3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
C1 proefgereden
Gepost: 20 juni 2005 02:52 AM
  [ # 31 ]

Re: Citroen C1

Wick schreef:

Hallo,  Donderdagavond de eerste C1 op kenteken gekregen 03-PF-RN.
Wick Laughing

Volgens mij waren er nog geen C1’s met die kenteken serie: **-PF-RN.

Het zal wel 03-RN-PF zijn denk ik…. Wink

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 20 juni 2005 03:30 AM
  [ # 32 ]
Handjes schreef:
lochlander schreef:

de c1 heeft weinig van citroën het is gewoon een japanner met een frans korstje rond.  zelfde voor de 107 van Peugeot de diesel versies hebben dan wel een franse motorisatie maar verder gaat het ook niet.
Er is trouwens niet veel mis met Japanse autos, ze zijn zeer degelijk.
Het spijtige is dat eens er stukken aankomen de onderdelen een stuk duurder zijn.

Welke Citroën is dan nog wel een Citroën? Niks is meer zoals het 30 jaar geleden was. Wen er maar aan.
Overigens is het geen Japanse wagen, maar een project samen ontwikkeld. En de ene motor komt van PSA (diesel), de andere van Toyota. Voorlopig vind ik het een geneige 4-persoons-Smart. Of een wél aantrekkelijk uitziende alto/cuore.

Het allerbelangrijkste voor de Citroënist is : wie heeft het onderstel van de C1/107/Aygo ontwikkeld ?  Het antwoord : Toyota! En dat dat spijtig is, blijkt al uit de eerste testverslagen die ik in de automobielpers gelezen heb.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 20 juni 2005 11:27 AM
  [ # 33 ]
c5breakhdi schreef:

Het allerbelangrijkste voor de Citroënist is : wie heeft het onderstel van de C1/107/Aygo ontwikkeld ?  Het antwoord : Toyota! En dat dat spijtig is, blijkt al uit de eerste testverslagen die ik in de automobielpers gelezen heb.

Ik meende dat dat gewoon gezamenlijk ontwikkeld is. Ik citeer even Autotelegraaf (niet dat zij nou geweldige autotesters zijn):

Qua weggedrag is de wagen behoorlijk, zeker een kwaliteit beter dan de (weliswaar nog iets goedkopere) autootjes in dit A-segment.

De demping is zonder meer goed en in combinatie met de elektrisch bekrachtigde besturing kan de wagen snel en gemakkelijk door bochten worden gevoerd. De vering is zacht en comfortabel. De wielophanging is met McPherson-veerpoten vóór en een torsie-as achter conform de gebruikelijke techniek in dit segment. De draaicirkel is met 9,4 meter mooi krap.

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 21 juni 2005 12:15 AM
  [ # 34 ]

AutoGids, in België dé referentie bij uitstek als het gaat om tests en de bijhorende technische informatie, schrijft :

Logisch gezien zou je verwachten dat PSA als gerenommeerde onderstelspecialist de wegligging voor zijn rekening zou hebben genomen, maar ook hiervoor was Toyota verantwoordelijk. De Franse constructeur is enkel tussenbeide gekomen bij de fijnafstelling. Vooraan werd de McPherson-lay-out van de Yaris overgenomen, met enkele wijzigingen aan de wielvlucht en de afstelling van veren en dempers, terwijl achteraan voor een vervormbare as werd gekozen.”

Verder schrijft AutoGids ook dat het weggedrag vrij is van alle kritiek, maar dat comfort niet bepaald het sterkste punt is van deze auto, dat hij degelijk maar droog opgehangen is, en op slecht wegdek constant stuitert.

Het Franse Auto-Journal is evenmin lovend als het gaat om het ophangingscomfort van de C1 : bij de minpunten staat alvast “confort de suspension ferme” (= “hard ophangingscomfort”). Even verderop in hetzelfde nummer, de Peugeot 107: “reste à évoquer le confort, de facture nippone, mais peaufiné par un maître français: bien, pour autant que le revêtement de la chaussée n’est pas imparfait” (= “er blijft ons nog het comfort, van Japanse makelij, maar verfijnd door een Franse meester, te vermelden: goed, zolang het wegdek niet onvolmaakt is.”)

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 21 juni 2005 01:10 AM
  [ # 35 ]

Ah, in België en Frankrijk zijn ze al veel verder met de info en testen dus. Ik las inderdaad nog ergens dat PSA alleen materiaalvoorziening doet en dat Toyota de complete productie verzorgt. Nu heeft de Yaris gelukkig geen slecht onderstel, maar het woord ‘vering’ bestaat in het japans niet geloof ik.

Ach, het blijft een stadsauto. Wil je ook rijden waar de volwassenen rijden, moet je toch C2 of hoger gaan rijden…

Profiel  
 
Wick
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 15-05-2004

Gepost: 21 juni 2005 11:52 PM
  [ # 36 ]

C1

Wat er geschreven wordt over het rijcomfort van de C1 kan ik als eigenaar niet onderstrepen, bij ons in de wijk liggen nogal veel verkeersdrempel, met de C1 kan ik met normale snelheid (30 a 40 km/h) zonder problemen of dat hij gaat stuiteren nemen, mijn buurman heeft een VW Pasaat die heeft er meer problemen mee als de C1.  Ik denk dat wat de vering aangaat het een persoonlijke smaak is ik hou persoonlijk wel van een wat stug geveerde auto. Als ik de Berlingo vol met mensen heb (5 personen) dan vindt ik het weggedrag wat ‘zwaberig’ dat wil zeggen je hebt het idee dat je geen goed contact hebt met de weg.

Profiel  
 
jk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 07-10-2006

Gepost: 03 februari 2007 03:20 AM
  [ # 37 ]

Smile  Smile  Smile Een fantastische auto!!!
Zonder al die overbodige gadgets.
Ik heb een C1 5-deurs benzine als leenauto gehad en er in zeer slecht weer enkele honderden km mee gereden over snelwegen en Belgische binnenwegen.
Hij doet mij qua weggedrag en uitstekende handelbaarheid denken aan de Mini’s die ik in de jaren ‘70 had. Heerlijk. (De BMW-Mini is een kleine BMW en geen Mini - de AX met zijn slimme ontwerp vind ik de opvolger van de oer-Mini, en dan nu de C1),
Ik kan er heel snel mee rijden op wegligging, zoals ik mij dat in de Mini heb geleerd. Steeds in de juiste versnelling rijden.
De wat stugge vering wordt goed gecompenseerd door de comfortabele stoelen.
Zelfs over verkeersdrempels gaat deze auto behoorlijk snel en comfortabel.
Het motorgeluid van de geweldig soepele (50 km/h in 5 en dan nog zonder schokken versnellen!) 3-cilinder Daihatsu benzinemotor doet mij denken aan een Fiat 500 Abarth uit de jaren ‘60.
Toen ik eenmaal het stuur op de laagste stand had gezet en de stoelstand aangepast heb ik mij alleen maar fantastisch geamuseerd.
Ik zou de C1 zelfs prefereren boven de C2 en het zou mij niets verbazen als de C1 5-deurs mijn volgende auto wordt, na mijn 3-deurs Xsara Hdi.
De bagageruimte in de C1 is wat miniem maar dat was ik in de Mini ook gewend; dan neem je maar wat minder mee, en gewoon de achterbank neerklappen wanneer dat nodig is.
Het uiterlijk van de C1 vind ik het meest geslaagd van het drietal Citroen/Peugeot/Toyota. De glazen achterklep is in de stijl van de klassiekers Volvo P1800 ES en Reliant Scimitar.  Smile  Smile  Smile

C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km

Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 03 februari 2007 02:19 PM
  [ # 38 ]
Handjes schreef:

Ach, het blijft een stadsauto. Wil je ook rijden waar de volwassenen rijden, moet je toch C2 of hoger gaan rijden…

Laughing  hij doet echt niet onder voor een C2 hoor.
een vraagje heb je al gereden ermee?? met zo’n C1 Wink

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 03 februari 2007 03:05 PM
  [ # 39 ]

een vraagje heb je al gereden ermee?? met zo’n C1

Ik wel, en het spijt me dat ik het zeggen moet, de AX van mijn echtgenoot vind ik prettiger rijden.
De C1 vond ik (te)veel lawaai maken, de stoelen en de vering te hard en ik kon achter het stuur mijn benen niet goed kwijt omdat de console in de weg zat.
Voor in de stad een prima auto. Op kleine stukjes heel veel rijplezier. Doet denken aan de aloude Mini. Om te zien erg leuk, maar op wat langere ritten doodvermoeiend!

Jeroen

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 03 februari 2007 05:05 PM
  [ # 40 ]

idd, na een half uur, drie kwartier is het leuk geweest met een C1. Maar in de stad is ie superrrrr Very Happy Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Wick
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 15-05-2004

Gepost: 03 februari 2007 07:53 PM
  [ # 41 ]

C1

Voor mijn werk moest ik enkele weken geleden naar Stutgart (D) ik dacht bij mezelf duitsland leuk, hard rijden. Ik heb voor deze rit de C1 gepakt en ik moet zeggen Very Happy SUPER iedereen heeft het over een stadsauto maar ook op de duitse snelweg komt hij goed mee. Op de GPS navigatie gaf de snelheid een prachtige 170 km/h aan, volgas kwam ik zeer goed mee met de grote jongens op de snelweg, het verbruik heen: 1:16 over 400 km. Terug heb ik wat netter gereden zo rond de 120 km/h verbruik 1:24 is toch bijzonder of niet? Ik ben in een dag op en neer gereden dat is precies 800 km op en neer.

Profiel  
 
jk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 07-10-2006

Gepost: 03 februari 2007 09:06 PM
  [ # 42 ]

Re: C1

Wick schreef:

Voor mijn werk moest ik enkele weken geleden naar Stutgart (D) ik dacht bij mezelf duitsland leuk, hard rijden. Ik heb voor deze rit de C1 gepakt en ik moet zeggen Very Happy SUPER iedereen heeft het over een stadsauto maar ook op de duitse snelweg komt hij goed mee. Op de GPS navigatie gaf de snelheid een prachtige 170 km/h aan, volgas kwam ik zeer goed mee met de grote jongens op de snelweg, het verbruik heen: 1:16 over 400 km. Terug heb ik wat netter gereden zo rond de 120 km/h verbruik 1:24 is toch bijzonder of niet? Ik ben in een dag op en neer gereden dat is precies 800 km op en neer.

Dit is ook mijn ervaring, zij het niet in Duitsland maar in Nederland en Belgie.
De C1 (998 cc benzine, 3-cilinder, 68 pk, 765 kg) is een super-auto!!!  Very Happy
Dat komt behalve door de geweldige wegligging door die fantastische 3-cilinder van Daihatsu. Daihatsu is een van de beste motorenbouwers ter wereld en produceert al vele jaren kleine 3-cilinder diesel- en benzinemotoren. 

Andere weggebruikers in veel grotere auto’s schijnen er niet zo goed tegen te kunnen om te worden ingehaald door zo’n rappe C1.  Shocked
Ik haalde ergens zo’n rijdend fort type 300 C van Chrysler in, en na de volgende afslag werd ik bijna van de weg geracet door die lompe bak.  Sad
Doet mij denken aan mijn dagen in de Mini (998cc benzine, 4-cilinder, 38 pk, 610 kg), waarmee ik rondjes reed om veel grotere en snellere auto’s.  Twisted Evil
Met de Xsara Hdi (2000 cc turbodiesel, 4-cilinder, 90 pk, 1200 kg) overkomt mij soms hetzelfde wanneer ik op bochtige wegen en rotondes BMWs en Mercedessen etc. ver achter mij laat.  Very Happy
Kinderachtige mensen…

C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km

Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 31 maart 2007 10:58 PM
  [ # 43 ]

Wat een heerlijk wagentje,
+ Lekkere soepele & pittige motor
+ veel beenruimte (voor)
+ heerlijk japans schakelend versnellingsbakje
+ knopjes allemaal solide en op de juiste plaats
+ mooie , fijne stoelbekleding (manchester, corduroy, ribcord achtig)
+ zuinigheid
+ aanschafprijs
+ japanse daihatsu techniek (bewezen goed!)
+ lange comfortabele versnellingen
+ sensodrive automatische bak gunstig geprijsd
+ lange accesoireslijst
+ overal AIRBAGS !!
+ mooie pittige 3-pitter knor!
+ Goed verend, en niet doorslaand bij drempels (mijn volvo 940 is een ramp!!)

- kleine koffer
- Geen vlakke laadvloer bij neergeklapte bank
- plastic van fiat-materiaal…
- geen afsluitbaar dashboardkastje

Ik heb ooit nieuw de fiat panda (2004-nu) gekocht, en die kon mij qua totaalbeeld niet zo bekoren als deze (goedkopere) Citroën-peugeot-toyota-daihatsu!

Stoelen zijn in ruime mate afstelbaar , ook voor lange, dikke, kleine mensen!

Door de 5 deuren is ie uitermate geschikt als autootje voor moeders!
Isofix is standaard!!! (fiat?? 120 euro!)

Chapot citroen, maar hou de grote citroëns in ere!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 03 april 2007 12:34 AM
  [ # 44 ]

Het is gewoon een rebadged Toyota Aygo mensen….

Laten we nou niet doen alsof we überhaupt met een Citroën te maken hebben….

Het is toch treurig genoeg dat dit tegenwoordig onder de vlag van Citroën rondrijdt?


En ja, het rijdt lekker, ik heb de Toyota Aygo-versie gereden, maar dat maakt het niet vrolijker.

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 03 april 2007 12:58 AM
  [ # 45 ]

Ik ruik een nieuw project….wie gaat er proberen er toch veerbollen onder te plakken?? Laughing

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook