ # 21 ]
CitroenAZU schreef:

He motor(guzzi)muis, ook hier?

welkom!

  Yep.  En na lange afwezigheid ben ik er weer.

Nog steeds met een vanClee ,maar nu met twee Guzzi’s.
Ik heb nou eenmaal iets met luchtkoeling

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 22 juli 2007 01:16 AM
  [ # 22 ]

 

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Animal
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 28-08-2005

Gepost: 22 juli 2007 01:31 AM
  [ # 23 ]
Kornstra schreef:

 

Zou ik zelf kunnen zijn….........

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 31 augustus 2007 05:19 AM
  [ # 24 ]

Net een VancLee 1e type in groot onderhoud gehad. Veel mehari delen zitten erin, oa stuurkolom, ophanging HRC/pedalenset, kachelslangen, stoelen, subsframedelen, verlichting, sloten.
Leuke wagentjes, vooral voor niet te grote mensen, ik kan er met mijn 1,90m niet fijn in rijden. De eigenares, die deze wagen al sinds ‘84 heeft, is dan ook niet zo lang.
Het (zware kwaliteit) polyester is wel een stuk steviger dan het ABS van de mehari’s.
Aangezien zowat alles van de koets speciaal gemaakt is is het een crime om vervangingsdelen te vinden. De voorruit oa maar opnieuw laten maken.
De assen zijn trouwens gelijk aan die van de acadiane, ik geloof dat de versteviging op de versnellingsbaksteun ook op de mehari voorassen zit. Op deze wagen zat ook een carterbeschermingsplaat, ik weet niet of dat origineel zit bij alle VancLee’s.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Citroen_95
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 13-03-2007

- 2CV Van Clee
- 2CV AZ 1968
- 2CV Teilhol Tangara
Gepost: 31 augustus 2007 11:18 AM
  [ # 25 ]

Hoi Evan,

Ik heb zelf een VanClee van het tweede type. Ook hierbij een heleboel standaard eendachtige delen. Polyester plaatwerk is op zich makkelijker te repareren dan ABS. Duurzaamheid is prima, het is ook wel merkbaar in het rijklare gewicht (720 kilo)

Waar heb je het voorruit laten maken? Het is het eerste type met vlak voorraam of is er nu een bol voorraam in gekomen?

Groetjes,
Eric van Hintum

Van Clee Mungo 1991
Teilhol Tangara 1988
AZ 1968
AZ 1955

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 31 augustus 2007 12:00 PM
  [ # 26 ]

Ik kan me de Vanclee’s nog wel herinneren uit oude Autotest-jaarboeken. Eind jaren ‘70 was er een aparte rubriek voor buggy’s en kitcars. Zo’n Vanclee behoorde beslist tot de mooiere en betere producten.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 augustus 2007 12:04 PM
  [ # 27 ]

da’s nou ook straf. mijn lief heeft een hele stapel engelse oldtimerkrantjes gekregen en daar stond er eentje te koop. hij had nog nooit zoiets gezien en heel toevallig had ik er gisteren eentje op ebay gevonden. maar dat is dan weer een andere, geloof ik.

 

wat is dit dan?

Profiel  
 
Gepost: 31 augustus 2007 12:38 PM
  [ # 28 ]

Dat is een Franse Mega. In Nederland werden deze ingevoerd en heetten ze Tjaffer. Deze zijn op AX basis.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 31 augustus 2007 10:17 PM
  [ # 29 ]
Citroen_95 schreef:

Hoi Evan,

Ik heb zelf een VanClee van het tweede type. Ook hierbij een heleboel standaard eendachtige delen. Polyester plaatwerk is op zich makkelijker te repareren dan ABS. Duurzaamheid is prima, het is ook wel merkbaar in het rijklare gewicht (720 kilo)

Waar heb je het voorruit laten maken? Het is het eerste type met vlak voorraam of is er nu een bol voorraam in gekomen?

Groetjes,
Eric van Hintum

Zit natuurlijk weer een vlakke ruit in, bij een bedrijf in Rotterdam laten maken: Quicar.

Polyester is idd prima te repareren. Maar beetje beunen is ook mogelijk: Er waren wat “reparaties” in het verleden uitgevoerd die ik maar gecorrigeerd heb.

VancLee 1e type weegt 614 kg (deze althans) op kenteken.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
race duck
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 19-03-2006

Gepost: 31 augustus 2007 11:40 PM
  [ # 30 ]

he leuk, heb zelf ook een mungo maar dan op basis van een ami super. Razz motorkap is iets verlengd en er zit een 1330cc gsa motor in.als je dan 140 rijdt begint alles wel een beetje te klapperen en te schudden

historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. Madantia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook