1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Projekt gti turbo serie 2
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 06 juni 2005 11:37 PM

Zondag is het dan zover,een (ned.) cx gti turbo serie 2 gekocht voor 500 euro, roodmett. abs en schuifdak met beginnende roest.De auto is al een keer (matig) gerestaureerd,zit goed in de lak en is strak,het plaat werk is roestvrij (zelfs de achterklep!)de onderkant moet op 2 plaatsen gelast worden op het subframe voor,heel goed te doen.De auto staat op gti lm-velgen met voldoende profiel,dus 14 inch,de origineele turbovelgen zitten erbij,de banden zijn natuurlijk op,oudijzer bak dus.Gewoon de borbet velgen van m’n gti erop dus.Motor en bak zijn prima achter veert ze prima voor moeten de bollen gevuld worden. Onkosten plaatje voor een jaar apk,tweedehands onderdelen en een grote beurt ongeveer 200 euro,doehetzelf prijs natuurlijk!.Als ik haar een beetje opgelapt heb plaats ik wel een foto,natuurlijk gaat er hier ook getuned worden,eens zien hoe lang het oude beestje het uit houd.Ik heb van de turbo 1 nog een compleet blok met turbo en bak staan,dus aan onderdelen geen gebrek.ik zal de reparaties voor de apk even bijhouden,misschien leuk voor de (toekomstig ?)hobbyisten onder ons.Gr Raymond.

Het was een cx of niks

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 06 juni 2005 11:43 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd…................ waar blijven de :photo

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juni 2005 12:25 AM
  [ # 2 ]

suc6

en vertel ons zoveel als je wil
altijd leuk om te lezen Smile

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 08 juni 2005 02:10 AM
  [ # 3 ]

de origineele turbovelgen zitten erbij,de banden zijn natuurlijk op,oudijzer bak dus.

Heb je deze velgen al weggemikt? Heb er wel interesse in.

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 08 juni 2005 03:09 AM
  [ # 4 ]

Re: Projekt gti turbo serie 2

Gefeliciteerd met je aanschaf en succes met de herstelwerkzaamheden!

ray schreef:

.Als ik haar een beetje opgelapt heb plaats ik wel een foto,natuurlijk gaat er hier ook getuned worden,eens zien hoe lang het oude beestje het uit houd.

Waarom is dat “natuurlijk”? Waarom hou je deze mooie dame op leeftijd niet origineel? Conny Breukhoven (Vanessa) en Marijke Helwegen zijn er ook niet mooier of beter van geworden van hun “tuning”. Wink

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
dolfmoon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005

- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Gepost: 08 juni 2005 03:42 AM
  [ # 5 ]

Waarom is dat “natuurlijk”? Waarom hou je deze mooie dame op leeftijd niet origineel? Conny Breukhoven (Vanessa) en Marijke Helwegen zijn er ook niet mooier of beter van geworden van hun “tuning”.

Wie weet hoe zij er origineel uit hadden gezien… Wel natuurlijker, natuurlijk, maar een overwoekerd autowrak in het bos is ook zeer natuurlijk.

Copyallright © dolfmoon

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 08 juni 2005 03:51 AM
  [ # 6 ]
dolfmoon schreef:

Waarom is dat “natuurlijk”? Waarom hou je deze mooie dame op leeftijd niet origineel? Conny Breukhoven (Vanessa) en Marijke Helwegen zijn er ook niet mooier of beter van geworden van hun “tuning”.

Wie weet hoe zij er origineel uit hadden gezien… Wel natuurlijker, natuurlijk, maar een overwoekerd autowrak in het bos is ook zeer natuurlijk.

Yep! klopt! Wink  en dergelijke overwoekerde auto’s zijn vaak mooier om te zien dan getunde “tuppenware promotieteam” bakken. Ouderdomsrimpels zijn naar mijn idee ook mooier dan Botox koppen. Maar zoals bij zoveel zaken.. smaken verschillen en over smaak valt niet te twisten.

Het zwaartepunt van mijn opmerking lag vooral op de vraag waarom het zo natuurlijk was dat er getuned ging worden. Smile

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 08 juni 2005 10:28 PM
  [ # 7 ]

Waarom tunen ?

Smaken verschillen okee,eigentlijk is het antwoord simpel.
Ten eerste zijn trx-banden veel te duur en ze slijten hard,gti velgen vind ik onder een gti turbo niet mooi staan,wieldoppen ook niet.
Kom je al snel bij immitatie l.m-velgen uit in dit geval borbet.
Na ongeveer 10 standaard gti turbo’s (15 jaar tijd) ben ik heel nieuwsgierig geworden of er nog meer als die 168 pk uit te halen is.
Zal in mijn geval dus eerst een sportluchtfilter worden,dan de turbodruk opschroeven.
De koppeling zal het daarna wel snel begeven,bij een eventueele koppelingswissel zet ik er een versnellingsbak in van een t2 diesel met een lange eindoverbrenging,hierdoor zal ze ook zuiniger worden.
Misschien nog een turbo monteren met intercooler van een gti t2.
De meeste onderdelen zijn er al of relatief goedkoop te verkrijgen (ruilen?),dus waarom niet gebruiken.
Ik heb laatst bij de andre citroen club dld een topic gevolgd van een cxrijder die tevens cx-specialist is,die zij o.a de eerste de beste sportieve golf is sneller als een gti turbo,eigentlijk is tunen een must.
Ik kan me ook nog een verhaal herinneren van jeroen( cxtreme)toen hij z’n tussenmodel gti turbo nog had over een stoplichtsprint die hij verloor van een volvo 850 d5 met zo’n 5-cylinder tdi motor erin.De cx gti turbo was destijds een snelle auto,nu legt hij het tegen een heleboel moderne diesels al af.
Ik heb die auto niet om mee te racen,maar een stoplichtsprint blijft leuk.Voor de rest (optisch)blijft het een standaard gti turbo,dus geen halford’s prul erop.
Ik weet niet of ik dit bij een in showroomstaat verkerende gti turbo zou doen,dit is echt een budget-cx,gaat misschien nog een jaar of twee mee bij normaal gebruik.Restaureren vind ik bij deze auto niet de moeite,optisch is de auto nog heel behoorlijk,technisch moet ze top worden.
Ik rijd de laatste jaren eigentlijk alleen nog (opgegeven) cx’en van een paar honderd euro,zo red je ze van de sloop.Je moet wel weten wat je koopt,de basis moet okee zijn,voor zo’n 200 euro heeft ze dan weer een jaartje apk en een beurt,in het ergste geval 3 weekends sleutelen.
Blijft een leuke hobby zo,op zaterdag help ik altijd bij citroville,veel demontage ,hier kan ik altijd een brug bespreken,en wat ik niet aan onderdelen heb,dat heeft dibbert wel,kan ik zo goedkoop aankomen.
Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
NewYor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 08 juni 2005 10:41 PM
  [ # 8 ]

(niet om vervelend te zijn, maar dit soort lange verhalen worden leesbaar als je spaties en return gebruikt)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2005 10:45 PM
  [ # 9 ]
NewYor schreef:

(niet om vervelend te zijn, maar dit soort lange verhalen worden leesbaar als je spaties en return gebruikt)

ben ik het wel mee eens Rolling Eyes
misschien even in het vervolg even op letten?

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 08 juni 2005 10:55 PM
  [ # 10 ]

typen

Ik zal er op letten,sleutelen lukt nog wel ,typen is een ander verhaal.
Je moest eens weten hoe lang ik met zo’n tekst bezig ben.Gr Raymond.

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2005 10:58 PM
  [ # 11 ]

misschien tip:
voordat je de tekst echt post eerst even bij “voorbeeld” kijken

dan zie je zelf even je tekst

en je tekst is via de knop “wijzigen” ook later nog aan te passen Smile

verder is het wel leuk om je project te kunnen bijven volgen!

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 20 juni 2005 12:21 AM
  [ # 12 ]

Eindelijk is ze er dan, de budget gti turbo

Vandaag heb ik de gti turbo opgehaald,probleemloos 280 km van landgraaf naar lochem.
De auto heeft dit jaar eigenlijk alleen maar stilgestaan,volgens het apk rapport heeft de cx maar 800 km afgelegd.
Ze heeft bij de afgelopen apk ook een steekproef van de rdw doorstaan,ik hoop dus stilletjes dat er technisch heel weinig hoeft te gebeuren.
Thuisgekomen gelijk maar een andere digitale display gemonteerd,de oude viel in stukken uiteen,gelijk de plastic bakjes ook maar meegepakt,ziet dat er weer netjes uit.
Het linker en het rechter voorraam kantelen als je ze gebruikt,dat word dus afstellen.
De tankmeter heeft ongeveer een half uur gewerkt dat word dus vervangen.
De bovenste motor steun is niet veel meer,bij de steekproef over het hoofd gezien?.
Dit zijn van die klusjes die je mooi na het werk kunt doen,vanavond maar even de zolder op onderdelen zoeken.Gr Raymond.

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 20 juni 2005 01:36 AM
  [ # 13 ]

Hey dat is wel een vet opknapprojectje… super auto om op te knappen Cool

Foto’s graag Laughing

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 22 juni 2005 05:56 PM
  [ # 14 ]

Dat is idd een leuk restauratieproject.
Heb zelf een CX 25 GTi uit 1984 (al verteld in het voorsteltopic)
Die moet ook opgeknapt worden.
En eenmaal door de APK, wil ik hem ook wel tunen, maar dat lijkt me niet verstandig, omdat er mij net iets te veel electronica in zit.
Heb er ook al het een en ander aan gedaan.
Maar om in 1 topic, 2 restauratieprojecten neer te zetten lijkt mij ook niet echt handig.
Maargoed, ik maak og wel ff een topic met wat ik er allemaal aan gedaan heb.

hmm, een stoplichtsprintje is wel leuk, maar ik zou toch zeggen dat een CX 25 GTi sneller moet zijn dan zo’n rotterige Golf GTi Rolling Eyes

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 22 juni 2005 11:59 PM
  [ # 15 ]

projekt cx gti

Gewoon een nieuwe topic maken ,blijft interessant.
Ik ga hier nog wel even mee door,volgende week heb ik vakantie dan wil ik de cx door de apk slepen.

Het was een cx of niks

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook