Aantal spaken is anders: 8 versus 6.
Schijt aan originaliteit.
Yannick schreef:Tom Duckpower schreef:volgens mij zit er een groot centraal gat in die velg. Daar past dan net de naafmoer van de eend in. Afdekdoppie erop en klaar…
Zo zie ik het dan, op de foto’s…..nogal klein , anders zagen we het beter!
Als je goed kijkt zie je rond dat groot, zwart, rond ding 3 bouten
Velgen zijn overigens van Delta Mics. Het bedrijf bestaat nog, weet enkel niet of ze deze velgen nog maken, je ziet/zag ze weleens op customs en dergelijke
Delta Mics dus!
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
VanClee type Mungo (eigenaar maakt zich bekent)
Die witte badkuip is inderdaad van mij. Heb hem nu 3 jaar en ben er helemaal enthousiast over. Heb me net pas aangemeld bij het forum dus zijn er nog vragen over mail me dan effe.
De rode VanClee rijder is ook bekend bij mij, alleen hij zit niet bij een club, is Jager van beroep. Auto rijd tussen Britsum en Tsummarum
gr. Wouter
VanClee’ man…..
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
he woutertje
CitroenAZU schreef:He motor(guzzi)muis, ook hier?
welkom!
Yep. En na lange afwezigheid ben ik er weer.
Nog steeds met een vanClee ,maar nu met twee Guzzi’s.
Ik heb nou eenmaal iets met luchtkoeling
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Net een VancLee 1e type in groot onderhoud gehad. Veel mehari delen zitten erin, oa stuurkolom, ophanging HRC/pedalenset, kachelslangen, stoelen, subsframedelen, verlichting, sloten.
Leuke wagentjes, vooral voor niet te grote mensen, ik kan er met mijn 1,90m niet fijn in rijden. De eigenares, die deze wagen al sinds ‘84 heeft, is dan ook niet zo lang.
Het (zware kwaliteit) polyester is wel een stuk steviger dan het ABS van de mehari’s.
Aangezien zowat alles van de koets speciaal gemaakt is is het een crime om vervangingsdelen te vinden. De voorruit oa maar opnieuw laten maken.
De assen zijn trouwens gelijk aan die van de acadiane, ik geloof dat de versteviging op de versnellingsbaksteun ook op de mehari voorassen zit. Op deze wagen zat ook een carterbeschermingsplaat, ik weet niet of dat origineel zit bij alle VancLee’s.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 13-03-2007
- 2CV Van Clee
- 2CV AZ 1968
- 2CV Teilhol Tangara
Hoi Evan,
Ik heb zelf een VanClee van het tweede type. Ook hierbij een heleboel standaard eendachtige delen. Polyester plaatwerk is op zich makkelijker te repareren dan ABS. Duurzaamheid is prima, het is ook wel merkbaar in het rijklare gewicht (720 kilo)
Waar heb je het voorruit laten maken? Het is het eerste type met vlak voorraam of is er nu een bol voorraam in gekomen?
Groetjes,
Eric van Hintum
Van Clee Mungo 1991
Teilhol Tangara 1988
AZ 1968
AZ 1955
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik kan me de Vanclee’s nog wel herinneren uit oude Autotest-jaarboeken. Eind jaren ‘70 was er een aparte rubriek voor buggy’s en kitcars. Zo’n Vanclee behoorde beslist tot de mooiere en betere producten.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Dat is een Franse Mega. In Nederland werden deze ingevoerd en heetten ze Tjaffer. Deze zijn op AX basis.
Citroen_95 schreef:Hoi Evan,
Ik heb zelf een VanClee van het tweede type. Ook hierbij een heleboel standaard eendachtige delen. Polyester plaatwerk is op zich makkelijker te repareren dan ABS. Duurzaamheid is prima, het is ook wel merkbaar in het rijklare gewicht (720 kilo)
Waar heb je het voorruit laten maken? Het is het eerste type met vlak voorraam of is er nu een bol voorraam in gekomen?
Groetjes,
Eric van Hintum
Zit natuurlijk weer een vlakke ruit in, bij een bedrijf in Rotterdam laten maken: Quicar.
Polyester is idd prima te repareren. Maar beetje beunen is ook mogelijk: Er waren wat “reparaties” in het verleden uitgevoerd die ik maar gecorrigeerd heb.
VancLee 1e type weegt 614 kg (deze althans) op kenteken.
CX GTi Turbo 2 - All Black
he leuk, heb zelf ook een mungo maar dan op basis van een ami super. motorkap is iets verlengd en er zit een 1330cc gsa motor in.als je dan 140 rijdt begint alles wel een beetje te klapperen en te schudden
historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. antia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen