2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
C1 proefgereden
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 03 juni 2005 03:17 PM
  [ # 16 ]

Op de website van L’Auto-Journal staat een videoreportage van een test van de C1 :  

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 03 juni 2005 11:36 PM
  [ # 17 ]

Ik ben de C1 vandaag bij een Franse Citroëndealer gaan bekijken, maar een proefrit maken kon nog niet, en er was evenmin een brochure beschikbaar. De C1 wordt in Frankrijk pas officieel gelanceerd tijdens een opendeurweekend op 11 en 12 juni.
Maar bekijken en betasten kon dus wel, en ik moet toegeven: het ziet er goed uit. De kwaliteit van de gebruikte materialen en de afwerking zijn dik in orde, het ziet er heel leuk uit, de binnenruimte (vooral voorin) valt zeer goed mee voor zo’n klein ding, met mijn 1,82 m lengte had ik zelfs nog hoofdruimte over.
Minpuntjes : de voorstoelen zijn te smal, het hoedenplankje achteraan lijkt mij veel te licht, en met neergeklapte achterbank heb je geen vlakke laadvloer.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2005 01:35 PM
  [ # 18 ]

ik heb afgelopen weekend in C1 gezeten, mijn dealer stond bij ons in het winkelcentrum om de auto te laten zien.

het is wel grappig karretjes, vooral de achterkant.
en voorin heb je best aardig ruimte.
en de toerenteller vind ik grappig Laughing

toch geef ik een dikke C2 de voorkeur
voor de rest veelste klein voor mij Smile

Profiel  
 
activa
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 10 juni 2005 02:28 PM
  [ # 19 ]

ik heb samen met mijn vader ook in de C1 gereden. wij hebben thuis een Picasso maar qua sprinttijden is de C1 sneller. volgens ons pap voelt de auto vrij solide aan en het interieur is kraakvrij. het enigste wat een beetje tegenviel was het veercomfort al is dit wel veel beter dan bij andere kleinere autotjes.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 14 juni 2005 02:59 AM
  [ # 20 ]

Kan het niet helpen, tis destructief maar ja… moet het kwijt

Ik vind de C1 de nieuwe LN.

Een walgelijk produkt wat de heren van Peugeot destijds bij Citroen door de strot hebben geduwd. Ik zie hier echt hetzelfde met de C1. Een nieuwe zwarte pagina in de geschiedenis van Citroen.

Citroen, het schoothondje van Peugeot, ons merk verliest steeds meer aan eigen identiteit.

Het enige wat ik met een C1 zou doen als ik ‘m zou krijgen, is zonder onderdelen gedemonteerd te hebben, in de pers doen donderen ergens in oost-europa. Wat haat ik dit ding.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Richard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 01-08-2003

- Méhari 6
- Méhari E-Mehari
- CX 22 TRS
- 2CV Transat
Gepost: 14 juni 2005 03:40 AM
  [ # 21 ]
Alcyone schreef:

Ik vind de C1 de nieuwe LN. Een walgelijk produkt wat de heren van Peugeot destijds bij Citroen door de strot hebben geduwd.

de LN was anders een heel fijn autootje, lekker compact en toch comfortabel geveerd met zo’n lekker klinkend 2cyl boxermotortje, mijn moeder heeft vroeger een donkerblauwe LN gehad, ik mocht toen alleen nog maar op de achterbank plaatsnemen…:D

kijk hier eens een hele mooie fansite over de LN(A):  

je moet er gewoon een positieve draai aan geven Very Happy De C1 is nu al leverbaar, de 107 komt pas over een half jaar naar Nederland… dus Peugeot is nu het schoothondje Twisted Evil

E-Mehari 2017
Mehari 1971
2CV6 Transat 1985
CX 22 TRS 1986

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 14 juni 2005 08:44 PM
  [ # 22 ]

jah, kan best een fijn autootje zijn geweest, zo’n LN. Gaat er niet om of het een fijne auto is of niet, het gaat er om dat het gewoon een Peugeot is met een 2CV motor. Oerlelijk, nog erger dan een Kadett.

Ik vraag me echt af waarom er een citroen logo op die C1 moet staan. Zelfde geldt voor die Xsara’s, ZXen en Saxo’s wat ook gewoon Peugeot’s zijn.

En wat dat schoothondje betreft: dat de 107 later komt, betekent niet dat Citroen opeens de baas is. Het merk waar ik van hield is op sterven na dood, verwoest door haar redder Peugeot. Weg zijn de gloriedagen van de 2CV, de Mehari, de Ami, DS, GS, CX en SM. Weg is de zwevend tapijt vering waar elke echte citroenrijder van houdt. Ik zal ook nooit een Xantia type 2 of XM type 2 kopen. Rond 1995 houdt het voor me op.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juni 2005 10:13 PM
  [ # 23 ]
Alcyone schreef:

jah, kan best een fijn autootje zijn geweest, zo’n LN. Gaat er niet om of het een fijne auto is of niet, het gaat er om dat het gewoon een Peugeot is met een 2CV motor. Oerlelijk, nog erger dan een Kadett.

 

Ik vraag me echt af waarom er een citroen logo op die C1 moet staan. Zelfde geldt voor die Xsara’s, ZXen en Saxo’s wat ook gewoon Peugeot’s zijn.

En wat dat schoothondje betreft: dat de 107 later komt, betekent niet dat Citroen opeens de baas is. Het merk waar ik van hield is op sterven na dood, verwoest door haar redder Peugeot. Weg zijn de gloriedagen van de 2CV, de Mehari, de Ami, DS, GS, CX en SM. Weg is de zwevend tapijt vering waar elke echte citroenrijder van houdt. Ik zal ook nooit een Xantia type 2 of XM type 2 kopen. Rond 1995 houdt het voor me op.

wel uitkijken wat je zegt he! Evil or Very Mad

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 14 juni 2005 10:35 PM
  [ # 24 ]
Alcyone schreef:

jah, kan best een fijn autootje zijn geweest, zo’n LN. Gaat er niet om of het een fijne auto is of niet, het gaat er om dat het gewoon een Peugeot is met een 2CV motor. Oerlelijk, nog erger dan een Kadett.
Ik vraag me echt af waarom er een citroen logo op die C1 moet staan. Zelfde geldt voor die Xsara’s, ZXen en Saxo’s wat ook gewoon Peugeot’s zijn.

En wat dat schoothondje betreft: dat de 107 later komt, betekent niet dat Citroen opeens de baas is. Het merk waar ik van hield is op sterven na dood, verwoest door haar redder Peugeot. Weg zijn de gloriedagen van de 2CV, de Mehari, de Ami, DS, GS, CX en SM. Weg is de zwevend tapijt vering waar elke echte citroenrijder van houdt. Ik zal ook nooit een Xantia type 2 of XM type 2 kopen. Rond 1995 houdt het voor me op.

Dat is een wel heel negatief beeld. Je zegt het zelf al: zonder Peugeot WAS Citroën al kassiewijle. Toegegeven: in de jaren ‘90 waren een aantal ontwerpen wat minder spektakulair, maar op dat gebied is er de laatste jaren weer wat meer te beleven. Vind het zelf alleen jammer dat de kwaliteit weer is achteruitgegaan en de vering alsmaar stugger wordt, maar op sterven na dood… nee, dat niet.

On topic: Ben geen fan van de C1 en zal dat ook niet worden.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
donssie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 19-01-2005

Gepost: 14 juni 2005 10:45 PM
  [ # 25 ]

vandaag finition gegeven aan een c1.

Stuurt lekker.. motortje is lief en sgattig:P omdat hij zo klein is. maar bijna op alle onderdelen onder de motorkap staat toyota. Dat is wel weer jammer.

Speed is Nothing Whitout Control!

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 juni 2005 10:56 PM
  [ # 26 ]

Ik heb hem even bekeken en het eerste wat me op viel was dat hij erg klein was. Ik heb hem nog niet van binnen bekeken

Peter

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 14 juni 2005 11:39 PM
  [ # 27 ]
Alcyone schreef:

Ik vraag me echt af waarom er een citroen logo op die C1 moet staan. Zelfde geldt voor die Xsara’s, ZXen en Saxo’s wat ook gewoon Peugeot’s zijn.

En wat dat schoothondje betreft: dat de 107 later komt, betekent niet dat Citroen opeens de baas is. Het merk waar ik van hield is op sterven na dood, verwoest door haar redder Peugeot. Weg zijn de gloriedagen van de 2CV, de Mehari, de Ami, DS, GS, CX en SM. Weg is de zwevend tapijt vering waar elke echte citroenrijder van houdt. Ik zal ook nooit een Xantia type 2 of XM type 2 kopen. Rond 1995 houdt het voor me op.

En de C6 dan ? En de C4 ? De C3 Pluriel ? De C3 ? De C2 ? En zelfs de C5, vooral de nieuwe ? Voor mij zijn dit échte Citroëns ! De C5 is misschien wat minder (behalve de ophanging dan), maar C1/2/3/Pluriel/4/6 hebben toch wel dat bijzondere dat Citroëns zo typeert ?

Maar ik vind wel dat PSA dringend moet ophouden met die eeneiïge tweelingen 107/Partner/807/Expert/Boxer. Gemeenschappelijke onderdelen zijn economisch een must, maar het moet wel onzichtbaar blijven. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de komende SUV’s van het PSA-Mitsubishi-samenwerkingsverband geen enkel koetswerkpaneel gemeenschappelijk zullen hebben, en de SUV van Citroën hydractief geveerd zal zijn.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
lochlander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 16-05-2005

Gepost: 15 juni 2005 12:00 AM
  [ # 28 ]

de c1 heeft weinig van citroën het is gewoon een japanner met een frans korstje rond.  zelfde voor de 107 van Peugeot de diesel versies hebben dan wel een franse motorisatie maar verder gaat het ook niet.
Er is trouwens niet veel mis met Japanse autos, ze zijn zeer degelijk.
Het spijtige is dat eens er stukken aankomen de onderdelen een stuk duurder zijn.

Profiel  
 
Wick
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 15-05-2004

Gepost: 19 juni 2005 08:24 PM
  [ # 29 ]

Citroen C1

Hallo,  Donderdagavond de eerste C1 op kenteken gekregen 03-RN-PF. Het is een kleur anthereciet (moeilijk woord) geworden, die had de dealer in de showroom staan, 4 deurs, airco, radio en stuurbekrachtiging. Een schitterende wagen, al een toer gemaakt op de autoweg, 150 en nog gas over. Een klein minpuntje je kunt niks wegbergen zoals CD of i.d. heeft genoeg bergvakjes maar allemaal zonder klep, dus alles is van buiten te zien. CD’s opbergen in achterklep! Maar voor de rest goede wegligging en redelijke trekkracht op de autoweg van 120 naar 150 gaat wat langzaam maar mag geen punt zijn. Ben zelf 1.83 mtr. maar zit achterin toch comfortable.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen.

Sorry, ik had het kenteken verkeerd doorgegeven.

Wick Laughing

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 20 juni 2005 02:29 AM
  [ # 30 ]
lochlander schreef:

de c1 heeft weinig van citroën het is gewoon een japanner met een frans korstje rond.  zelfde voor de 107 van Peugeot de diesel versies hebben dan wel een franse motorisatie maar verder gaat het ook niet.
Er is trouwens niet veel mis met Japanse autos, ze zijn zeer degelijk.
Het spijtige is dat eens er stukken aankomen de onderdelen een stuk duurder zijn.

Welke Citroën is dan nog wel een Citroën? Niks is meer zoals het 30 jaar geleden was. Wen er maar aan.
Overigens is het geen Japanse wagen, maar een project samen ontwikkeld. En de ene motor komt van PSA (diesel), de andere van Toyota. Voorlopig vind ik het een geneige 4-persoons-Smart. Of een wél aantrekkelijk uitziende alto/cuore.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook